Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Toscane tips

<<

Anoniem320

Bericht 17 Aug 2021 17:52

Toscane tips

Wie heeft er goede Toscane tips?
We vliegen op Florence en huren daar een auto. Hebben verder nog niks gepland!
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 17 Aug 2021 19:04

Re: Toscane tips

Lucca is een erg leuk plaatsje! Verder natuurlijk ook naar Pisa en San Gimignano. Dagje strand is goed te doen naar Viareggio.

Mocht je de Duomo in Florence willen bekijken: overdag staat er vaak een lange rij. Als je aan het einde van de middag gaat (na 16u meen ik) kun je meestal zo doorlopen naar binnen.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 17 Aug 2021 19:22

Re: Toscane tips

In Lucca kan je fietsen huren en over de oude stadsmuur (is een soort park rondom de stad) fietsen. Dat vond ik leuk.

Verder wat tips uit een ander topic (sorry, wel zo makkelijk):

Wij zijn bij dit wijnhuis in Montepulciano geweest. Hele lekkere wijn en hele leuke jonge kerel die het overgenomen heeft van z'n opa.
https://www.montemercurio.com/en/

En oh ja, ipv Montepulciano kan je ook voor Montalcino kiezen en overnachten in dit ontzettend leuke hotel. Er tegenover zit een groot oud fort waar een wijnwinkel in zit waar je ook een leuke proeverij kunt doen van Brunello's. Daar werkt een hele aardige Belg.

http://www.locandafranci.com/
https://www.enotecalafortezza.com/

Verder vind ik Florence veel te toeristisch. Wel natuurlijk ontzettend veel mooie oude kunst dus het is wel met een reden toeristisch.

Cortona vind ik ook altijd een leuk klein plaatsje. Arezzo ook en Siena is voor mij ook een must see altijd. Fijne stad. Die kant van Toscane ken ik het beste. Chianti vond ik persoonlijk wat minder. En de kust heb ik niks mee.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem320

Bericht 17 Aug 2021 19:26

Re: Toscane tips

Wat een leuke tips, veel dank!
M'n vriend is dol op alles wat te maken heeft met geschiedenis, dus een dagje Florence gaat er zeker komen. We gaan wel buiten het seizoen dus hopelijk is t dan wat minder druk.

Wij hebben ook niks met Italiaanse stranden, dus die slaan we over. Heeft iemand nog mooie wandelingen in de natuur gemaakt toevallig?
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11832

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 18 Aug 2021 20:21

Re: Toscane tips

Ik heb toen een lunch gehad bij een olijfboomgaard. Waar ze nog handmatig de olijven uit bomen slaan etc. En daarbij een Italiaanse lunch gehad. Misschien ook leuk om te doen als het nu Corona technisch allemaal kan. Ik ben met Estivant geweest dus het werd voor mij geregeld, geen idee waar we zijn geweest.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 18 Aug 2021 20:45

Re: Toscane tips

Oh ik houd toch zo van Florence, toeristisch of niet. Mijn favoriete stad! Uitzicht vanaf Piazzale Michelangelo is top!
❤ 7 juni 2018
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 15 Jan 2022 22:02

Re: Toscane tips

Iemand ook nog camping tips met luxe stacaravans? Ik zag bij Roan bijv. mooie stacaravans waarbij je de veranda kon afsluiten met een hekje. Zoiets lijkt me perfect voor de dreumes. Maar nog heel weinig keus voor Toscane in mei.
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:26

Bericht 15 Jan 2022 22:20

Re: Toscane tips

Joey schreef:Iemand ook nog camping tips met luxe stacaravans? Ik zag bij Roan bijv. mooie stacaravans waarbij je de veranda kon afsluiten met een hekje. Zoiets lijkt me perfect voor de dreumes. Maar nog heel weinig keus voor Toscane in mei.



Wij gaan in september voor de 2e keer naar camping norcenni girasole
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 15 Jan 2022 23:02

Re: Toscane tips

Huppekee schreef:
Joey schreef:Iemand ook nog camping tips met luxe stacaravans? Ik zag bij Roan bijv. mooie stacaravans waarbij je de veranda kon afsluiten met een hekje. Zoiets lijkt me perfect voor de dreumes. Maar nog heel weinig keus voor Toscane in mei.



Wij gaan in september voor de 2e keer naar camping norcenni girasole


Die heb ik gisteren ook voorbij zien komen in mijn zoektocht naar een vakantie! En nog wel meer, volgens mij via de website van All Camps oid?
❤ 7 juni 2018
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 23 Jan 2022 12:03

Re: Toscane tips

Huppekee schreef:
Joey schreef:Iemand ook nog camping tips met luxe stacaravans? Ik zag bij Roan bijv. mooie stacaravans waarbij je de veranda kon afsluiten met een hekje. Zoiets lijkt me perfect voor de dreumes. Maar nog heel weinig keus voor Toscane in mei.



Wij gaan in september voor de 2e keer naar camping norcenni girasole

Deze gaan we waarschijnlijk boeken. Was de eerste die ik tegenkwam qua stacaravans die ik er top uit vond zien. Maar ik dacht ook wel aan een veel kleinere camping en meer het binnenland in richting de kust. Nu werd deze camping ons ook door een kennis aangeraden, die gaat volgend jaar voor de tweede keer. Dus we gaan het denk ik toch doen!
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:26

Bericht 23 Jan 2022 13:32

Re: Toscane tips

Leuk! Wij hebben trouwens bij estivotravel geboekt!
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

kippie

Lady-post-a-lot

Berichten: 1276

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:34

Bericht 07 Feb 2022 11:35

Re: Toscane tips

Wij gaan deze zomer ook naar Toscane eerste keer Italië.
Ik ben zeer benieuwd..

Wij gaan met de vouwwagen naar camping Montescudaio Village
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 07 Feb 2022 11:37

Re: Toscane tips

Huppekee schreef:Leuk! Wij hebben trouwens bij estivotravel geboekt!

Wij via Roan. Door jou estivo travel ook even bekeken en dat was allemaal heel vergelijkbaar.
Bij de plekjes die er nog over waren leken die bij Roan iets beter qua locatie voor zover we dat op een plattegrond kunnen zien.

Wij gaan ook met de auto Kippie, maar met een vouwwagen helemaal ver! Wij gaan in 3 dagen rijden. Eerste overnachting in Wiesbaden en tweede nog even bekijken.

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers