Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


2-in-1: recepten voor diner + lunch leftovers

<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 29 Sep 2021 12:08

2-in-1: recepten voor diner + lunch leftovers

Ik ben op zoek naar wat nieuwe inspiratie en dan met name naar handige recepten waar ik bijv de avond tevoren meer van kan maken en wat ik dan de volgende dag kan meenemen naar mijn werk.

Tips?
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 29 Sep 2021 13:58

Re: 2-in-1: recepten voor diner + lunch leftovers

Ik ben dol op Nasi-van-gisteren als lunch.
Verder alle soorten pasta/quinoa/rijst/bulgur/couscous salades. 's avonds eet ik ze lauw-warm en de andere dag als lunch koud.
30-04-2017
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 29 Sep 2021 21:26

Re: 2-in-1: recepten voor diner + lunch leftovers

Ik neem tegenwoordig best vaak leftovers mee als lunch. Shakusha met couscous, nasi, zelfgemaakte soep, wraps/burrito’s, kip uit de slowcooker met rijst en boontjes, spaghetti. Ik baal altijd een beetje als ik toch brood moet meenemen :laughcry: .
Wat ik ook vaak doe, is op de dag voor dat ik ga werken, de lunch te preppen of koken. Dan zet ik het voor twee of drie dagen klaar.
Edit: ik heb trouwens wel een magnetron op t werk staan. Jij ook, of zoek je koude recepten?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43709

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 30 Sep 2021 07:52

Re: 2-in-1: recepten voor diner + lunch leftovers

Heb je inderdaad opwarm mogelijkheid of zoek je echt dingen die je koud kunt eten? Ik eet heel vaak restjes voor de lunch, bijna alles kan wel mits je 't kan opwarmen. Pasta, rijst. Kan allebei ook evt wel koud maar vind ik dan wel beetje van de saus afhangen. Pesto vind ik prima koud maar een Thaise curry bijv niet.
Let's discover the world together.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6681

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 30 Sep 2021 12:58

Re: 2-in-1: recepten voor diner + lunch leftovers

Gehaktballetjes!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 30 Sep 2021 21:02

Re: 2-in-1: recepten voor diner + lunch leftovers

Bij is het trouwens altijd zo’n leuk moment als we lunchen op t werk, dan gaat iedereen bij iedereen kijken wat ze bij hebben en soms ook proeven en recepten uitwisselen.
<<

Anoniem323

Bericht 04 Okt 2021 05:14

Re: 2-in-1: recepten voor diner + lunch leftovers

Ik maak wel eens een simpele aardappelsalade. Kook of bak ik de avond ervoor meer aardappels, ui, zilveruitjes, vlees (chorizo, ham, kip, tonijn) erdoor, tomaten erbij, paprika. Gewoon van alles wat in huis ligt.
Beetje halfvolle slasaus met honing mosterd dressing mengen (anders is het teveel mosterd naar mijn mening) en klaar.

Wat ik wel eens doe voor inspiratie is in de winkel bij zo'n kant en klare salade kijken naar de ingrediënten en dan zelf maken.
<<

Anoniem323

Bericht 04 Okt 2021 05:14

Re: 2-in-1: recepten voor diner + lunch leftovers

Soleil schreef:Bij is het trouwens altijd zo’n leuk moment als we lunchen op t werk, dan gaat iedereen bij iedereen kijken wat ze bij hebben en soms ook proeven en recepten uitwisselen.


Dit klinkt echt als een scène uit een film, leuk!
<<

Henque

Kletskop

Berichten: 607

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 04 Okt 2021 21:59

Re: 2-in-1: recepten voor diner + lunch leftovers

Bij de volgende recepten ben ik altijd blij als er wat over is:

https://www.culy.nl/recepten/salade-van-parelcouscous/

https://chickslovefood.com/recept/parel ... -walnoten/

https://www.hellofresh.nl/recipes/midde ... 26c7088386

https://www.hellofresh.nl/recipes/groen ... 701d16eab2

Ik vul de restjes dan wel altijd aan met wat sla en gesneden paprika/komkommer/tomaat zodat het wat gezonder is

Als ik wraps over heb maak ik ook vaak lunch wraps met de rauwkost ingredienten die ik hierboven noem en dan een plakje kipfilet, wat kaas, roomkaas etc om er wat smaak aan de geven
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 08 Okt 2021 13:46

Re: 2-in-1: recepten voor diner + lunch leftovers

Ik maak van pasta ovenschotels vaak extra en eet dat dan de dag erna als lunch. Gewoon koud overigens.
Couscoussalade of pastasalade kan ook altijd goed vind ik.

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers