Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Petite kleding

<<

WeetNie

Noob

Berichten: 72

Geregistreerd: 24 Mei 2021 17:05

Bericht 13 Sep 2021 01:16

Petite kleding

Ik zie online steeds meer leuke kleding voor de wat kleinere dames en ik twijfel af en toe if ik het zal kopen als niet petite zijnde (165cm). Ben toch bang dat dan de mouwen te kort worden of de verhoudingen er raar uit zien.

Wat is jullie ervaring met kleding speciaal gericht op de wat kleinere vrouw. Zowel als petite en niet petite zijnde?
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 13 Sep 2021 06:04

Re: Petite kleding

Hoi,
Ik ben net zo lang als jij en 60 kg. Ik vind petit altijd net wat smaller vallen en inderdaad net iets kortere mouwen of kortere lengte.
Als ik petit bestel, doe ik dat in elk geval 1 maat groter dan ik normaal heb.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5490

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 13 Sep 2021 12:03

Re: Petite kleding

Nog nooit gedaan, bang voor wat mijn voorgangster zegt. Ik ben wel altijd blij met broeken met lengtemaat 30 💓 . Ik zou zeggen bestel het en houd ons op de hoogte 😀.
<<

WeetNie

Noob

Berichten: 72

Geregistreerd: 24 Mei 2021 17:05

Bericht 13 Sep 2021 12:13

Re: Petite kleding

Soleil schreef:Hoi,
Ik ben net zo lang als jij en 60 kg. Ik vind petit altijd net wat smaller vallen en inderdaad net iets kortere mouwen of kortere lengte.
Als ik petit bestel, doe ik dat in elk geval 1 maat groter dan ik normaal heb.


Het gewicht is ook ongeveer gelijk ;) Goed dat je ook smaller even noemt want ik zat alleen aan de lengte te denken maar was de breedte even vergeten. Dus toch maar een S en een M bestellen voor de zekerheid dan. Heb nu een jas op het oog die helaas nergens meer op voorraad is in de normale variant.

En ja ik kies bij broeken wel voor kort als die optie er is want ik heb ook lengtemaat 30 en soms kan 28 ook nog net. 32 is zoom omslaan meestal.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 14 Sep 2021 09:13

Re: Petite kleding

Ik bestel bij de h&m wel eens de petiti broeken en die vallen niet perse smaller. M was gewoon goed voor mij, heb ik normaal ook.
⁠♡♡♡
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:00

Bericht 26 Sep 2021 00:11

Re: Petite kleding

Oké ik ben ook benieuwd geworden hiernaar. Ik ben onbedoeld best wel wat afgevallen en merk nu met kleding kopen dat maat XS nog te groot is. Wat is dan handig als ik petite bestel, ook maat XS of zou ik dan juist weer groter nodig hebben? Ik ben 1.63m..
<<

Serena

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 718

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:37

Bericht 26 Sep 2021 16:58

Re: Petite kleding

Ik zou gewoon xs dan bestellen.
Ik heb ook een paar keer iets van een petite lijn gekocht, valt eigenlijk wel hetzelfde als gewoon maar merk bij de schouders dat het net iets smaller is.

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers