Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verzwaringsdeken

<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 28 Aug 2021 14:31

Verzwaringsdeken

Ik overweeg een verzwaringsdeken voor mijn dochter en mezelf. Wie heeft er één, welk merk, waarvoor en hoe bevalt het? En als je met een partner slaapt, heb je dan een tweepersoons, leg je hem over je eigen dekbed heen of hoe doe je dat?
<<

Anoniem319

Bericht 28 Aug 2021 14:34

Re: Verzwaringsdeken

Ik lees mee, ik heb ook wat vragen: Kun je een verzwaringsdeken ook ipv dekbed gebruiken en dus in de overtrek doen? En hoe doen jullie dat op vakantie? Ik heb wel eens begrepen dat als je eenmaal met verzwaringsdeken slaapt, dat zónder slapen heel lastig kan zijn, en dat houdt me dan toch weer tegen.
<<

Anoniem323

Bericht 28 Aug 2021 17:06

Re: Verzwaringsdeken

Ik heb nog geen ervaring, ben hem aan het maken voor mijn dochter. Heb wel al een kussen gemaakt voor haar en dat helpt al veel. Ik merk dat ze stiller ligt en rustiger wordt na een boze bui
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 28 Aug 2021 20:40

Re: Verzwaringsdeken

Ik lees ook mee, ik denk dat ik er zelf ook baat bij zou hebben. Ik lig nl veel prettiger als ik een tweede (zwaar) dekbed over me heen heb. Meestal is dit alleen beetje te warm. Ik zou dan een eenpersoons nemen op ons tweepersoonsbed.
08/2018
05/2021
<<

Anoniem323

Bericht 28 Aug 2021 21:27

Re: Verzwaringsdeken

De Hema heeft er ook een te koop.
Ik vind het kussen wat ik voor mijn dochter heb gemaakt heerlijk op mijn benen. Er komt een druk op mijn benen en ontlast.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11403

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 28 Aug 2021 21:44

Re: Verzwaringsdeken

Modeliefje maakt, maakt goede verzwaringsdekens.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 28 Aug 2021 22:23

Re: Verzwaringsdeken

Ik heb via Amazon besteld. Van m'n dochter 1 van anjee kids en zelf 1 van dreamzie. Ben benieuwd!
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 28 Aug 2021 22:53

Re: Verzwaringsdeken

Jip schreef:Modeliefje maakt, maakt goede verzwaringsdekens.


Ik heb naar aanleiding van dit berichtje eens gekeken en meteen een verzwaringskussen voor mijn nek besteld en nu kan ik niet wachten tot hij er is.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4379

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 28 Aug 2021 23:03

Re: Verzwaringsdeken

Ik ga er binnenkort één proberen, ben heel benieuwd. Het lijkt me echt iets voor mij, ik hou van zware dekens en rol mezelf het liefst helemaal in.

Ik moest ook aan Bliss denken, misschien lees je dit. Zou dit ook niet iets voor jou kunnen zijn?
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 28 Aug 2021 23:55

Re: Verzwaringsdeken

post1420342.html?hilit=Verzwaringsdeken#p1420342

Er was hier eerder een topic over.
Juli 2015
Maart 2017
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6681

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 29 Aug 2021 00:09

Re: Verzwaringsdeken

Ik heb er 1, 7 kilo. Ze raden 10% van je lichaamsgewicht aan, dat zou 5kg voor mij zijn maar vond het te licht. We hebben tweepersoonsdeken en daar bovenop, alleen aan mijn kant, ligt de verzwaringsdeken, zonder hoes. De balletjes in de deken warmen namelijk niet op, dus met alleen de deken krijg ik het koud. Ik heb er veel baat bij want ik ben slaapwandelaar en prater, nu vrijwel niet meer. Laat maar weten als je meer vragen hebt.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 29 Aug 2021 08:03

Re: Verzwaringsdeken

Bedankt voor de reacties!

Marsy wat fijn dat het je zo goed helpt. En eenpersoons leek mij ook fijner, al kon ik tweepersoons ook niet echt vinden.

Pure, ik had niet eens gekeken.. Thnx voor de link!
<<

Anoniem331

Bericht 29 Aug 2021 21:36

Re: Verzwaringsdeken

Ik heb er vandaag 1 besteld. Ik denk, hoop en bid dat het gaat helpen wat beter en nog liever wat meer te slapen. Want ik loop zo op mijn tandvlees, vind bijna niemand in huis meer aardig, en krijg met moeite de dagen om.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 29 Aug 2021 22:24

Re: Verzwaringsdeken

Scandic schreef:Ik ga er binnenkort één proberen, ben heel benieuwd. Het lijkt me echt iets voor mij, ik hou van zware dekens en rol mezelf het liefst helemaal in.

Ik moest ook aan Bliss denken, misschien lees je dit. Zou dit ook niet iets voor jou kunnen zijn?


Oh ik lees dit nu, geen idee eigenlijk! Heb me er nog nooit in verdiept, maar ga ik eens doen! Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem331

Bericht 29 Aug 2021 22:27

Re: Verzwaringsdeken

Slaap jij ook slecht @bliss? Hoe gaat dat bij jou?

Ik mag er gisteren iets voor 23.00u in. Om 23.45 nog aan het draaien, niet goed liggen, niet de slaap kunnen vatten. Uiteindelijk 00.30u naar een ander bed gegaan, doe ik wel vaker maar ook daar tot ruim na 3u wakker gelegen. Draaien, niet lekker liggen, dekens ‘liggen’ niet lekker. Toch in slaap gevallen. Tot 07.15. En nog een uurtje wat geslapen in mn eigen bed. En zo gaat het al weken.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 01 Sep 2021 19:34

Re: Verzwaringsdeken

Na 2 nachten ben ik heel positief. Voor mezelf vind ik het echt heerlijk liggen en volgens mij slaap ik veel beter. Nog wat kort om echt iets over te zeggen. Bij dochter gaat het denk ik ook heel goed. Heeft de afgelopen 2 nachten veel beter geslapen dan de tijd ervoor en is 's ochtends ook beter te pruimen. Maar dat is wel vaker bij vlagen zo dus daar durf ik verder ook nog geen conclusies aan te verbinden.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 01 Sep 2021 19:39

Re: Verzwaringsdeken

Karnemelk schreef:Slaap jij ook slecht @bliss? Hoe gaat dat bij jou?

Ik mag er gisteren iets voor 23.00u in. Om 23.45 nog aan het draaien, niet goed liggen, niet de slaap kunnen vatten. Uiteindelijk 00.30u naar een ander bed gegaan, doe ik wel vaker maar ook daar tot ruim na 3u wakker gelegen. Draaien, niet lekker liggen, dekens ‘liggen’ niet lekker. Toch in slaap gevallen. Tot 07.15. En nog een uurtje wat geslapen in mn eigen bed. En zo gaat het al weken.


Bij mij zit het echt tussen de oren. Zodra ik in bed ga liggen, begin ik met malen, piekeren, nadenken over wat dan ook. Kan van alles zijn. In elk geval heb ik dan zo'n druk hoofd dat ik niet meer in slaap val. Inmiddels zit ik chronisch aan de slaappillen, omdat ik gewoon niet functioneer op weinig slaap. Maar het is erg lastig deze cirkel te doorbreken. Ik vraag me ook af of een verzwaringsdeken zin heeft voor mij. Ik ga nu weer proberen te lezen voor het slapen, want ik zit ook altijd veel te lang op m'n telefoon.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem331

Bericht 01 Sep 2021 19:49

Re: Verzwaringsdeken

Het is voor mij ook een groot deel tussen mijn oren. Ik wacht net zo lang tot ik mijn man, door mijn oordopjes heen, hoor snurken en dan denk ik, ja zie je wel, nou kan ik niet slapen.

Afgelopen nacht voor het eerst onder zo’n deken geslapen. Vind het heerlijk, en wat ik heb geslapen sliep ik ook goed. Maar zat nog lang niet aan genoeg uren.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 01 Sep 2021 19:50

Re: Verzwaringsdeken

Mijn slaapproblemen komen ook deels daardoor Bliss en zitten sowieso tussen m'n oren in die zin. Maar daar helpt het juist voor.
<<

Anoniem319

Bericht 01 Sep 2021 20:14

Re: Verzwaringsdeken

Bij mij zit het ook tussen de oren, maar juist daardoor denk ik dat een verzwaringsdeken juist heel veel zou kunnen helpen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43709

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 01 Sep 2021 21:17

Re: Verzwaringsdeken

Ik lees ook wel eens wat over een slaaptunnel. Denk niet dat dat handig is voor Joey en dochter samen, maar misschien wel handig voor anderen?
Let's discover the world together.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 01 Sep 2021 21:21

Re: Verzwaringsdeken

Wij liggen niet samen onder een deken hoor? Of begrijp ik je verkeerd?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43709

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 01 Sep 2021 21:25

Re: Verzwaringsdeken

Oh zo las ik 'm! Ik dacht jij en je dochter co sleepen en willen een verzwaringsdeken en voor je vriend niet. Maar dan las ik dat verkeerd. 😂

Maar als je apart wilt (dus iets voor jou en iets voor je dochter) is een slaaptunnel misschien ook wel wat voor haar dus. Iemand die ik ken heeft goede ervaringen met deze: https://www.liefsuitgiessenburg.nl/c-51 ... aaptunnel/
Let's discover the world together.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 01 Sep 2021 21:29

Re: Verzwaringsdeken

Marin schreef:Oh zo las ik 'm! Ik dacht jij en je dochter co sleepen en willen een verzwaringsdeken en voor je vriend niet. Maar dan las ik dat verkeerd. 😂

Maar als je apart wilt (dus iets voor jou en iets voor je dochter) is een slaaptunnel misschien ook wel wat voor haar dus. Iemand die ik ken heeft goede ervaringen met deze: https://www.liefsuitgiessenburg.nl/c-51 ... aaptunnel/

Lijkt me heel gezellig maar dan slapen we beide niet 😅. Ze is al van baby af aan een slechte slaper maar 'gelukkig' is bij ons slapen ook nooit de oplossing geweest.

Die eerste zin van je link is precies van toepassing op m'n dochter (en eigenlijk op mij ook). Ik ga het onthouden, thnx!
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 01 Sep 2021 21:41

Re: Verzwaringsdeken

Karnemelk schreef:Het is voor mij ook een groot deel tussen mijn oren. Ik wacht net zo lang tot ik mijn man, door mijn oordopjes heen, hoor snurken en dan denk ik, ja zie je wel, nou kan ik niet slapen.

Afgelopen nacht voor het eerst onder zo’n deken geslapen. Vind het heerlijk, en wat ik heb geslapen sliep ik ook goed. Maar zat nog lang niet aan genoeg uren.


Herkenbaar. Ik kan gesnurk ook niet negeren. Zelfs met oordoppen in 'zoek' ik het geluid. Dan voel ik mijn hartslag omhoog gaan..
Zwaar irritant.
Ik zoek dus ook een oplossing om sneller in te slapen.
Op vakantie gaat het trouwens stukken beter. Want dan staat de wekker uit en heb ik niet het gevoel dat ik NU in slaap moet vallen om genoeg uren slaap te halen.
2016
Volgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers