Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Angst aanvallen

<<

Hope

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 28 Jun 2014 15:08

Bericht 21 Sep 2021 13:13

Angst aanvallen

Al zo'n 20 jaar ben ik chronisch ziek. Het kon destijds voorkomen dat ik ergens was en dan ineens erg ziek werd en naar huis moest.
Hierdoor heb ik een soort angst stoornis ontwikkeld en durfde ik niet meer van huis weg. Met name last van dagjes weg of vakanties.
Dit is gelukkig over gegaan en ik kon alles weer zonder angst.

Helaas is het weer terug en in ergere mate dan ooit. Ik ben tijdje terug ziek geworden toen ik bij een vriendin was eten. Eerst durfde ik niet meer ergens te eten, at ik half kopje soep met uit eten bijvoorbeeld. Ik raak dan echt beetje in paniek. Ik begin te zweten, misselijk, buikpijn, benauwd en alles. Ik laat me hier niet door tegenhouden en blijf gewoon gaan. Maar inmiddels gebeurd het al zodra ik maar mijn huis uit Moet en soms zelfs al voordat ik het huis uit ga.
Nog steeds laat ik me er niet door tegenhouden en ga gewoon nog alles doen wat ik deed.
Het gevolg is dat ik nu bij de kapper zit te wachten tot mijn haarverf ingetrokken is en ik dit berichtje zwetend, misselijk en benauwd aan het typen ben en het liefste naar huis toe ren met mijn haar vol folies.. 😅

Herkent iemand dit? En heeft er iemand een tip? Want ik vind dit doodvermoeiend!
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 21 Sep 2021 13:25

Re: Angst aanvallen

Ik schaam me er wel een beetje voor (wat niet helpt en niet hoeft) maar ja ik herken het. Ik heb het precies zoals jou, ik heb het al heel lang en heb er heel lange tijd geen last van gehad en met vlagen komt het weer boven zetten. Het is eigenlijk altijd een golvende beweging geweest. Ik denk altijd over alles na van te voren maar net als jou laat ik het er niet voor. En eigenlijk overwin ik ook altijd alles (of het moet echt heel erg zijn). Dus zou je denken als altijd alles goed afloopt zou de angst toch wel wegebben? Maar nee nog niet :(. Ik ga van de week ook naar de kapper en als ik net zit en ze beginnen denk ik ook vaak shit nu zit de verf erin en kan ik niet meer weg. Maar heb mezelf maar voor gehouden dat ik ALTIJD weg kan, met of zonder folies. Dat geeft dan al wat rust. In het ergste geval is mijn coupe verpest maar dat laat ik dan wel weer fixen. Ik probeer ook altijd diep te zuchten. Ik klets meestal wel gezellig en dan zakt het ook wel iets. Of ik ga spullen tellen of bewegen schijnt ook te helpen.

Ik heb al heel lang dat ik denk er iets mee te moeten doen maar omdat ik alles wel aan ga denk ik dat het niet erg genoeg is. Maar was er toevallig net over aan het Google’n want ik vind het wel HEEL vervelend.

Bij mij hangt het trouwens ook samen met hoe ik me mentaal voel (duh), hoe ik slaap, wat ik heb gegeten, hoeveel stress ik ervaar. Je mag mij wel een pb sturen als je wil!

Zet hem op je kunt het!
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:50

Bericht 21 Sep 2021 13:46

Re: Angst aanvallen

Ik herken dit (gelukkig) niet. Maar ik wil wel even zeggen dat ik het heel dapper vind t dat jullie wel gewoon gaan. En de angst je niet tegenhoudt om de deur uit te gaan.

Mijn moeder heeft ook zoiets. Zij is bang dat ze ergens niet naar het toilet kan. En daardoor komt ze echt minder de deur uit. Zo ontzettend zonde. Ik heb dus geen inhoudelijke aanvulling maar vind het wel knap!
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 21 Sep 2021 16:47

Re: Angst aanvallen

Ik heb na mijn heftige zwangerschap last gehad van paniekaanvallen. Ik heb hiervoor hulp gekregen maar cognitieve gedragstherapie was niet mijn ding. Ik vind het heel knap dat jullie gewoon gaan! Wat mij helpt is structuur en ritme. Ik krijg er in milde mate last van wanneer ik te weinig om handen heb in het dagelijks leven. Hebben jullie dit ook?

Op dit moment gaat het gelukkig heel goed met me en heb ik er geen last van.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 21 Sep 2021 18:16

Re: Angst aanvallen

Wat vervelend voor je. Ik hoop dat het gezakt is bij de kapper, ben je oké thuisgekomen?

Ja, angstaanvallen zijn heftig, akelig en herkenbaar. Ik heb deze op meerdere perioden in mijn leven ervaren maar nu gaat het al lang goed. Je zou tijdens een aanval ademhalingsoefeningen kunnen doen zoals 4-7-8 (Google maar) en het typen van deze post vind ik ook een goede afleiding, want daar zit het tenslotte in.

Sterkte, geen dingen uit de weg gaan hoor. Hoop dat het gauw weer beter met je gaat en dat je blij bent met je kapsel. 😊
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 22 Sep 2021 05:50

Re: Angst aanvallen

Ik ken het van vroeger, mijn moeder had/heeft hier last van. Heel rot, veel sterkte.
Misschien fijn voor jullie om te merken dat jullie dus niet de enige zijn. Het komt vaker voor dan je denkt.
Lot: er geen geen gradatie in wat ‘erg genoeg is’ als jij er last van hebt, dan mag jij er gewoon hulp bij! Gun jezelf dat ook.

Ik heb trouwens wel een chronische ziekte en heb een soort ‘overlevingspakketje’ gemaakt dat ik altijd bij me heb. Inclusief een vuilniszak om op een autostoel te kunnen leggen. Dat geeft wat houvast en vertrouwen.
<<

Hope

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 28 Jun 2014 15:08

Bericht 22 Sep 2021 13:23

Re: Angst aanvallen

Lot, wat vervelend dat je het herkent! Dat "altijd weg kunnen" herken ik ook. Mijn vrienden en familie zeggen ook altijd "als het niet meer gaat, gaan we direct weg" en dat scheelt bij mij zoveel. Bewegen doe ik ook, loop ik even naar de wc in het restaurant bijvoorbeeld. Tot nu toe ben ik nog nooit echt weg gegaan (wel al mijn jas aangetrokken en toen weer gaan zitten😂), maar ik hoop natuurlijk dat het over gaat.
Hulp er voor zoeken is helemaal niet gek hoor! Kan juist goed zijn!

SoGood, het is goed gekomen bij de kapper gelukkig. Het van me af typen was al goede afleiding. En mijn haar is ontzettend mooi geworden, helemaal zoals ik wilde, dus dat scheelt ook haha.

Bedankt de rest van de meiden, fijn dat ik niet de enige ben!

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers