Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vakantie naar Curaçao of Aruba

<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 01 Aug 2021 12:51

Vakantie naar Curaçao of Aruba

Is er hier iemand die thuis is in reizen naar de Antillen?
Waarschijnlijk willen mijn vriend en ik daar op huwelijksreis heen :D
<<

Anoniem332

Bericht 01 Aug 2021 13:10

Re: Vakantie naar Curaçao of Aruba

Wat is voor jullie belangrijk?

Ik ben er nog nooit geweest. Maar ik ken wel meerdere mensen die op 1 of beide eilanden gewoond hebben.

Aruba is meer Amerikaans heeft mooiere stranden.

Curaçao, is veel Nederlandser dito toeristen en volgens mij minder openbare stranden.
<<

ChiQ

Bericht 01 Aug 2021 14:04

Re: Vakantie naar Curaçao of Aruba

Curacao is prachtig maar je moet het opzoeken.

Aruba is beeldschoon en mooier voor een huwelijksreis, dan Curacao denk ik!

Riu Palace zijn wij geweest op Aruba.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 01 Aug 2021 14:10

Re: Vakantie naar Curaçao of Aruba

Wat is belangrijk, vooral dat het mooi is denk ik...
Haha ;)
Gewoon echt de typische reisgids dingen. Mooi strand, Mooi hotel/appartement, Mooi uitzicht.

Ik hoor inderdaad veel positiefs over Aruba.
Ik heb ook géén idee waar te beginnen, is een reisbureau dan het handigst?
<<

Anoniem320

Bericht 01 Aug 2021 15:09

Re: Vakantie naar Curaçao of Aruba

Als je "gewoon" aan het strand wil liggen en in een mooi hotel wilt slapen, zou ik booking even afspeuren. Of zo'n pakket deal bij TUI. Ik ben zelf niet van dit soort reizen, maar wellicht kan ChiQ je verder helpen. Die gaat volgens mij altijd naar mooie plekken en mooie hotels.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 01 Aug 2021 16:01

Re: Vakantie naar Curaçao of Aruba

We zijn niet perse strand-lig mensen, maar een mooi uitzicht of een leuk strandtentje vinden we wel leuk.
We willen ook wel graag dingen zien van het eiland
<<

Archie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 28 Sep 2020 10:49

Bericht 01 Aug 2021 16:59

Re: Vakantie naar Curaçao of Aruba

I love Curacao. Als je daar een auto huurt kun je echt alles wat je maar wil bezoeken. Van toeristische stranden tot geheime baaitjes, van restaurantjes op het strand, tot in de natuur. Van toeristische resorts, tot boutique hotelletjes tot huisjes/appartementen op een mini resort/bij bijv. Nederlanders die een soort b&b hebben. Je kunt villa's huren, gewoon huizen (met private pool). Ruige natuur en stranden in het noorden, baaien in het westen, opgespoten strandjes zijn er ook. Goede restaurants, lokale plekken om te eten (markt). Natuurlijk de bekende pondjesbrug, handelskade. Cruiseschepen kijken, zelf met een bootje weg, naar snorkelplekjes of gewoon een dag op een catamaran. Dagje klein Curacao..

Het is maar wat je wil :D Ben er 3x geweest waarvan 2x een maand en een keer 2 weken in mijn eentje. En in alle vakantievarianten vond ik het heerlijk en voelde ik me er thuis.

Al ben ik nu wel erg benieuwd naar Bonaire. Misschien ligt dat eiland me nog wel meer.
11.21
10.23
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2824

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:24

Bericht 01 Aug 2021 20:40

Re: Vakantie naar Curaçao of Aruba

Mijn man heeft van zijn 6e tot 16e ongeveer op Aruba gewoond. Het moet een supermooi eiland zijn.
Als de kinderen wat ouder zijn willen wij er ook graag een keer naartoe. Kijken waar papa heeft gewoond :-)
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:42

Bericht 01 Aug 2021 23:28

Re: Vakantie naar Curaçao of Aruba

Wat een heerlijk vooruitzicht om daar naartoe op huwelijksreis te gaan!
Wij zijn op Sint Maarten (en 1 dag naar anquilla) geweest, dat was ook prachtig, mooie stranden, helder water. Soms waren we gewoon de enige op dat strand. Wel veel zonnebrand en muggenspul meenemen.

Aruba lijkt mij ook mooi, Curaçao alleen het vliegveld gezien tijdens onze tussenstop. Daar vond ik het apart om advertenties van de AH en Afas te zien, zo Nederlands haha. Maar beide nog nooit geweest.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 02 Aug 2021 06:51

Re: Vakantie naar Curaçao of Aruba

Oud collega van mij woont sinds 2jr (of 3 alweer?) op Bonaire, ziet er prachtig uit. Ik zelf zou graag naar Aruba of Bonaire gaan.
30-04-2017
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 02 Aug 2021 11:29

Re: Vakantie naar Curaçao of Aruba

Ik ben twee keer op Curaçao geweest. De kustlijn is prachtig met hele mooie stranden. Maar het binnenland vond ik erg armoedig. Bonaire schijnt ook echt prachtig te zijn!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1290

Geregistreerd: 08 Feb 2021 14:35

Bericht 02 Aug 2021 13:21

Re: Vakantie naar Curaçao of Aruba

Ik ben alleen 3x op curacao geweest, ik vond het heel leuk. Baoase is een heel mooi en fijn resort. Wel een auto huren, want op Curaçao is alles verdeeld over het eiland.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 03 Aug 2021 07:23

Re: Vakantie naar Curaçao of Aruba

Wat leuk, al jullie ervaringen.
Bedankt!

Hoe hadden jullie alles geboekt?
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 03 Aug 2021 12:56

Re: Vakantie naar Curaçao of Aruba

Ik ben 1 keer op Curaçao geweest met mijn man om vrienden te bezoeken die daar een paar jaar gewoond hebben, we hadden dus privé gidsen op het eiland toen. Op hun advies Morena resort geboekt, dat was echt top toen (7 jaar geleden).
Ik hou eigenlijk helemaal niet van zwemmen maar ik vond het daar echt fantastisch, hele dagen snorkelen en mijn ogen uit gekeken, allerlei baaitjes geweest, top!

Ik wil graag nog een keer die kant op met ons hele gezin.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Ster

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 558

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:19

Bericht 03 Aug 2021 15:21

Re: Vakantie naar Curaçao of Aruba

Als je echt opzoek bent naar de mooie plaatjes is Mexico misschien ook een optie. Wij zijn op huwelijkreis geweest naar Playa del Carmen en de stranden vond ik echt prachtig. Ook van alles toe doen via (de standaard) excursies. Volgens mij is dit net iets goedkoper dan de Antillen.
R: oktober 2016
M: april 2018
S: juni 2020
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 06 Aug 2021 12:02

Re: Vakantie naar Curaçao of Aruba

Ik ben op Aruba en Curacao geweest maar vond Curacao persoonlijk veel leuker en meer te doen. Ik vond Aruba echt té overdreven Amerikaans. Curacao heeft zoveel leuke mooie baaitjes waar je met een auto heen kunt, je kan echt het hele eiland rond. Aruba ook wel maar vond ik saaier.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 06 Aug 2021 13:27

Re: Vakantie naar Curaçao of Aruba

Bedankt!

Ik heb dus ook geen idee hoe of waar te boeken. Had een air B&B gezien, maar losse vliegtickets zijn dan weer niet te doen.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 06 Aug 2021 14:17

Re: Vakantie naar Curaçao of Aruba

Ik vond Chogogo op Curaçao een mooi resort met een prima prijs-kwaliteit verhouding. Lekker dicht aan het strand Zanzibar. Als je toch wat luxer (en duurder) wilt dan zit Papagayo Beach and Dive Resort ook in die baai. Blue Bay is ook prachtig maar redelijk onbetaalbaar denk ik.

Ik denk dat Chogogo weleens kan zijn wat jullie zoeken. Google maar eens.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem326

Bericht 06 Aug 2021 14:18

Re: Vakantie naar Curaçao of Aruba

Ik zou voor Bonaire gaan. En sowieso niet Aruba. Aruba is erg Amerikaans. Amerikaans entertainment en eten. Mij maak je daar niet blij mee. Als je daar wel van houdt dan is Aruba ook een mooi eiland. Ik ben geboren op Curaçao en mijn vader komt er vandaan. Ik ben er dus vaak geweest en heb er ook een half jaar gewoond. Maar als ik met mijn kinderen naar de Antillen zou gaan dan zou ik waarschijnlijk kiezen voor Bonaire. Ongerepter en rustiger.
Laatst gewijzigd door Anoniem326 op 07 Aug 2021 07:59, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 06 Aug 2021 15:50

Re: Vakantie naar Curaçao of Aruba

Oh joh, nooit geweten dat jij daar geboren bent, HG!
❤ 7 juni 2018
<<

Vajen

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 382

Geregistreerd: 10 Okt 2013 18:00

Bericht 06 Aug 2021 17:31

Re: Vakantie naar Curaçao of Aruba

Lejow schreef:Bedankt!

Ik heb dus ook geen idee hoe of waar te boeken. Had een air B&B gezien, maar losse vliegtickets zijn dan weer niet te doen.

Waarom zijn losse vliegtickets niet te doen?

Ik heb geen ervaring met deze eilanden maar wat betreft waar te boeken: als ik het zo lees denk ik dat het voor jou fijner is om via een reisbureau te boeken zodat je ticket en accommodatie boekt en eventueel transfer erbij hebt, dan ben je daarin een stukje ontzorgd. Ik denk dat dat met corona ook fijner is via het reisbureau ivm annuleren enzo. Kijk bijvoorbeeld eens bij tui of d-reizen. Autohuur kan het reisbureau er waarschijnlijk ook wel bij regelen maar kan je ook zelf doen, let dan wel op dat je een goede verhuurmaatschappij neemt en let op de kleine lettertjes en voorwaarden.
Excursies zijn soms via het reisbureau of hotel te boeken maar ter plekke zal je vast genoeg aanbieders kunnen vinden voor leuke excursies.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1290

Geregistreerd: 08 Feb 2021 14:35

Bericht 06 Aug 2021 21:23

Re: Vakantie naar Curaçao of Aruba

Ik ben ook in chogogo geweest en papagayo (hotel, de appartementen heb ik niet gezien). Papagayo vond ik mooier, chogogo is wat meer basic en het stinkt er als ze de planten water geven. Maar wel heel fijne balkons en het park is ook wel mooi ruim opgezet. Liggen beide heel mooi aan het strand van Jan Thiel. Vanuit Jan Thiel ging ik door de bosjes naar mambo, dat is ongeveer 30 min lopen geloof ik. Met een gehuurde fiets ben je er zo. Op mambo zijn meer strandtenten dan op Jan thiel en wat winkels.
Ik heb ook ooit geslapen in een resort met gekleurde huisjes. Kom even niet op de naam. Ook erg leuk, maar niet aan het strand, dus moesten wel alles met de auto doen.
Baoase vind ik dus wel echt het mooist. Als ik op huwelijksreis ging zou ik wel zoiets luxers boeken denk ik.
<<

Anoniem326

Bericht 07 Aug 2021 07:50

Re: Vakantie naar Curaçao of Aruba

Bliss schreef:Oh joh, nooit geweten dat jij daar geboren bent, HG!


Heeft hier weleens gestaan denk ik. Ook dat ik ruim een half jaar er heb gewoond tussen twee studies in. Maar dat is 16 jaar geleden, dus kan me voorstellen dat je het vergeten bent.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 07 Aug 2021 07:55

Re: Vakantie naar Curaçao of Aruba

Ja klopt, dat heb je wel eens verteld hier, want ik wist het wel al.

Ik zou overigens ook bonaire aanraden, maar ik ben nooit op Aruba of Curaçao geweest.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 07 Aug 2021 08:00

Re: Vakantie naar Curaçao of Aruba

Ik wist het ook (niet meer) HG, wat leuk zeg! Vandaar jouw voorliefde voor mooie zomeravonden en zwierige zomerjurkjes ☀️.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
Volgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers