Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Waar zetten jullie al het afval neer?

<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 06 Sep 2021 09:51

Waar zetten jullie al het afval neer?

Wij hebben binnen een klein vuilnisbakje, die ik dagelijks of om de dag leeg. In de tuin hebben we de grijze en groene container (de grijze wordt maandelijks geleegd en dr groene tweewekelijks) staan en een houten bak met 3 wasmanden erin, een voor plastic (om de week wordt dat hier opgehaald), een voor papier (wordt maandelijks opgehaald) en een voor glas (zslf wegbrengen).

Ik vind het zo lelijk staan in de tuin en het stinkt ook. We hebben een kleine tuin en de hoek waar de containers zijn, gebruiken we helemaal niet, omdat ik het daar gewoon vies vind. Een ombouw maken gaat wegens de beperkte ruimte niet echt.

In onze nieuwe tuin wil ik dit dus echt graag anders hebben. Netjes weggewerkt, maar wel praktisch (dus niet 100 meter lopen voor ik iets kan weggooien, en de containers gemakkelijk pakken, niet eerst iets aan de kant zetten ofzo).
<<

Anoniem331

Bericht 06 Sep 2021 09:54

Re: Waar zetten jullie al het afval neer?

Ik vind een ombouw echt top. Hebben wij ook en het oogt zoveel mooier.
En voor de rest een gewone pedaalemmer in huis. Als je dat bijhoud kan dat prima, en dan is dat loopje naar de container niet erg.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 06 Sep 2021 09:58

Re: Waar zetten jullie al het afval neer?

Ik vind een ombouw of overkapping oid het mooist als je er ook iets groens tegen laat groeien. Anders kijk je alsnog tegen een blok.

Wij hebben in de keuken (onder de gootsteen) een prullenbak en zijn aan het kijken om dat om te bouwen naar een wat meer afvalscheidingssysteem met meerdere bakjes.

We hebben twee grijs containers, eentje naast de voordeur en eentje op de oprit (die naast de voordeur vinden we gewoon handig daar dichtbij). We hebben drie groencontainers op de oprit.
De grijze wordt tweewekelijks geleegd en de groene tegenwoordig elke week.

Oud papier en glas bewaren we in de kelder. Moet ik nodig weer eens wegbrengen, goeie. Altijd leuk uitje met zoontje.
Let's discover the world together.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 06 Sep 2021 10:00

Re: Waar zetten jullie al het afval neer?

Ik moet echt vaak naar buiten. Koken levert al plastic, papier en gft afval op. In de vuilnisbak binnen gooi ik bijna niks (theezakjes na het thee zetten, doekjes na het poetsen van mijn kind haar gezicht, dat soort kleine dingen). Dus een pedaalemmer binnen wil ik eigenlijk niet meer. Ik heb gemerkt dat je er dan toch veel meer in gooit wat ook gescheiden kan worden. En dat moeten we ook wel echt, want 1x per maand de grijze container legen is niet vaak vind ik.
<<

Anoniem325

Bericht 06 Sep 2021 10:05

Re: Waar zetten jullie al het afval neer?

We hebben 2 prullenbakken in de keuken, 1 voor restafval en 1 voor plastic. Voor groenafval heb ik een klein prullenbakje op het aanrecht wat ik dagelijks (met warm weer meerdere keren op een dag) leeg in de groencontainer. Glas bewaren we in een doos in een kast in de keuken, breng ik weg als het vol is.

We hebben 3 containers achter in de tuin. 1 voor restafval, 1 voor papier en 1 voor groenafval. Plastic zetten we in de schuur als de zakken vol zijn, worden eens per 2 weken opgehaald. Ik vind het ook lelijk dat die bakken daar zo staan, ook al staan ze niet mega in het zicht. Wij zijn ook aan het kijken of we daar iets mee kunnen.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2088

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 06 Sep 2021 10:13

Re: Waar zetten jullie al het afval neer?

Hier scheiden ze niks. Ja volgens mij halen ze wel papier op maar dat kan ik zelf ook in de bak gooien, net als glas en plastic verpakkingen. Dus het is maar net wanneer ik zit heb om te lopen. Ik heb 1 prullenbak in de keuken en er hangt een tasje met plastic verpakkingen achter een deur verstopt. Zelfde met vuilniszakken trouwens, kan ik buiten in de ondergrondse container weggooien. Als ik maar zo weinig mijn afval kwijt kon dan zou ik toch kiezen voor een overkapping en zeer goed afsluitbare bakken tegen de stank.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2088

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 06 Sep 2021 10:13

Re: Waar zetten jullie al het afval neer?

Ik heb op het aanrecht een bakje voor groenafval. In een keukenkastje heb ik drie afgesloten bakken voor papier, plastic en rest. Die leeg ik meestal 2x pw in de vier vuilnisbakken in de tuin. Doordat ik deze bakken in de keuken binnen handbereik heb is het scheiden zo gedaan.
In de bijkeuken heb ik dan nog twee plekken voor statiegeld en voor gewoon glas.
<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1267

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:07

Bericht 06 Sep 2021 10:19

Re: Waar zetten jullie al het afval neer?

Wij hebben 3 containers net om de hoek van ons huis staan buiten het hek op de oprit.
Geen lelijk gezicht en stank of iets.
Ze worden on de week geleegd en papier 1 keer per maand.
Restafval moeten wij zelf naar een ondergrondse container brengen in de buurt.
Wij hebben een prullenbak met 2 vakken in de keuken. 1 voor plastic en restafval. En een klein bakje apart voor groen afval.
Glas zetten wij in de schuur en brengen dat zelf weg.
Laatst gewijzigd door kippetje op 06 Sep 2021 10:44, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 06 Sep 2021 10:36

Re: Waar zetten jullie al het afval neer?

Wij hebben drie kliko's een groene, grijze en voor plastic, die hebben we in de voortuin staan met een houten container ombouw er om heen. In de achtertuin is bijna niet te doen, niet qua hoeveelheid kliko's en omdat onze achterom lang is (wij zijn het laatste huis in de rij die er gebruik van maakt) en een grindpad is, dat rijdt wel erg zwaar met een volle kliko.
Papier bewaren we gewoon in een doos in de schuur en glas op een schapje in de trapkast maar op de hoek van de straat staat een glasbak dus dat is zo weg gebracht.

In de keuken, onder de wasbak hebben we een prullebak die uit drie vakjes bestaat, het grootste vak is voor plastic en twee kleinere vakjes voor groen afval en grijs. Karton leg ik altijd op de verwarming bij de achterdeur en neem ik meteen mee als ik naar de schuur loop.

Onze gemeent heeft een app die een melding geeft wanneer welke kliko aan de weg moet, daar vaar ik blind op, geen idee wanneer en met welke frequentie alles aan de weg gezet moet worden.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:10

Bericht 06 Sep 2021 11:39

Re: Waar zetten jullie al het afval neer?

Wij hebben 3 containers (grijze, groene en plastic) en daar hebben we ook een ombouw omheen. Dit staat achter in de tuin (naast de schuttingdeur) en we moeten wel 16m lopen maar liever daar dan naast de achterdeur.. onze tuin zit op het zuid-oosten dus véél zon waardoor het al snel gaat stinken incl maden :shock: Met warm weer laat ik hem vaak wel iets open staan en doe ik iets tussen de deksel, dit voorkomt (tot op zekere hoogte) die smerige maden.

In de keuken hebben we een kleine prullenbak voor het restafval, GFT & plastic gooien we -apart- in een biozakje meteen weg want dat scheelt ontzettend aan fruitvliegjes en een biozakje zorgt ervoor dat het niet meteen in de bak ligt te geuren:) Papier/glas gooi ik altijd een boodschappenkrat en die leeg ik wekelijks als ik boodschappen ga doen. Deze staat in de kelderkast.
Wat als het lukt
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2391

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 06 Sep 2021 11:47

Re: Waar zetten jullie al het afval neer?

Wij hebben buiten 3 containers staan, papier, gft en rest. In de rest bak gaat ook plastic, metaal, drankkartons etc. Alles wat niet onder gft of papier valt. Het wordt in onze gemeente niet apart ingezameld maar achteraf gescheiden.
Rest en gft wordt om de week geleegd op dinsdag, papier 1x in de 4 weken op woensdag. Papier kan ook nog in ondergrondse containers die bij de supermarkten staan, maar dat gat is vrij klein.

In een keukenlade hebben wij 4 afvalbakken, papier, gft, rest en "groot rest afval" zoals lege drankkartons. Vind het ideaal zo!
Glas gaat in een tas die in de meterkast hangt.
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5492

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 06 Sep 2021 12:01

Re: Waar zetten jullie al het afval neer?

Wij hebben binnen een prullenbak met 3 vakken, rest, papier en plastic. In de garage staat een krat voor glas en een emmer voor luiers. Op het aanrecht een klein bakje voor gft.

In de tuin 3 containers, grijs (rest), groen(gft) en een blauw/oranje (plastic en papier). Staan in de hoek van de tuin. In de winter zetten we ze in de garage anders zo koud steeds. Nog geen ombouw maar zou ik wel mooi vinden.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 06 Sep 2021 12:20

Re: Waar zetten jullie al het afval neer?

Goed om te lezen allemaal. In ons huidige huis heeft de vorige bewoner een erg onhandige keuken geplaatst, waar totaal geen plaats is voor vuilnisbakken. Sowieso niet in een kastje en ook niet tegen een muur ofzo. Onze nieuwe keuken wordt nog getekend, dus daar laten we meteen vakken in maken waar we dit kwijt kunnen. Maar we krijgen ook een bijkeuken en een garage, dus dan kunnen we in ieder geval een heel stuk meer kwijt dan hier.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 06 Sep 2021 12:32

Re: Waar zetten jullie al het afval neer?

Wij hebben 4 grote containers in de voortuin staan. Een grijze en een groene, een voor papier en een voor plastic. Onze voortuin is vrij groot, maar wel recht toe recht aan dus ze staan wel in het zicht.

Ik ben nog aan het nadenken over een ombouw wat ook dienst kan doen als afscheiding tussen de stoep en de tuin. En het liefst met groen zodat je niet tegen een blok aan kijkt.

In huis hebben we onder de gootsteen 2 prullenbakjes, 1 voor gft en 1 voor plastic. Naast de kastenwand staat dan nog een kleine papierbak en een prullenbak voor restafval.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5492

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 06 Sep 2021 12:35

Re: Waar zetten jullie al het afval neer?

Ja het is wel een gedoe zo hè. Wij hebben de prullenbak aan de zijkant van het kookeiland staan en naast de keuken een deur naar de garage laten plaatsen dus dan is alles binnen handbereik.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 06 Sep 2021 13:27

Re: Waar zetten jullie al het afval neer?

Wij hebben binnen bij de achterdeur een vuilnisbak voor plastic met daarin al de aanbiedzak, een klein gft bakje op het aanrecht, een papiermand in de woonkamer en het glas gaat in de kelder.
In de achtertuin staan 3 kliko's 1 papier, 1 gft en 1 rest. Is de papiermand vol dan gaat hij in de kliko, gft gaat iedere avond naar de kliko en rest gelijk als we dat hebben maar we hebben echt weinig restafval eigenlijk.
De containers staan naast elkaar tegen de schuur en het plastic hangen we aan een haakje bij de poort.
30-04-2017
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 06 Sep 2021 14:24

Re: Waar zetten jullie al het afval neer?

Voor groenafval een klein bakje op aanrecht die legen we elke dag.

En een gewone prullenbak voor de rest

Oud papier in het hok. Word om de week gehaald.

Grote boodschappen tas in het hok voor glas.

En in de tuin grijze container word om de 3 weken geleegd

En een groene container die word elke week geleegd in de zomer.

Plastic word hier niet apart ingezameld
Afbeelding
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1897

Geregistreerd: 14 Apr 2014 12:58

Bericht 06 Sep 2021 14:45

Re: Waar zetten jullie al het afval neer?

Voor papier, gft en restafval een container. Deze staan in onze carport naast de oprit, dus qua zicht gelukkig weinig last van.

We zamelen papier binnen eerst in een kartonnen doos, omdat de container wel een stukje lopen is. Plastic doen we in een zak en dan brengen we die zakken weg naar een inzamelpunt.
Voor het gft staat er ook een bakje op het aanrecht, die legen we dagelijks in de container.
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 06 Sep 2021 15:03

Re: Waar zetten jullie al het afval neer?

Wij hebben vier containers buiten, die staan achter de schutting in het gangetje. Binnen heb ik een afvalbak voor pmd en rest afval, een kartonnen doos voor oud papier. Glas staat in een boodschappenkrat in de gangkast en breng ik elke week weg.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 06 Sep 2021 16:04

Re: Waar zetten jullie al het afval neer?

Wij hebben 3 containers om de hoek op de oprit. Prima. Restafval verzamelen we in de schuur en moeten we naar de ondergrondse brengen.

Wat doen jullie met vleesafval? Wij hadden vleeswaren over de datum maar vind dat wel een dingetje met dit weer.
<<

Myloon

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 16 Sep 2013 13:41

Bericht 06 Sep 2021 16:14

Re: Waar zetten jullie al het afval neer?

Wij hebben binnen een bakje voor groen en een prullenbak. Buiten in de steeg hebben eij de grijze en groene container. De papier container staat in de garage.

De grijze en groene container worden om de week geleegd. De papier container 1x per maand. Ook hebben wordt hier plastic en glas dat ingezameld. Dat mogen wij om de week aan de weg zetten. Plastic in speciale zakken en glas in een speciaal kratje.
20-09-2013 N. & T. Geboren!
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 06 Sep 2021 19:16

Re: Waar zetten jullie al het afval neer?

Op de oprit hebben wij een grijze (helft voor plastic en helft voor rest) en groene container staan.
Binnen in de keuken een pedaalemmer voor restafval, die zak gooien we weg als ie vol zit of stinkt. Op het aanrecht een klein emmertje voor groenafval, die legen we dagelijks. In de voorraadkast staat een tas met glas, een tas of doos met papier en er hangt een zak voor plastic. Dat doen we naar buiten als de zak vol is. Papier gaat dan naar de schuur tot het opgehaald wordt (eens per maand).
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 14:32

Bericht 06 Sep 2021 19:22

Re: Waar zetten jullie al het afval neer?

@SoGood, vleesafval doe ik altijd in een boterhamzakje, dichtknopen en in de vuilniszak van de restafval. Ik gooi nooit vlees los weg in de rest of in de GFT. Ben echt panisch voor maden.

De 4 kliko’s staan hier aan de zijkant van het huis. En binnen een prullenbak met een vak voor rest en een vak voor plastic. Papier en gft gooi ik gelijk in de betreffende kliko. Ik vind het niet zo erg om daarvoor naar buiten te lopen.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 06 Sep 2021 19:30

Re: Waar zetten jullie al het afval neer?

Ik heb nog discussie met mijn vriend over hoe we de containers neer gaan zetten. Ik wil graag de punt van de tuin leegtrekken om de achterom makkelijker te maken en daar de containers neer te zetten. Maar dat moet hij zien, ze staan nu tussen de struiken in die punt. In de bijkeuken staat een 30 liter prullenbak en in de garage nog 1 die gebruiken we voor restafval. Restafval moeten we in de ondergrondse container gooien die in de straat die schuintegenover ons huis staat gooien. De containers zijn voor papier (1x per 4 weken, pmd (1x per 4 weken) en groen (2x per 4 weken)
2015 💙
<<

Signature

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 484

Geregistreerd: 12 Dec 2020 12:31

Bericht 06 Sep 2021 20:19

Re: Waar zetten jullie al het afval neer?

SoGood schreef:
Wat doen jullie met vleesafval? Wij hadden vleeswaren over de datum maar vind dat wel een dingetje met dit weer.


Vleeswaren en vleesresten, maar tijdens de zomermaanden ook fruitafval etc, stop ik in een biologisch afbreekbaar hondenpoepzakje. Dat gooi ik in de diepvries in de lade die ik daarvoor gebruik en op de ochtend dat de container aan de weg gaat kiep ik de lade met bevroren zakjes leeg in de container. Ik heb al jaren geen maden meer gezien.
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers