Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kinderboekenweek

<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:47

Bericht 07 Okt 2021 08:20

Kinderboekenweek

De Kinderboekenweek is weer van start! Ik vind het altijd leuk om te lezen welke boeken die jullie kinderen uitgekozen hebben en welke leuke activiteiten er op school/bibliotheek etc jullie kids gaan doen!

Hier koos de oudste het nieuwe boek van Bob popcorn en de jongste het boek van kolletje en Dirk over de Kinderboekenweek. Zelf kocht ik de chocolade tandarts.

De brandweer kwam op school om de Kinderboekenweek te openen en volgende week is het beroep modeshow/vriendjes lezen en een talentenworkshop middag.

De activiteiten van de bieb zaten al heel snel vol,wel gaan we naar de voorstelling van superjuffie
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4984

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:30

Bericht 07 Okt 2021 08:27

Re: Kinderboekenweek

Wij waren gisteren eerst naar de Kinderboekenwinkel en daar kozen dochter en ik samen de volgende boeken:
(Ook voor op school.)
Afbeelding

Er was later in de bibliotheek een activiteit over Agent en Boef door de schrijver en tekenaar.
Toen kochten we nog een boekje. Hij is gesigneerd met een leuke tekening.
Afbeelding
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 07 Okt 2021 08:52

Re: Kinderboekenweek

Ja leuk! Onze zoon vindt voorgelezen worden heel leuk en gaat nu ook zelf zitten boekjes "lezen", zo leuk om te zien. Ik ga vanmiddag even met hem naar de boekwinkel om een nieuw boekje uit te zoeken. In onze bieb zijn er super veel leuke activiteiten maar daar is hij nu nog te jong voor. We gaan zondag wel even naar de bieb om boekjes te lenen en het muizenhuis te bekijken.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 07 Okt 2021 08:54

Re: Kinderboekenweek

Ik wil ook elk jaar met zoontje een boek uitzoeken. Heb dit jaar geen tijd om de stad in te gaan. En de plaatselijke boekwinkel weiger ik om iets te kopen. Dus heb online gekocht.

Nijntje 65 jaar boek
Afbeelding
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 07 Okt 2021 08:58

Re: Kinderboekenweek

Op school werd er gister een boekenmarkt gehouden. Afgelopen week moest iedereen 1 a 2 boeken inleveren en gister kon iedereen een 'nieuw' boek uitzoeken. Ook was er eens schrijver op school die kwam vertellen over zijn boeken.

Mijn oudste koos gister in de boekhandel een boek van Heksje Lily. De jongste een Dikkie Dik voorleesboek. Zelf heb ik niks gekocht, maar denk dat ik dat nog wel ga doen deze week en die dan doorschuif naar Sinterklaas.

Ik koop dan in ieder geval De jongen, de mol, de vos en het paard van Charlie Mackesy :love:
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 07 Okt 2021 09:00

Re: Kinderboekenweek

Oh mooi Ooh La La.

Waarom wil je niet naar de lokale boekhandel Sarah?

Wij gaan straks even naar de boekhandel na het slaapje van dochter. Zal straks de score wel even laten zien. En van het weekend bij m'n moeder mogen ze ook nog een boek van haar uitzoeken.
Op school is er een boekenmarkt volgende week. We konden al wat boekjes inleveren die wij niet meer willen en volgende week krijgt hij dan wat geld mee om nieuwe uit te zoeken.
En er komen ouders vertellen over hun beroepen.
Let's discover the world together.
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4822

Geregistreerd: 22 Nov 2013 07:57

Bericht 07 Okt 2021 09:31

Re: Kinderboekenweek

Leuk allemaal!

Bij mijn kinderen op school hebben de leerkrachten gister een voorstelling gegeven en er kwam een kinderboekenschrijver in alle klassen voorlezen.
Volgende week donderdag sluiten ze met zijn allen af, met het zingen van het 'Worden wat je wil'-lied en een kleedjesmarkt om boekjes te kopen / verkopen.

Zelf zijn we gisteren naar de Bruna geweest om een boek te kopen voor allebei.
T. koos voor deel 2 van de Waanzinnige Boomhut en N. koos voor 'Maar eerst ving ik een monster', vooral vanwege het knuffeltje erbij :P
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 07 Okt 2021 10:08

Re: Kinderboekenweek

Marin schreef:Oh mooi Ooh La La.

Waarom wil je niet naar de lokale boekhandel Sarah?

Wij gaan straks even naar de boekhandel na het slaapje van dochter. Zal straks de score wel even laten zien. En van het weekend bij m'n moeder mogen ze ook nog een boek van haar uitzoeken.
Op school is er een boekenmarkt volgende week. We konden al wat boekjes inleveren die wij niet meer willen en volgende week krijgt hij dan wat geld mee om nieuwe uit te zoeken.
En er komen ouders vertellen over hun beroepen.



Ze hebben nogal een rare mening over alles. Toen mondkapjes verplicht waren en je kwam binnen met mondkapje werd er meteen gezegd doe af. En toen ze dicht moesten bleven ze open. En nog over veel meer dingen. Daar kom ik liever niet. Normaal ga ik dan in de stad naar de grote boekwinkel. Maar lukt nu even niet. Volgend jaar doe ik dat zeker
Afbeelding
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2076

Geregistreerd: 08 Nov 2018 15:38

Bericht 07 Okt 2021 10:12

Re: Kinderboekenweek

Mijn dochter wilde heel graag het boek van Juf Rommelkont en ik vond op Marktplaats iemand die er 2 van verkocht. Kwamen gister binnen dus dochter helemaal blij want ze wist niet eens dat er een deel 2 was. Ze heeft zich opgegeven voor de voorleeswedstrijd. Ze hebben boeken geruild in de klas en er zijn 3 boekenkastjes op school geopend waarin je boeken kunt achterlaten (via een juf) en dan mag pakken als je wilt. Ik ga ook wat vertellen over mijn werk op school en ze gaat naar het theater met de klas.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 07 Okt 2021 10:14

Re: Kinderboekenweek

Oh dat snap ik dan wel Sarah!
Let's discover the world together.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 07 Okt 2021 10:30

Re: Kinderboekenweek

sarah1985 schreef:
Marin schreef:Oh mooi Ooh La La.

Waarom wil je niet naar de lokale boekhandel Sarah?

Wij gaan straks even naar de boekhandel na het slaapje van dochter. Zal straks de score wel even laten zien. En van het weekend bij m'n moeder mogen ze ook nog een boek van haar uitzoeken.
Op school is er een boekenmarkt volgende week. We konden al wat boekjes inleveren die wij niet meer willen en volgende week krijgt hij dan wat geld mee om nieuwe uit te zoeken.
En er komen ouders vertellen over hun beroepen.



Ze hebben nogal een rare mening over alles. Toen mondkapjes verplicht waren en je kwam binnen met mondkapje werd er meteen gezegd doe af. En toen ze dicht moesten bleven ze open. En nog over veel meer dingen. Daar kom ik liever niet. Normaal ga ik dan in de stad naar de grote boekwinkel. Maar lukt nu even niet. Volgend jaar doe ik dat zeker

Ja joh!! Weet welke je bedoelt. Ik wil er ook niet meer heen. Mijn zusje voelde zich heel erg opgelaten toen ze er een tijd terug was. Zag via via dat ze ook op Facebook van alles vonden. Echt, hou je mening lekker voor je tegen winkelend publiek :0.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 07 Okt 2021 10:47

Re: Kinderboekenweek

Gekozen!

Afbeelding

Afbeelding
Let's discover the world together.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 07 Okt 2021 11:56

Re: Kinderboekenweek

Leuke boekjes. Dat boekje van o past wel perfect bij hem. Hij speelt op straat toch vuilnis auto?

Ik ga vanaf nu elk jaar een boekje uitzoeken. Dat word een traditie. Hij vind boekje lezen nu al leuk. Heb ook een hele plank van de pax kast op zijn kamertje vol met boekjes 2 rijen dik. Overgehouden aan mijn peuterspeelzaal baantje
Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 07 Okt 2021 12:20

Re: Kinderboekenweek

Ja klopt! Vuilniswagen, veegwagen, graafmachine, hij is een multifunctionele machine. Zonet op straat was hij een elektrische automatische graafmachine aldus O.

En leuk he zo'n traditie. Zo fijn dat je die kan starten!
Let's discover the world together.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 07 Okt 2021 15:55

Re: Kinderboekenweek

Leuk die fantasie van hem



Hier is het nijntje boek goedgekeurd
Laatst gewijzigd door sarah1985 op 10 Okt 2021 10:46, in totaal 1 keer gewijzigd.
Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 07 Okt 2021 17:26

Re: Kinderboekenweek

Wat lief!
Let's discover the world together.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 07 Okt 2021 19:57

Re: Kinderboekenweek

Ah wat lief Sarah!
Super leuk allebei Marin. Welterusten kleine beer lezen we hier ook regelmatig voor.
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:47

Bericht 07 Okt 2021 20:00

Re: Kinderboekenweek

leuk om te lezen allemaal!

bob popcorn was uitverkocht hier dus ik had via de website van de schrijver een boek besteld.Kwam vanmiddag binnen met een leuk verhaaltje en tekening erin met haar naam. Kind was zo gelukkig! misschien leuke tip voor iemand die m in december wil geven :)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 07 Okt 2021 21:09

Re: Kinderboekenweek

Harrison schreef:Super leuk allebei Marin. Welterusten kleine beer lezen we hier ook regelmatig voor.


Aah lief! Ik herinner 'm me nog zo goed van vroeger zelf. We hebben 'm voor m'n zoontje wel eens van de bieb gehad maar dat was in een fase dat hij zelf bang was voor 't donker dus dat was ook weer niet zo handig.
Let's discover the world together.
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2138

Geregistreerd: 07 Sep 2013 19:12

Bericht 07 Okt 2021 21:40

Re: Kinderboekenweek

Wat leuk allemaal!
Marin dat boek van O is zooooo leuk!!

Wij gaan een weekendje weg, dus de kinderen gaan niet naar het kdv, dus maken daar de Kinderboekenweek niet mee. Thuis doe ik er niet veel bijzonders aan, omdat we al zo enorm veel boeken hebben en ik nu via mijn werk álle prentenboeken kan proeflezen met ze,zonde om aan te schaffen.

Voor mijn werk als consulent boekstart ga ik volgende week alle opvanglocaties af om voor te lezen aan de peuters. Ik heb gekozen voor het boek ‘ik help de brandweer’, een enorm leuk en interactief boek.
Ik heb een echte brandweerhelm en handschoenen geregeld, neem 2 tuinslangen mee waarmee ze kunnen blussen.
Van crepepapier heb ik voor elk kind vuur gemaakt waarmee we samen een groot vuur gaan maken, daarna gaan we het blussen met een groot blauw afdekzeil. Van papieren bordjes heb ik stuurtjes gemaakt. We zetten de tafels ondersteboven, dit is dan de brandweerauto, sturen maar! Dit alles op bijpassende muziek.

Het wordt mijn eerste echte activiteit in deze functie, dus ik ben benieuwd!
Als afsluiter krijgen ze een groot cadeau; de helft van de jaarcollectie aan nieuwe prentenboeken. (De andere helft krijgen ze tijdens de nationale voorleesdagen in Januari)
<<

ekiaam87

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1500

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:38

Bericht 07 Okt 2021 22:31

Re: Kinderboekenweek

JaneDoe schreef:Wat leuk allemaal!

Voor mijn werk als consulent boekstart ga ik volgende week alle opvanglocaties af om voor te lezen aan de peuters. Ik heb gekozen voor het boek ‘ik help de brandweer’, een enorm leuk en interactief boek.

Het wordt mijn eerste echte activiteit in deze functie, dus ik ben benieuwd!


Wat leuk! Dan zijn wij toch een soort collega’s. Ik ben leesconsulent dus ik doe een activiteit op de scholen deze 2 weken in een heleboel groepen 😁.
Veel plezier!

On topic: ik heb voor mezelf gekocht: rara wat ben ik (het KBW boek van Vivian den Hollander, die koop ik eigenlijk altijd) en nog een prentenboek: Dromer. En ik kreeg het KBW geschenk dan nog cadeau :)
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 08 Okt 2021 15:54

Re: Kinderboekenweek

Wij zijn vandaag naar de boekwinkel geweest en zoontje nocht zelf een boek kiezen. Hij koos voor 'De eekhoorn legt een ei en andere fabels'. De illustraties op de kaft zijn ook prachtig. Samen kozen we voor dochter 'Nijntje woordjes leren'.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 08 Okt 2021 17:06

Re: Kinderboekenweek

Ik heb het boek ‘het GROTE kijk- en voorleesboek voor rond de 2 jaar’ meegenomen.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 08 Okt 2021 18:25

Re: Kinderboekenweek

Wij zijn vandaag ook een boek wezen uitzoeken (en een taartje gegeten). Oudste heeft Tim de kleine boswachter, zijn eerste niet-prentenboek. Ik ben benieuwd hoe hij dat vindt. De andere heeft Spuit Elf wordt brandweerolifant van Harm van Straaten. Zijn boeken hebben zo'n lekker leesritme.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2076

Geregistreerd: 08 Nov 2018 15:38

Bericht 08 Okt 2021 18:42

Re: Kinderboekenweek

Bolus26 schreef:leuk om te lezen allemaal!

bob popcorn was uitverkocht hier dus ik had via de website van de schrijver een boek besteld.Kwam vanmiddag binnen met een leuk verhaaltje en tekening erin met haar naam. Kind was zo gelukkig! misschien leuke tip voor iemand die m in december wil geven :)


Inderdaad een aanrader. Mijn dochter had hem in no time uit. Ik heb het 2e en 3e boek al klaar liggen voor de feestdagen. Ook Heel Heel Heel Vies Boek vindt ze erg leuk en leest ze vaak stiekem in bed (alsof ik dat niet weet haha).
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers