Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Tips Arnhem

<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9770

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 22 Aug 2021 16:01

Tips Arnhem

Na aanleiding van veel van de mama’s, wil ik ook een nachtje weg alleen. Vanwege een afspraak in de buurt wil ik een nachtje naar Arnhem. Heeft iemand tips om mezelf te vermaken daar? En qua eettentjes?
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 22 Aug 2021 18:10

Re: Tips Arnhem

De John Frostbrug. Bekend van Operatie Market Garden. Daaronder aan de kader zit een klein bezoekerscentrum over die tijd.
Het feestaardvarken in het centrum. Dit is een enorm groot beeld. Ik vond het wel apart om te zien.
<<

widko

Noob

Berichten: 230

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:20

Bericht 22 Aug 2021 21:20

Re: Tips Arnhem

Fred schreef:De John Frostbrug. Bekend van Operatie Market Garden. Daaronder aan de kader zit een klein bezoekerscentrum over die tijd.
Het feestaardvarken in het centrum. Dit is een enorm groot beeld. Ik vond het wel apart om te zien.


Feestvarken is/was een leuke tip alleen is deze paar maanden geleden weg gehaald ivm nieuwbouw. Dus die is helaas nu niet te zien, ze zijn wel een nieuwe plek aan het zoeken om het feestvarken weer neer te leggen.
Onze stoere bink 20-08-2015
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3176

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 22 Aug 2021 21:51

Re: Tips Arnhem

Ik heb wel wat tips, maar waar houd je van?

Ik weet niet goed wat de mogelijkheden zijn rondom Corona:

-Als het goed is kun je een tour door kelders van Arnhem doen. Dat is wel tof!
-je kan de Eusebiuskerk in naar boven voor een mooi uitzicht
- je hebt natuurlijk de musea zoals kroller muller, maar ook het openluchtmuseum en Burgers Zoo.
- je kan wandelen in Sonsbeek en Zijpendaal. In Sonsbeek is een uitkijktoren die je kan beklimmen. In Zijpendaal is een verdedigingslinie van de middeleeuwen ofzo iets.
- je hebt het modekwartier in Klarendal.
-7 straatjes in de binnenstad, met veel kleine winkeltjes en boetiekjes.

We moeten echt eens op tour in onze eigen stad bedenk ik mij nu 🤣

Qua restaurants en cafes:
- je hebt de Korenmarkt waar veel aan een plein gevestigd is. Dit is onze standaard go to. Grand café is favoriet. Parallel hieraan ligt de varkensstraat en nog een straat, daar zitten ook leuke tentjes. Evenals het jansplein en kerkplein.
- in Sonsbeek heb je de boerderij, ook lekker eten daar!
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3176

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 22 Aug 2021 21:56

Re: Tips Arnhem

Als je wat specifieker bent, kan ik nog iets gerichter met je meedenken. Ik heb mij nu gericht op dingen, voornamelijk op loopafstand van of in het centrum.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 23 Aug 2021 01:26

Re: Tips Arnhem

Ook grappig is om de 3 straten uit Monopoly te bezoeken Steenstraat, Ketelstraat en Velperplein. Ik dacht dat deze aardig in de buurt van elkaar lagen.
Sowieso zijn de trolleybussen wel bijzonder.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9770

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 23 Aug 2021 08:05

Re: Tips Arnhem

Ik heb natuurlijk maar 1 dag En ben dan flink zwanger haha. Maar lekker lunchen en diner is een must. En verder niet te veel lopen zou fijn zijn.

Heb verder eigenlijk geen idee wat ik zou willen doen. Zijn er ook leuke kinderwinkels? Musea klinkt ook leuk ja!
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 23 Aug 2021 08:21

Re: Tips Arnhem

Wat ik oa heel leuk vind in Armhem:

Bos en Heij
Little things (kinderen)
9 Up 9 down (kinderen)
Loft
Hemels (taartjes en.)

Hier misschien nog een leuke link:
https://www.flavourites.nl/blog/lees/sh ... e-hotspots
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1267

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:07

Bericht 23 Aug 2021 08:22

Re: Tips Arnhem

Lekker lunchen op jansplein is gezellig en kan je lekker zitten!
Of in de 7 straatjes en daar zitten ook leuke boetiekjes. Daar zitten bijna al de winkeltjes die meneer de uil noemt😉
Kinderwinkels zijn er niet veel maar je hebt wel noppies of Zara kids.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3176

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 23 Aug 2021 08:40

Re: Tips Arnhem

Dan zou ik lekker in het centrum blijven. De Eusbiuskerk bezoeken, slenteren door de 7 straatjes. Lunchen aan Jansplein.
Avondeten eventueel bij de foodmarket (zelf nog niet geweest, ingang zit bij de rijnkade) of bij De Bok (dikke aanrader vind ik).

En op de terugweg even naar Duiven, daar zit een nieuwe hele grote Prenatal 🤪
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 23 Aug 2021 09:59

Re: Tips Arnhem

❤ 7 juni 2018
<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1267

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:07

Bericht 23 Aug 2021 10:03

Re: Tips Arnhem

Bliss schreef:Restauranttip: https://www.goedproeven.nl/


Ja heerlijk en leuk alleen wel druk altijd dus reserveren! En is een stuk van t centrum af😉
<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1267

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:07

Bericht 23 Aug 2021 10:05

Re: Tips Arnhem

Bloom schreef:Dan zou ik lekker in het centrum blijven. De Eusbiuskerk bezoeken, slenteren door de 7 straatjes. Lunchen aan Jansplein.
Avondeten eventueel bij de foodmarket (zelf nog niet geweest, ingang zit bij de rijnkade) of bij De Bok (dikke aanrader vind ik).

En op de terugweg even naar Duiven, daar zit een nieuwe hele grote Prenatal 🤪


Foodhall is heel leuk en lekker idd! Vanalles te eten van verschillende culturen maar wel drukke bedoeling dus zou ik zelf in je eentje niet gauw kiezen 😊
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 23 Aug 2021 10:24

Re: Tips Arnhem

kippetje schreef:
Bliss schreef:Restauranttip: https://www.goedproeven.nl/


Ja heerlijk en leuk alleen wel druk altijd dus reserveren! En is een stuk van t centrum af😉


Ik heb daar nog nooit gegeten, maar wel afgehaald met een vriendin. Eventueel kun je met de trein een paar minuten naar Velperpoort, daar is het volgens mij in de buurt toch?
❤ 7 juni 2018
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 25 Aug 2021 07:11

Re: Tips Arnhem

Kinderwinkels:
Even naar Sophietje en baby Sofie, allebei in het centrum.
Daar zit nog een winkel in de buurt, soort conceptstore met toffe kinderspullen, weet ff niet hoe die heet, zit in een overdekt winkelcentrumpje. Er zit een hele leuke kinderboekenwinkel in de weverstraat. En als je echt voor speelgoed wilt kijken zou je ook nog even naar planet happy kunnen. Daar vlak naast zit ook Babo voor de lekkerste koffie (je kunt er ook koffiebonen kopen!) met taart of lunch erbij.

Oh en in september opent er een winkel van Okae kids in de Rijnstraat. Die hebben vooral kinderthee en bakspulletjes etc, maar ook wat kookboeken en houten speelgoed etc is t plan. Weet niet precies wanneer je gaat, maar daar zou ik ook zeker heen. Gewoon om leuk te neuzen, gaat heel tof worden.

Als je iets verder wilt zou je ook heel goed koffie en lunch ed kunnen doen bij “Bij Ann”. Superleuk tentje, maar ik snap dat je liever in centrum blijft als je er maar zo kort bent. Naast Ann zit dan weer Miyagi and Jones, beetje Asian streetfood concept, dat vind ik altijd leuk en lekker om te eten. Zafvino vind ik ook leuk, juist als je alleen bent, maar is officieel een (italiaans) wijnbarretje, dus zwanger wellicht niet zo geschikt ;)
Café Arnhem op de korenmarkt vind ik ook leuk voor diner, beetje eetcafé + is dat. Ook prima zitten als je alleen bent denk ik, gezellige sfeer.

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Thunder