Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Bdsm

<<

No. 3

Bericht 08 Nov 2013 13:54

Re: Bdsm

Wauw, weer wat geleerd over Marin. ;-) Ik vind het zelf wel eng klinken, dus vergeef me als ik me wel een beetje 'zorgen' maak over jouw relatie. Het viel me al vaker op dat jouw vriend dominant is en jij de onderdanige.

Mijn kennis op dit gebied reikt niet ver, dat geef ik meteen toe. Maar ik vind macht gevaarlijk, zeker als dat tussen vertrouwelijke relaties 'gepropt' wordt. Dus ik zou 't niet kunnen. Ook het verschil tussen slaapkamer en 'het gewone leven' voelt voor mij geforceerd. Wat mij betreft loopt dat in elkaar over.
<<

Anoniem58

Bericht 08 Nov 2013 13:59

Re: Bdsm

Ik zou het ook nooit in mijn relatie willen, ik hou best van ruige seks en heb ook wel eens de keel dicht geknepen van mijn bed partner, maar dat is in het heetst van de strijd en gaat ook niet verder, dus ik voel niet de behoefte om te slaan of geslagen te worden. Voor mij is bdsm echt de hele levensstijl, dus buiten het bed. Mensen die met zweepjes en handboeien te werk gaan in bed, zie ik niet zozeer als echt bdsm beoefenaars, maar dat is omdat ik mij ook echt ingelezen heb in de wereld van, toen mijn ex daar zo mee bezig was, en dan is een zweepje nog echt niks.
<<

Anoniem119

Bericht 08 Nov 2013 14:03

Re: Bdsm

*
Laatst gewijzigd door Anoniem119 op 09 Nov 2013 14:52, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem119

Bericht 08 Nov 2013 14:09

Re: Bdsm

*
Laatst gewijzigd door Anoniem119 op 09 Nov 2013 14:52, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem58

Bericht 08 Nov 2013 14:16

Re: Bdsm

Ik heb het niet uit het boek, er zijn hele sites op internet waar je contracten kunt printen en zelf kunt maken. Mijn ex heeft er ook een uitgeprint destijds, toen ik nog in de ik-wil-het-wel-proberen fase zat.
<<

Anoniem66

Bericht 08 Nov 2013 14:18

Re: Bdsm

Artemis schreef:
Luce schreef:
Marin schreef:Ik snap je gedachtengang wel hoor Luce en ik denk dat je er altijd wel voor moet waken. Dat doe ik ook zodra ik zou merken dat het psychisch dieper ligt of ik er gevolgen van ondervind, kap ik er mee, dat heb ik direct duidelijk gemaakt. Dus ik denk wel dat het kán dat er een psychische achtergrond is, maar ja, het blijft haar leven. Maar ik snap je zorgen en je gedachten best.


Ik kwam deze site tegen. http://www.sektehulp.nl/de-mogelijke-gevaren-van-bdsm/

Ik vraag me af in hoeverre de meeste mensen hun grens aan kunnen geven. Omdat zelf een grens voelen vaak al moeilijk is.

Och, daarom moet je dergelijke dingen ook alleen maar doen met iemand die jouw grenzen aanvoelt. En het is ook niet zo dramatisch als er per ongeluk eens iemand over je grens gaat. Ik bedoel: daar krijg je ook niets van, als het niet structureel met foute bedoelingen is. Maar dan mept iemand een keer te hard, je jeetje, een beetje ervaren iemand weet het verschil tussen 'oh auw, auw, ga door' en 'auw g#*#*{+}*domme AUW' en mocht je dat een keer verkeerd inschatten is het ook niet erg. Daarbij is de pijn niet zo dramatisch.

Ik vind dit artikel zwaar overdreven en eenzijdig en nogal extreem. Ja, bdsm kan misbruik worden, net als dat er verkrachting binnen een huwelijk kan plaatsvinden. Maar dat wil niet zeggen dat het huwelijk fout is.

In elke relatie kunnen mensen gehersenspoeld worden: kijk naar uithuwelijken, mishandeling binnen een huwelijk of extreme jaloezie en controledwang. Dat risico lijkt me bij een bdsm relatie niet groter.
Een goede dom(me) weet wat wel en niet kan, en ja, je moet grenzen aangeven en aanvoelen, maar als het goed is spreek je die vooraf af.

Ik las laatst de vergelijking met een huis: degene die onderdanig is richt het huis in, bepaalt welke kamers er zijn en wat voor spullen erin staan. De dominante persoon bepaalt welke kamer gebruikt wordt en welke spullen er gebruikt worden.
Maar er is in dat huis dus niets aanwezig wat over de grens van de onderdanige partij gaat.
En nee, niet iedereen is in staat om goed grenzen aan te geven en goed te bedenken wat hij wel en niet wil, maar dat geldt ook voor normale relaties.


Ik denk ook niet dat wat jij beschrijft de opzet is van dit artikel. En nogmaals, ik heb het dus over dit meisje.

Daarnaast denk ik ook dat je onderschat hoe snel grenzen overgegaan kunnen worden. Leuk en aardig dat jij sterker in je schoenen staat, maar dit is wat je veel ziet in de maatschappij (niet persé over bdsm). Je hebt het zelf wel eens gehad in je reacties over de grenzen van mishandeling bijvoorbeeld. Hoe snel je dat goed praat als je in een relatie zit en hoe verder en verder dat kan gaan.
<<

SuperGrover

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 710

Geregistreerd: 10 Sep 2013 23:33

Bericht 08 Nov 2013 14:18

Re: Bdsm

Laten we het maar houden op een misverstand Luce, want ik had jouw opmerking ook niet opgevat als dat het over die vrouw ging, maar over mensen die aan bdsm doen in het algemeen. En again, ik bedoelde ook niet te zeggen dat je als psycholoog bepaalde dingen niet mag vinden, ik verwacht alleen bepaalde uitspraken niet bij psychologie studenten, waarbij je bijvoorbeeld uitspraken doet over hele groepen. Maar zo was jouw uitspraak dus ook niet bedoeld.

Ik ben het wel met je eens dat het verhaal van die vrouw niet gezond klinkt. Ik begrijp dat daar bij de GGZ ook opmerkingen over gemaakt worden, in dat geval is het niet zo raar dat dat aan haar jeugd gelinkt wordt.

Is dit de eerste relatie waarin je dit doet, Marin?
<<

Anoniem119

Bericht 08 Nov 2013 14:21

Re: Bdsm

*
Laatst gewijzigd door Anoniem119 op 09 Nov 2013 14:53, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Anoniem66

Bericht 08 Nov 2013 14:23

Re: Bdsm

No. 3 schreef:Wauw, weer wat geleerd over Marin. ;-) Ik vind het zelf wel eng klinken, dus vergeef me als ik me wel een beetje 'zorgen' maak over jouw relatie. Het viel me al vaker op dat jouw vriend dominant is en jij de onderdanige.

Mijn kennis op dit gebied reikt niet ver, dat geef ik meteen toe. Maar ik vind macht gevaarlijk, zeker als dat tussen vertrouwelijke relaties 'gepropt' wordt. Dus ik zou 't niet kunnen. Ook het verschil tussen slaapkamer en 'het gewone leven' voelt voor mij geforceerd. Wat mij betreft loopt dat in elkaar over.


Dat dus inderdaad. Voor mensen die goed weten waar ze staan zoals bijv Marin maak ik me daar niet zo zo'n zorgen om. Maar macht in zijn algemeenheid vind ik ook iets waar je erg mee op moet passen.

Want stel nou he, er is een stel dat bdsm sex heeft en van tevoren heeft afgesproken 'dit en dit doen we wel en dit niet' en toch gaat die ander de grens over. Ben je dan goed in staat om te zeggen 'nee, dit wil ik niet'. En als je achteraf hebt aangegeven er toch geen goed gevoel bij te hebben gehad, kun je het dan ook zo van je af zetten of blijft het ergens toch wroeging geven? (ookal wil je het niet).
<<

No. 3

Bericht 08 Nov 2013 14:26

Re: Bdsm

Marin schreef:SG: ja wel op deze manier, hoewel ik wel eerder andere grenzen heb opgezocht (en niet gevonden). Ik wil zo graag eigenlijk eens een grens over gaan, om te weten hoe dat voelt. --> hier bedoel ik op dit moment pijn grenzen mee. Psychische grenzen ben ik in t verleden wel overheen gegaan.
Hoe bedoel je het dikgedrukte, kun je me eens uitleggen waarom/hoe je dat voelt?
<<

Anoniem119

Bericht 08 Nov 2013 14:28

Re: Bdsm

*
Laatst gewijzigd door Anoniem119 op 09 Nov 2013 14:53, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem119

Bericht 08 Nov 2013 14:31

Re: Bdsm

*
Laatst gewijzigd door Anoniem119 op 09 Nov 2013 14:53, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem58

Bericht 08 Nov 2013 14:31

Re: Bdsm

Nou ik had een heel stuk getypt over m'n ex en dat het bij hem misschien toch aan z'n opvoeding ligt maar die hele reactie is ineens weg! Even in het kort dan. Ik denk dat het bij mijn ex wel te maken heeft gehad met hoe zijn ouders met hem om zijn gegaan, die ouders zijn echt van een man is mannelijk, maakt beslissingen en heeft een sterke persoonlijkheid. Zij wilden een stoere zoon, die het voor het zeggen heeft in het gezin, helaas (voor hun) heeft hij een heel ander karakter. Hij is helemaal geen geboren leider, hij word graag geleid, en ik denk dat het bij hem wel in het extreme gegaan is, misschien doordat hij door z'n ouders zo nooit geaccepteerd is.
<<

No. 3

Bericht 08 Nov 2013 15:21

Re: Bdsm

Marin schreef:Ehm dat vind ik heel lastig omdat dat een gevoel is wat ik zoek, niet ken. Maar ik wil heel graag tot het uiterste gaan. Op zo'n moment raak ik in een soort trance, dat gevoel is onbeschrijfelijk intens, en ik wil heel graag weten hoeveel ik aan kan. Ik denk dat je pas weet hoeveel je aan kan, op het moment dat je er over heen gaat.
Maar denk je niet dat dat punt helemaal niet bestaat? Dingen wennen en mensen passen zich aan, dus elke keer ligt dat punt weer een stapje verder.
<<

Anoniem119

Bericht 08 Nov 2013 15:39

Re: Bdsm

*
Laatst gewijzigd door Anoniem119 op 09 Nov 2013 14:53, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem 48

Bericht 08 Nov 2013 15:45

Re: Bdsm

Maar is het erg dan als je steeds een stapje verder gaat en daar happy mee bent?
<<

Anoniem119

Bericht 08 Nov 2013 15:49

Re: Bdsm

*
Laatst gewijzigd door Anoniem119 op 09 Nov 2013 14:53, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem124

Bericht 08 Nov 2013 16:42

Re: Bdsm

Ik snap er helemaal niks van dat mensen dingen proberen en dus ook uiteindelijk doen die ze vooraf eigenlijk nooit dachten te willen. Vind dat gewoon eng klinken, waarom doe je het dan toch? De kick? Ik snap dat je het dan achteraf best toch leuk kan vinden, maar ik mijn beleving moet je daarvoor eerst een behoorlijke drempel over die tegen je gevoel ingaat. En dat kan volgens mij echt hartstikke link zijn omdat je nooit precies weet wat oo de lange duur daarvan de emotionele gevolgen zullen zijn.

Maargoed ik ben dan ook een suffe muts die snel bang is en heel opgewonden raakt van het missionarisstandje. :khaha:
<<

Artemis

Bericht 08 Nov 2013 16:59

Re: Bdsm

Ik denk dat dat deels ook door je hersenen bepaald wordt. De een wordt idd al opgewonden van standje missionaris, de ander heeft veel meer prikkels nodig om het interessant te vinden.

En Luce, ik denk dat daarin het verschil zit: jij maakt je zorgen over wanneer iemand over je grens gaat, ik heb, voor zover ik weer, nauwelijks grenzen. Ik ben ze iig nog niet vaak tegengekomen en ookal gaat iemand er overheen, dan vind ik dat nog geen drama. Het heeft ook te maken met vertrouwen denk ik, in jezelf en in de ander. Er zijn dingen die ik nooit met iemand anders dan mijn partner zal doen. Omdat ik bij een ander in staat ben diegene een klap op zijn bek te geven en te vragen waar hij denkt in godsnaam mee bezig te zijn :thumbup:

Ik vind grenzen bij uitstek dingen om keihard naar op zoek te gaan, niet iets om angstvallig bij uit de buurt te blijven. Buiten dat kan een relatie die zo in elkaar steekt verder enorm gelijkaardig zijn hoor.
Dat zal vast niet voor iedereen gelden, sommige mensen zijn zo bang dat hun grenzen overschreden worden en als dat gebeurt weten ze nog niet wat te doen dat ze dit beter niet kunnen proberen. Of doen het om een ander een plezier te doen, en dat schiet niet op.

Voor mezelf: mijn hoofd zit altijd vol. Ik denk altijd na. Stopt nooit en ik word er soms doodmoe van. Daarnaast ben ik een enorme chaoot. Seks, en met name een beetje stevige seks is voor mij echt hét middel om even niet na te denken, om even geen controle te hebben of juist alle. Dus dat vind ik bijzonder prettig, waarbij eigenlijk geld: hoe heftiger, hoe beter het werkt. Tot op zekere hoogte.

Ik denk van vrijwel niets op voorhand al 'oh dat gaat over mijn grens' op de standaard dieren/kinderen/poep na, verder zien we wel. Al moet ik zeggen dat ik bang voor naalden ben en dat ook niet snel zal proberen. Dat wil ook niet zeggen dat ik elke avond vastgeketend met een prop in mijn mond ondersteboven aan het plafond hang hoor :nerd: maar ik zeg nooit nooit als het gaat om iets nieuws proberen. Soms kom je iemand tegen die iets voorstelt waar je zelf nog nooit aan gedacht had, en iemand die mij weet te shockeren heeft meestal gelijk een paar punten gescoord :)
Laatst gewijzigd door Artemis op 08 Nov 2013 17:01, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Artemis

Bericht 08 Nov 2013 17:00

Re: Bdsm

No. 3 schreef:
Marin schreef:Ehm dat vind ik heel lastig omdat dat een gevoel is wat ik zoek, niet ken. Maar ik wil heel graag tot het uiterste gaan. Op zo'n moment raak ik in een soort trance, dat gevoel is onbeschrijfelijk intens, en ik wil heel graag weten hoeveel ik aan kan. Ik denk dat je pas weet hoeveel je aan kan, op het moment dat je er over heen gaat.
Maar denk je niet dat dat punt helemaal niet bestaat? Dingen wennen en mensen passen zich aan, dus elke keer ligt dat punt weer een stapje verder.

Dat geeft toch niet? Het gaat niet per se om de bestemming, ook om de reis. :angel:
<<

Anoniem66

Bericht 08 Nov 2013 17:01

Re: Bdsm

Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die een grens bewust zo ervaren op dat moment, Artemis. Het is vaak achteraf dat je merkt dat er een grens overgegaan is. Niet op het moment zelf.
<<

Artemis

Bericht 08 Nov 2013 17:08

Re: Bdsm

Luce schreef:Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die een grens bewust zo ervaren op dat moment, Artemis. Het is vaak achteraf dat je merkt dat er een grens overgegaan is. Niet op het moment zelf.

Klopt. Maar hoe je daarmee omgaat is verschillend. Ik vind dat nooit zo'n punt. Hoogstens voel je je even naar en besluit je dat niet nog eens te doen. In mijn geval dan.
<<

No. 3

Bericht 08 Nov 2013 17:36

Re: Bdsm

Minx schreef:Maar is het erg dan als je steeds een stapje verder gaat en daar happy mee bent?
Nou, het kan best erg zijn. Je ergens happy bij voelen is niet het enige criterium om te bepalen of iets ook goed voor je is. Soms kun je je at the time ergens wel prettig bij voelen, maar later toch realiseren dat het niet goed was. En ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik heb mezelf vaak zat 'gedwongen' iets prettig te vinden, terwijl een stemmetje diep van binnen fluisterde dat ik het beter niet kon doen. Dus ergens happy mee zijn is heel relatief, wil ik maar zeggen.
<<

No. 3

Bericht 08 Nov 2013 17:39

Re: Bdsm

Artemis schreef:Dat geeft toch niet? Het gaat niet per se om de bestemming, ook om de reis. :angel:
Hehe. Ik heb ooit nog een poster gehad met die tekst. Inmiddels weggegooid en verbrand.

Ik denk dat het wél geeft in het geval van je grenzen overgaan. Grenzen zijn er om je te beschermen, daar moet je zuinig op zijn.
<<

Anoniem193

Bericht 08 Nov 2013 17:48

Re: Bdsm

Cheese schreef:Ik snap er helemaal niks van dat mensen dingen proberen en dus ook uiteindelijk doen die ze vooraf eigenlijk nooit dachten te willen.

Op mijn 18e dacht ik niet voor mijn 25e te trouwen en kinderen te krijgen, dat is toch gebeurd.
Is dat zo gek?
Zo zijn er toch wel vaker dingen die je vooraf niet bedacht had, zo ook op seksueel gebied.
VorigeVolgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers