Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2848

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 19 Jun 2022 19:59

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

De oudste was 2 jaar en een maand omdat z’n broertje toen kwam.
De tweede en derde waren bijna 3 ook vanwege komst broertje en dus het ledikant ‘nodig’ zijn. (Eigenlijk niet eens direct echt nodig, want eerst zal de baby in de co sleeper slapen, maar zo hebben we wel de kamertjes alvast klaar kunnen maken).
Ze lagen allemaal nog prima in het ledikant, klommen er niet uit ofzo. Denk dat de jongste nu nog wel in z’n ledikant had gelegen anders.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 19 Jun 2022 20:19

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Zoon was 2,5 ongeveer. Overigens gelijk een eenpersoonsbed, peuterbed vind ik persoonlijk een beetje onzin.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 19 Jun 2022 20:24

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Wij konden het ledikant ombouwen tot peuterbed dus in die zin vond ik dat het meest logische. Ik denk dat zoon er nog steeds in zou passen nu, maar hij kreeg een nieuw bed (nou ja het oude bed van m'n halfzusje) toen hij naar z'n nieuwe kamer ging, omdat het ledikant terug moest gebouwd worden voor z'n zusje.

Ik denk dst zij sneller toe is aan een peuterbed of iig aan een deken. Dat wil ze namelijk nu al dus nu slaapt ze vaak onder een hydrofiele doek. Een dekbed vind ik nog wel wat spannend voor haar.
Let's discover the world together.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 19 Jun 2022 20:28

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Ik heb het even opgezocht: bij 32 en 34 maanden gingen ze hier beide naar het peuterbed!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 19 Jun 2022 20:52

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Die van ons is bijna 3 en slaapt nog in een ledikant, wel met zijkant open.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4567

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:35

Bericht 19 Jun 2022 20:57

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

De oudste was ongeveer 2 jaar en 8 maanden toen ze over ging naar haar peuterbed, omdat de wieg voor haar zusje te klein werd. Kan zijn dat ze er al iets eerder in lag. De jongste slaapt nu nog in het ledikant en zolang dat past en ze er nog niet uitklimt blijft dat nog wel zo.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Anoniem331

Bericht 19 Jun 2022 21:00

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Tove_ schreef:Hoe oud waren jullie kinderen toen ze over gingen van ledikant naar peuterbed?



Oh mijn dochter was bijna 4. Haha. Die bleef echt zo heerlijk lekker lang in haar ledikantje.
Mijn zoon werd geboren toen ze anderhalf was. Dus heel lang 2 ledikanten gehad.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 19 Jun 2022 21:17

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Hier met 10 maanden al.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 19 Jun 2022 21:19

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Als het aan mij lag zou ik ook team crib till college zijn. 😅 Ideaal, geen kinderen die er uit rennen.
Let's discover the world together.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 19 Jun 2022 21:21

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Met net 3 en met 3 jaar en 3 maanden. Toen de jongste kwam wilde ik graag een nieuw ledikantje, dochter kon de van haar nog meenemen. Met 3 jaar en 3 maanden konden we een Hemnes bed overnemen van iemand en hebben we dat gedaan. Anders had ze er misschien nu nog wel in gelegen 🙈

Al is dat niet handig met 's nachts gaan plassen dus misschien ook wel weer niet haha
⁠♡♡♡
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 19 Jun 2022 21:26

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Rond 3 jaar.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 19 Jun 2022 21:42

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Beide meiden ergens toen ze 2 jaar waren..
Ze klommen er uit. Dat was voor ons wel reden om over te gaan.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 784

Geregistreerd: 11 Jan 2022 11:02

Bericht 20 Jun 2022 08:59

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Even een pubervraag:

T. wordt dit jaar 14 en heeft een id-bewijs nodig vanwege de identificatieplicht voor 14+. Omdat wij nooit met het vliegtuig gaan, heeft hij hij nog geen id-bewijs.

Hij gaat volgend jaar met school naar Engeland en daar heb je ivm de brexit een paspoort voor nodig.

Maar zo'n paspoort is toch heel onhandig om elke dag bij je te dragen?

Moeten we dan allebei aanvragen? Een paspoort en een id-kaart?
T (2008) en I (2013)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 20 Jun 2022 09:04

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Zo heb ik het zelf wel ja.
Let's discover the world together.
<<

Tove_

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 393

Geregistreerd: 26 Apr 2017 17:57

Bericht 20 Jun 2022 09:16

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Bedankt allemaal! Ik laat hem lekker nog even in zijn ledikant voorlopig :ja:

@ Filoria, ik zou dan ook allebei doen. Wel jammer van de kosten zeg. Ik heb alleen een paspoort maar identificeer me normaal altijd met rijbewijs. Maar goed, voor je zoon geen optie natuurlijk ;) Wist je trouwens dat een id verplicht is vanaf de geboorte, bijvoorbeeld in het ziekenhuis? Wist ik ook niet voordat iemand anders me dat vertelde!
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 784

Geregistreerd: 11 Jan 2022 11:02

Bericht 20 Jun 2022 10:21

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

We hebben al die jaren zonder gekund hoor. Een zorgverzekeringspasje geldt dan ook als id-bewijs, bij jongere kinderen.

Maar we gaan nu dan maar meteen allebei aanvragen inderdaad!
Laatst gewijzigd door Filoria op 20 Jun 2022 10:23, in totaal 1 keer gewijzigd.
T (2008) en I (2013)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 20 Jun 2022 10:22

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Ook in het buitenland? Dat wist ik niet.
Let's discover the world together.
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 784

Geregistreerd: 11 Jan 2022 11:02

Bericht 20 Jun 2022 10:26

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Marin schreef:Ook in het buitenland? Dat wist ik niet.


Ik moet eerlijk bekennen dat ik me er nooit enorm in heb verdiept. We zijn met de trein op vakanties geweest naar Oostenrijk, Zwitserland, Frankrijk, Duitsland en België en hebben in die landen nooit een identiteitsbewijs van onze kinderen hoeven te laten zien.

De enige plekken waar er wel eens naar gevraagd is, was met medische dingen. Maar dan was een zorgverzekeringspasje goed genoeg.
T (2008) en I (2013)
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 20 Jun 2022 10:42

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Tove_ schreef:Bedankt allemaal! Ik laat hem lekker nog even in zijn ledikant voorlopig :ja:

@ Filoria, ik zou dan ook allebei doen. Wel jammer van de kosten zeg. Ik heb alleen een paspoort maar identificeer me normaal altijd met rijbewijs. Maar goed, voor je zoon geen optie natuurlijk ;) Wist je trouwens dat een id verplicht is vanaf de geboorte, bijvoorbeeld in het ziekenhuis? Wist ik ook niet voordat iemand anders me dat vertelde!


Helemaal off topic maar ik zei voordat dochter geboren was ledikant tegen mijn moeder aan de telefoon en mijn man verslikte zich van het lachen: lady cunt is niet echt iets wat je hier hardop zegt 😂 edit: ergens heb ik idee dat ik dit al eens eerder heb gezegd maar ik heb beetje baby brain en blijf het zelf grappig vinden.
Laatst gewijzigd door Marsy31 op 20 Jun 2022 11:19, in totaal 1 keer gewijzigd.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Kira

Lady-post-a-lot

Berichten: 1045

Geregistreerd: 30 Apr 2022 06:39

Bericht 20 Jun 2022 10:46

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

M'n zoon heeft ook pas vanaf zijn 10e een ID. Ook nooit naar gevraagd of moeilijk gedaan. Nu is het super jammer dat ie geen paspoort heeft want zo kunnen we niet meer naar Engeland, zou het dus in jouw geval of allebei aanvragen of alleen een paspoort Filoria.
<<

Tove_

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 393

Geregistreerd: 26 Apr 2017 17:57

Bericht 20 Jun 2022 11:03

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Filoria schreef:
Marin schreef:Ook in het buitenland? Dat wist ik niet.


Ik moet eerlijk bekennen dat ik me er nooit enorm in heb verdiept. We zijn met de trein op vakanties geweest naar Oostenrijk, Zwitserland, Frankrijk, Duitsland en België en hebben in die landen nooit een identiteitsbewijs van onze kinderen hoeven te laten zien.

De enige plekken waar er wel eens naar gevraagd is, was met medische dingen. Maar dan was een zorgverzekeringspasje goed genoeg.


Technisch gezien klopt dat niet, een zorgpas is niet genoeg. Maar in de praktijk zul je gelijk hebben hoor, ik heb ook nog niet meegemaakt dat er daadwerkelijk naar een id gevraagd werd in het ziekenhuis.

@ Marsy: :smile:
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 20 Jun 2022 11:06

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Ik wel en toen had dochter het nog niet en was het ook goed. Ze had zelfs nog geen fysiek zorgpasje op dat moment (wel ingeschreven natuurlijk en bsn). Dat was op dat moment voldoende.
Let's discover the world together.
<<

Tove_

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 393

Geregistreerd: 26 Apr 2017 17:57

Bericht 20 Jun 2022 11:08

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Marin schreef:Ik wel en toen had dochter het nog niet en was het ook goed. Ze had zelfs nog geen fysiek zorgpasje op dat moment (wel ingeschreven natuurlijk en bsn). Dat was op dat moment voldoende.


Wel maf zeg, want de ziekenhuizen geven het wel aan op hun websites en de rijksoverheid ook. Ik ging twijfelen dus heb het net nog een keer opgezocht. Nou goed, ik ben toch wel blij met een id want dan hebben ze het maar.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 20 Jun 2022 11:12

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Maar een kind wat in de kraamweek op wordt genomen heeft toch ook nog geen ID? In sommige gevallen zelfs nog niet eens een bsn.

Intussen hebben onze kinderen idd allebei een id en zoon heeft ook een paspoort.
Let's discover the world together.
<<

Tove_

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 393

Geregistreerd: 26 Apr 2017 17:57

Bericht 20 Jun 2022 11:17

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Marin schreef:Maar een kind wat in de kraamweek op wordt genomen heeft toch ook nog geen ID? In sommige gevallen zelfs nog niet eens een bsn.

Intussen hebben onze kinderen idd allebei een id en zoon heeft ook een paspoort.


Nee oke maar zonder bsn of pas bevallen is het ook fysiek onmogelijk om het aan te vragen, dus dat vind ik een uitzonderingssituatie. Je kunt het toch doen zodra het wel kan? Maar goed ik vind niet dat iedereen dat per se linea recta moet gaan doen hoor haha, dat hebben wij ook niet gedaan. En ik snap heel goed dat mensen gewoon wachten tot die tijd. Alleen was die tijd bij ons dus toen hij naar het ziekenhuis moest met 1 jaar, omdat ik hoorde dat dat moest.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers