Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Een jaar betaald verlof: wat zou je gaan doen?

<<

Anoniem326

Bericht 12 Aug 2021 10:00

Re: Een jaar betaald verlof: wat zou je gaan doen?

Ja dat klopt. Als je echt zo willen kan je om leerplicht heen. Dat is overigens wel moeilijk als je kind eenmaal staat ingeschreven op een school. Maar vast mogelijk. Ik zou het niet doen met een jaar vrij. Ik denk dat ik de kinderen ook blij zou maken met een moeder die een schooljaar veel thuis is, lange zomervakantie van 6 weken op reis. En hun eigen leven met school, vrienden, sport, hobby’s en familie.
<<

Anoniem319

Bericht 12 Aug 2021 10:16

Re: Een jaar betaald verlof: wat zou je gaan doen?

Als ik als moeder een jaar onbetaald verlof zou krijgen dan zou ik er inderdaad ook niet voor kiezen om te gaan reizen, maar de tijd liever steken in het maken van fijne herinneringen voor later. Dat hoeft echt niet in de vorm van reizen te zijn, al zouden we in elk geval wel één grote reis willen maken. Maar verder vooral zorgen dat het dagelijks leven door kan gaan, inderdaad met hun vriendjes/vriendinnetjes, maar dat het allemaal niet zo gehaast hoeft en er ruimte is voor heel veel spontaniteit en warmte. Misschien een abonnement op dierentuin of pretpark, net waar hun interesses zouden liggen. Wat vaker een weekendje weg, het ontwikkelen van leuke gezinstradities. Als we kinderen zouden hebben die op school zitten, zou ik de schooltijden gebruiken als investering in mezelf, een opleiding oid.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 12 Aug 2021 10:21

Re: Een jaar betaald verlof: wat zou je gaan doen?

Mijn man zou trouwens ook niet een jaar weg willen denk ik. En betaald verlof is voor mij natuurlijk een hypothetische situatie. Maar ik heb het opgevat als wat als je een jaar vrijheid in keuze zou hebben om wat te doen. Maar ik zou dan ook weer niet in m'n eentje een jaar gaan reizen, niet in de gezinssituatie zoals ik 'm nu heb.
Ik vind van die reizende gezinnen trouwens enorm tof en volg er een aantal op insta en ik denk dat je kind dingen leert en ervaart die echt niet op school te leren zijn. Maar ik zou zelf de structuur van het schoolgaande leven toch ook wel echt belangrijk vinden voor een kind. Dus in alle eerlijkheid weet ik eigenlijk niet of ik het écht met kinderen zou doen.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem326

Bericht 12 Aug 2021 10:50

Re: Een jaar betaald verlof: wat zou je gaan doen?

Ja dat leest voor jou anders. Voor mij betekent het wel mijn huidige inkomen, maar niet werken. Ik zou daar wel van kunnen reizen met de kinderen, maar vind dat zonder partner sowieso onverstandig. Maar gewoon al een jaar niet hoeven werken, zou in mijn dagelijks leven al zoveel vrijheid geven. Van een drie ochtenden studeren en tijd hebben voor yoga zou ik al heel blij worden. En tot nieuwe inzichten komen. Reizen is op dit moment in mijn leven niet een grootse droom. Mooie vakanties beleven samen wel. Maar dan ingepast in het dagelijks leven.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11577

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 12 Aug 2021 12:42

Re: Een jaar betaald verlof: wat zou je gaan doen?

Ik moet er niet aan denken, dan is mijn hele ritme weg. Waarschijnlijk zou ik wel meer gaan sporten en een studie oppakken. Een jaar reizen trekt mij niet.
Mijn moeder heeft dit gehad een jaar of 10 geleden toen was ze boventallig en zat dus echt betaald thuis. Was lekker maar ook best saai omdat bij ons het leven gewoon door ging.
2015 💙
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1612

Geregistreerd: 20 Jul 2015 12:32

Bericht 12 Aug 2021 12:53

Re: Een jaar betaald verlof: wat zou je gaan doen?

Ik sluit me aan bij Minx. Het klinkt in eerste instantie heerlijk en de eerste weken zal het dat ook wel zijn (eindelijk eens veeeeeeeel tijd voor mezelf), maar daarna zou ik het ritme en het normale leven gaan missen denk ik. Dus ik zou een studie gaan doen of iets van vrijwilligerswerk, om toch weer iets van ritme te hebben.
<<

Véda

Noob

Berichten: 59

Geregistreerd: 28 Jul 2020 22:33

Bericht 12 Aug 2021 17:01

Re: Een jaar betaald verlof: wat zou je gaan doen?

Ik zou twee reizen willen maken. Een actieve vakantie wat verder weg en een uitrust vakantie ergens in Europa.

Verder zou ik in en om het huis dingen willen aanpakken, wat vaker uitgebreid willen koken, dagjes weg willen gaan in Nederland en wat meer tijd aan mezelf besteden. Ik moet echt wat beter voor mezelf gaan zorgen. Nu sla ik bijvoorbeeld vaak een maaltijd over ivm haast. Ik moet echt gaan leren om dat gewoon eens niet te doen 🙄
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 12 Aug 2021 20:41

Re: Een jaar betaald verlof: wat zou je gaan doen?

met mijn gezondheid aan de slag, qua sporten en voeding en ontdekken wat ik verder wil qua werk. ukele en piano spelen oppakken, en ik zou buiten de schoolvakanties alleen een paar dagen weggaan. e
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 13 Aug 2021 10:22

Re: Een jaar betaald verlof: wat zou je gaan doen?

Een klein vrijstaand huisje kopen met tuin rondom, liefst uit de periode 1900-1940 en dat dan gaan opknappen. Dan zou ik heel veel zelf willen doen onder schooltijd en weer thuis zijn als de kinderen uit school komen. Ook wel professionals in huren zodat het echt mooi wordt, echt de tijd nemen, alle details uitzoeken en bedenken.
Alle studiedagen, vakanties ed lekker vrij en toch ook wel lekker een maand of zo op vakantie in de zomer.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1639

Geregistreerd: 11 Jul 2018 18:09

Bericht 15 Aug 2021 14:50

Re: Een jaar betaald verlof: wat zou je gaan doen?

Ik zou voor een tijdje dan willen wonen in Griekenland!
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 16 Aug 2021 11:36

Re: Een jaar betaald verlof: wat zou je gaan doen?

Ik zou fulltime beschikbaar zijn voor m'n vrijwilligerswerk en meer tijd besteden aan m'n hobby's waar ik nu weinig aan toe kom. En wat ik ook zou doen, koken of bakken voor mensen die zelf weinig te besteden hebben of daar niet handig in zijn. Een taart bakken voor een verjaardag of een kinderfeestje bijvoorbeeld, of koken voor thuisgekookt.nl.
<<

Anoniem321

Bericht 20 Aug 2021 12:09

Re: Een jaar betaald verlof: wat zou je gaan doen?

De opleiding die ik nu volg moet in combinatie met werk, dus dan zou ik de opleiding even on hold zetten, maar ondertussen wel 1 of 2 cursussen gaan volgen die nog op mijn wensenlijstje staan. Verder zou ik me focussen op een gezonde levensstijl en daarbij een beetje mijn natuurlijke ritme volgen (is nu wel eens lastig met werk in wisselende diensten).

Ik zou me kunnen inzetten op de school van mijn zoon.
En ik zou ook een aantal reizen en reisjes gaan maken denk ik.
<<

Tauriel

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 466

Geregistreerd: 17 Jun 2021 13:23

Bericht 23 Aug 2021 09:58

Re: Een jaar betaald verlof: wat zou je gaan doen?

Ik zou een studie gaan doen onder schooltijd. Daarnaast achterstallige klusjes in huis en in de tuin. En heel veel tijd met de kinderen doorbrengen. En heel veel tijd besteden aan hobby's.
“Smile and wave, boys. Smile and wave…"
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4381

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 23 Aug 2021 10:38

Re: Een jaar betaald verlof: wat zou je gaan doen?

Ik zou ook een jaar naar het buitenland gaan, het liefst rondtrekken met een camper. Of we zouden een recreatiekavel huren/kopen en daar zelf een chalet op gaan bouwen, daar is dan toch tijd genoeg voor 🙂
Vorige

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers