Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 18 Okt 2021 20:17

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Lijkt me inderdaad niet goed voor eigenlijk alles. Al wilde ik het op die leeftijd ook heel graag.

Pyjama’s van feetje vind ik heel fijn! Vallen goed op maat ja. Blijven echt mooi.

Ik vroor alles qua aardappel, volkoren pasta, zilvervliesrijst en volkoren couscous etc gewoon in. Beetje soort van geprakt met wat van het kookvocht. Gaat prima.
<<

Anoniem323

Bericht 18 Okt 2021 22:41

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Oh absoluut niet bliss. Ik denk dat jouw stiefdochter hetzelfde heeft als mijn dochter maar zij is pas 5.
Vorige maand heeft ze steunzolen gekregen maar er werd nu al gezegd dat de steunzolen mogelijk een keer weg kunnen maar dat ze, zolang ze in de groei zit, absoluut geen hakken mag dragen. Pas na de puberteit proberen te doen.
Op hakken kan je helemaal niet fatsoenlijk lopen, laat staan in de groei en dan nog motorisch onhandig zijn. Ik was precies hetzelfde en ik heb zo vaak mijn enkel gezwikt dat ik ze nu nooit meer aan kan.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 19 Okt 2021 07:14

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Ja precies dat dus. Maar dan heeft ze helaas een moeder die over dit soort dingen totaal niet nadenkt. In elk geval krijgt ze ze bij ons zo weinig mogelijk aan. Meer kan ik er niet aan doen. Ze is trouwens ook al een kop groter dan haar leeftijdsgenoten, dus echt: waarom?!

Zelf had ik volgens mij vanaf m'n 14e hakken die ik af en toe droeg. Een jaar of tien geleden heb ik ze helemaal afgezworen.
❤ 7 juni 2018
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11588

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 19 Okt 2021 09:44

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Zelf kocht ik toen ik 12 of 13 was mijn eerste paar hakken maar wel met de opmerking afwisselen! Niet alleen maar op hakken. Hakken kunnen er ook voor zorgen dat je kuitspieren verkorten, zeker als je nog in de groei bent wat op latere leeftijd weer klachten kan geven. Zeker als kinderen nog niet uitgegroeid zijn echt niet verstandig.
2015 💙
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 19 Okt 2021 09:45

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Ze heeft gelukkig wel ook een paar sneakers gekregen, dus ze kan in elk geval afwisselen.
❤ 7 juni 2018
<<

Loempia

Bericht 19 Okt 2021 09:55

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Ik heb een vriendin en die houdt zich ook gigantisch bezig met de kinderen van haar vriend. Heeft overal een mening over en ze bedoelt het echt goed. Maar ik adviseer haar altijd het los te laten en aan haar vriend over te laten. Zijn kinderen, zijn zorgen. Dat is ook het eerste wat hier in mij opkomt. Als haar ouders het ok vinden dat ze hakken draagt, wie ben jij dan om daar wat van te vinden? Ik zou me daar niet druk om maken, is zonde van je energie.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 19 Okt 2021 10:14

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Ja daar heb je ook zeker een punt hoor, want ik kan hier niks aan veranderen. M'n vriend vindt er ook wel wat van, maar hij legt zich er bij voorbaat al bij neer omdat je net zo goed tegen een muur kunt lullen. Onze invloed is gewoon minimaal omdat ze hier zo weinig is en dat wordt nog minder binnenkort. Dus ik ga inderdaad maar proberen me er minder druk om te maken. Probéren dus. :wink:
❤ 7 juni 2018
<<

Loempia

Bericht 19 Okt 2021 10:18

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Ja ik snap ook echt dat dat lastig is hoor! Maar je hebt inderdaad zelf weinig invloed dus is het zonde als je je energie verspilt door je er druk om te maken.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3728

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 19 Okt 2021 10:31

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Terwijl ik vind dat je je er best druk om kan maken ook als bonus of stiefouder hoe je het ook wil noemen. Ze is wel de dochter van Bliss haar vriend en de halfzus van hun dochter. Dit is wel helaas zo’n onderwerp waar je dan weer weinig mee kunt en geen invloed op hebt bij moeder thuis. Maar vriend kan best wat meer op zijn strepen gaan staan als is het tegen een muur. Dan blijf je het iig proberen. En Bliss kan haar vriend hier wel in stimuleren zijn dochter is ook een onderdeel van hun gezin.

Lijkt me soms best frustrerend en lastig Bliss. Omdat je invloed ook maar zo beperkt is.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 19 Okt 2021 11:49

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Ja ik vind het sowieso gigantisch frustrerend momenteel, want ze is hier nu een paar dagen langer dan normaal en het is geen succes. Ze wil niks, heeft nergens zin in behalve op haar kamer zitten, zit de hele tijd maar op haar telefoon. Ik heb gezegd dat ze schermtijd krijgt, want ik vind het niet normaal dat een kind van 11 de hele dag naar een telefoon staart. Gisteren was m'n vriend even met haar en m'n dochter naar het bos, werkelijk op elke foto stond ze met een poepchagrijnig gezicht. En bij haar moeder loopt ze alleen maar over ons te klagen alsof het hier één of ander strafkamp is. Aaargh. Ze verzint ook gewoon dingen die wij gezegd zouden hebben. En m'n vriend is een nachtje met haar weggeweest naar een hotel aan zee en naar een museum, maar toen we dat een paar weken geleden aankondigden, was haar reactie: "IK haat het strand!". Bij haar moeder ondernemen ze weinig tot niks en alles is haar te veel, na een paar meter lopen is ze moe en er zit gewoon totaal geen pit in.

En m'n dochter vindt ze maar lastig geloof ik en is ze liever kwijt dan rijk, zo komt het over. Dat vind ik dan ook weer zo sneu, want N is juist helemaal weg van haar zus. En ik zorg juist al regelmatig dat ze ook momenten alleen met haar vader heeft door zelf weg te gaan met N bijvoorbeeld.

Ik mag het natuurlijk niet zeggen, maar ik zwaai haar fluitend uit morgenavond. Het zal ook wel pubergedrag zijn en sowieso is ze een beetje 'anders' dan andere kinderen, dus ik probeer er echt begrip voor op te brengen, maar sommige dingen vind ik ook een kwestie van manieren hebben en opvoeding. Maar ja, daar hebben wij dus zogezegd nauwelijks invloed op.

Niet quoten graag.
❤ 7 juni 2018
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 19 Okt 2021 12:20

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

In zekere mate herkenbaar Bliss. Puberende stiefkinderen zijn lastig. Nou ja zij niet zo zeer, maar de situatie wel. Hoor het van vriendinnen om me heen ook en dat sterkt me altijd wel. Loslaten is in de praktijk helaas lastig als je als gezin samenleeft.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2143

Geregistreerd: 07 Sep 2013 20:12

Bericht 19 Okt 2021 15:29

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Mijn zoontje is 3,5, en precies 100cm.
Ga ik dan voor een 14 inch fiets of een 16 inch?🤨
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11416

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 19 Okt 2021 15:34

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Ik zou 16 doen
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 19 Okt 2021 15:51

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Moet hij nog leren fietsen? Dan zeker 14inch. Anders kun je ook voor 16 gaan.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2143

Geregistreerd: 07 Sep 2013 20:12

Bericht 19 Okt 2021 17:58

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Ja hij heeft wel een loopfiets waarop hij als een speer gaat, maar kan nog niet echt fietsen.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 19 Okt 2021 18:18

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

N gaat ook als een speer op de loopfiets, maar haar 14 inch fiets met zijwieltjes is een ander verhaal. Is ook nog wat te groot voor haar, dus ze kan nog niet zonder zijwieltjes. Maar 16 inch lijkt me echt nog heel groot eigenlijk! Ik zou dan ook voor 14 inch gaan.
❤ 7 juni 2018
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3499

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 19 Okt 2021 18:21

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Zoon kreeg voor z’n derde verjaardag een 14 inch en heeft daarop leren fietsen en kon goed met z’n benen op de grond, nu wordt hij bijna vier en is die 1.10 en wordt het waarschijnlijk een 16 inch, maar kan hij net niet met tenen op de grond, maakt bij hem niet uit omdat hij al jaar zelf fietst maar als kind leert zou ik 14 inch adviseren.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 19 Okt 2021 18:24

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Onze jongste heeft dezelfde leeftijd en lengte en heeft een 12 inch fietsje. Is echt perfect om te leren fietsen, omdat ze dan goed bij de grond kunnen met beide voetjes.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem331

Bericht 19 Okt 2021 18:36

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Bliss, in je partner vrij dan nu je stiefdochter er een paar dagen langer is?
Ik voel je hoor, het is ook heel vaak heel lastig, en ik vind dat je als moeder soms zo anders in dingen staat en en ergens iets van vind, maar kun je hier niet zoveel mee omdat het niet jou kind is. Terwijl de vader er vaak wat nonchalanter in staat en het probleem minder ziet.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 19 Okt 2021 18:40

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Arwyn schreef:Onze jongste heeft dezelfde leeftijd en lengte en heeft een 12 inch fietsje. Is echt perfect om te leren fietsen, omdat ze dan goed bij de grond kunnen met beide voetjes.

Ik ben ook voorstander van het leren op 12 inch inderdaad, dus bij de keuze tussen 14 en 16inch zou ik sowieso 14 doen. Maar een 12inch (Marktplaats) werkte hier nog beter.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 19 Okt 2021 18:54

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Karnemelk schreef:Bliss, in je partner vrij dan nu je stiefdochter er een paar dagen langer is?
Ik voel je hoor, het is ook heel vaak heel lastig, en ik vind dat je als moeder soms zo anders in dingen staat en en ergens iets van vind, maar kun je hier niet zoveel mee omdat het niet jou kind is. Terwijl de vader er vaak wat nonchalanter in staat en het probleem minder ziet.


Nee, hij was alleen gisteren vrij. Vandaag werkten we allebei (wel thuis hoor) en was N naar de opvang, stiefdochter (J) heeft zo'n beetje de hele dag op haar kamer gezeten. Ze doet veel aan diamond painting, dus daar vermaakt ze zich wel mee. En morgen ben ik vrij, maar ik ben niet fit dus ga niet veel met ze ondernemen. Eigenlijk zat J's moeder er een beetje op aan te dringen dat ze langer bleef in de herfstvakantie omdat het haar zelf wel even goed uitkwam volgens mij. Want verder doet ze er niemand echt een plezier mee. J is gewoon liever thuis en m'n vriend heeft weinig tijd voor haar omdat hij gewoon werkt. De drie dagen dat hij vrij was, heeft hij wel uitgebreid aandacht aan haar besteed dus.

Binnenkort gaan we terug van een weekend per twee weken naar een weekend per drie weken bij ons. Omdat J in het weekend ook met haar vriendinnen af wil spreken etc. Maar eigenlijk volgens mij omdat ze het hier gewoon te druk vindt met N. M'n vriend heeft hier geen moeite mee, al denk ik wel dat áls ze hier dan weer een weekend is, ze des te meer moet wennen. We zullen zien.
❤ 7 juni 2018
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2143

Geregistreerd: 07 Sep 2013 20:12

Bericht 19 Okt 2021 18:55

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

hmmm ik had een leuke 14 inch gezien op mp, bod is geaccepteerd, maar nu ga ik twijfelen🤷🏼‍♀️
<<

Anoniem331

Bericht 19 Okt 2021 18:59

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Jullie wonen niet dicht bij elkaar dus?
Ik vind vakanties splitten prima. Maar dan moet mijn man vrij nemen. Ik vind niet dat als ik vrij ben, het maar aan te nemen is dat zijn zoon hier dan maar kan zijn. Dat is z’n eigen verantwoordelijkheid.
Jammer van die weekenden, net wat je zegt, hoe lastig is het dan je draai weer vinden.
Gek hè, dat een vader dat dan ook wel prima vind? Ik zou denken dat je dan wel heel veel inlevert op iets wat er al niet veel is, dan blijft er niet veel over.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3499

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 19 Okt 2021 19:09

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

JaneDoe schreef:hmmm ik had een leuke 14 inch gezien op mp, bod is geaccepteerd, maar nu ga ik twijfelen🤷🏼‍♀️


Is het een lage instap of een hoge? Bij laag en zadel laag moet dat lukken denk ik? Iig ging hier met gemak en zoon was toen ook 1 meter.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 19 Okt 2021 19:32

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Karnemelk schreef:Jullie wonen niet dicht bij elkaar dus?
Ik vind vakanties splitten prima. Maar dan moet mijn man vrij nemen. Ik vind niet dat als ik vrij ben, het maar aan te nemen is dat zijn zoon hier dan maar kan zijn. Dat is z’n eigen verantwoordelijkheid.
Jammer van die weekenden, net wat je zegt, hoe lastig is het dan je draai weer vinden.
Gek hè, dat een vader dat dan ook wel prima vind? Ik zou denken dat je dan wel heel veel inlevert op iets wat er al niet veel is, dan blijft er niet veel over.


Nou ja hij is het gewend om haar niet zo vaak te zien en heeft zich altijd gerealiseerd dat dat minder wordt naarmate ze ouder wordt. Ze krijgt de komende jaren steeds meer haar eigen sociale leven in het dorp waar ze wonen, dus echt gek vind ik het niet. Eigenlijk vind het het moeilijkst voor N, want die is dol op haar grote zus en altijd enthousiast, en nu merkt ze nog niet echt dat dat enthousiasme niet altijd wederzijds is. Maar ik weet niet hoe dat over een tijdje is.
❤ 7 juni 2018
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers