Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Oorbescherming voor zwemmen

<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1897

Geregistreerd: 14 Apr 2014 12:58

Bericht 27 Sep 2021 09:30

Oorbescherming voor zwemmen

Mijn dochter heeft al jaren buisjes ivm vele oorontstekingen. Nu heeft ze hier gelukkig bijna geen last meer van, alleen wanneer ze water in haar oor krijgt heeft ze zo een loopoor.

We hebben nu voor tijdens het zwemmen oordopjes, maar die vallen wel eens uit. Ik zag bijvoorbeeld hoofdbanden voor tijdens het zwemmen, maar werkt dat enkel goed icm oordopjes?

Wat is nou de meest ideale oplossing om haar oren tijdens het zwemmen te beschermen?
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 27 Sep 2021 09:37

Re: Oorbescherming voor zwemmen

Ik had ook altijd oorontstekingen. Hebben toen speciale oordoppen laten maken bij de gehoorwinkel, maar dan kreeg ik alsnog oorontsteking door zwemmen. Ik ben nu nog steeds panisch voor water in mijn oren. Ga in principe ook nooit onder water.
Hopelijk vinden jullie een oplossing.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1897

Geregistreerd: 14 Apr 2014 12:58

Bericht 27 Sep 2021 09:49

Re: Oorbescherming voor zwemmen

Wat vervelend dat de op maat gemaakte oordoppen ook weinig deden, heb je uiteindelijk wel je zwemdiploma's weten te halen? Dat is dus ook wel een beetje mijn angst, dat mijn dochter straks bang wordt om te zwemmen. Helaas zal ze er bij zwemles niet onderuit komen om onder water te zwemmen.
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 27 Sep 2021 11:23

Re: Oorbescherming voor zwemmen

Met veel oorontstekingen.. Toen 'moest' ik wel.
Bij mij helpt het wel om na het zwemmen goed te neussprayen, dat alle rotzooi eruit kan.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2525

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 27 Sep 2021 13:31

Re: Oorbescherming voor zwemmen

Heeft je dochter nu ook op maat gemaakte? Ik kan me niet zo goed voorstellen dat die goed gemaakt zijn als ze uitvallen. Ik heb hetzelfde als Sam, maar van alle oordoppen vond ik die op maat gemaakt waren wel het beste.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 27 Sep 2021 13:51

Re: Oorbescherming voor zwemmen

hier op maat gemaakte oordopen en bij de oudste neusspray na de zwemles. ZIj kreeg ook snel dichte oren bij verkoudheid, hiervoor slikt ze enchina force junior, bij de eerste loopneus dubbele dosis
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1897

Geregistreerd: 14 Apr 2014 12:58

Bericht 27 Sep 2021 14:11

Re: Oorbescherming voor zwemmen

Nee nog geen op maat gemaakte oordoppen, maar als ik dat zo lees hier is dat dus wel echt een stuk beter. Dan ga ik daar eens achteraan. En ook de neusspray klinkt als een goede tip!
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1063

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 27 Sep 2021 14:54

Re: Oorbescherming voor zwemmen

Ik had vroeger ook veel oorontstekingen en had ook buisjes.
Net als Sam kreeg ik ook op maat gemaakte oordoppen. Bij mij bleven ze wel goed zitten, maar ik mocht niet duiken.
Mijn trommelvliezen zijn te dun waardoor ik alleen een A diploma heb.
Tegenwoordig zijn de zwemeisen natuurlijk anders dus mocht zij echt problemen krijgen met haar oor zou ik dat ook overleggen met de zwemorganisatie.

Nog steeds ga ik niet graag onder water en al na een halve meter onder water voel ik enorme druk op mijn oren.
Afbeelding

Afbeelding

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers