Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Pannenset

<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5683

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 07 Sep 2021 10:46

Re: Pannenset

Teflon?
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 07 Sep 2021 10:59

Re: Pannenset

Fred schreef:@ Wolf... Afwasmiddel mag bij gietijzer absoluut niet.


Nouu maar 't kan wel hoor. 'tisook weer niet zo kwalijk als je 't gebruikt erbij. Ik gebruik best wel eens een beetje afwasmiddel bij onze gietijzeren skillet en dat tast de seasoning wel een beetje aan maar 't gaat best goed.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem319

Bericht 07 Sep 2021 17:36

Re: Pannenset

Mijn ouders hebben denk ik al 30 jaar een gietijzeren wok en die wordt al 30 jaar met afwasmiddel schoon gemaakt. Gaat prima.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 07 Sep 2021 19:02

Re: Pannenset

Op zich heeft Fred wel gewoon gelijk dat het beter is zonder afwasmiddel. Met afwasmiddel haal je het laagje 'seasoning' (weet niet hoe dit in het Nederlands heet maar er zijn hele artikelen over te vinden op internet) er af wat ontstaat door gebruik en goede verzorging.

Gietijzer is over 't algemeen sowieso geschikt voor't leven dus dat je ouders 'm al dertig jaar gebruiken verbaast me niks. En ik gebruik ook bij hardnekkige plekken zeker wel eens afwasmiddel. Maar het is wel echt beter van niet maar je pan gaat ook echt niet direct kapot als je 't wel gebruikt. Beetje beide kanten belicht zo hopelijk.
Let's discover the world together.
Vorige

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers