Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Weer verplicht naar kantoor.

<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 24 Aug 2021 15:48

Weer verplicht naar kantoor.

Wij moeten weer verplicht allemaal naar kantoor. Jammer, want ik vond mijn thuiswerkdag eigenlijk wel fijn. Begon lekker om 7 uur en deed tussendoor wat huishoudelijke dingen. Vandaag voor het eerst weer allemaal op kantoor en het is echt zo druk. Iedereen zit weer dicht bij elkaar en het is lawaaiig. Ben ik echt niet meer gewend.

Het is mijn laatste week (en volgende week dinsdag nog), dus het is niet erg, maar anders had ik er denk ik best een beetje gebaald.
Moeten jullie ook weer gewoon naar kantoor?
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 24 Aug 2021 15:50

Re: Weer verplicht naar kantoor.

Soort van, wij hebben nu een verdeling gemaakt. Zelf heb ik dit na de verbouwing nu 2 om 2 en dat vind ik eigenlijk wel ideaal.
2015 💙
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6198

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 24 Aug 2021 15:52

Re: Weer verplicht naar kantoor.

Bij ons zijn ze wel erg bezig het vorm te geven hoe naar kantoor er straks uit gaat zien. Zodat dit direct kan als het thuiswerk advies van de overheid eraf is. Mijn werkgever houdt zich aan het advies van de overheid.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 24 Aug 2021 16:59

Re: Weer verplicht naar kantoor.

Bij ons is er een structurele thuiswerkregeling bekend gemaakt deze maand. Daar gaan we komende weken naar kijken, vooralsnog houdt mijn werkgever nog het advies ‘werkt thuis tenzij’ aan.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem326

Bericht 24 Aug 2021 17:10

Re: Weer verplicht naar kantoor.

Vooralsnog geldt werk thuis, tenzij.

In de toekomst wordt er gestreefd naar 60% kantoor en 40% thuis. Ik zie er tegenop om weer 60% naar kantoor te gaan, maar ik denk dat mijn werkgever me wel rustig laat opbouwen.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 24 Aug 2021 17:28

Re: Weer verplicht naar kantoor.

Ja; hier ook volledig op kantoor. Ik zie nog steeds niet de voordelen in maar oké. Ik kom overprikkeld thuis met pijnlijke ogen en krijg minder gedaan dan thuis. Hopelijk een kwestie van wennen.

Succes allemaal!
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 24 Aug 2021 17:54

Re: Weer verplicht naar kantoor.

Hier nog niet volledig naar kantoor, de meeste mensen werken 90 tot 100% thuis. Ik ben wel vaak op kantoor, je kan bij ons makkelijk afstand houden en er is ruimte genoeg. Ik heb fomo als ik thuis werk 🥲 Ik hou van geluid om me heen, alleen thuis duren de dagen veel langer.
R. 2013
D. 2016
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 24 Aug 2021 18:45

Re: Weer verplicht naar kantoor.

Ik ben sinds maart vorig jaar geen dag weer op kantoor geweest, bij ons zijn ze er heel streng in.
Nu met mijn zwangerschap en bijbehorende kwaaltjes vind ik dat niet heel erg, haha. Normaal ben ik ook wel graag op kantoor. Beetje reuring en aanspraak vind ik wel fijn.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 24 Aug 2021 19:11

Re: Weer verplicht naar kantoor.

Bij ons zijn ze heel streng dus werk thuis tenzij. Toevallig werk ik morgen op kantoor maar dat komt weinig voor en we moeten het melden bij onze leidinggevende.
<<

Anoniem320

Bericht 24 Aug 2021 19:24

Re: Weer verplicht naar kantoor.

Ik heb in de afgelopen 1,5 jaar misschien 6 dagen op kantoor gewerkt. Elke kantoor werkdag kwam ik helemaal gesloopt thuis en ik had maar de helft gedaan van wat ik thuis zou doen.
Nooit meer op kantoor werken zou ik fan-tas-tisch vinden, ik zie weinig voordelen aan op kantoor werken en heb t nog geen seconde gemist.

Hier zijn de plannen om 50/50 te gaan werken, maar tot nu toe zijn ze nog heel streng dus zie t niet zo snel gebeuren (gelukkig).
<<

Mia

Kletskop

Berichten: 640

Geregistreerd: 29 Jun 2021 18:55

Bericht 26 Aug 2021 22:30

Re: Weer verplicht naar kantoor.

Wij gaan hybride werken en dat houdt in dat we nooit meer fulltime naar kantoor gaan. Maar daar hoef ik me de komende maanden niet mee bezig te houden. Aan het begin van Corona gevloerd en nu weer. :palm:
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 27 Aug 2021 07:11

Re: Weer verplicht naar kantoor.

Wij hadden de keuze. Ik ben weer naar kantoor. Ze hebben deze wel opnieuw ingedeeld en schermen overal tussen. Er kunnen 4 mensen aan een eiland zitten.
Ik heb een eiland voor mij alleen dus dat is wel makkelijk. Ik heb ook gekozen om weer naar kantoor te gaan. Ik handel ook de reparatie en garantie gevallen af. Eerst moest ik dan bellen of mailen dat ik alles had ingevoerd en moest iemand anders ze versturen.
Nu kan ik de machines zelf bekijken en naar de leverancier sturen dat werkt sneller.
Ook even overleg met collega's gaat sneller.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 27 Aug 2021 08:11

Re: Weer verplicht naar kantoor.

Wij mogen zelf kiezen mits nog niet het maximaal aantal mensen op kantoor is. In de praktijk is dat bijna nooit het geval.

Ik werk echt veel beter op kantoor dus ik probeer minstens 2 dagen naar kantoor te gaan. Begin meestal thuis met een uurtje werken, dan fiets ik naar kantoor, werk 5 uurtjes en ga dan weer thuis verder werken zodat de hond niet te lang alleen zit. Vind het heel fijn zo!
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4381

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 27 Aug 2021 08:44

Re: Weer verplicht naar kantoor.

Ik werk nu nog thuis maar ga binnenkort weer 1 dag per week naar kantoor. We weten nog niet hoe we het vorm gaan geven, ze denken nu 60% kantoor en 40% thuis. Maar wij regelen het met ons eigen team, zijn zelfsturend. Ik denk dat ik 1, max 2 dagen per week naar kantoor zal gaan in de toekomst. Momenteel is mijn reistijd nog heel lang, vanaf ons nieuwe huis iets korter gelukkig.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 27 Aug 2021 10:21

Re: Weer verplicht naar kantoor.

Ik ben echt zo moe na deze werkweek! Het was echt druk. Veel mensen, maximale aantal op kantoor, dicht bij elkaar, iedereen praten en bellen. Dat ben ik niet meer gewend en ik vond het niet fijn. Mijn collega’s gaven ook aan dat ze echt last van alle prikkels hebben.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4381

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 27 Aug 2021 10:51

Re: Weer verplicht naar kantoor.

Is bij ons ook een veel gehoord signaal hoor Alexis! En dan is bij ons nog maar zo'n (max) 20% van het personeel op kantoor aanwezig. We zijn het niet meer gewend, zoveel prikkels. Ik ben er van overtuigd dat het ook niet goed is voor je als mens, tenzij je er gelukkig van wordt natuurlijk (extraverte mensen bijvoorbeeld). Helaas deelt nog niet iedereen dat inzicht.
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3611

Geregistreerd: 23 Jun 2016 21:23

Bericht 27 Aug 2021 11:41

Re: Weer verplicht naar kantoor.

Wij mogen nog steeds zelf kiezen.
Er is een beperkt aantal bureaus beschikbaar en je moet een werkplek reserveren, maar het is nog nooit voorgekomen dat alle plekken bezet zijn.
Er zijn collega's die alweer iedere dag naar kantoor komen, ik houd het nog steeds op één keer per week.
Na een dag op kantoor ben ik echt een stuk vermoeider dan na een dag thuiswerken.

Hoe mijn werkgever er in de toekomst mee om zal gaan weet ik niet.
Momenteel wordt het gebouw waar ik eerder zat verbouwd en er worden in de nieuwe situatie al minder werkplekken gemaakt dan er voor de verbouwing aanwezig waren. Volledig terug naar kantoor zal het dus sowieso niet worden.

Ik zou best één dag in de week naar kantoor willen blijven gaan. Maximaal twee.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 14:32

Bericht 27 Aug 2021 11:48

Re: Weer verplicht naar kantoor.

Ik mag zelf kiezen (al geven ze een richtlijn van maximaal 50/50 aan). Dus volledig thuis mag of half half of bijv. 1 dag kantoor en 3 thuis. Er is wel een reserveringssysteem met een beperkt aantal plekken. Op dit moment zijn er 2 vleugels open in een gebouw met 10 vleugels. Waarvan 1 vleugel om te werken achter een bureau en 1 vleugel met vergaderruimtes.

Ik heb een functie waarbij ik eigenlijk 2 dagen in de week onderweg ben, maar dat mag nog altijd niet en zit er voorlopig helaas ook niet in.

Wat betreft volledig op kantoor werken, dat gaat nooit meer gebeuren. Waarschijnlijk wordt de richtlijn 1 kantoordag en de rest zelf weten.

Ik functioneer op kantoor heel goed. Het is niet té druk en ik kan me op kantoor beter concentreren dan thuis.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 27 Aug 2021 13:16

Re: Weer verplicht naar kantoor.

Bij ons is het nog steeds zo veel mogelijk thuiswerken. Er mag op kantoor één persoon per kamer en je moet van tevoren reserveren. Na mijn vakantie ga ik dat wel weer een keer doen (half september ongeveer). In de toekomst zou ik wel graag twee dagen op kantoor willen werken en één dag thuis denk ik. Ik houd wel van een beetje reuring om me heen.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem328

Bericht 27 Aug 2021 15:33

Re: Weer verplicht naar kantoor.

Hier wordt er verwacht dat iedereen weer volledig op kantoor werkt. Was even wennen maar uiteindelijk wel prettiger. Thuis mis ik de kantoorenergie enorm en kak ik dus veel eerder in.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 27 Aug 2021 15:57

Re: Weer verplicht naar kantoor.

Ja ik kak thuis ook vreselijk in joh, ik kan mezelf zo moeilijk motiveren dan! Terwijl ik veel meer energie krijg als ik even wat kan praten met een collega tussen de bedrijven door.
❤ 7 juni 2018
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 14:32

Bericht 27 Aug 2021 16:41

Re: Weer verplicht naar kantoor.

Ja dat heb ik ook. Ik vind thuis ook wel fijn (niet de hele week), maar merk dat ik op kantoor productiever ben. Thuis ook snel afgeleid door huishoudelijke dingetjes om me heen.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 28 Aug 2021 08:37

Re: Weer verplicht naar kantoor.

Bij ons is thuiswerken nooit de norm geweest. Met de dichte scholen en opvang heb ik wel thuisgewerkt, maar verder eigenlijk niet. Er verandert dus weinig. Ik vind het jammer, zelfs een incidentele dag thuiswerken is eigenlijk niet gewenst.

Mijn man werkt wel veel thuis en gezien zijn reistijd is dat erg prettig voor het gezin. Hij mist kantoor wel, verwachting is dat hij 2/3 dagen thuis blijft werken.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem321

Bericht 14 Sep 2021 09:53

Re: Weer verplicht naar kantoor.

Ik heb een jaar geleden mijn kantoorbaan opgezegd, maar ik hoorde van ex collega's dat ze alweer een tijdje volledig op kantoor werken. (Oh wat ben ik blij dat ik daar niet meer zit haha).

Mijn vriend werkt nu nog steeds 3 dagen thuis (en dus 2 op kantoor). Straks gaan ze op zijn werk over op maximaal 2 thuiswerkdagen per week (minimaal 3 dagen per week op kantoor verschijnen). Ik vind dat wel een mooie regeling, zo kan mijn vriend toch gedeeltelijk thuis blijven werken.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 14 Sep 2021 11:38

Re: Weer verplicht naar kantoor.

Ik begin na de herfstvakantie pas weer met werken (nu zwangerschapsverlof) en heb begrepen dat mijn directe collega's weer 2-3 dagen per week op kantoor werken. Dit doen maar een paar teams, waardoor er ruimte genoeg is. Ik kijk er zelf ook naar uit om straks na mijn verlof weer op locatie te gaan werken, dan kom ik er beter in dan wanneer ik thuis de boel moet opstarten.
Volgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron