Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kinderen met coeliakie

<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 09 Sep 2021 17:16

Kinderen met coeliakie

Is er iemand die een kind heeft met coeliakie? Onze L. is in 3 maanden 0,8 kilo afgevallen, heeft veel buikpijn, huilerig, vermoeid, slechte ontlasting.

Nu hebben we van de week bloed geprikt voor een algehele bloedbeeldbepaling en een langdurige antibiotica (omdat ze ook veel luchtweginfecties etc heeft). Als daar niets uitkomt overweeg ik om eens te kijken of de kinderarts dit onderzoek ook in gang wil zetten.

Hoe kwamen jullie erachter? Wat voor symptomen en onderzoeken waren er?
⁠♡♡♡
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5490

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 09 Sep 2021 17:18

Re: Kinderen met coeliakie

Volgens mij kunnen ze dat ook met bloed prikken bepalen. Kunnen ze dat dan niet meteen meenemen?

Heeft ze ook een bol buikje? Mijn nichtje heeft coeliakie en was ook erg vaak ziek als kind voordat ze er achter kwamen.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 09 Sep 2021 17:26

Re: Kinderen met coeliakie

Bij mijn nichtje is het met ruim 3jr vastgesteld. Haar groei stagneerde al een tijdje, gekke ontlasting, vaak een opgezette buik en grauw zien. Daarnaast was ze vaak moe, chagrijnig en dwars, ze voelde zich eigenlijk constant ziek, maar kon dat nog niet benoemen natuurlijk.

Succes met de onderzoeken! Lijkt me niet gek om het te laten prikken. Volgens mij start het onderzoek met alleen bloedprikken. Het is hiervoor belangrijk dat je zelf nog niet gaat minderen met gluten geven. De waarde die geprikt wordt heeft te maken met de antistoffen die tegen gluten worden gemaakt en dan zou je een vertekend beeld kunnen krijgen.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 09 Sep 2021 17:37

Re: Kinderen met coeliakie

Ja dat bolle buikje heeft ze ook, we hebben daar altijd beetje om gelachen dat het zo schattig was maar misschien is dat het wel niet.

Kan nu helaas niet meer mee, was een collega die het benoemde en toen ben ik gaan lezen.

Dat las ik ook Taeda. Hoop dat de kinderarts morgen belt met de uitslagen, dan ga ik het meteen meenemen.
⁠♡♡♡
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 09 Sep 2021 17:41

Re: Kinderen met coeliakie

Bij m'n neefje zijn ze er op z'n derde achter gekomen. Zijn enige symptoom was dat hij veel moe was. Verder niets aan de hand. Omdat m'n zusje het ook heeft, hebben ze hem getest.
Je kunt er idd op laten bloedprikken, dus dat zou ik zeker meenemen morgen!
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 09 Sep 2021 19:40

Re: Kinderen met coeliakie

Mijn kinderen hebben het allebei, we zijn er achtergekomen vanwege achterblijvende groei. Met 1 jaar is de jongste geprikt, toen waren de waardes nog negatief, uiteindelijk toen hij 6 was en er nog steeds niks gevonden was wat de achterblijvende groei kon verklaren nogmaals geprikt en toen bleek het toch coeliakie te zijn. Na deze uitslag ook de oudste getest en zij bleek het ook te hebben.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 09 Sep 2021 19:43

Re: Kinderen met coeliakie

Het kan natuurlijk ook een parasiet zijn..
Of heeft ze al meer testen gehad ?
Maar die bolle buik zie je idd wel vaak bij coeliakie.
2016
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 09 Sep 2021 21:07

Re: Kinderen met coeliakie

Die heb ik na een rondje Google ook opgeschreven Salome.

Nu even afwachten tot de kinderarts belt.

Ik vind 0,8 kilo voor een kind van 2jaar en 9 maanden in 3 maanden gewoon veel. Misschien overbezorgd maar laat het liever checken.
⁠♡♡♡
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 10 Sep 2021 15:45

Re: Kinderen met coeliakie

De kinderarts verdacht mijn jongste zoon er van ( bleek gelukkig niet zo te zijn). Wij zijn met hem naar de groei-poli gestuurd en daar hebben ze het onder andere inderdaad onderzocht door bloed te prikken en lichamelijke onderzoek.
Dat ging hier allemaal heel snel, ik kreeg de doorverwijzing, een week later naar de groeipoli. Die onderzoeken waren op dinsdag en maandag daarna had ik al een telefonische afspraak met de kinderarts met de uitslagen.

Ik zou me ook zorgen maken hoor, ze voelt zich duidelijk niet lekker zo te lezen en een kind van deze leeftijd hoort niet af te vallen dus snap ik je zorgen volledig. Ik hoop dat er iets relatief simpels uit komt wat makkelijk op te lossen is.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 10 Sep 2021 15:51

Re: Kinderen met coeliakie

Begrijp ik het goed dat ze die antibiotica al had? En gaan ze dat nu ook mee nemen in de onderzoeken?
Diarree is namelijk een veel voorkomende bijwerking van antibiotica.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 10 Sep 2021 19:36

Re: Kinderen met coeliakie

Nee de antibiotica gaat starten als er geen gekke dingen uit haar bloed komen.

Kinderarts heeft niet gebeld, toen ik belde was ze al weg😣
⁠♡♡♡
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 11 Okt 2021 20:04

Re: Kinderen met coeliakie

We weten inmiddels dat dit het niet is.

Ze gaan nu haar ontlasting bekijken of er een parasiet in zit. .

Ik moet zeggen dat ze nu een maand met de ab bezig is en echt opknapt, meer energie, minder vermoeid. Wel eet de slechter maar dat kan.natuurlijk ook door de antibiotica komen.
⁠♡♡♡
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43712

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 11 Okt 2021 20:08

Re: Kinderen met coeliakie

Oh jeetje joh. Nou heel fijn dat het geen coeliake is. Hopelijk is het dan toch iets wat echt behandelbaar is. Maar wat een zoektocht toch weer.
Let's discover the world together.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 11 Okt 2021 20:27

Re: Kinderen met coeliakie

Ja, ze kan ook niet de rest van haar leven antibiotica blijven slikken!
⁠♡♡♡
<<

Saji

Kletskop

Berichten: 580

Geregistreerd: 23 Jul 2020 10:31

Bericht 17 Okt 2021 21:10

Re: Kinderen met coeliakie

Sterkte Uffe.
A.b is voor langdurig gebruik zeker niet goed. Gelukkig knapt je dochter er wel van op.

Hier wordt mijn dochter vrijdag op gluten geprikt, omdat haar ontlasting harde konijnenkeuteltjes zijn. Vaak buikpijn en buik voelt soms erg hard aan. Nu wordt ze sowieso op meerdere dingen geprikt.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers