Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Dag meelopen sollicitatie

<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 09 Sep 2021 08:48

Dag meelopen sollicitatie

Bij een sollicitatiegesprek ben ik uitgenodigd om een dag mee te lopen. Ik heb dit eigenlijk nog nooit meegemaakt en het lijkt ook niet heel gebruikelijk in mijn branche. Als ik zo google en rondvraag lijkt het echter helemaal niet zo raar is. Nu heb ik dus wel wat vragen!

-Wat wordt er verwacht van jou op zo'n dag?
-Wat heb jij eruit gehaald?
-Vond je het een fijne manier van solliciteren?
-Ben je gaan werken bij dat bedrijf?
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 09 Sep 2021 10:57

Re: Dag meelopen sollicitatie

Wel vaker meegemaakt van de andere kant.
Als iemand met me mee liep, verwacht ik enthousiasme en nieuwsgierigheid naar de functie en een actieve houding,
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4409

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 09 Sep 2021 11:06

Re: Dag meelopen sollicitatie

Ik heb het zelf alleen van de andere kant meegemaakt. Ik verwacht ook enthousiasme en een actieve houding. Je haalt er veel uit, ik heb iemand gehad die dus totaal geen affiniteit had met pubers en hij zei echt rare dingen over leerlingen met dyslexie of ADHD enzo. We hebben hem niet aangenomen en dat hadden we na alleen het sollicitatiegesprek misschien wel gedaan.
december 2016
juli 2019
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2087

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 09 Sep 2021 12:10

Re: Dag meelopen sollicitatie

Ja, ik heb het weleens gehad voor een halve dag en vond dat zelf ook wel fijn want je krijgt toch een beter inzicht in het werk en de mensen waarmee je komt te werken. Ik vond het superleuk om sowieso mee te mogen lopen die dag en heb me dan ook enthousiast en nieuwsgierig opgesteld, veel vragen gesteld. Ik heb de baan toen gekregen en heb er zo'n 10 jaar gewerkt.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 09 Sep 2021 14:59

Re: Dag meelopen sollicitatie

Enthousiast en nieuwsgierig, check. Het werk wat ze doen ben ik in elk geval wel enthousiast over.

Hoe ver waren jullie trouwens in de gesprekken? Ik heb nu enkel één kennismakingsgesprek gehad. Ik vind het dus wel lastig. Je investeert wel een hele dag hierin, maar geen idee of ze daarna een redelijk aanbod doen. Ik vraag me dus af of ik ook iets uit zo'n dag kan halen als ik de baan uiteindelijk niet aanneem.

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron