Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Minder snoepen

<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11407

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 04 Aug 2021 15:59

Minder snoepen

Door alle stress ben ik een beetje te veel gaan snoepen. Ik wil daar weer van af.

Wie doet mee?

Tips? Behalve het niet in huis halen, haha! Maar goed de kinderen willen wel eens een koekje of snoepje. Met name in de avond kan ik dan wel wat te veel koekjes eten.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 04 Aug 2021 16:11

Re: Minder snoepen

Ik heb tegenwoordig altijd suikervrije drop in huis en volkoren en suikervrije ontbijtkoek van Peijnenburg. Dat vind ik echt een fijn tussendoortje zonder dat het slecht is.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 14:32

Bericht 04 Aug 2021 19:21

Re: Minder snoepen

Alternatieven zoeken! Het nieuwe boek waar ik het laatst over had staan wel wat tips voor tussendoortjes en avondsnacks. Zal ik je wat doorsturen?
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11407

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 04 Aug 2021 19:23

Re: Minder snoepen

Dat vind ik leuk Gympie!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem323

Bericht 04 Aug 2021 20:36

Re: Minder snoepen

Ik doe mee!

Ik neem voor de kinderen snoepjes en koekjes mee die ik niet lust. Dat werkt al goed.
Maar mijn zwak blijft wel chocolade.

Gympie ik ben ook wel benieuwd naar de tips. Welk boek is het?
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 14:32

Bericht 04 Aug 2021 23:40

Re: Minder snoepen

Dit boek! https://www.bol.com/nl/nl/p/afvallen-me ... gJGf_D_BwE

Het is een boek met eetschema’s. Dat is ook wel de insteek van het boek. Maar er is genoeg inspiratie uit te halen voor bijvoorbeeld snacks en tussendoortjes.
<<

Anoniem319

Bericht 05 Aug 2021 07:38

Re: Minder snoepen

Ik denk dat het vooral belangrijk is dat de basis voedzaam is, ontbijt, lunch en diner. Ook niet te weinig, gewoon normale porties. Dan merk je dat je tussendoor veel minder de drang hebt om te snoepen, zelfs al is het in huis. Daar zou ik dus als eerste naar kijken en dan verder verdiepen in de tussendoortjes.
<<

Anoniem328

Bericht 05 Aug 2021 08:10

Re: Minder snoepen

Dat geldt voor mij niet Maple. Mijn ontbijt lunch en avondeten zijn goed, voedzaam, gevarieerd etc. Dat maakt mijn drang om te snoepen echt niet minder helaas. Vooral 's avonds. Gezonde en lekkere alternatieven werkt voor mij het best.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 05 Aug 2021 08:16

Re: Minder snoepen

Voor mij werkt het het beste om dingen in huis te halen die ikzelf niet zo lekker vind maar mijn vriend en kinderen wel. Chocoladezoenen vinden zij bijvoorbeeld fantastisch maar ik vind er niks aan. Op die manier is het niet lastig om het ze te zien eten zonder zelf iets te nemen.
Als je dan 's avonds, ondanks dat je het helemaal niet zo heel lekker vindt, toch heel veel gaat snaaien zou ik kort opschrijven hoe je je voelt en waar je op dat moment mee zit. Dan kun je het uiten zonder te verdoven met snoepen.
<<

Anoniem319

Bericht 05 Aug 2021 08:20

Re: Minder snoepen

Het gaat uiteindelijk natuurlijk om beiden Olijfje, ook de gezonde alternatieven qua tussendoortjes zijn natuurlijk gewoon belangrijk :) Maar je merkt vaak dat mensen minder willen snoepen, maar als je dan kijkt naar ontbijt of lunch, dan is dat vaak iets wat 'even snel' genuttigd wordt en eigenlijk niet per sé bewust gekeken wordt naar hoe zo'n maaltijd kan helpen ervoor te zorgen dat je langer verzadigd bent. Ik kies tegenwoordig altijd sowieso bewust voor langzame koolhydraten in een maaltijd, gecombineerd met fruit of groenten, en daarnaast zijn mijn ontbijt, lunch en diner alle drie op zich nog best riant ook. Tussendoor snoepen is op die manier bij mij echt minimaal, en ook dan probeer ik, net als Lady, eerst iets voedzaams te pakken. En tussendoortjes neem ik ook gewoon, soms zelfs 2-3x tussen maaltijden door. Maar dan meestal fruit of iets voedzaams. En af en toe is snoep/ijs/chips/chocolade ook een dikke prima, al merk ik, als ik daar eenmaal aan begin, blijft mijn lijf er daarna nog dagen lang om vragen.

I finally got the hang of it, zegmaar, wb een goed voedingspatroon. Heeft ook maar 39 jaar geduurd :laughcry:
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 05 Aug 2021 08:23

Re: Minder snoepen

Wat ook kan werken is om één tot twee BG-momenten (bewust genieten) per dag voor jezelf in te plannen. Dan een lekker stuk chocolade eten of een snoepje en op die manier wordt je behoefte aan suiker toch bevredigd maar ga je niet teveel snaaien. Als je daaromheen gezond eet (volkoren, groenten, fruit, etc.) dan zou je echt wel goed bezig zijn hoor. Het 80-20 principe, maar eigenlijk is al het bovenstaande de LFG methode.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 14:32

Bericht 05 Aug 2021 10:38

Re: Minder snoepen

Olijfje schreef:Dat geldt voor mij niet Maple. Mijn ontbijt lunch en avondeten zijn goed, voedzaam, gevarieerd etc. Dat maakt mijn drang om te snoepen echt niet minder helaas. Vooral 's avonds. Gezonde en lekkere alternatieven werkt voor mij het best.


Ja dat herken ik wel. En wat Jip in de openingspost noemt over stress, dan heb ik het zelf ook lastiger. Dat zal ook wel richting emotie eten gaan. Niet per se dat ik honger heb, maar gewoon het moment van neerploffen met een reep chocola of lekker koekjes is een fijn moment in tijden van stress. Daarom werken bij mij alternatieven ook beter.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11407

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 05 Aug 2021 12:01

Re: Minder snoepen

Het is ook inderdaad niet dat ik niet voedzaam of te weinig eet, denk ik. Het is puur in de avond een snoepje eten en dat worden er dan 6, nog een plakje kaas, soms nog een chipje. Nergens voor nodig, ik moet het gewoon bij 1 snoepje houden of 1 plakje kaas. Geloof bij mij dat het echt een beetje voortkomt uit stress en dat het inmiddels een beetje gewoonte wordt.

Misschien meteen mijn tandenpoetsen als de kinderen op bed liggen?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2391

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 05 Aug 2021 14:11

Re: Minder snoepen

Jip schreef:Misschien meteen mijn tandenpoetsen als de kinderen op bed liggen?


Dat doe ik altijd, werkt voor mij goed! Drink nog wel een kopje thee 's avonds
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 05 Aug 2021 14:17

Re: Minder snoepen

Blue Phone schreef:
Jip schreef:Misschien meteen mijn tandenpoetsen als de kinderen op bed liggen?


Dat doe ik altijd, werkt voor mij goed! Drink nog wel een kopje thee 's avonds

Ja, dit werkt voor mij meestal ook erg goed.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 05 Aug 2021 15:19

Re: Minder snoepen

Ik lees mee, ik snaai ook. Gewoon uit gewoonte. Zo zonde.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11407

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 11 Aug 2021 09:16

Re: Minder snoepen

Hoe is het met de minder snoepers hier? Het gaat bij mij wel beter, maar ik pak in de avond toch nog wel vaak een koekje of snoepje. Ik ga er voor dat ik er helemaal mee stop! Zo deed ik dat vroeger ook, dus dat moet weer lukken.

Mijn tanden poetsen helpt soms wel, soms niet. Dan denk ik 'ach. ik poets gewoon nog een keer'. Haha!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Danny

Kletskop

Berichten: 634

Geregistreerd: 07 Mei 2021 08:54

Bericht 11 Aug 2021 09:45

Re: Minder snoepen

Dat heb ik ook moeten leren...1 snoepje...niet de halve zak.
Ik bleef lang in de waan dat ik minder zou snaaien als ik de zak 'verstopte'...
Ja natuurlijk..:)
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 19 Aug 2021 22:09

Re: Minder snoepen

Ik vermijd nu 2 dagen suiker.
Want het werd weer een gewoonte om mee te snoepen met mijn zoontje of koekjes te eten.
Ik kan helaas geen nee zeggen tegen een tweede koekje. Dus voor mij is het nee of ja 🙈
2016
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1639

Geregistreerd: 11 Jul 2018 18:09

Bericht 20 Aug 2021 12:28

Re: Minder snoepen

Ja ik doe ook mee! Ik ben al bezig om te minderen, maar het blijft lastig. Ik ben een emo-eter en heel de corona, overlijden van Jordana en alles helpt daar totaal niet bij. Ben dan ook de afgelopen tijd echt wel flink aangekomen en dat moet er weer af. Dat zit/zat hem echt in het snoepen, want verder is mijn eetpatroon niet veranderd.

Zo wil ik proberen alleen in het weekend chips te mogen pakken, wat nu redelijk lukt. En dan ook alleen een klein bakje ipv een hele zak die ik achterover gooi... Net als in tussendoor een koekje pakken, dat deed ik hiervoor ook nooit. Dus ik wil weer even letten op mijn snoepgedrag (al dan niet mijn emotie eet gedrag).
<<

Barclay

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 348

Geregistreerd: 26 Jun 2021 23:46

Bericht 21 Aug 2021 13:43

Re: Minder snoepen

Ik weet niet of jullie er wat aan kunnen hebben, maar ik ben juist minder gaan snoepen en ook gezonder gaan eten door alles wat ik eet in te vullen op mijn.voedingscentrum.nl . Door alles in te vullen wordt je je heel bewust van alles wat je eet, maar ook wat goed of slecht is door te kijken naar de adviezen. Ook worden noten geadviseerd waardoor ik dat nu regelmatig als tussendoortje pak. Wellicht kan het voor jullie ook een steuntje in de rug zijn.
2019 ons engeltje*
2021
2023
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11407

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 21 Aug 2021 22:12

Re: Minder snoepen

Dat zou voor mij echt niet werken om bij te houden. Het is ook niet zo dat ik ongezond eet. Ik snoepte veel te veel. Vind ik. Deze week lukt het al 3 avonden om het bij 2 Maria biscuit te houden. Prima! Hopelijk, en door wat langer hardlopen, lukt het zo om er weer 2/3 kilo af te krijgen.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1639

Geregistreerd: 11 Jul 2018 18:09

Bericht 25 Aug 2021 22:28

Re: Minder snoepen

Denk ook niet dat zo iets voor mij werkt. Ik heb wel eens mijn eten via een app bij gehouden, maar ik word daar heel depri van. Terwijl ik echt wel gevarieerd eet. Maar alleen het snoepen is gewoon echt een ding. Nu moet ik zeggen dat het steeds makkelijker wordt om het te laten liggen in de kast. Heb vandaag alleen 2 oreo koekjes op (uit zo’n pakje van 4). Verder niks gesnoept. En allen gister een paar chippies (I know geen weekend…) maar het smaakte me niet zo dus was er ook snel klaar mee💪🏻
<<

ChiQ

Bericht 26 Aug 2021 08:50

Re: Minder snoepen

Misschien denk ik er heel simpel over maar als je niet wilt snoepen, is een: 'nee ik pak echt niets vandaag!' toch voldoende? Ik vind zelf trouwens een kauwgompje altijd zo goed werken!
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11407

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 26 Aug 2021 08:52

Re: Minder snoepen

Als je verder goed in je vel zit wel, denk ik, althans bij mij wel. Maar nu werkt dat helaas even niet zo voor mij! Het gaat wel heel goed deze week!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
Volgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron