Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Naar andere woonplaats verhuizen

<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15901

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 11 Okt 2021 08:49

Re: Naar andere woonplaats verhuizen

Je hebt gelijk HGL, het is zo persoonlijk welke afwegingen uiteindelijk doorslaggevend zijn.

JD, ik denk dat je kinderen nu wel de leeftijd hebben om te verhuizen. Daarbij is, ik spreek uit ervaring, het wonen in een jonge wijk zo leuk en gezellig en je legt er heel snel heel veel nieuwe contacten doordat je met elkaar begint. Ik heb hier echt vriendinnen gekregen in de wijk. Er zullen veel kinderen komen wonen dus ook veel potentiële vriendjes en vriendinnetjes voor jullie kinderen.

Ik zie de voordelen wel en het is een prachtig plan! :)
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 11 Okt 2021 09:01

Re: Naar andere woonplaats verhuizen

Ik woon 2,5 uur rijden van mijn familie vandaan. Vriendinnen en kennissen heb ik in de stad waar ik woon genoeg 😊. We gaan elke maand op en neer naar mijn familie en mijn moeder logeert regelmatig bij ons.

30 minuten is dan echt niks haha. Ik zou daar totaal geen problemen mee hebben. Als het huis een buitenkans is, zou ik ervoor gaan.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 11 Okt 2021 09:06

Re: Naar andere woonplaats verhuizen

Eerlijk gezegd zou ik geen rekening houden met waar je ouders wonen. Heel bot gezegd hebben zij ook niet het eeuwige leven en op een gegeven moment worden ze ook te oud om op te passen lijkt me. Dus ik zou vooral bedenken waar je je kinderen graag ziet opgroeien en in wat voor huis je jezelf de komende (tientallen?) jaren ziet wonen.
❤ 7 juni 2018
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 11 Okt 2021 09:08

Re: Naar andere woonplaats verhuizen

Ik woon inmiddels al 15 jaar niet meer in de buurt van familie. Mijn man ook al zoiets.

Vanuit Friesland ben ik naar Amsterdam vertrokken en sinds 5 jaar wonen we in het Gooi. Mijn familie woont op 5 kwartier rijden, schoonfamilie 2 uur.

Voor mijn man en mij prima te doen, maar voor de kinderen vind ik het soms wel jammer. Maar goed, zij weten niet beter.

Ik zou nu niet heel snel meer verhuizen naar een andere plek, maar dat is voornamelijk vanwege de binding die de kinderen hebben met school etc. Maar als je kinderen nu nog niet naar school gaan zou dit wel een goed moment zijn om wél die stap te zetten.

Een half uurtje van vrienden en familie af zitten zou ik geen reden vinden om het niet te doen. Onze beste vrienden wonen allemaal op een half uur tot uur afstand.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1297

Geregistreerd: 09 Sep 2013 17:27

Bericht 11 Okt 2021 09:14

Re: Naar andere woonplaats verhuizen

Je eigen gevoel is hierin het belangrijkste denk ik, en als je er woont weet je pas echt zeker wat de juiste keuze was vermoed ik. Maar wel heel goed dat je alles zo afweegt, zo maak je uiteindelijk een keuze waar je hopelijk achter kunt staan.

Mijn ouders wonen op 10 minuten rijden en dat vind ik ronduit vreselijk, zeker nu mijn vader kanker heeft gekregen en hij niet meer kan rijden. Mijn moeder kan niet rijden. Ik moet ook gehaald en gebracht worden wil ik erheen, dus ik voel me zeer beperkt nu. Voordat mijn vader ziek werd vond ik de afstand ook al te groot. Ik ben erg gehecht aan mijn ouders en zij zijn ook onze oppas als het nodig is. Maar waar zij wonen is geen basisschool en we wonen nu om de hoek van onze schoonouders, wat ik echt heel fijn vind! Maar zij spelen geen rol in onze dagelijkse dingen zeg maar.

Het liefst wilde ik dat ze hierheen verhuisden, maar dat was en is nu al helemaal geen optie meer.

Wat ik ook heel belangrijk vond: Ik wilde hier wonen voordat de peuterspeelzaal gestart werd voor de oudste en dat ze gewoon op deze school alles kunnen doorlopen. Niet dat we plannen hebben om ooit te verhuizen, maar dat is wel iets wat ik heel belangrijk vind.

Als ik geen kinderen had gehad waren die 10 minuten rijden van mijn ouders heel anders geweest. Dan had ik het denk ik geen probleem gevonden.

Mijn beste vriendin woont op 20 minuten rijden, dat vind ik ook te ver maar dat is nou eenmaal zo. Mijn andere vriendinnen wonen op 5 tot 30 minuten rijden.

Aan de andere kant, als je denkt daar de rest van je leven te wonen, je ouders zijn er niet eeuwig. Als ik dat in mijn hoofd hou is hier wonen nog steeds de beste keuze ooit.
<<

Anoniem326

Bericht 11 Okt 2021 10:12

Re: Naar andere woonplaats verhuizen

Bliss schreef:Eerlijk gezegd zou ik geen rekening houden met waar je ouders wonen. Heel bot gezegd hebben zij ook niet het eeuwige leven en op een gegeven moment worden ze ook te oud om op te passen lijkt me. Dus ik zou vooral bedenken waar je je kinderen graag ziet opgroeien en in wat voor huis je jezelf de komende (tientallen?) jaren ziet wonen.


Ik snap heel goed wat je hier zegt. Maar in de praktijk kunnen ouders wel een verschil maken. TO geeft aan haar ouders dagelijks te zien en ze geeft aan dat ze veel oppassen. Dit is bij mij ook zo. Ik heb overwogen om op 30 minuten van mijn ouders te gaan wonen. Dit betekent concreet:

- dat ze de kinderen niet meer 3 middagen in de week van school halen. Dat kan nu wel. En omdat ze in hetzelfde dorp wonen kunnen de kinderen ook afspreken met andere kinderen als ze bij mijn ouders zijn.
- de 3 middagen dat mijn ouders niet meer oppassen zou ik BSO moeten regelen. Dat is erg duur. En de kinderen vinden het veel fijner bij opa en oma, omdat ze daar vrij zijn en dus ook gewoon kunnen afspreken.
- Een half uur is in de spits meer dan een half uur en heen en terug is het ruim een uur. Dat doe je niet even tussendoor.

Als voor TO het oppasprobleem makkelijk is op te vangen en een sociaal vangnet niet van groot belang is, dan lijkt me dit ook een super mooie kans.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 11 Okt 2021 11:18

Re: Naar andere woonplaats verhuizen

Ik ben het daarin met Holly eens. Ik vroeg daarom ook naar de oppas situatie. Als dat incidenteel is vind ik het wat anders maar als haar ouders vaste oppas zijn voor bijv drie dagen per week, bepaal je dus eigenlijk voor hen dus wel dat ze dan ineens elke keer een uur per dag in de auto moeten zitten en zadel je hen daar mee op. Dat vind ik wel een serieuze overweging en mogelijk ook overleg met de ouders of zij dat dan nog willen.
Maar goed weet ook niet of dat dus voor JD relevant is. En oppas tijd met oudere gaat idd ook weer voorbij, met schoolgaande kinderen kan dat alweer anders zijn (hoewel je juist ook beargumenteren dat met zo'n korte oppasmiddag na school des te onhandiger die afstand is).
Maar ik zou het dus wel zeker meenemen in de beslissing.
Let's discover the world together.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 11 Okt 2021 11:24

Re: Naar andere woonplaats verhuizen

Maar dan zou ik dus voor kdv of bso kiezen.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem326

Bericht 11 Okt 2021 11:33

Re: Naar andere woonplaats verhuizen

Ja maar dat is dus een keuze. Ik zou dan hier drie huilende kinderen hebben. Zij hebben het zo fijn bij opa en oma. BSO vinden ze helemaal niet leuk. Ze zouden er echt verdriet van hebben als ze na school niet meer bij opa en oma kunnen spelen met hun nichtjes en vriendjes en vriendinnetjes. Dan zou ik voor mezelf moeten kiezen en minder in het belang van de kinderen en wat zij fijn vinden. En het is ook echt heel duur voor drie kinderen BSO. Dat zou voor mijn vaste lasten ook wat betekenen.

Ik weet dus niet of de oppassituatie van JaneDoe vergelijkbaar is aan de mijne. Maar als dat wel zo is dan is het echt wel een zwaarwegende factor.
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2138

Geregistreerd: 07 Sep 2013 19:12

Bericht 11 Okt 2021 12:09

Re: Naar andere woonplaats verhuizen

Onze oppassituatie is nu zo dat mijn ouders gemiddeld 2 dagen per week oppassen, omdat de kinderen klein zijn en nog niet op school zitten. Daarnaast halen ze ze (of 1 van de 2) geregeld op om wat leuks te gaan doen, bijv zomerdag met mijn zoontje naar het strand ofzo.
Ik werk onder schooltijden, dus vanaf het moment dat ze beiden op school zitten hebben wij in principe geen oppas en geen BSO nodig.
Mijn zoontje staat nu ingeschreven op de montessorischool, die is bij mijn ouders op loopafstand. Ik weet dat mijn ouders nu al uitkijken naar het feit dat ze hem tussen de middag op mogen halen en hij daar een broodje eet, dat soort dingen. Dat neem ik ze dan voor mijn gevoel wel af ofzo?

Ik krijg toevallig net een mail terug van de makelaar, ik had ze een paar vragen gesteld.
Oa of we mogen uitbouwen aan de achterkant, makelaar schrijft dat dit niet tot de meerwerk opties hoort en dus niet kan. Ik heb nu teruggehaald of dit dan na de bouw door ons zelf gedaan mag worden, dan besteden we dat gewoon uit. Ik dacht dat 2,5 meter vergunningsvrij mocht toch? Tenzij de projectontwikkelaar daar misschien restricties voor heeft opgelegd ofzo. Als de uitbouw niet kan dan is het voor ons sowieso van de baan, we vinden dan dat we er te weinig op vooruit gaan qua leefruimte beneden. Even afwachten dus.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 11 Okt 2021 12:19

Re: Naar andere woonplaats verhuizen

Wat een lastige beslissing JaneDoe. Ben benieuwd waar jullie op uitkomen. Zoveel factoren die een rol spelen hè.
Mijn ouders passen niet structureel op, de kinderen gaan naar het kdv. De incidentele, spontane, onnodige en ongeplande momenten dat er even iemand op kan passen vind ik juist zo waardevol en m'n leven leuker en makkelijker maken. Maar dat blijft idd heel persoonlijk. Er zijn vast genoeg mensen die dit niet zo hebben of niet zouden missen.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 11 Okt 2021 13:05

Re: Naar andere woonplaats verhuizen

Oppassen is denk ik wel een belangrijk punt idd. Ik vind het nu de kleine er is wel jammer dat mijn moeder zo ver weg woont. Dat had ik van tevoren nooit bedacht. Maar aan de andere kant wat is 2,5 uur nou qua afstand. Of 30 minuten 😆. Zeker met een half uurtje kunnen grootouders echt wel makkelijk oppassen toch. Ik zou dat niet gaan overleggen voor zo’n kleine afstand.
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 13:32

Bericht 11 Okt 2021 13:15

Re: Naar andere woonplaats verhuizen

Ik vind 30 minuten wel het overleggen waard eigenlijk inzake oppas. Als ouders naar hun huis komen. Dat is een uur reistijd op een dag wat er nu niet is. Niet zo’n moeite om daar even over te overleggen toch? Ook gezien moeder niet autorijdt.

Verder eens met wat HG zegt. En dat is verder een persoonlijke balans die je moet opmaken. Ik merk met mijn schoonouders vlakbij dat dit enorm veel voor de band met onze dochter betekent. Dat zou echt anders zijn als we verder weg zouden gaan wonen. Mijn dochter gaat straks ook een straat voor hun naar school en uit school daar naartoe. Ik weet dat opa die dan met pensioen is daar nu al enorm naar uitkijkt.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 11 Okt 2021 13:23

Re: Naar andere woonplaats verhuizen

Ik heb geen kinderen maar ben wel opgegroeid op 2 uur rijden van de rest van de familie en heb daardoor totaal geen band met de familie. Opa en oma zagen we sporadisch dus ook daar nooit een band mee gehad. Vind ik erg jammer. Het lijkt me namelijk heel waardevol om zoiets te hebben als HG omschrijft.
<<

Anoniem332

Bericht 11 Okt 2021 13:45

Re: Naar andere woonplaats verhuizen

Lastig zeg! Wat mis je aan je huidige huis?

Ik ben in de omgeving opgegroeid waar je bent ongelood. Familie woont daar nog. Woon nu 100 km verder op.

Zou er niet aan moeten denken om daar te wonen. Er is daar een bepaalde mentaliteit die ik slecht trek.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 11 Okt 2021 14:54

Re: Naar andere woonplaats verhuizen

Housebird schreef:Zou er niet aan moeten denken om daar te wonen. Er is daar een bepaalde mentaliteit die ik slecht trek.


Ga je ook aan JaneDoe uitleggen wat die mentaliteit is? En aan ons? Want ik ben erg benieuwd nu!
Let's discover the world together.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 11 Okt 2021 15:27

Re: Naar andere woonplaats verhuizen

Feline schreef:Ik heb geen kinderen maar ben wel opgegroeid op 2 uur rijden van de rest van de familie en heb daardoor totaal geen band met de familie. Opa en oma zagen we sporadisch dus ook daar nooit een band mee gehad. Vind ik erg jammer. Het lijkt me namelijk heel waardevol om zoiets te hebben als HG omschrijft.


Is ook zeker waardevol. Maar het is ook de investering die mensen doen om toch die band aan te gaan. Volgens mij gaat bijvoorbeeld Marin veel naar haar moeder en ik zelf ga ook sowieso elke maand naar mijn moeder en zij komt hier ook elke maand. L. ziet daardoor ondanks dat het 2,5 uur rijden is oma heel veel.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 11 Okt 2021 15:43

Re: Naar andere woonplaats verhuizen

Ja ik ga zeker veel naar m'n moeder. Maar ik mis het wel heel erg sinds ik kinderen heb. Als ik daar ben spreken we met m'n zus af met haar kinderen en spelen de kinderen samen op het dorpsplein. We hebben onze tradities gemaakt maar die zijn wel sporadisch. Zeker nu O op school zit zijn we toch meer aan weekenden en vakanties gebonden. Wat ik al zei, het is wat het is maar het is wel jammer.

Maar ik vind dat echt niet vergelijkbaar met dichtbij wonen en vaste oppas. Ik vind in het geval van JD dat als ze een half uur verderop zou gaan wonen het zeker wel netjes om dat te checken met haar ouders of ze dat oké zouden vinden om dan nog twee keer per week op te passen. Als de ouders dat dan niet zien zitten is dat ook hun goed recht natuurlijk.

Veel grootouders uit het dorp waar m'n moeder woont gaan eens per week naar het westen (omdat heel veel van hun kinderen nou eenmaal naar 't westen zijn getrokken) en dan overnachten ze daar vaak zodat ze twee dagen oppassen. Dat is met een half uur afstand niet nodig maar dan vraag je dus wel om 100 km per week (25km heen, 25 km terug en dat 2x) te rijden per week. Dat kan prima en waarschijnlijk zijn er genoeg grootouders die dat helemaal prima vinden maar ik vind dat wel anders dan zoals nu bij JD in hetzelfde dorp, waar haar kinderen dan idd bij opa en oma thuis kunnen lunchen tussen de middag. Daarom zou ik het helemaal niet gek vinden om te overleggen met ouders hoe zij daarover denken. Immers doe je dat niet alleen voor de leuk maar ook voor de opvang dus vind ik dat wel zo netjes.
Laatst gewijzigd door Marin op 11 Okt 2021 16:03, in totaal 1 keer gewijzigd.
Let's discover the world together.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 11 Okt 2021 15:55

Re: Naar andere woonplaats verhuizen

Eerlijk gezegd, JD, als ik jou een beetje kan inschatten, denk ik dat jij erg veel waarde hecht aan de sociale contacten en het vaak zien van je ouders. Volgens mij lees ik dit hier ook in je berichten. Dus als ik daarop af ga, denk ik dat je zelf misschien al wel weet dat je het eigenlijk toch niet wilt. Hoe mooi het huis ook is.
❤ 7 juni 2018
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 11 Okt 2021 16:38

Re: Naar andere woonplaats verhuizen

Ik snap ook dat een mooi huis heel verleidelijk is. Ik ben daar zelf ook voor gevallen toentertijd. Maar een huis is uiteindelijk lang niet zo belangrijk als je denkt, als je eenmaal je oude omgeving/familie/vrienden mist dan zegt dat mooie huis echt helemaal niks. En net als wat Bliss zegt, ik voel in jouw berichten ook doorschemeren dat jij iemand bent die daar juist veel waarde aan hecht.
<<

Anoniem335

Bericht 11 Okt 2021 17:10

Re: Naar andere woonplaats verhuizen

Ik heb op een kwartier rijden gewoond en ben blij dat ik nu dichterbij woon. Het is zo fijn om even op de fiets langs te kunnen.

Kwartier stelt niks voor maar ik ging toch niet ff snel langs. Zeker nu m’n vader ziek is was ik zo blij dat ik dichtbij woonde.
<<

Summerlovin

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1404

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:10

Bericht 11 Okt 2021 17:49

Re: Naar andere woonplaats verhuizen

JaneDoe schreef:
Bliss schreef:Om welke plaats gaat het?
.


H.


Wat leuk, daar woon ik ook!
Ik ben hier dan wel geboren en opgegroeid. Dus misschien heb je aan mijn mening niet veel. Maar ik vind het hier heerlijk wonen! Ook mij mag je een pb sturen hoor! Gaat het om een project in de draai of elders?
💗24-12-2019
💙07-03-2022 ⭐️06-06-2022
💙21-04-2023
<<

Summerlovin

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1404

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:10

Bericht 11 Okt 2021 17:53

Re: Naar andere woonplaats verhuizen

Housebird schreef:Lastig zeg! Wat mis je aan je huidige huis?

Ik ben in de omgeving opgegroeid waar je bent ongelood. Familie woont daar nog. Woon nu 100 km verder op.

Zou er niet aan moeten denken om daar te wonen. Er is daar een bepaalde mentaliteit die ik slecht trek.


Ik ben ook wel benieuwd. Ik herken het niet!
💗24-12-2019
💙07-03-2022 ⭐️06-06-2022
💙21-04-2023
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 11 Okt 2021 20:07

Re: Naar andere woonplaats verhuizen

Ik ben 1,5 uur verderop gaan wonen en mijn man 30 minuten verderop. We zijn dus samen op een nieuwe plek begonnen. Ik vond het erg wennen en heb me enorm eenzaam gevoeld. Ik kende nog niemand toen ik ziek, zwak en zwanger was bijvoorbeeld. Maar inmiddels woon ik hier 10 jaar en wil ik niet meer weg. De kinderen hebben hier bergen vriendjes en vriendinnetjes en ook mijn leven en vrienden zijn voor een groot deel hier. Doordat jouw kinderen binnenkort ook naar school gaan denk ik dat je snel nieuwe mensen leert kennen en dat het allemaal wel goed komt.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 11 Okt 2021 20:22

Re: Naar andere woonplaats verhuizen

Summerlovin schreef:
Housebird schreef:Lastig zeg! Wat mis je aan je huidige huis?

Ik ben in de omgeving opgegroeid waar je bent ongelood. Familie woont daar nog. Woon nu 100 km verder op.

Zou er niet aan moeten denken om daar te wonen. Er is daar een bepaalde mentaliteit die ik slecht trek.


Ik ben ook wel benieuwd. Ik herken het niet!


Ik ook niet!
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers