Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Makkelijk in te vriezen

<<

Rose.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2364

Geregistreerd: 04 Sep 2013 21:13

Bericht 09 Sep 2021 21:18

Makkelijk in te vriezen

Binnenkort begin ik met therapie en ik vermoed dat ik daardoor minstens 2 avonden in de week niet de puf heb om te koken. Nu ben ik op zoek naar (nieuwe) recepten, die je na bereiding makkelijk in kan vriezen. Maar ook recepten die makkelijk/snel te maken zijn.

Wie heeft leuke tips?

Ik hou voornamelijk niet van kaas en vis en pasta's. Verder lust ik veel.
Mijn blog: http://www.enjoycelife.nl

Want de allermooiste bloemen, groeien vlak langs het ravijn
En om die te kunnen plukken moet je durven bang te zijn ♥
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 09 Sep 2021 22:06

Re: Makkelijk in te vriezen

Stamppot vind ik altijd makkelijk in te vriezen,

Quiche gaat ook goed.
2015 💙
<<

Rose.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2364

Geregistreerd: 04 Sep 2013 21:13

Bericht 10 Sep 2021 08:58

Re: Makkelijk in te vriezen

Minx schreef:Stamppot vind ik altijd makkelijk in te vriezen,

Quiche gaat ook goed.


Eens zoeken naar quiche recepten dan... Vind ze altijd alleen met kaas 😂

Stamppot klinkt ook goed. Thnx
Mijn blog: http://www.enjoycelife.nl

Want de allermooiste bloemen, groeien vlak langs het ravijn
En om die te kunnen plukken moet je durven bang te zijn ♥
<<

Moesje

Kwebbel

Berichten: 478

Geregistreerd: 09 Dec 2013 13:27

Bericht 10 Sep 2021 08:59

Re: Makkelijk in te vriezen

Lekker grote pannen soep koken en in porties invriezen, dat gaat altijd wel goed.
Verder houd ik niet van ingevroren eten dus zou ik er eerder voor kiezen om het in de ochtend al klaar te maken denk ik.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2087

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 10 Sep 2021 09:58

Re: Makkelijk in te vriezen

Ik vind ingevroren soep dan weer niet te pruimen haha. Risotto vind ik altijd nog wel erg lekker uit de vriezer. Ajam paniki of smoor met rijst ook lekker trouwens. Verder zou ik denk ik ook gewoon voor simpele dingen gaan zoals soep met wat brood.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9777

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 10 Sep 2021 10:00

Re: Makkelijk in te vriezen

Het enige dat ik lekker vind uit de vriezer is ijs en frikandellen (niet samen overigens 😂)

Maar nasi is misschien nog een idee.
<<

Anoniem323

Bericht 10 Sep 2021 20:02

Re: Makkelijk in te vriezen

Ik zou juist voor 2 dagen gaan koken. Lekkerder dan ingevroren.
Na invriezen vind ik het niet meer echt lekker.
Rundvlees vind ik nog wel lekker. Is lekker bij friet, rijst, gekookte aardappels of puree. Dus erg makkelijk.
Pulled pork is ook makkelijk.
Wat ik ook wel eens doe is een salade voorbereiden en dan pas op het laatste moment onder elkaar.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 10 Sep 2021 20:07

Re: Makkelijk in te vriezen

Rose. schreef:
Minx schreef:Stamppot vind ik altijd makkelijk in te vriezen,

Quiche gaat ook goed.


Eens zoeken naar quiche recepten dan... Vind ze altijd alleen met kaas 😂

Stamppot klinkt ook goed. Thnx


Ik denk dat ei vooral voor de binding zorgt dus dat is wel zonder kaas te maken. Ipv kaas zou je evt kwark kunnen doen als je dat wel lekker vindt.
Verder ovenschotels, groenten, gehakt, aardappelpuree. En daarin dan variëren.
<<

Anoniem319

Bericht 10 Sep 2021 20:23

Re: Makkelijk in te vriezen

Of een slowcooker aanschaffen! Slowcooker doet het werk en jij hoeft er eventueel alleen nog maar rijst of pasta (al lust je dat niet) bij te koken, of wat patat/aardappeltjes in de airfryer of oven te gooien.

En als ik snel wil eten, maak ik meestal gewoon een koude wrap met die dingen waar ik zin in heb. Meestal wordt dat met sla/tomaat/komkommer/paprika en evt een uitje, en dan iets vega's, gerookt kipfilet, of bijvoorbeeld vis. En dan indien gewenst nog een sausje op kwarkbasis erbij. Binnen 5-10 minuutjes klaar, duurt niet heel veel langer dan een boterham maken. Al moet je het vega spul natuurlijk vaak wel eerst even bereiden.
Ingevroren gerechten eet ik zelden.

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers