Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zoontje geopereerd en elke avond overstuur

<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 23 Sep 2021 22:56

Zoontje geopereerd en elke avond overstuur

Ons zoontje (3) is afgelopen maandag geopereerd aan buisjes en neusamandelen. Hij is heel vervelend de narcose in gegaan en er zo ook uitgekomen en het aller ergste voor hem was dat ik er niet bij was toen hij wakker werd.

Echt heb hem nog nooit zo overstuur gezien en horen huilen 😢

Het is nog maar kort geleden en misschien is hij alles aan het verwerken maar elke avond deze week wordt hij helemaal overstuur wakker en wil dan alleen nog maar beneden bij ons zijn.

Ook overdag mag ik hem niet alleen laten. Als ik boven iets moet pakken of even een was moet aanzetten of iets dan was het voorheen prima, als ik maar vertelde wat ik ging doen maar nu staat hij meteen bij me boven. Hij volgt me overal.

Ik vind het vooral erg sneu voor hem. Zal dit gewoon door de verwerking komen of echt dat hij zonder mij uit de narcose kwam?
En zouden wij hem met iets kunnen helpen.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6681

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 23 Sep 2021 23:40

Re: Zoontje geopereerd en elke avond overstuur

Dit is herkenbaar voor mij als kind; ik reageerde echt weken op de narcose, zag spinnen en slangen uit spiegels komen. Ik was heel bang. Het ging wel elke keer weg, maar duurde echt paar weken tot dat narcose spul uit mijn lichaam was (kapje heb ik het over). Als volwassene nu paar keer narcose gehad maar met injectie en daar reageer ik helemaal niet op. Denk dat hij kapje gehad heeft?
In elk geval weet ik dat ik bij mijn ouders (vader) mocht slapen en ook niet alleen wilde zijn. En loste zich vanzelf weer op. Oh! En mijn ouders hadden me verteld dat het van de narcose was en dat was niet zo handig want ik was daarna ook nog heel bang voor nieuwe narcose, dus als je denkt dat dat het is, misschien niet de narcose noemen.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem323

Bericht 24 Sep 2021 05:06

Re: Zoontje geopereerd en elke avond overstuur

Ah wat zielig voor hem! Ik zou hem gewoon even bij je houden, troosten maar niet mee naar beneden proberen te nemen. Boven in bed blijven en erbij gaan zitten tot hij weer rustig is en slaapt.
Het heeft veel indruk gemaakt en dat zal hij nu aan het verwerken zijn.
<<

Brooke

Bericht 24 Sep 2021 10:15

Re: Zoontje geopereerd en elke avond overstuur

Dit is echt heel herkenbaar! Mijn oudste dochter heeft half april een zware heupoperatie gehad en zij moest ook onder narcose (met kapje). Hier heeft het ook een hele poos geduurd, denk toch zeker 2,5 tot 3 maanden, voordat ze weer lekker sliep, zonder wakker te worden en te huilen elke nacht een aantal keer. Ook had ze soort van verlatingsangst, dat heeft ze altijd wel een beetje gehad (wat ook logisch is omdat ze helemaal afhankelijk is van ons vanwege haar beperking), maar het was echt een drama. Je kon nog niet eens vijf seconden de kamer uit of even naar boven om iets te pakken of het was huilen geblazen. Nu heeft ze nergens last meer van, dus het moet echt slijten.

Ik denk dat het beide is, de narcose maar ook de gebeurtenis zelf. Ik denk dat hij het echt moet verwerken nog, het kan echt flink impact hebben op de kleintjes, het is ook niet niks een operatie onder narcose.

Ik zou hem 's nachts niet uit bed halen en bij je laten slapen, hoe zielig ook. Ik zou dan even gewoon een klein boekje lezen, zachtjes wat liedjes zingen en of wat water laten drinken en even troosten en dan zeggen weer lekker te gaan slapen. Des te sneller wordt alles weer normaal. Ook hielp het hier om het boekje van Nijntje in het ziekenhuis te lezen en er dan samen over te praten op een luchtige manier. Wat ook hielp en dat was meer voor de jongste, de operatie van haar zus had ook impact op haar, was samen een leuke kleurplaat uitzoeken van wat dan ook en samen te kleuren. Ze had ook zo'n eenvoudig uitwisbaar tekenbordje waar ze veel op tekende en dat kan je dan ook weer wissen meteen. Zij heeft toen er veel op getekend, dat hielp haar ook bij de verwerking van wat er in haar hoofd omging. Ze gebruikt het nog steeds geregeld.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2087

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 24 Sep 2021 13:52

Re: Zoontje geopereerd en elke avond overstuur

Ik heb dat zelf al met narcose ook (kapje idd). Dan ben ik minimaal 2 maanden over-emotioneel. Denk dat dat idd een grote invloed heeft met zo'n klein mensenlichaampje. Ik zou hem vooral lekker veel knuffelen en toelaten dat hij bij je wil zijn. Zou wel verwachten dat zijn vertrouwen weer terug komt en het zichzelf zal oplossen.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2827

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 24 Sep 2021 15:28

Re: Zoontje geopereerd en elke avond overstuur

Mijn dochter moest een tijdje terug ook onder narcose en toen heb ik het uitgezocht. Als het kind alleen is met wakker worden komt het inderdaad vaak voor dat ze een soort van verlatingsangst ontwikkelen. Erg zielig voor je zoontje lijkt me.
Wat je er aan kan doen en hoe lang het duurt weet ik niet. Maar ik zou hem bij jullie laten slapen zodat als hij wakker wordt hij niet alleen is.
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 24 Sep 2021 17:20

Re: Zoontje geopereerd en elke avond overstuur

Dankjewel voor jullie reacties!

En gelukkig wel herkenbaar.
Al moet ik zeggen dat zijn broer, die 2 jaar terug is geholpen aan buisjes en neusamandelen (en bijna even oud toen) er niet zoveel last van gehad heeft.
Scheelt misschien wel dat hij wel rustiger onder narcose ging en papa er was toen hij wakker werd.
(Snap nog steeds waarom dat nu niet was).

Eerst ging ik naar hem toe en dan bleef ik bij hem zitten, troostte hem en dan viel hij weer in slaap maar nadat dit 5 keer gebeurde op een avond halen we hem er nu uit (hij slaapt met z’n zusje op de kamer en werd er ook telkens wakker van).
Ik moet zeggen dat het wel ‘helpt’ als hij even mee gaat naar beneden. Hij is dan weer rustig en de rest van de nacht slaapt hij wel.
Het is zo sneu om hem zo overstuur te zien/horen.

Hopelijk moet het gewoon slijten en gaat het snel weer beter.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11403

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 24 Sep 2021 23:45

Re: Zoontje geopereerd en elke avond overstuur

Heel veel praten over wat er gebeurt is. Wel in kindertaal. Dat hielp onze oudste dochter goed toen zij meemaakte dat haar zusje geopereerd werd en was.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers