Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Baan met beweging

<<

Moederkoekje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 651

Geregistreerd: 16 Jun 2015 15:05

Bericht 23 Aug 2021 10:18

Baan met beweging

Ik ben op zoek naar inspiratie, en wie weet hebben jullie goede ideeën waar ik nooit aan heb gedacht.

Het afgelopen half jaar heb ik gewerkt als coordinator op een grote vaccinatielocatie. Ik vond het geweldig! Elke dag een heel duidelijk doel voor ogen, nooit twijfelen of wat je doet wel zinvol is en vooral: letterlijk in beweging blijven. Ik kwam elke dag fysiek vermoeid, maar ook voldaan weer thuis.

Inmiddels werk ik weer binnen de reguliere organisatie en heb ik een baan als projectleider. Hartstikke leuk, maar ik werd van dat andere veel blijer. En dat zit hem vooral in het druk fysiek bezig zijn, in plaats van de hele dag achter een beeldscherm zitten of staan.

Nu ben ik benieuwd: bij welke banen hoef je niet de hele dag achter een beeldscherm te zitten en word je ook fysiek moe? Liefst ook nog met wat verantwoordelijkheid en uitdaging, dat zou het plaatje helemaal compleet maken :)

Alle ideeën zijn welkom!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25110

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 23 Aug 2021 10:27

Re: Baan met beweging

Leerkracht basisonderwijs? Heel veel rondjes lopen door de klas! :)
❤ 7 juni 2018
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1966

Geregistreerd: 18 Nov 2013 21:57

Bericht 23 Aug 2021 10:29

Re: Baan met beweging

Misschien niet het meest voor de hand liggend, maar het basisonderwijs? Of zorg/ambulante begeleiding?
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Anoniem321

Bericht 23 Aug 2021 10:30

Re: Baan met beweging

Verpleegkundige.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43704

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 23 Aug 2021 10:30

Re: Baan met beweging

Bliss schreef:Leerkracht basisonderwijs? Heel veel rondjes lopen door de klas! :)


Dit wilde ik ook zeggen ja. En natuurlijk gym leerkracht maar ook als gewone leerkracht beweeg je al genoeg.
Let's discover the world together.
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1966

Geregistreerd: 18 Nov 2013 21:57

Bericht 23 Aug 2021 10:33

Re: Baan met beweging

Whaha nou we hebben groepsgewijs besloten dat je in het onderwijs gaat blijkbaar. Einde!
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Moederkoekje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 651

Geregistreerd: 16 Jun 2015 15:05

Bericht 23 Aug 2021 10:40

Re: Baan met beweging

Reva schreef:Whaha nou we hebben groepsgewijs besloten dat je in het onderwijs gaat blijkbaar. Einde!


:smile:

Ik heb daar twee jaar geleden heel serieus over nagedacht, ben naar voorlichtingsavonden geweest etc. Maar ik denk dat het onderwijs toch niet mijn roeping is. Teveel prikkels en te weinig geduld ben ik bang. Ik trek het niet zo goed als mensen/kinderen traag van begrip zijn (ben ik niet trots op die eigenschap, maar het is wel zo.. en dat gaat niet zo lekker samen met onderwijs denk ik)
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 23 Aug 2021 10:50

Re: Baan met beweging

In mijn branche, de logistiek, wordt heel veel gelopen, sommige collega's hoor ik over wel 20.000 stappen per dag. Je zou dan kunnen zoeken naar een baan als teamleider of coördinator bijvoorbeeld, vaak heb je dan grotere combinatie van werkzaamheden, zowel aansturend, adviserend als uitvoerend.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4503

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 23 Aug 2021 10:55

Re: Baan met beweging

Toen ik een paar weken geleden in het ziekenhuis lag was ik een beetje jaloers op de mensen die aan het werk waren op de voorbereidingskamer van de OK. Vind ik een heel mooi beroep, verpleegkundige.

Ik herken je gevoel heel erg. Zou ook graag een baan hebben waarbij ik altijd in beweging/onderweg ben maar gaat helaas niet lukken met m'n gezondheid.
Ben nu dus al heel lang op zoek naar een baan waarbij ik toch dat energieke gevoel krijg zonder dat het te fysiek is.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 23 Aug 2021 12:14

Re: Baan met beweging

Thuiszorg?
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6196

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 23 Aug 2021 12:41

Re: Baan met beweging

Ik kijk mee :smile: heb zelf een tijd als ambulant begeleider in de gehandicaptenzorg gewerkt en kon op de fiets naar m'n cliënten. Was daardoor ook veel buiten. Mis dat! En ooit stage op een kinderdagcentrum, met peuters. Dan was ik na een dag stage fysiek ook moe en sliep die tijd echt veel beter. Beide echter niet heel uitdagend voor de langere termijn.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8475

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 23 Aug 2021 12:55

Re: Baan met beweging

Fysiotherapeut, apothekersassistent, iets in de Geboortezorg, iets in de evenementenbranche, sportinstructeur, makelaar.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem322

Bericht 23 Aug 2021 13:05

Re: Baan met beweging

Ik zou eens kijken naar een functie in een ziekenhuis. Zo te lezen heb je ook een zorg achtergrond.
Ook in een staffunctie kom je wel aan je beweging.
<<

Anoniem323

Bericht 23 Aug 2021 15:27

Re: Baan met beweging

De zorg, onderwijs, kinderopvang, vrachtwagenchauffeur (wel bij het juiste werk dus niet veel rijden en weinig lopen maar weinig rijden en veel lopen), agrarisch, postbezorger. Denk dat er heel veel keuze is
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3176

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 23 Aug 2021 21:47

Re: Baan met beweging

Coach/trainer? Zo iemand die bijvoorbeeld teamdagen begeleidt.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 23 Aug 2021 22:08

Re: Baan met beweging

Wellicht niet voldoende verantwoordelijkheid en waarschijnlijk ook niet wat je zoekt, maar erg leuk en zeer intensief: de horeca. Alleen als op ons kleine terras loop ik makkelijk 30.000 stappen op een zonnige dag :-)
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17368

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 23 Aug 2021 22:19

Re: Baan met beweging

Ik kan me zo voorstellen dat je niet alleen van de beweging veel energie hebt gekregen tijdens je vorige baan maar ook van de hectiek, en van het ergens, samen, naartoe werken. Dat heb ik ook heel erg. Als dat klopt, dan is werken als leerkracht, of in de thuiszorg, of in de horeca niet precies iets wat datzelfde gevoel creëert vermoed ik.

Misschien inderdaad wel iets in de tak die Taeda noemt!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2823

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 23 Aug 2021 22:39

Re: Baan met beweging

Postbode 😁. Of het aan je overige vereisten voldoet betwijfel ik, maar wel lekker bewegen.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 23 Aug 2021 22:45

Re: Baan met beweging

Wij zoeken nog een collega 😉! Dus wordt bloemist. 🍀
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43704

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 23 Aug 2021 22:48

Re: Baan met beweging

Luisa schreef:Postbode 😁. Of het aan je overige vereisten voldoet betwijfel ik, maar wel lekker bewegen.


Ja dit vond ik heerlijk als reïntegratie! Maar als echte baan wel te weinig uitdaging.
Let's discover the world together.
<<

Henque

Kletskop

Berichten: 607

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 24 Aug 2021 09:08

Re: Baan met beweging

Als verloskundige ben je in beweging en heb je een super afwisselende dag, maar moet je wel eerst een 4 jarige opleiding doen dus weet niet of je daar op zit te wachten
<<

Anoniem326

Bericht 24 Aug 2021 10:35

Re: Baan met beweging

Ik ken je achtergrond niet, dus ga een beetje uit van je huidige functie. Ik denk dat je als coördinator in wijken en buurten veel in beweging bent. Als coördinator zorg je dan bijvoorbeeld voor een gezonde buurt, zoek je verbinding, sluit je initiatieven op elkaar aan, praat je met stakeholders en inwoners en ben je veel op pad en onderweg. Omdat je in een wijk of buurt werkt, kan je alles op de fiets doen. Je behoudt dan je coördinerende rol en kan er ook creativiteit in kwijt omdat je moet organiseren, ontwikkelen en verbeteren. Het lijkt me ook dankbaar werk.

Of generalist in een wijk. Dan kom je ook op verschillende plaatsen in een wijk en of stad en kan je alles op de fiets doen.

Een ander voorbeeld is bijvoorbeeld een leesconsulent bij de bieb. Dan kom je op verschillende scholen en locaties, werk je in het onderwijs, maar niet volledig. Hier kan je ook heel veel creativiteit in kwijt.

En bij de GGD hebben ze toch ook functies waarin je voorlichting geeft in wijken, scholen etc. over gezondheidsvaardigheden (preventief of over alcohol/verslaving etc.) dan ben je volgens mij ook veel onderweg en actief bezig.
<<

Anoniem320

Bericht 24 Aug 2021 21:16

Re: Baan met beweging

Ik zou wellicht eens kijken naar werk bij een evenementenlocatie. Misschien niet helemaal het juiste moment, maar denk dat je daar wel dit soort werk kunt krijgen.
Daarnaast ook nog interessant bij een evenementen organisator te kijken.
<<

Moederkoekje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 651

Geregistreerd: 16 Jun 2015 15:05

Bericht 25 Aug 2021 07:48

Re: Baan met beweging

@Zora, daar heb je inderdaad helemaal gelijk in! Ik heb er nog eens over nagedacht, en wat ik er ook heel fijn aan vind: je hebt elke dag ‘successen’ of in ieder geval doelstellingen behaald. Heel duidelijk en zichtbaar. En dat mis ik nu een beetje in mijn rol als projectleider. Daar moet je successen toch meer bekijken over de lange termijn en daar word ik wat onrustig van. Ben ik goed bezig, heb ik de dag wel nuttig besteed, etc.?

En samen elke dag adrenaline aanmaken creëert dus echt zo’n uniek ‘samen’ gevoel. Dat heb ik in geen enkele andere baan nog meegemaakt.
<<

Moederkoekje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 651

Geregistreerd: 16 Jun 2015 15:05

Bericht 25 Aug 2021 07:51

Re: Baan met beweging

@HG, dat zijn inderdaad goede tips en wellicht ook best haalbaar binnen de GGD waar ik nu werk.
Leesconsulent bij de bieb heb ik volgens mij weleens op gesolliciteerd een paar jaar geleden, dat lijkt me nog steeds leuk en zou ook goed passen bij mijn achtergrond (ooit was ik logopedist).

@Max, dat is zeker een goede! Het ligt nu denk ik een beetje op z’n gat, maar dat heeft misschien nog wel het meeste overeenkomsten met het werk als coördinator vaccineren. Ga ik zeker in de gaten houden!
Volgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers