Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Lejows verbouwtopic

<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2335

Geregistreerd: 16 Apr 2021 13:46

Bericht 07 Okt 2021 18:34

Re: Lejows verbouwtopic

Oh jeetje Lejow, wat een bende. Dat stof zal je voorlopig nog wel gaan tegenkomen ...

Hele toffe keuken die jullie hebben uitgekozen! Onze keuken is precies andersom (houten frontjes en leisteen look werkblad). Hoe dik is jullie werkblad? Jammer dat jullie nog zo lang op de keuken moeten wachten!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15901

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 07 Okt 2021 19:41

Re: Lejows verbouwtopic

Lejow schreef:
Lady schreef:Doen jullie recirculatie of boren jullie een gat richting fundering voor de afvoer?



Ehm.. ik geloof het eerste. Er komt een heel filter systeem onder/achter/bij.


Ja dat is inderdaad recirculatie. Gaat een mooi geheel worden hoor!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 08 Okt 2021 08:40

Re: Lejows verbouwtopic

Het werkblad is 6 cm!
En leveren in januari was nog 'snel', maar goed, verder is alles af tegen die tijd, dus dan kan de keuken er zo in.

Het stof is langzaam een beetje gezakt, dat is wel fijn. Er staan nu nog 12 dozen met plafondplaten in de woonkamer, die zijn na het weekend ook verminderd, want dan zitten ze tegen het plafond :P

Maandag komt er een uitvoerder om de fouten van de andere uitvoerder op te lossen. De dakdekker is gister geweest om de lekkages op te lossen, in de herfstvakantie wordt waarschijnlijk de vloerverwarming gelegd en de vloer gestort.
Dan wordt het denk ik tijd voor het uitzoeken van een behangetje/verf etc, en natuurlijk de vloer :D
We gaan voor PVC, maar gewoon recht, niet in visgraat.
<<

Danny

Kletskop

Berichten: 634

Geregistreerd: 07 Mei 2021 07:54

Bericht 08 Okt 2021 08:58

Re: Lejows verbouwtopic

Oh..mooi dat leisteen...is dat een beetje makkelijk schoon te houden?
Mooie keuken...ik kook nooit,maar in die keuken zou zelfs ik een ei gaan bakken..
Strak..heel mooi!
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 08 Okt 2021 09:43

Re: Lejows verbouwtopic

Dat moet de tijd leren Danny, haha!
Er zit een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel klein beetje reliëf in. Volgens mij is dat met een vochtig doekje goed te doen.

We hebben nu zwart hoogglans, daar zie je echt al-les op.
<<

Tauriel

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 466

Geregistreerd: 17 Jun 2021 12:23

Bericht 10 Okt 2021 09:43

Re: Lejows verbouwtopic

Oooh wat stof lego. Fijn dat het afbreken voorbij is en dat er opgebouwd kan worden.

Mooie keuken hebben jullie uitgezocht. Ik ben zelf van witte kastjes en zwart blad, maar dit is ook erg mooi. Hoogglans idd verschrikkelijk, dat is iets wat ik ook nooit meer doe.
“Smile and wave, boys. Smile and wave…"
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2075

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:04

Bericht 10 Okt 2021 11:34

Re: Lejows verbouwtopic

Lejow schreef:Dat moet de tijd leren Danny, haha!
Er zit een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel klein beetje reliëf in. Volgens mij is dat met een vochtig doekje goed te doen.

We hebben nu zwart hoogglans, daar zie je echt al-les op.


Van welke winkel komt jullie keuken? Ik heb een deel van mijn keuken vergelijkbare deurtjes (op de foto lijkt het oog hetzelfde) en die zijn prima schoon te houden. Als er een keer iets op ziet valt het eigenlijk niet op, tenzij het licht er van opzij op staat.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 11 Okt 2021 18:43

Re: Lejows verbouwtopic

Bij Keukenconcurrent!

We hebben weer een stukje plafond! En nieuwe spotjes.. mannn deze geven een hoop licht!
Helaas zit mijn man t/m vrijdag in Duitsland voor zijn werk, dus deze week gebeurt er vanuit ons niet zo veel.
Ik ga het behang nog wel er af halen, gelukkig gaat dat vrij makkelijk.

Donderdag start een andere uitvoerder met het oplossen van alle fouten van zijn voorganger...
En morgen komen ze de keuken inmeten!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 11 Okt 2021 18:49

Re: Lejows verbouwtopic

Fijn dat het weer aan het opbouwen is ipv alleen slopen! Laten jullie het niet stucen of iig de naden wegwerken, omdat je de spotjes er al in hebt? Zou me persoonlijk enorm irriteren aan die naden die zo baksteensgewijs zitten.

Kan je de spotjes dimmen, omdat ze zo fel zijn? Wij zijn zo blij dat we daar in de keuken voor gekozen hebben!
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 11 Okt 2021 22:19

Re: Lejows verbouwtopic

Nee, dit zijn compleet afgestucte platen, zo kant en klaar om tegen je muur of plafond te plaatsen. Ze heten Agnes platen.

En gelukkig zijn de spotjes dimbaar, anders had ik geloof ik genoeg licht gehad voor de halve straat hehe.
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2335

Geregistreerd: 16 Apr 2021 13:46

Bericht 12 Okt 2021 08:36

Re: Lejows verbouwtopic

In onze huidige woning zit ook zo'n Agnesplafond, wij gaan die er juist uitslopen omdat we een net gestuct geheel willen. Grappig hoe smaken kunnen verschillen hè, haha.

In ieder geval fijn dat er nu weer wat vooruitgang in zit, hopelijk verloopt de rest van de verbouwing voorspoedig.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 12 Okt 2021 11:10

Re: Lejows verbouwtopic

Ah handig systeem idd, als je de naden niet erg vindt. Bespaard een hoop werk!

En fijn dimbare spotjes! Wat gaan jullie met de muren doen?
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 13 Okt 2021 21:39

Re: Lejows verbouwtopic

Nee, tis mega strak en netjes (manlief legt het héél secuur).

Behang komt er terug. Ik denk een groentint.
<<

Tauriel

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 466

Geregistreerd: 17 Jun 2021 12:23

Bericht 15 Okt 2021 13:14

Re: Lejows verbouwtopic

Fijn dat er weer een stukje plafond in zit. Ik kende dit nog niet. Ziet er wel mooi uit.
“Smile and wave, boys. Smile and wave…"
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 18 Okt 2021 08:21

Re: Lejows verbouwtopic

Pfffff de uitvoerder kwam donderdag niet, maar zou vandaag starten.
Nu werden we net gebeld dat hij gevallen is en in het ziekenhuis zit voor foto's van zijn hand..

Ik sta echt op t punt van instorten geloof ik.
Ik voel me grieperig, het huis is een grote stofbende en het ziet er niet naar uit dat het snel opgelost wordt.
We doen zelf wat we kunnen, dus het plafond schiet ondertussen op, maar veel verder kunnen we niet omdat de hele pui er eerst nog uit moet omdat deze niet waterpas staat..

Bluh..
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15901

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 18 Okt 2021 08:37

Re: Lejows verbouwtopic

Adem in, adem uit. Alleen kalmte kan u redden. Makkelijk praten en heel erg balen dat het zo loopt maar alleen door te proberen zelf niet al te gestresst te raken kun je hier denk ik goed doorheen komen. Hou vol!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 18 Okt 2021 09:16

Re: Lejows verbouwtopic

Oh nee, ik zou echt gek worden.
2015 💙
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9737

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 18 Okt 2021 09:49

Re: Lejows verbouwtopic

Er is altijd een moment van instorting bij verbouwingen volgens mij. Het is balen, maar echt, uiteindelijk zit je weer in een stofvrij opgeruimd en af huis.

Hang in there
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 18 Okt 2021 11:27

Re: Lejows verbouwtopic

Dank jullie wel!
Net met mijn griephoofd nieuwe isolatie gehaald, zodat er vanavond wel verder gewerkt kan worden aan het plafond.

En dat instorten, dat had mijn man een week of 3 geleden, toen ze bezig waren met de kozijnen.. Toen leek alles ook even eindeloos, er kwam steeds meer bij.
Ik heb het nu, maar vooral ook omdat ik mezelf niet tof voel en ik het idee heb dat het nooit meer af komt.

Binnenkort gaan we de vloer en het behang uitkiezen dan hebben we in ieder geval iets leuks om weer naar uit te kijken. :banaan:
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 18 Okt 2021 11:53

Re: Lejows verbouwtopic

Vervelend Lejow. Ik herken het wel. Wij zijn nu op de helft als het goed is.
Nog een maand en dan heb ik weer een ingerichte woonkamer. Maar ik geloof er zelf niets van haha
2016
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 18 Okt 2021 13:20

Re: Lejows verbouwtopic

Ja dat Salome!
Er moet nog vloerverwarming in dan moet het afgestort worden. Dat gaat mijn man doen met een vriend van hem, maar het bedrijf dat die vriend normaal inhuurt om de vloer af te storten, die zit vol tot januari :/
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 21 Okt 2021 12:42

Re: Lejows verbouwtopic

Vandaag bij de keukenboer geweest voor de laatste puntjes op de i voor de keuken.

Keukenboer: Dit is het meetrapport, de muur bij de deur is 64,8 wat inhoudt dat de kast van 65 cm diep eigenlijk niet past en dus uitsteekt.
Ik: Ik weet zeker dat de muur breder is, nadat we de keuken gekocht hebben, hebben we meteen thuis nog eens gecheckt wat de maat nou was en die was breder
Keukenboer: Dit krijgen wij door en hier moeten wij ons aan houden
Ik: Dan geef ik zo geen akkoord en ga ik eerst wel naar huis om te meten.

Rijdt naar huis....
Pakt meetlint...
Meet muur....

69 CM!!!!!!!
:thumbdown: :thumbdown: :thumbdown:

Conclusie: Het past dus wel Sjaakies!!!
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2335

Geregistreerd: 16 Apr 2021 13:46

Bericht 21 Okt 2021 13:31

Re: Lejows verbouwtopic

Sukkelsssss. Gelukkig snap jij wel hoe het moet 😂
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15901

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 21 Okt 2021 16:24

Re: Lejows verbouwtopic

Is de conclusie dan niet dat de keuken 4 cm te smal is? 🤔
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 21 Okt 2021 18:32

Re: Lejows verbouwtopic

Denk dat ze aan de voorkant bedoelt en niet de zijkant? Dus zij dachten dat de keuken dan uit ging steken aan de voorkant.
Hopelijk hebben ze de breedte goed gemeten 😬
2016
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers