Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verwarming en thuiswerken

<<

Elisabeth

Kletskop

Berichten: 920

Geregistreerd: 10 Jan 2019 17:59

Bericht 05 Okt 2021 10:34

Verwarming en thuiswerken

Ik werk nog veel vanuit huis en in mijn werkkamer begint het koud te worden. Ik kan natuurlijk de verwarming aan doen, maar dan wordt het hele huis verwarmd en dat is niet nodig. Hoe doen jullie dat? Is het "voordeliger" om een klein kacheltje te gebruiken? Of vreet dat ook veel energie?
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2391

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 05 Okt 2021 10:39

Re: Verwarming en thuiswerken

Die kleine kacheltjes zijn volgens mij idd ontzettend duur in gebruik.
Misschien is een infraroodpaneel iets?
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Anoniem326

Bericht 05 Okt 2021 10:41

Re: Verwarming en thuiswerken

Misschien denk ik te simpel, maar je kan toch gewoon in de ruimte waar je in zit de verwarming aanzetten en op andere plekken niet.

Ik zet wel gewoon de verwarming aan. Ik zit stil op mijn stoel te werken, draag een dikke trui en heb de verwarming op 20,5c. Hoeveel energie het kost maakt me niet uit, ik ga niet kou lijden om te besparen.
<<

Elisabeth

Kletskop

Berichten: 920

Geregistreerd: 10 Jan 2019 17:59

Bericht 05 Okt 2021 10:48

Re: Verwarming en thuiswerken

Ik kan alleen deze verwarming aanzetten inderdaad. Maar hier staan in huis altijd alle verwarmingen een klein beetje open. Zodat als het koud is we in 1e keer alles kunnen verwarmen. Het is wel een werk om steeds alle verwarmingen open/dicht te draaien.
<<

Elisabeth

Kletskop

Berichten: 920

Geregistreerd: 10 Jan 2019 17:59

Bericht 05 Okt 2021 10:50

Re: Verwarming en thuiswerken

Blue Phone schreef:Die kleine kacheltjes zijn volgens mij idd ontzettend duur in gebruik.
Misschien is een infraroodpaneel iets?


Die hebben we in onze douche, haha ga ik daar een werkplekje maken :smile: Maar ik wist niet dat je ook verplaatstbare panelen had. Ik ga er eens naar kijken.
<<

Serena

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 718

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:37

Bericht 05 Okt 2021 10:53

Re: Verwarming en thuiswerken

Ik heb een klein straalkacheltje. Geen idee of het heel veel energie verbruikt, maar volgens mij nog altijd minder dan als ik de verwarming aanzet die het hele huis verwarmd. Wij hebben alleen een thermostaat beneden en vloerverwarming daar. Als ik alleen boven warm wil hebben moet beneden de vloerverwarming ook aan. Zo’n klein kacheltje vind ik dan ideaal.
Die zet ik overigens ook alleen maar paar keer aan en niet de hele dag.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 05 Okt 2021 10:56

Re: Verwarming en thuiswerken

Wij hebben beneden vloerverwarming en een warmtepomp. Daarbij is het beter om die gewoon te laten draaien dat kost minder dan afkoelen en opwarmen. Maar om daar nou je hele installatie op aan te passen.

Wat ik in het oude huis deed was wollen t-shirts dragen en slim wassen zodat ik de warmte van de droger kon gebruiken om mijn werkkamer op te warmen.
2015 💙
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2088

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 05 Okt 2021 13:01

Re: Verwarming en thuiswerken

Ik heb sowieso alleen in de huiskamer de verwarming aan. Vind het niet nodig om het hele huis te verwarmen. Mocht mijn dochter in de slaapkamer spelen dan zet ik daar de kachel ook even open.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 05 Okt 2021 13:02

Re: Verwarming en thuiswerken

Ik deed ook wel een dekentje over m'n benen. Trui en pantoffels aan en dan ging het prima.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2088

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 05 Okt 2021 22:34

Re: Verwarming en thuiswerken

Ik pak ook weleens mijn elektrische ‘kussentje’ in mijn rug. Dat helpt hier goed.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3187

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 06 Okt 2021 06:41

Re: Verwarming en thuiswerken

Ik werk op zolder en heb daar geen verwarming. Ik heb zo’n los straalkacheltje.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 06 Okt 2021 07:15

Re: Verwarming en thuiswerken

We hebben boven de trap een airco hangen en de werkkamer is naast de trap. Oftewel we verwarmen met de airco om aangename temperatuur te krijgen.

Elektrisch verwarmen kost vaak meer energie-eenheden dan met cv-ketel, maar met huidige gasprijs kan het misschien nog wel eens goedkoper zijn?

Hier een berekening ervan:
https://verwarmwinkel.nl/wat-kost-elekt ... oor-klant/

(ik ga er vanuit dat dit een eerlijke berekening is en niet commercieel mooi gemaakt :) )
08/2018
05/2021
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 06 Okt 2021 07:45

Re: Verwarming en thuiswerken

Van die (oude) straalkacheltjes zijn vaak heel onzuinig. Wij hebben daarom een infrarood kachel aangeschaft voor op zolder (onze thuiswerkplek). Deze verwarmt prettig en verbruikt bijna niets. Op die manier heb je de iets hogere aanschafkosten er snel uit en het is ook wat duurzamer.
Daarnaast leg ik trouwens ook weleens gewoon een fleecedekentje over mijn benen. Dat ziet toch niemand.
<<

Elisabeth

Kletskop

Berichten: 920

Geregistreerd: 10 Jan 2019 17:59

Bericht 06 Okt 2021 08:57

Re: Verwarming en thuiswerken

Dank voor jullie antwoorden. Ik ga me eens verder verdiepen in zo'n nieuw straalkacheltje. Volgens mij zag ik laatst op tv ook iets voorbij komen van een kussen wat verwarmd kon worden. Zou plaatselijke warmte helpen om je hele lijf warm te voelen?
<<

Anoniem319

Bericht 06 Okt 2021 09:18

Re: Verwarming en thuiswerken

Elisabeth schreef:Dank voor jullie antwoorden. Ik ga me eens verder verdiepen in zo'n nieuw straalkacheltje. Volgens mij zag ik laatst op tv ook iets voorbij komen van een kussen wat verwarmd kon worden. Zou plaatselijke warmte helpen om je hele lijf warm te voelen?

Dit lijkt me wel een uitkomst eigenlijk!
https://nl.stoov.com/products/big-hug-x ... GYQAvD_BwE
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 06 Okt 2021 09:47

Re: Verwarming en thuiswerken

Ik zou investeren in lekkere warme (wollen) sloffen en heb zelf een aantal pittenzakken gemaakt die ik opwarm in de magnetron en over m'n voeten leg. Stuk goedkoper dan zo'n kussen plus dat zo'n kussen volgens mij 3 a 4 uur mee gaat en dan weer op moet laden.
<<

Rejoy

Kwebbel

Berichten: 319

Geregistreerd: 16 Dec 2018 00:18

Bericht 06 Okt 2021 11:01

Re: Verwarming en thuiswerken

Ik heb elektrische pantoffels. Echt super lekker, want met warme voeten, heb je het verder meestal ook niet koud. Die van mij kan ik met een usb-poort aansluiten op de laptop, maar met zo'n blokje eventueel ook in het stopcontact. Pantoffels blijven dus gewoon lekker warm en hoef je tussendoor dus niet in een magnetron ofzo te doen. Ik zit nu met een extra dekentje over mijn benen, maar meestal is dat niet nodig.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 06 Okt 2021 13:05

Re: Verwarming en thuiswerken

Ik heb een elektrische kachel die vanzelf stopt als temperatuur bereikt is. Zet vaak op 20 graden, maar dan staat hij dus niet hele tijd aan, alleen af en toe om bij te warmen. Zit er hele dagen en dan is dekentje niet genoeg.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 06 Okt 2021 13:11

Re: Verwarming en thuiswerken

Wij hebben thermostaat knoppen van Tado, kan je per ruimte verwarmen. Echt zo fijn!
⁠♡♡♡
<<

Anoniem323

Bericht 06 Okt 2021 16:30

Re: Verwarming en thuiswerken

Bij de intratuin heb je een hele grote slof voor beide voeten. Perfect ipv schoenen. Dat scheelt al veel als je voeten warm zijn.
Ik heb een warme fleecevest voor in mijn 'kantoor'. Dat is een enorm koud hok in de garage. Maar de combinatie van beide is wel fijn!
In de winter gooi ik nog een dekentje op mijn benen.
Lijk wel een eskimo 😂
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 06 Okt 2021 18:10

Re: Verwarming en thuiswerken

Maar krijgen jullie geen koude handen dan? Als je warme sloffen draagt? Daar heb ik in de winter sowieos al wel snel last van.
2015 💙
<<

Blunt

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 726

Geregistreerd: 16 Sep 2013 15:48

Bericht 06 Okt 2021 18:55

Re: Verwarming en thuiswerken

Vorige winter heb ik zo lang getwijfeld over een kacheltje, toen was het ineens voorjaar. Nu ga ik dat slimmer aanpakken. Het valt me wel op dat bij Coolblue heel veel kacheltjes uitverkocht zijn.

Mijn werkplek is op zolder in een slecht geïsoleerd jaren 50 huis. Ik draag nu het kouder wordt een joggingbroek, longsleeve met vest en sokken + huissokken met antislip. Maar mijn handen, die worden echt koud na een poosje achter de computer.

Oh ja en onder m'n voeten nog een tapijtje, tegen de kou die uit de vloer komt.
<<

Anoniem323

Bericht 06 Okt 2021 20:51

Re: Verwarming en thuiswerken

Minx koude handen heb ik altijd snel en dat doet bij mij ook echt veel pijn. Dus ik heb speciale reuma handschoenen gekocht een paar jaar terug. Die trek ik dan aan. Daar kan je gewoon alles mee doen, zijn heel dun maar toch warm. Die heb ik aan als ik aan de computer zit maar bv ook als ik in bed lig.
Is met open vingertoppen
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 15 Okt 2021 10:07

Re: Verwarming en thuiswerken

Rejoy schreef:Ik heb elektrische pantoffels. Echt super lekker, want met warme voeten, heb je het verder meestal ook niet koud. Die van mij kan ik met een usb-poort aansluiten op de laptop, maar met zo'n blokje eventueel ook in het stopcontact. Pantoffels blijven dus gewoon lekker warm en hoef je tussendoor dus niet in een magnetron ofzo te doen. Ik zit nu met een extra dekentje over mijn benen, maar meestal is dat niet nodig.

Dit klinkt heerlijk!! Welke pantoffels heb je?
Ik heb vooral altijd koude voeten. Heb twee paar sokken aan nu (gewoon normale en van die dikke wollen) en heb nog steeds koude voeten. Dus dit zou ideaal zijn voor tijdens het werken thuis.
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 15 Okt 2021 12:44

Re: Verwarming en thuiswerken

Winegum schreef:
Rejoy schreef:Ik heb elektrische pantoffels. Echt super lekker, want met warme voeten, heb je het verder meestal ook niet koud. Die van mij kan ik met een usb-poort aansluiten op de laptop, maar met zo'n blokje eventueel ook in het stopcontact. Pantoffels blijven dus gewoon lekker warm en hoef je tussendoor dus niet in een magnetron ofzo te doen. Ik zit nu met een extra dekentje over mijn benen, maar meestal is dat niet nodig.

Dit klinkt heerlijk!! Welke pantoffels heb je?
Ik heb vooral altijd koude voeten. Heb twee paar sokken aan nu (gewoon normale en van die dikke wollen) en heb nog steeds koude voeten. Dus dit zou ideaal zijn voor tijdens het werken thuis.

Dit klinkt heerlijk inderdaad!
Ik wil ook graag voorkomen dat de kachel aan moet. We hebben verder beneden aan staan, maar om die telkens uit te draaien is lastig gezien de knop onder een radiatorombouw zit.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers