Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe werkt racisme?

<<

Anoniem66

Bericht 08 Nov 2013 12:59

Hoe werkt racisme?

Interessant experiment bij Tot op het bot. Bizar hoe snel zoiets kan ontstaan: http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1377899

Wie heeft het gezien?
<<

Mis(s)poes

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 72

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:14

Bericht 08 Nov 2013 15:15

Re: Hoe werkt racisme?

Ik heb het net even gekeken. Eng hoe snel en makkelijk mensen te beinvloeden zijn met de overtuiging van 1 ander persoon. Zo moeten alle dictators het ook aangepakt hebben. Het laat je iig even naar jezelf kijken en ik moet toegeven dat ik ook niet altijd oordeelvrij ben.
<<

Anoniem173

Bericht 08 Nov 2013 15:55

Re: Hoe werkt racisme?

Ik wilde er met een topic over openen, maar vind m hier al. Echt bizar zeg, hoe snel zoiets kan gaan. Vooral ook dat op het einde niemand eens zegt goh wat hebben de blauwogigen het goed gedaan en zij de rollen omdraaid. Ja echt interessant.
<<

Anoniem66

Bericht 08 Nov 2013 15:57

Re: Hoe werkt racisme?

Ja, dat vond ik ook heel apart Atelier Madame! Want je zou denken dat de deelnemers ook wel door hebben waar de onderzoekers mee bezig zijn. Maar blijkbaar werkt het onbewust toch door en denk je toch mee met de rest.
<<

Anoniem66

Bericht 08 Nov 2013 15:57

Re: Hoe werkt racisme?

Mis(s)poes schreef:Ik heb het net even gekeken. Eng hoe snel en makkelijk mensen te beinvloeden zijn met de overtuiging van 1 ander persoon. Zo moeten alle dictators het ook aangepakt hebben. Het laat je iig even naar jezelf kijken en ik moet toegeven dat ik ook niet altijd oordeelvrij ben.


Ik denk dat dat vrij normaal is hoor.
<<

Anoniem173

Bericht 08 Nov 2013 16:00

Re: Hoe werkt racisme?

Het zet mij ook tot denken aan, vind het een sterk programma maar soms ook wel een beetje te overdreven. Ik ben namelijk vaak gewoonweg benieuwd naar iemand zijn achtergrond, in de positieve zin. Van goh ben je oorspronkelijk Nederlands, Turks, Italiaans whatever. Diversiteit is toch ook iets goeds? Vind dat ze de nadruk op het negatieve er wel heel erg op leggen.
<<

Anoniem66

Bericht 08 Nov 2013 16:12

Re: Hoe werkt racisme?

Maar volgens mij bedoelen ze dat toch niet, dat diversiteit iets negatiefs is? Het is volgens mij meer het laten voelen van hoe mensen zich voelen die in de minderheid zijn en worden gediscrimineerd.

Ik ken trouwens iemand die aan dit experiment heeft mee gedaan. Niet op tv, maar die vrouw geeft deze workshop kennelijk ook gewoon. En zij mochten bijvoorbeeld niet weg lopen of stoppen met het experiment zoals hier wel mocht. Er zat iemand met diabetes bij die daardoor schade kreeg. Bizar.
<<

Anoniem173

Bericht 08 Nov 2013 16:54

Re: Hoe werkt racisme?

Dat is echt ziek gewoon :thumbdown: dan maak je mensen gewoon Ziek.
ik zou alleen mee Willen meedoen onder de voorwaarde dat ik er altijd uit mag stappen
<<

Anoniem66

Bericht 08 Nov 2013 17:04

Re: Hoe werkt racisme?

Ja, ik ook. Ik weet niet of je het interessant vind, maar ik kwam ook een ander experiment tegen. http://nl.wikipedia.org/wiki/Stanford-g ... experiment. Onderaan staat een link naar de website.

Gaat over 2 groepen studenten die ingedeeld worden als gevangenisbewaker en gevangene. Het experiment zou 14 dagen duren, maar is na 6 dagen gestopt omdat men zich gewoon ging misdragen. Gevangenen werden mishandeld enzo.
<<

Anoniem44

Bericht 08 Nov 2013 19:02

Re: Hoe werkt racisme?

Voor mij is het zeer herkenbaar. Ik heb zelf veelvuldig te maken gehad met racisme, daarom ben ik me er zeer bewust van.
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 08 Nov 2013 19:21

Re: Hoe werkt racisme?

Luce schreef:Ja, dat vond ik ook heel apart Atelier Madame! Want je zou denken dat de deelnemers ook wel door hebben waar de onderzoekers mee bezig zijn. Maar blijkbaar werkt het onbewust toch door en denk je toch mee met de rest.


Inderdaad en dat terwijl die vrouw toch wel regelmatig de groep op de hoogte stelde van wat ze aan het doen was en het koppelde aan de maatschappij.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Zero

Bericht 08 Nov 2013 20:47

Re: Hoe werkt racisme?

Ik was het halve experiment afgeleid door de locatie, omdat dit bij mijn huis is en ik nog nooit binnen ben geweest (wat ik dus wel graag wil)


Ik vind het interessant maar ik herken het maar half.
<<

Anoniem185

Bericht 08 Nov 2013 20:56

Re: Hoe werkt racisme?

Degene die dit interessant vonden raadt ik wel de film 'The wave' (Die Welle) aan. Gaat ook over een experiment wat ooit gedaan is maar dan in filmvorm. Ik vond het erg interessant.
<<

Lady starstruck

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1725

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:18

Bericht 08 Nov 2013 21:31

Re: Hoe werkt racisme?

Dat had ik ook weleens willen zien. Ik vind dat altijd wel interessant. Puur ook om te zien hoe de psyche van de mens werkt. Ik ga zo even de link bekijken.
L. 02-03-2016
A. 15-01-2018
♥️♥️
<<

Anoniem205

Bericht 08 Nov 2013 22:14

Re: Hoe werkt racisme?

ik vond het ook erg interessant om te zien. Wij vroegen ons idd af hoe het zou zijn als een blauwogig persoon dan idd diabeet zou zijn en drie uur niets te eten of te drinken zou krijgen. Ik kan me bijna niet voorstellen dat ze medische hulp weigeren.. dat heeft toch niks meer met racisme te maken? Of zouden gediscrimineerden in ons land op basis van hun huidskleur ook geen medische hulp krijgen indien nodig?
<<

Anoniem272

Bericht 10 Nov 2013 11:11

Re: Hoe werkt racisme?

Atelier Madame schreef:Ik wilde er met een topic over openen, maar vind m hier al. Echt bizar zeg, hoe snel zoiets kan gaan. Vooral ook dat op het einde niemand eens zegt goh wat hebben de blauwogigen het goed gedaan en zij de rollen omdraaid. Ja echt interessant.
Dat vond ik ook het meest opvallende!
<<

Anoniem58

Bericht 10 Nov 2013 18:58

Re: Hoe werkt racisme?

Die welle heb ik gezien, echt een bizarre film. Vind dit soort experimenten sowieso interessant.

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers