Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Adventkalender

<<

Anoniem323

Bericht 11 Sep 2021 08:03

Adventkalender

Ik begin er op tijd mee want ik ben andere jaren altijd te laat 🙈
Ik wil er voor mijzelf, man, kinderen en de opa's en oma's. Maar het is lastig om te kiezen.

Vertel, voor welke ga jij dit jaar?
<<

Dobby

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 25 Jul 2020 04:39

Bericht 11 Sep 2021 08:52

Re: Adventkalender

Mijn dochters krijgen er altijd 1 van mijn moeder. We mogen ze wel zelf uitkiezen dus denk dat het voor de jongste een playmobil wordt, en voor de oudste iets met make up of nagellak.

Ik wil er 1 voor mijn moeder kopen, en dat wordt denk ik de rituals adventkalender
08-03-2010
08-02-2016
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 11 Sep 2021 08:55

Re: Adventkalender

Mijn vader koopt altijd een met chocolaatjes voor onze kinderen. Voor mezelf heb ik een adventskalender besteld met handgeverfde wol, daar ben ik echt zo benieuwd naar!
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Anoniem335

Bericht 11 Sep 2021 08:57

Re: Adventkalender

Ik ben fan van die van lego of playmobil, maar eigenlijk zijn ze allemaal leuk. Elke dag een cadeautje uitpakken blijft erg leuk haha.

Er zijn zoveel leuke momenteel.
<<

Anoniem319

Bericht 11 Sep 2021 09:08

Re: Adventkalender

Ik lees mee, tips voor mannen zijn ook welkom. Ik wil dit jaar eentje voor Sinterklaas in onze schoen doen, in plaats van de jaarlijkse chocoladeletter.
<<

Millie

Noob

Berichten: 200

Geregistreerd: 15 Nov 2020 22:22

Bericht 11 Sep 2021 10:17

Re: Adventkalender

Ik heb er zelf nooit een maar de kinderen krijgen er 1 met chocolaatjes denk ik. Ik denk dat ik er een van rituals bestel voor de schoonmaakster als bedankje/kerstpakket.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3499

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 11 Sep 2021 10:28

Re: Adventkalender

Ik denk dat ik voor zoon die van Playmobil ga bestellen; ik zou graag die van Rituals willen.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43733

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 11 Sep 2021 10:32

Re: Adventkalender

Wat is dit in de laatste jaren ineens groot geworden zeg. Alles heeft een adventskalender. Ik vond vroeger die met chocolaatjes ook heel leuk. Aan de ene kant vind ik het onzin, elke dag een lego poppetje bijv maar aan de andere kant lijkt 't me ook heel leuk voor zoontje. Ik ga bedenken of het leuk genoeg is of dat ik het te veel verwennerij vind. Geven jullie het dan in de schoen vóór 1 december lijkt me?
Let's discover the world together.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4414

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 11 Sep 2021 10:39

Re: Adventkalender

Ik was ook al rond aan het neuzen. Ik denk dat de kinderen er eentje krijgen van lego. Voor hen samen. Vorig jaar hadden ze er samen één van playmobil. Die had ik inderdaad op 1 december in hun schoen gedaan. Zelf had ik er eentje van nivea en van pickwick. Voor mijn vriend had ik er eentje van Amazon, iets met mens gadgets, maar die viel tegen, veel troep.

Ik heb die van nivea nog niet gevonden dit jaar, dus ik weet nog niet welke ik wil. Iets creatiefs lijkt me ook leuk! En voor vriend zoek ik ook nog tips.
december 2016
juli 2019
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3499

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 11 Sep 2021 10:45

Re: Adventkalender

Marin schreef:Wat is dit in de laatste jaren ineens groot geworden zeg. Alles heeft een adventskalender. Ik vond vroeger die met chocolaatjes ook heel leuk. Aan de ene kant vind ik het onzin, elke dag een lego poppetje bijv maar aan de andere kant lijkt 't me ook heel leuk voor zoontje. Ik ga bedenken of het leuk genoeg is of dat ik het te veel verwennerij vind. Geven jullie het dan in de schoen vóór 1 december lijkt me?


Ik vind het juist minder verwennerij omdat het overzichtelijk is wat je geeft en het, bij bv. lego / playmobil, wel dingen zijn waar je echt wat mee kan. Afgelopen jaar hadden vriend en zoon samen die van LEGO gehad, die had ik in mijn vriend zijn schoen gedaan en voor zoon eentje met chocolaatjes.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Anoniem325

Bericht 11 Sep 2021 11:09

Re: Adventkalender

Ik had er vorig jaar 1 van Lipton en mijn vriend van Rituals. Wil dit jaar ook een leuke dus ik lees even mee.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 11 Sep 2021 11:39

Re: Adventkalender

Ik ben adventkalender fan!
Dus ik lees hier gewoon weer mee! Ik geef het niet vanuit sinterklaas, maar gewoon vanuit mijzelf. Dat vind ik leuk. Ik koop meestal er een (of twee) voor mezelf en voor de kinderen allebei 1. Vorige jaren heb ik meestal via Amazon besteld.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4414

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 11 Sep 2021 12:00

Re: Adventkalender

Oh ik heb net de adventskalender van Friends gevonden :cheering: die ga ik voor mezelf bestellen!
december 2016
juli 2019
<<

Anoniem323

Bericht 11 Sep 2021 12:53

Re: Adventkalender

Bij ons mogen de kinderen altijd de schoen zetten op zaterdag. Dus de laatste zaterdag van november zit de kalender in de schoen.
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 11 Sep 2021 15:20

Re: Adventkalender

Ik heb de celebrations advent kalender gisteren gekocht :-)
Nu zoek ik de Pickwick kalender nog, daar was ik vorig jaar helaas te laat voor en past wel goed bij bovenstaande chocolaatjes.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2098

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 11 Sep 2021 16:09

Re: Adventkalender

Die van Rituals waren vorig jaar nergens meer te krijgen en sinds afgelopen week te bestellen dus was er snel bij en heb er 5 gekocht om weg te geven. Verder zie ik op Amazon ook vaak leuke adventkalenders voorbij komen, zoals eentje waarbij je bv een radio in elkaar zet. Voor mijn dochter had ik eens die van PlayMobil gekocht ergens midden in de zomer voor goedkoop. Ze vond hem erg leuk. Het was echt een kerstsetting. Ik zie nu ook wel andere van PlayMobil maar die hebben verder niks met kerst te maken dus dat vind ik niet zo leuk. Ik ben voor haar nog aan het rondkijken.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 11 Sep 2021 16:15

Re: Adventkalender

Marin schreef:Wat is dit in de laatste jaren ineens groot geworden zeg. Alles heeft een adventskalender. Ik vond vroeger die met chocolaatjes ook heel leuk. Aan de ene kant vind ik het onzin, elke dag een lego poppetje bijv maar aan de andere kant lijkt 't me ook heel leuk voor zoontje. Ik ga bedenken of het leuk genoeg is of dat ik het te veel verwennerij vind. Geven jullie het dan in de schoen vóór 1 december lijkt me?

Ja dit heb ik ook heel erg. Vijf personen x 24 cadeautjes. Man, waar moeten we het allemaal laten?
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11591

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 11 Sep 2021 16:53

Re: Adventkalender

Ik ga voor mezelf de luxe van rituals bestellen als deze er volgende week nog is. Voor J moet ik nog even kijken. Wellicht die van Lego weer.

Wij vieren pakjesavond denk ik de week voor 5dec dus dan kunnen we prima op 1 Dec starten
2015 💙
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 14:43

Bericht 11 Sep 2021 17:01

Re: Adventkalender

In Scandinavië is het heel populair om zelf een kalender te maken, dus niet kant-en-klaar kopen. Je ziet daar ook steeds meer dat het gedeeld wordt (dus de kinderen om en om, niet elke dag) en dat er ook praktische cadeautjes (sokken bijvoorbeeld) of niet-materialistische cadeaus worden gegeven. Voor dat laatste kun je denken aan: kind mag kiezen wat we gaan eten vanavond, na het eten een spelletje doen met het hele gezin, op zondag uitgebreid naar de speeltuin, etc. Dat vind ik ook heel leuk en geeft toch het verrassingseffect zonder dat je met heel veel kleine prulletjes in huis zit.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 11 Sep 2021 17:04

Re: Adventkalender

Ik wil die van Essence voor mijn dochter kopen. Daar twijfelde ik vorig jaar al over, toen niet gedaan, ik denk dit jaar wel. Ik weet niet of ik er ook eentje voor zoon koop, als ik het zou doen zou het met chocola zijn want de meeste andere dingen vindt hij niks aan, maar ik denk dat ik het gewoon niet doe, hij snapt dat niet, dus dan moet ik die adventskalender alleen maar de hele tijd verstoppen omdat hij anders in één keer alle chocola eruit eet. Dan kan hij beter gewoon af en toe iets van chocola krijgen wat meteen op mag.

Verwennerij vind ik met die speelgoedadventskalenders nou wel meevallen, zeker als je kijkt wat je uiteindelijk hebt als alles is uitgepakt. Had ooit die van Playmobil en vond dat best wel tegenvallen. Het is meer duur voor wat je ervoor krijgt. Had die adventskalender dan wel met korting, dat scheelde nog wel. Bij mij was het een eenmalig wat duurder schoencadeau, omdat 5 december te laat was om te beginnen.

Zelf maken vind ik wel een leuk idee en ik heb ook wel eens bij, ik dacht, Flying Tiger van die dingen gekocht om zelf te vullen, maar ik vond dat toen toch te veel gedoe in een toch al drukke tijd, dus dat is er toen niet eens van gekomen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem323

Bericht 11 Sep 2021 17:07

Re: Adventkalender

Lady schreef:
Marin schreef:Wat is dit in de laatste jaren ineens groot geworden zeg. Alles heeft een adventskalender. Ik vond vroeger die met chocolaatjes ook heel leuk. Aan de ene kant vind ik het onzin, elke dag een lego poppetje bijv maar aan de andere kant lijkt 't me ook heel leuk voor zoontje. Ik ga bedenken of het leuk genoeg is of dat ik het te veel verwennerij vind. Geven jullie het dan in de schoen vóór 1 december lijkt me?

Ja dit heb ik ook heel erg. Vijf personen x 24 cadeautjes. Man, waar moeten we het allemaal laten?


Nou met Lego beland het uiteindelijk op de grote hoop. Vorig jaar hadden we alleen chocolade en leerden ze wel geduld hebben.
Ik grapten toen tegen man dat ik er voor ieder 12 had moeten kopen (iedere maand een andere dus). Iedere dag 1 chocolaatje en verder geen gezeur om snoep.
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2395

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 11 Sep 2021 17:12

Re: Adventkalender

Wij hebben er 2 van merimeri, met houten figuurtjes. 1 met Kerstboom en bosdieren en de andere is een traditionele kerststal. Deze gebruiken we elk jaar weer.
Want idd, waar laten we alle prulletjes?

Wat Jente zegt vind ik ook heel leuk, kost alleen best veel tijd om te maken en de activiteiten kwamen niet altijd goed uit toen ik het probeerde.

Als ik die van pickwick tegen kom wil ik die wel!
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Anoniem323

Bericht 11 Sep 2021 17:14

Re: Adventkalender

Die van pickwick lagen vorig jaar bij de kruidvat en in een paar supermarkten. Je moet de eerste dag gaan als ze er zijn want anders zijn ze weg. Via fb het in de gaten houden
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17385

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 11 Sep 2021 17:38

Re: Adventkalender

Ik heb vorig jaar een hele mooie houten gekregen, met houten kerstornamentjes voor in de (advent)kerstboom. Heel leuk en voor mij echt jeugdherinneringen ook. Daarbij had ik voor beide kids eentje met fruitsnoepjes.

Dit jaar zou ik ook wel eentje van Lego willen voor de oudste. Maar dan heb ik. Niks vergelijkbaars voor de jongste dus misschien toch gewoon weer iets met een klein snoepje.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43733

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 11 Sep 2021 17:51

Re: Adventkalender

Ik zag ook dat er eentje van Paw Patrol was. Dat leek me ook wel leuk voor zoontje maar toen ik keek wat er in zat, zag ik dat hij de helft van de poppetjes al heeft gekregen van de nichtjes. Die hebben 'm duidelijk ook al eens gehad dus.
Let's discover the world together.
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers