Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Shakti mat

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 28 Sep 2021 20:33

Shakti mat

Ik heb het hier wel vaker gelezen, volgens mij ken ik het ook van hier: Een Shakti mat. Een mat met stekelnoppen voor een acupressuur effect.

Ik heb er eentje gekocht en vanavond voor het eerst geprobeerd. Het viel me niet tegen! Het werd al best wel snel warm en nou comfortabel wil ik het niet noemen maar wel een bijzonder gevoel. Kon best ontspannen liggen.
Heb twintig minuten gedaan, wel met een shirt aan, zo voor de eerste keer. Ik wil het met name proberen voor m'n rugpijn. Ik heb zo vaak behoefte aan druk op m'n rug. Misschien helpt dit.
En hopelijk helpt het me een beetje ontspannen, want ik vond 20 minuten al lastig. Had wel klassieke muziek op gezet zodat ik me daar op kon richten.

Hoe gebruiken jullie 'm? Op bed of de grond? Met of zonder kleding? Wat voor houdingen vinden jullie fijn? Luisteren jullie ook muziek of helemaal niets?
Waar hebben jullie 'm voor? En werkt het?
Let's discover the world together.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 29 Sep 2021 00:15

Re: Shakti mat

Jaaaah de Shakti!
Ik had hem voor mijn man gekocht maar ik mis nu echt tijdens de zwangerschap. Ik weet niet waarom, maar bij ons beiden zorgt het ervoor dat we na de initiële prikpijn in slaap vallen. Ik gebruik dus vaak als ik weer eens niet in slaap kan vallen. Dan word ik wel na paar uur wakker en zit die mat heel diep in me haha (en onplezierig losmaken, maar ik slaap daarna direct verder). Wij hebben ook een kussen, alhoewel dat net niet genoeg doet, maar ik vind heel fijn in mijn nek/schouders en billen en tegelijk gaat dat niet.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 29 Sep 2021 08:57

Re: Shakti mat

Wat leuk dat jullie allebei zo enthousiast zijn en ook echt in slaap vallen erop. Ik kan me dat best voorstellen eigenlijk. Het klinkt zo gek, maar het voelt toch wel echt ontspannen. Ik heb ook zo'n kussen erbij gekocht maar die vond ik niet zo heel lekker liggen. Maar ik wil inderdaad ook zowel m'n nek/schouders en billen tegelijkertijd en de mat is anders te kort.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem326

Bericht 29 Sep 2021 09:58

Re: Shakti mat

Ik gebruik hem ook om in slaap te vallen. Dat lukt niet altijd. Vaker niet dan wel. Maar de initiële prikpijn zorgt ervoor dat mijn aandacht daar naar uit gaat, waardoor de gedachtenstroom iets afneemt. Mijn zusje gebruikt hem hier ook voor. Ik lig er met blote huid op en ik gebruik hem als ik in bed lig.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 29 Sep 2021 10:35

Re: Shakti mat

Interessant. Ik heb hier ook al eens naar gekeken, maar weet niet of het iets voor me is. Kan me echt niet voorstellen dat ik op zo'n mat in slaap zou vallen haha, maar wat HG zegt, dat je aandacht daarheen gaat en je daardoor rustiger wordt, dat klinkt wel aannemelijk.
❤ 7 juni 2018
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 29 Sep 2021 11:01

Re: Shakti mat

Caro heeft er volgens mij ook eentje, maar die heeft ons hier verlaten (misschien wel doordat ze nu de hele dag op die mat ligt).
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 29 Sep 2021 11:38

Re: Shakti mat

Misschien zit ze vast in de mat. 😬
❤ 7 juni 2018
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 29 Sep 2021 12:00

Re: Shakti mat

Ik heb er ook eentje en ben fan. Erop in slaap vallen zie ik hier niet gebeuren, ligt ook weer niet zo geweldig en daarnaast kan ik niet slapen op mijn rug. Maar ik ga er vaak voor het slapen op liggen, kijk nog even een aflevering van een serie of lees een boek. Ik lig er meestal met een dunne pyjama op, blote huid vind ik toch net wat te oncomfortabel. Daarna slaap ik vaak beter en dieper. Bijpassend kussen heb ik nog niet, maar overweeg wel om deze te kopen.
<<

Tauriel

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 466

Geregistreerd: 17 Jun 2021 12:23

Bericht 29 Sep 2021 12:13

Re: Shakti mat

Hier ook een fan. Ik lig er met blote huid op en ik gebruik hem om te ontspannen. Qua muziek luister ik dan iets klassiek of anders instrumentaal, soms ook gewoon geen muziek. Ik leg de mat op bed, dat ligt zachter dan op de grond (en dat vindt mijn rug ook prettiger). Ik doe het eigenlijk te weinig, maar ik vind het heerlijk ontspannen.
“Smile and wave, boys. Smile and wave…"
<<

ChiQ

Bericht 29 Sep 2021 13:45

Re: Shakti mat

Ik had dus in de Thermen zo'n 'droomreis' en dan gingen we op zo'n spijkermat liggen. Ik viel gelijk in slaap! We kregen trouwens een zijdenkimono aan.

De persoon die de droomreis gaf, die maakte klanken. Met van die schalen. Was echt prettig!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 29 Sep 2021 15:56

Re: Shakti mat

Haha dat klinkt zalig, ChiQ, een droomreis.

Wat goed om jullie ervaringen te lezen. Met name toch wel voor het slapen. Ik heb zelf geen slaapproblemen (op de kinderen na 😬) maar hoop dat het wat voor m'n rug gaat doen. Voelde zelfs vandaag af en toe nog dat warme gevoel.
Let's discover the world together.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 29 Sep 2021 16:24

Re: Shakti mat

Ik heb er ook één besteld! Las zo veel lovende reacties op bol.com dat ik het wel móét proberen. Heel benieuwd!
❤ 7 juni 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 29 Sep 2021 16:24

Re: Shakti mat

Leuk Bliss. Ben benieuwd hoe je het ervaart!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem325

Bericht 29 Sep 2021 18:00

Re: Shakti mat

Wij hebben er ook 1. Ik heb er zelf nog niet op gelegen, maar mijn vriend is fan. Ligt er meerdere keren per week 20 minuten op, hij vindt het heerlijk voor zijn slechte rug. Hij doet wel expres maar 20 minuten, hij valt anders echt in slaap.
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 29 Sep 2021 18:08

Re: Shakti mat

Dit klinkt als iets wat ik ook moet hebben!
Ga me er eens in verdiepen.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 29 Sep 2021 20:43

Re: Shakti mat

Dat klinkt zeer interessant! Ik heb veel last van mijn nek en schouders. Maar hoe werkt het zo ontspannend dan? Ik las dat het eerst pijn doet en daarna ontspant. Ik wil er nu ook een!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 29 Sep 2021 21:12

Re: Shakti mat

Ik ben wel een beetje bang voor de pijn. Ik weet sinds dit jaar dat ik centrale sensitisatie heb, een soort overgevoeligheid van het zenuwstelsel waardoor je veel sneller pijnprikkels door krijgt en dus pijn voelt. Ik hoop dus maar dat ik überhaupt op dat ding kan blijven liggen!
❤ 7 juni 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 29 Sep 2021 21:28

Re: Shakti mat

Ik vond het echt heel erg meevallen qua pijn. Maar kan niet oordelen voor jou natuurlijk als je pijn al snel ervaart.

Ik vond dit overzicht heel fijn:
https://shaktimats.nl

Klein stukje naar beneden scrollen naar de Shakti experience. Lot, ook voor jou.

Ik heb gisteren wel beetje bewogen (zocht een fijne positie voor m'n benen waardoor m'n onderrug het meeste geraakt werd) waardoor ik het meer voelde maar kan me voorstellen dat als je echt stil ligt het echt wel soort van pijnloos wordt. Ik heb het iig niet als heel pijnlijk ervaren en kijk best wel naar de volgende keer uit.
Let's discover the world together.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 30 Sep 2021 09:26

Re: Shakti mat

N.a.v. dit topic de mijne er gister ook weer bij gepakt en even vergeten hoe fijn het is :)

Bliss, ik ben ook heel gevoelig afgesteld door chronische pijn maar dit is echt prima te doen hoor! Gister geprobeerd erop te staan, dat vond ik wel pijnlijk maar het hielp dat een vriend me vast hield en me afleidde.
Heb voor het slapen nog een magnesiumpil genomen (en een glas rode wijn) en heb als een blok geslapen, gebeurd nooit.
<<

Tauriel

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 466

Geregistreerd: 17 Jun 2021 12:23

Bericht 30 Sep 2021 09:42

Re: Shakti mat

Bliss schreef:Ik ben wel een beetje bang voor de pijn. Ik weet sinds dit jaar dat ik centrale sensitisatie heb, een soort overgevoeligheid van het zenuwstelsel waardoor je veel sneller pijnprikkels door krijgt en dus pijn voelt. Ik hoop dus maar dat ik überhaupt op dat ding kan blijven liggen!


Begin eerst met een dun shirtje, dan is het al minder intens.
“Smile and wave, boys. Smile and wave…"
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 02 Okt 2021 08:55

Re: Shakti mat

Ik heb er een aangeschaft en gisteren voor het eerst op gaan liggen. Ik heb er ook een nek kussentje bij, het was een fijne ervaring en niet pijnlijk, hoogstens even ongemakkelijk in het begin.

Wat ik wel merkte is alsof de mat aandacht vroeg voor plekken die het nodig hebben om mij hiervan bewust te maken. Ook kreeg ik nadien hoofdpijn maar ik heb ook een triggerpoint in mijn schouder die naar mijn hoofd trekt. Herkent iemand dat?

En ik zocht er nog even wat dingen over op en toen las ik dat je hem niet mag gebruiken als je zwanger bent (snap ik) en niet als je borstvoeding geeft. Dan zou ik hem dus niet meer mogen gebruiken, waarom zou dat zijn?
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 02 Okt 2021 09:13

Re: Shakti mat

Die van mij komt vandaag binnen als het goed is!
❤ 7 juni 2018
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1290

Geregistreerd: 08 Feb 2021 14:35

Bericht 02 Okt 2021 18:43

Re: Shakti mat

Ik heb er ook een, maar behalve een beetje mijn nek/hoofd voel ik er amper iets van. Hoe kan dat?

Edit: ik heb hem alleen nog maar in bed gebruikt, ik ga eens proberen op de grond met een deken over me heen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 02 Okt 2021 19:40

Re: Shakti mat

Misschien dat dat wat helpt ja Alexis. De druk is dan wel wat intenser.

Lot, ik snap niet helemaal wat je met die aandachtsplekken bedoelt. Wel vervelend van de hoofdpijn. Ik herken het (tot nu toe) niet maar kan me wel voorstellen dat je hoofdpijn hier van kan krijgen. Qua zwangerschap en borstvoeding denk ik dat het hetzelfde is als massages? Maar waarom precies weet ik niet.

Bliss, al geprobeerd?
Let's discover the world together.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 02 Okt 2021 21:00

Re: Shakti mat

Ik heb hem vanmiddag even met kleren aan geprobeerd, maar dat werkte niet echt. Net even zonder kleding op gaan liggen en dat is best intens! Kon het niet heel lang achter elkaar doen nog, het werd echt een beetje warm en tintelend op m'n rug. Heb ook het kussen erbij. Ik kan alleen niet met m'n billen erop als ik de mat helemaal tot aan het kussen wil hebben liggen, daar is m'n bovenlijf te lang voor. Of hebben jullie dat ook?
❤ 7 juni 2018
Volgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers