Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat ben jij per maand kwijt aan boodschappen?

<<

Anoniem312

Bericht 29 Jul 2021 15:53

Wat ben jij per maand kwijt aan boodschappen?

Wij echt bizar veel wil echt gaan budgetteren.
Denk dat het per maand wel over de 1000 euro heen gaat zonder dat we het merken.
Ons geld is wel super snel op elke maand :palm: :palm: :palm:

Hoeveel budgetteer jij per maand en met hoeveel personen ben je ?
Ik vind boodschappen echt ontzettend duur tegenwoordig.

Ik had iets gelezen over dat 15 euro per dag wel normaal is voor 3 personen over de gehele dag.
Nou dat redden wij niet hoor denk dat ik met 20 euro per dag beter in de richting zit 20x30 dus 600 per maand wil ik wel gaan proberen.

(Alles beter dan over de 1000 in de maand :palm: )
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 29 Jul 2021 16:00

Re: Wat ben jij per maand kwijt aan boodschappen?

Teveel 🤣
Gewone boodschappen waren vorige maand bijna 700 euro. Dit is exclusief hondenvoeding. Sommige verzorgingsproducten bestel ik wel mee (pampers zaten nu bijv in m’n persoonlijke bonus) maar soms haal ik dat ook los. Dat is zo’n krappe 100 euro per maand.
Ik wil wel gaan budgetteren vanaf september. Maar dan moet ik ook naar een andere supermarkt, daar gaat bij ons de meeste winst in zitten.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 29 Jul 2021 16:02

Re: Wat ben jij per maand kwijt aan boodschappen?

Hier is al een topic voor. Ik ben denk ik geen goed vergelijkingsmateriaal. Ben maar in mijn eentje en eet niet echt luxe of zo. Ik denk dat ik max rond 200 tot 250 uitkom. Kwestie van eieren, uien en aardappelen bij een plaatselijke boederijwinkel halen dat enorm veel scheelt. Ook koop ik heel veel in de reclame en huismerken (op bepaalde artikelen na). Ik sla gerust meerdere pakken vlees in (invriezen) etc...
<<

Anoniem312

Bericht 29 Jul 2021 16:05

Re: Wat ben jij per maand kwijt aan boodschappen?

Bloom schreef:Teveel 🤣
Gewone boodschappen waren vorige maand bijna 700 euro. Dit is exclusief hondenvoeding. Sommige verzorgingsproducten bestel ik wel mee (pampers zaten nu bijv in m’n persoonlijke bonus) maar soms haal ik dat ook los. Dat is zo’n krappe 100 euro per maand.
Ik wil wel gaan budgetteren vanaf september. Maar dan moet ik ook naar een andere supermarkt, daar gaat bij ons de meeste winst in zitten.



Bizar he dat het zoooo veel is !!
<<

Anoniem332

Bericht 29 Jul 2021 16:29

Re: Wat ben jij per maand kwijt aan boodschappen?

Volgens de app van de bank gemiddeld tussen de 550 700
Laatst gewijzigd door Anoniem332 op 16 Aug 2021 20:31, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem332

Bericht 29 Jul 2021 16:36

Re: Wat ben jij per maand kwijt aan boodschappen?

Bloom schreef:Teveel 🤣
Gewone boodschappen waren vorige maand bijna 700 euro. Dit is exclusief hondenvoeding. Sommige verzorgingsproducten bestel ik wel mee (pampers zaten nu bijv in m’n persoonlijke bonus) maar soms haal ik dat ook los. Dat is zo’n krappe 100 euro per maand.
Ik wil wel gaan budgetteren vanaf september. Maar dan moet ik ook naar een andere supermarkt, daar gaat bij ons de meeste winst in zitten.


Wat hier goed werk, wat betreft budgetteren.niet alleen voor boodschappen. Is op je bank rekening allemaal spaarpotjes maken.
Overzicht maken van wat er elke maand, kwartaal, jaar op en af gaat.
We hebben ongeveer een stuk of 10 van die potjes. Voor, vakantie, huis, kinderbijslag, eigen bijdrage zorg, gemeente belastingen etc.
Elke maand gaat er automatisch een bedrag daar heen. En als we iets betalen uit waar we een spaarpot voor hebben dan halen we het eruit.

Wat betreft eten. Het is veel geld. Ik vraag mij soms af of het nu echt zoveel uitmaakt om voor alleen budget producten te kopen.

Hier merk ik dat het vooral in de organisatie zit het verschil maken. Boodschappen lijsten maken, weekplanning voor eten.

Ik ga wel eens in de zoveel tijd naar een Lidl voor bepaalde producten.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 29 Jul 2021 16:37

Re: Wat ben jij per maand kwijt aan boodschappen?

Heee… die spaarpotjes heb ik wel voor de spaarzaken. Maar ik kan natuurlijk ook budget potjes maken. Goede tip!
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Anoniem312

Bericht 29 Jul 2021 16:39

Re: Wat ben jij per maand kwijt aan boodschappen?

Ik ga denk ik een aparte rekening openen bovenop mijn normale rekening en daar elke maand 650 euro op storten.
Incl 2 betaalpassen voor die rekening voor man en mij. Kost dan wel 3 euro per maand maar wel overzicht.
Nu gaat alles van de grote hoop af.

Ik heb totaal geen overzicht ook hoor van de gewone rekening en alle bonnetjes bewaren ben ik te slecht in.

Spaarpotjes heb ik wel hoor op mijn spaar maar de rest gaat toch alles van de betaal af samen met heel veel ditjes en datjes.
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 13:32

Bericht 29 Jul 2021 17:04

Re: Wat ben jij per maand kwijt aan boodschappen?

Zo’n 600 euro gemiddeld voor 2 volwassenen en 1 kind. Daar zit niet bij in dat we ook geregeld wat bestellen of uit eten zijn.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 29 Jul 2021 17:19

Re: Wat ben jij per maand kwijt aan boodschappen?

Gympie schreef:Zo’n 600 euro gemiddeld voor 2 volwassenen en 1 kind. Daar zit niet bij in dat we ook geregeld wat bestellen of uit eten zijn.


Ja hier ook zoiets!
❤ 7 juni 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 29 Jul 2021 17:25

Re: Wat ben jij per maand kwijt aan boodschappen?

Ook wel rond de 1000, nog meer als we veel borrels en etentjes hebben. Tussen de 80 en 130 ongeveer per week voor de weekboodschappen bij de supermarkt en afhankelijk van wat voor weekend het is tussen de 100 en 200 euro voor een weekend. Ten tijde van lockdown was dat wel wat minder.
Ik merk wel echt dat de dagelijkse boodschappen duurder zijn geworden. Ik let wel altijd op de Bonus, meer houd ik er geen rekening mee.
Let's discover the world together.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 29 Jul 2021 17:55

Re: Wat ben jij per maand kwijt aan boodschappen?

Ongeveer 550 euro voor 2 volwassenen en een kind, ik koop wel wat ik lekker vind en let eigenlijk niet op de prijzen. Deze maand zijn we fors meer kwijt maar dat komt door de verbouwing. Daar heb je steeds mensen over de vloer en daar moet je goed voor zorgen. Dus veel eten kopen want klussen kost energie.
2015 💙
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 29 Jul 2021 18:45

Re: Wat ben jij per maand kwijt aan boodschappen?

Kanonnen wat een bedragen zeg!

Wij rond de €350 per maand, dat is all in. Soms komt er nog een beetje bij maar dat is echt niet veel of vaak.
Wij bestellen boodschappen en doen dat op budget, we bestellen voor max €85, gaan we daaroverheen dan schrappen we wat. Vooral slim boodschappen doen dmv lijstjes en producten halen die je 'overal' voor kunt gebruiken.
30-04-2017
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 29 Jul 2021 19:02

Re: Wat ben jij per maand kwijt aan boodschappen?

Kees, ik vind dat echt knap! Zou je wat concretere tips kunnen geven nog?
Ik vind het namelijk lastig.
Schrappen kan best, maar dan heb ik het idee alsnog te schrappen in het “hoognodige”. Dus bijvoorbeeld geen koekjes die week of geen fris.
Maar dat kan ook niet de bedoeling zijn toch?
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Loïs

Kletskop

Berichten: 713

Geregistreerd: 14 Aug 2019 20:51

Bericht 29 Jul 2021 19:17

Re: Wat ben jij per maand kwijt aan boodschappen?

Wij hebben een aparte betaalrekening met 2 bankpassen waar we iedere maand 650 op storten. De bedoeling is dat hiervan ook luiers en verzorgingsproducten gekocht worden, maar dat redden we niet. Dus die 650 is alleen voor de supermarkt.
2 volwassenen, 2 kinderen en 1 dreumes
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2365

Geregistreerd: 08 Sep 2016 15:43

Bericht 29 Jul 2021 20:18

Re: Wat ben jij per maand kwijt aan boodschappen?

Gemiddeld tussen de €500-600 per maand.
De helft van het jaar 2 volwassenen, 2 kinderen en 1 dreumes. De andere helft van het jaar is mijn man op zee.
Als mijn man thuis is gaat er 2x zoveel eten doorheen 😆

€350 per maand vind ik echt bizar weinig! Knap zeg!
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 29 Jul 2021 20:29

Re: Wat ben jij per maand kwijt aan boodschappen?

Ik vind de boodschappen ook bizar duur geworden ten opzichte van een paar jaar geleden.
Ik denk dat wij ook wel aan de 600-700 per maand komen. Daar zit dan babyvoeding bij en voor 2 kinderen luiers, dus dat tikt best aan natuurlijk. Ik let wel op de aanbiedingen, maar bestel wel alles bij de AH en ga dus niet allerlei winkels af.
Ik maak wel weeklijstjes, deels op basis van de aanbiedingen. Verder ook niet echt tips hoor, ik vind het ook duur.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 29 Jul 2021 20:32

Re: Wat ben jij per maand kwijt aan boodschappen?

Fred schreef:Kwestie van eieren, uien en aardappelen bij een plaatselijke boederijwinkel halen dat enorm veel scheelt.


Ik zie jou dit heel vaak schrijven, maar ik ben benieuwd, hoeveel bespaar je daar nou concreet mee dan? Want als ik hier kijk, dat zou nog geen tientje per maand besparen, misschien nog geen 5 euro. Daar ga ik echt niet ergens anders voor heen rijden.
<<

Anoniem317

Bericht 29 Jul 2021 20:33

Re: Wat ben jij per maand kwijt aan boodschappen?

Boodschappen zijn tegenwoordig ook duur. Ik "schrik" er ook elke keer weer van. Wij zijn per maand tussen de €600 en €700 kwijt aan boodschappen. Dit is voor twee volwassen en een dreumes. Hier rekenen wij trouwens geen hondenvoer, luiers en verzorgingsproducten bij.
<<

Barclay

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 348

Geregistreerd: 26 Jun 2021 22:46

Bericht 29 Jul 2021 20:35

Re: Wat ben jij per maand kwijt aan boodschappen?

Wij zijn ongeveer tussen de €300 en €350 per maand kwijt voor 2 volwassenen en baby. Omdat ik wasbare luiers heb zitten daar geen luiers bij. Wij stellen meestal dat we €10 per dag kwijt mogen zijn. Als we voor €80,- boodschappen doen, zorgen we er dus voor dat we er ook 8 dagen mee doen. Maar dat betekend dus dat we meestal voor minder dan €10 per dag eten omdat er ook altijd spullen voor het huishouden bij zitten (wc papier, schoonmaakspullen, toiletartikelen).
2019 ons engeltje*
2021
2023
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 29 Jul 2021 20:45

Re: Wat ben jij per maand kwijt aan boodschappen?

150 euro per week ongeveer.
2 volwassen en 1 kind.
Ik denk incl thuisbezorgd/afhalen 650/700 per maand.
2016
<<

Hugo

Kletskop

Berichten: 875

Geregistreerd: 22 Apr 2021 17:38

Bericht 29 Jul 2021 21:23

Re: Wat ben jij per maand kwijt aan boodschappen?

Fred schreef:Hier is al een topic voor. Ik ben denk ik geen goed vergelijkingsmateriaal. Ben maar in mijn eentje en eet niet echt luxe of zo. Ik denk dat ik max rond 200 tot 250 uitkom. Kwestie van eieren, uien en aardappelen bij een plaatselijke boederijwinkel halen dat enorm veel scheelt. Ook koop ik heel veel in de reclame en huismerken (op bepaalde artikelen na). Ik sla gerust meerdere pakken vlees in (invriezen) etc...


Ik ben ook alleen, haal alles gewoon in de supermarkt, let totaal niet op aanbiedingen en ben ook maandelijks tussen de € 200,00 en € 250,00 kwijt. Incl. voeding voor de baby en koopzegels. Dus ik denk dat je toch best een goed vergelijksmateriaal/gemiddeld “geval” bent in dit voorbeeld. Het woordje “geval” bedoel ik niet negatief maar wist even geen ander woord.
• @alsik30bengaiknaardespermabank •
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 29 Jul 2021 22:04

Re: Wat ben jij per maand kwijt aan boodschappen?

Oh ja wij zijn ook belachelijk veel geld kwijt als gezin met een kleuter. Denk iets van 700 per maand en dan bestellen we nog regelmatig en eten we eens per week bij familie. Wij drinken bijna niet (oké, mensen komen nog weleens borrelen ofzo, dan halen we speciaalbiertjes is duur ja) en eten nauwelijks vlees. Verzorgingsproducten zitten hier ook niet bij. Voor mijn gevoel doen we niks geks maar (vooral mijn man) kijken ook niet zo heel bewust naar de prijs.

Wel ‘fijn’ om te lezen dat we geen uitzondering zijn.
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 30 Jul 2021 06:51

Re: Wat ben jij per maand kwijt aan boodschappen?

Ik ben ook alleen, met kat.
Net als Fred en Hugo zit ik op ongeveer € 200, - per maand. Dit is inclusief koopzegels.

Fruit en groenten haal ik bij de groenteboer. Dagelijkse boodschappen bij de AH en ik let altijd op de aanbiedingen.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 30 Jul 2021 07:03

Re: Wat ben jij per maand kwijt aan boodschappen?

Bloom schreef:Kees, ik vind dat echt knap! Zou je wat concretere tips kunnen geven nog?
Ik vind het namelijk lastig.
Schrappen kan best, maar dan heb ik het idee alsnog te schrappen in het “hoognodige”. Dus bijvoorbeeld geen koekjes die week of geen fris.
Maar dat kan ook niet de bedoeling zijn toch?


Koekjes eten we bijna niet maar we hebben altijd wel liga-achtig in huis, die halen we altijd in de aanbieding.
Sowieso is mijn tip om dingen die je gebruikt in de aanbieding op voorraad te kopen. We hebben standaar een voorraad in huis van verschillende soorten rijst, Couscous, bulgur pasta. Altijd makkelijk om een salade van te maken met de restjes als je eigenlijk net niet lekker uitkomt (en dat gebeurt nogaleens).
Qua fris kopen we 2 flessen en daar moeten we het mee doen. Vlees eten we niet zo veel en haal ik eens in de maand ofzo in de aanbieding en gaat dan een deel de vriezer in.

Standaard assortiment hier is:
Krieltjes, paprika mix, yoghurt, kwark, fris, 3x groente, komkommer en appels . Daar komen dan dus nog minimaal 2 gerechten bij en de andere dagen eten we meestal restjes. Van de groente hou ik vaak nog wel wat over nl en in de vriezer staat altijd wel een bakje pastasaus.

Ik weet dus niet hoeveel je van alles koopt maar mijn tip is om daar toch in te minderen. Overigens hebben wij nog mazzel want E drinkt eigenlijk alleen maar water of ranja, dus qua drinken is dat niet zo'n kostenpost. En als tussendoortje vaak fruit of een bakje met komkommer /tomaat /kaas.
30-04-2017
Volgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers