Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 25 Nov 2021 12:07

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Ik ben daar nog steeds verbaast over haha! Je kijkt toch even of je het netjes achterlaat als je weet dat dat regelmatig gebeurt?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 25 Nov 2021 12:08

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Ja haha ieeuw.
Let's discover the world together.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6200

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 25 Nov 2021 12:28

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Nixi schreef:Een aanvullende zindelijkheidsvraag... Mijn zoontje is nu net 2 geworden vorige week. Hij klaagt al een week of twee bij het aandoen van een luier in de ochtend, zegt steeds 'goed niet, goed NIET', GOED NIET!'. Hij wil eigenlijk gewoon geen luier meer aan, maar is nog niet zindelijk. Nu snapt hij wel dat hij moet plassen op het potje, doet dit af en toe ook (we hebben afgelopen week twee avonden prijs gehad op het potje van de drie die we geprobeerd hebben). Alleen als hij op het potje gaat zit hij ook heel veel aan zijn piemeltje te friemelen in plaats van te plassen wat ik dan weer irritant vind want ik heb het idee dat hij gewoon wil friemelen in plaats van plassen. Als hij geen lange broek aan heeft gaat hij ook constant met zijn handje in zijn broek. Er is niets geïrriteerd dus het is gewoon echt die fase van dat zijn piemeltje heel interessant is. Als papa naakt loopt is de piemel ook onderwerp van gesprek natuurlijk.

Nu wilde ik toch misschien gaan proberen om hem na de opvang zonder luier te laten lopen en kijken wat er van komt. Is dat ook hoe jullie er mee om zijn gegaan? Of echt pas als er geregeld op het potje gegaan werd?

Hier zat ze geregeld op het potje vanaf 2 jaar. Maar niet standaard ofzo. Op een gegeven moment merkte ik dat ze het wel goed aanvoelde. Toen hebben we besloten met ong 2j en 4mnd om toen ze 5 dagen achter elkaar thuis was haar zindelijk te trainen en dan vanaf dag 1 helemaal zonder luier. Vanaf dag 6 naar de opvang ging het eigenlijk direct wel goed. In het begin af en toe ongelukjes maar nooit heel veel en werd snel minder.

Marin over die luier vergeten.... Mijn dieptepunt in ouderschap is dat ik m'n dochter in het begin toen ze zindelijk was zonder onderbroek onder haar jurk naar de opvang bracht 😭 . Ze was zelf op de wc gaan zitten vlak voor we weggingen, ik was met zoon bezig en ik had haar verder niet geholpen.
Laatst gewijzigd door Joey op 25 Nov 2021 12:30, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5362

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 25 Nov 2021 12:28

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Huh Marin, wat erg van die poepstrepen!

Hier was zoon al een tijdje zindelijk overdag en droge luiers snachts. Zelf vond hij het wel prima om nog een luier om te hebben, maar opeens bedacht hij dat hij nu in groep 1 zat een grote jongen was. En grote jongens dragen geen luiers vind hij. Nou prima, probeer dat dan maar eens. Ik geloof dat we in totaal 3 of 4 keer een ongelukje hebben gehad, maar verder ging het prima. We hebben hem niet extra wakker gemaakt als wij gingen slapen, aangezien hij toch altijd al droge luiers had.
10.04.17
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 25 Nov 2021 15:37

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Nixi, hier nemen ze de kinderen op de opvang op de 2-3 jarige groep allemaal mee naar de toilet op gezette tijden. Dat was geloof ik altijd een kwartiertje na het fruit eten met beker drinken en een kwartiertje na de lunch met beker drinken. Grote kans dat een kindje dan plast omdat ze dus net een beker drinken op hebben, dat maakt ze eerder "klok" zindelijk dan echt zindelijk maar kan wel bijdragen aan alvast wennen aan het na de wc gaan en als het dan ook nog lukt om te plassen is het ook wel echt een succes ervaring. Wellicht zou je zo kunnen beginnen.

Wij zijn bij de oudste begonnen toen we merkte dat zijn luiers wat langer droog waren tussendoor, hij leek dus plas op te kunnen houden. De jongste is toen ziek geweest waardoor plassen heel erg zeer deed en al helemaal in de natte luier blijven lopen dus hij heeft het helaas op de harde manier geleerd.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 25 Nov 2021 18:34

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Dat wat Minoes zegt gebeurt hier ook. Daarnaast zijn wij rond de leeftijd van 2 jaar en 3 maanden begonnen met zindelijkheidstraining op de manier van Debbie Mendelsohn. Ook eigenlijk na elk eetmoment naar het potje.

Met 3 jaar was ze dag- en nachtzindelijk.

Andere vraag, misschien weet iemand dit toevallig... passen de fruitvorkjes van Mepal in een Systema fruitbakje of moet ik dan echt de sporks van Systema hebben?
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Anoniem325

Bericht 26 Nov 2021 19:07

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Ik ben op zoek naar een step voor mijn neefje van 8. Hier zitten dames genoeg met jongens rond deze leeftijd, heeft iemand een tip voor een goede? Er is zóveel te krijgen, ik weet het gewoon niet. Budget is rond de €50.
<<

Linvi

Bericht 26 Nov 2021 23:27

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Mijn kinderen hebben allebei deze;

https://www.zesso.com/nl_nl/billy-stunt ... green.html

Wel een andere kleur maar na ruim 1,5 jaar veelvuldig gebruik nog steeds prima!
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1954

Geregistreerd: 23 Apr 2015 10:55

Bericht 27 Nov 2021 00:45

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Wij hebben ze van de Decathlon. Zeer stevig, ze bevallen goed! Mijn oudste zoon heeft deze al een aantal jaar: https://www.decathlon.nl/p/step-freesty ... 17&c=BLAUW
2011 2012 2017
<<

Anoniem325

Bericht 27 Nov 2021 09:38

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Oh bedankt, daar kan ik wel wat mee denk ik!
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6126

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 30 Nov 2021 21:20

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Even een vraag, welke zwemdiploma’s hebben jullie kinderen? Is B noodzakelijk?
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1954

Geregistreerd: 23 Apr 2015 10:55

Bericht 30 Nov 2021 21:38

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Ik denk niet dat B (en C) noodzakelijk zijn om te kunnen zwemmen, wel vind ik dat ze bij B en C vaardigheden leren waardoor ze nog beter leren zwemmen. Ze moeten bijv. veel langere afstanden zwemmen, onder een mat doorzwemmen, er over heen, langer stuk onder water zwemmen en met meer kleding aan zwemmen.

Mijn twee oudsten hebben A, B en C. De vaardigheden die ze extra bij B en C leren vind ik erg belangrijk, vooral omdat wij veel op en bij het water zijn. De jongste moet nog starten, maar ik wil ook graag dat hij alle drie diploma's haalt.
2011 2012 2017
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 30 Nov 2021 21:47

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Ik zou sowieso wel voor A en B gaan. Al was het maar omdat meer ervaring altijd beter is en ze het zwemmen anders ook echt weer wat kunnen verleren.
Zelf hoop ik dat ze na B ook nog door wil gaan voor C, maar eerst A maar eens halen, haha.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 30 Nov 2021 21:51

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Mijn jongste heeft alleen A, maar zwemt nog steeds met best veel moeite. Ik zou zeker voor B gaan ook.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2395

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 30 Nov 2021 22:12

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

A duurde hier 2 jaar, B 3 maanden later. Nu verder voor C. Kleine moeite :)
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9421

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 30 Nov 2021 22:24

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Mijn dochter mocht na 3 zwemlessen afzwemmen voor B. Ik weet niet zo goed of ik het daardoor een toegevoegde waarde vond. Ze moest idd verder zwemmen en wat meer vaardigheden laten zien.

Ik denk dat ze gewoon te lang voor A. gezwommen heeft 😅
⁠♡♡♡
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 30 Nov 2021 22:29

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Kan me voorstellen dat het op die manier niet als toegevoegde waarde voelt Uffe.

Hier doet dochter geen A, B, C, maar superspetters. Dit heeft maar 1x afzwemmen en staat dan qua niveau gelijk aan A, B en C samen. De opbouw is ook wat anders, zo beginnen ze met borstcrawl.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 30 Nov 2021 22:38

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Ik vond na A diploma B en C een kleine moeite. Mijn dochter deed ruim 2,5 jaar over A (begon echt heel bang) en nog geen half jaar later had ze B en C ook, ze is nu supervrij in het water. B en C waren vooral langere afstanden en verder onder water zwemmen, vind ik wel fijn voor de zwemconditie. Ik zou sowieso voor B gaan.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3201

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 03 Dec 2021 11:12

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Hoe kun je fatsoenlijk een kuif maken bij een baby? Is dat gewoon blijven oefenen?

De kapper had twee weken terug een prachtige kuif gemaakt. Ik zelf spul gehaald (gevraagd wat ik moest hebben), maar het wordt een grote plakkerige zooi. Ander spul geprobeerd (van man), zelfde gebeuren.
Ik denk dat het komt omdat z’n haren nog zo dun zijn… maar goed. Iemand tips?
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3728

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 03 Dec 2021 11:34

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Geen tips wel feest der herkenning. L. heeft haar maar we doen er nog weinig mee haha 😆. Is het ook echt nodig bij jullie zoon? Ik heb de hoop dat zijn haar straks meer en voller wordt als ie ouder is. Nu kun je er niks mee.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3201

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 03 Dec 2021 13:13

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Ja, het is wel nodig 😆 vind ik dan. Anders zit het nergens naar.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2354

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 03 Dec 2021 19:02

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Uffe schreef:Ik zou idd beginnen met navragen wat ze op school kunnen doen, als het goed is kunnen ze een screening doen. Voor ze echt onderzoek gaan doen moet ze eigenlijk eerste 6 maanden 1 op 1 begeleiding krijgen.

Is er op de basisschool nooit gesproken over dyslexie? Het is inderdaad vaak erfelijk en als ik haar "klachten" hoor zou het goed kunnen.


Vandaag kreeg ik een e-mail van haar mentor. Er is aan het begin van het schooljaar een (signalerings-)test afgenomen, bedoeld om achterstanden met betrekking tot (begrijpend) lezen en spelling te traceren. Ook dient het als een voortraject voor (vermoedens van) dyslexie.

Uit de resultaten van deze test blijkt dat onze dochter op deze test onder het gemiddelde heeft gescoord.

School biedt haar nu één keer in de week, zo'n 8/10 weken, bijles in spelling en (begrijpend) lezen. Ná deze 8/10 weken wordt opnieuw een test gedaan. Mocht deze verbetering laten zien dan stopt de begeleiding. Mocht deze test stagnatie of hetzelfde niveau aantonen, dan wordt er een dyslexie test aangevraagd. Dit doet school om dyslexie in een zo vroeg mogelijk stadium uit te sluiten, of om dit juist aan te tonen.

Echt fijn dat dit zo wordt opgepakt. Ik ben heel benieuwd wat er uit gaat komen.
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2868

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 03 Dec 2021 19:53

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

SoGood schreef:Even een vraag, welke zwemdiploma’s hebben jullie kinderen? Is B noodzakelijk?


Onze oudste heeft net z’n A-diploma gehaald en gaat nu door voor B. De zwemjuf vertelde de kinderen dat ze nu met A prima in een rustig zwembad met simpele glijbanen kunnen zwemmen, maar voor wat uitgebreidere zwembaden ze wel ook nog B moeten halen. Of we daarna met hem doorgaan voor C weet ik nog niet.
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 03 Dec 2021 22:29

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Kajaka schreef:
SoGood schreef:Even een vraag, welke zwemdiploma’s hebben jullie kinderen? Is B noodzakelijk?


Onze oudste heeft net z’n A-diploma gehaald en gaat nu door voor B. De zwemjuf vertelde de kinderen dat ze nu met A prima in een rustig zwembad met simpele glijbanen kunnen zwemmen, maar voor wat uitgebreidere zwembaden ze wel ook nog B moeten halen. Of we daarna met hem doorgaan voor C weet ik nog niet.

Dit zeggen ze bij ons ook inderdaad. Evenals met open buiten water; alleen als het heel rustig kalm water is kunnen ze met A zwemmen, zodra het kabbelt, echte kleding aan e.d. is dat lastig met enkel A.

Hier moest hij verplicht van mij A, B en C gelukkig vond hij het ook leuk om te doen!
<<

Anoniem331

Bericht 03 Dec 2021 22:34

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Ik heb ze ook beide A, B en C laten halen. Dan weet je zeker dat ze het onder de knie hebben.
Zwemmen in een zwembad is 1 ding. De vaart in fietsen kan ook gebeuren, dan moet je je ook kunnen redden leek mij zo.
Nu is het ze beide makkelijk af gegaan en hadden ze elk binnen een jaar alle drie de diploma’s.
Zoon van mijn man komt maar niet verder voor zijn A diploma. Die zie ik geen drie diploma’s halen.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Nan