Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Tips gezocht uitjes met rolstoel

<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 26 Jul 2021 11:14

Tips gezocht uitjes met rolstoel

Oké wie kan helpen. Mijn vader zit al maanden thuis of ziekenhuis. Mijn moeder komt wel overal maar zij mist het wel om met hem ergens heen te gaan. Nu had mijn man bedacht om een rolstoel te huren en dan met hun ergens heen gaan als verassing. Maar toen kwamen we op het volgende punt wat dan.

Nu gaan wij samen al naar wildlands en zijn onlangs naar aquazoo geweest dat valt af.

Naar een eiland gaan is ook niet handig gaan ze al in oktober.

Wie weet iets leuks mag leuks stadje of iets zijn. Liefst max uur rijden vanaf Leeuwarden
Afbeelding
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 26 Jul 2021 11:19

Re: Tips gezocht uitjes met rolstoel

Wij zijn 2 jaar geleden in Drenthe op vakantie geweest en toen wilden we graag mooi wandelen in de natuur met de kinderwagen. Dan zochten we op rolstoelroutes. Toen hebben we ergens een keer een leuke niet al te lange route gelopen en heerlijk geluncht bij het bezoekerscentrum daar. Vind je zoiets ook leuk? Want dan vraag ik even bij mijn man waar dat precies was.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11347

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 26 Jul 2021 11:19

Re: Tips gezocht uitjes met rolstoel

Iets van een vlindertuin als de orchideeën hoeve?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 26 Jul 2021 11:24

Re: Tips gezocht uitjes met rolstoel

Mizz_S schreef:Wij zijn 2 jaar geleden in Drenthe op vakantie geweest en toen wilden we graag mooi wandelen in de natuur met de kinderwagen. Dan zochten we op rolstoelroutes. Toen hebben we ergens een keer een leuke niet al te lange route gelopen en heerlijk geluncht bij het bezoekerscentrum daar. Vind je zoiets ook leuk? Want dan vraag ik even bij mijn man waar dat precies was.

Oh ja klinkt goed
Afbeelding
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 26 Jul 2021 11:36

Re: Tips gezocht uitjes met rolstoel

Jip schreef:Iets van een vlindertuin als de orchideeën hoeve?

Zeker leuk. Alleen ze we daar vorig jaar al met hun geweest
Afbeelding
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3159

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 26 Jul 2021 12:48

Re: Tips gezocht uitjes met rolstoel

Is iets verder rijden: maar burgers zoo. Heel rolstoel en kinderwagen vriendelijk. Veel dingen overdekt (ocean, desert, bush en mangrove).
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2075

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:04

Bericht 26 Jul 2021 21:34

Re: Tips gezocht uitjes met rolstoel

Misschien naar Westerbork en het planetenpad daar lopen vanaf het bezoekerscentrum? Het pad is volgens mij helemaal rolstoelvriendelijk. Niet echt een “gezellig” uitje trouwens, misschien een beetje te heftig ook. Of naar Orvelte, het museumdorpje?
<<

Anoniem319

Bericht 27 Jul 2021 19:39

Re: Tips gezocht uitjes met rolstoel

En een rondvaart oid? Eventueel met een diner/lunch/high tea aan boord?

Over rondvaarten en rolstoelen heb ik nog wel een leuke anekdote trouwens :laughcry: Ik ben een aantal jaar geleden met Sjaan (vroeger actief hier) een dagje naar Amsterdam geweest, inclusief rondvaart in zo'n sightseeing bootje. Sjaan is afhankelijk van een rolstoel. Geen probleem want de boot was toegankelijk dmv een rijplaat. Wij stappen dus op die boot, zitten er goed en wel... Dondert die rijplaat de gracht in, zo op de bodem :palm:

Niet echt een goeie geruststellende inleiding Sarah :angel: maar in jullie geval doel ik er meer op een rondvaart met een groter schip haha. Even gegoogled, dit is een beetje wat ik bedoel: https://rondvaartsneek.nl/ . Ik zag op foto's dat van één van de schepen dat het binnen niet gelijkvloers is, maar er wel een rolstoellift aanwezig is. Ik weet alleen niet of dat op al hun schepen zo is.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9454

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 27 Jul 2021 20:54

Re: Tips gezocht uitjes met rolstoel

Rondvaart in Giethoorn, al meerdere keren met bewoners gedaan.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 09:27

Bericht 28 Jul 2021 19:53

Re: Tips gezocht uitjes met rolstoel

Haha Maple wat een geweldig verhaal!

Er zijn vaak wel rolstoelroutes te vinden, wel vrij kort. Tegenwoordig ook veel fietspaden door bossen, waarmee je prima met de rolstoel kan. Op de Veluwe heb je dit veel te combineren met een theehuisje of terras, goed te doen denk ik vanaf jou.
Tip leen een rolstoel via de thuiszorg die zijn wat beter dan die je ergens kan huren.
Natuurpark Lelystad kan je goed doen met een rolstoel, maar is wat ver vanaf jou.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 29 Jul 2021 21:44

Re: Tips gezocht uitjes met rolstoel

Super leuke tips . Wat een verhaal maple

Iets met eten is niet handig mijn vader durft nog niet in het openbaar te eten.

Ik ga dit weekend even uitzoeken voor een rolstoel te huren. Had al gezien bij een thuiszorg winkel in het ziekenhuis dat kost 3,60 per dag. Mooiste zou zijn voor langere tijd zo dat we wat vaker op pad kunnen dus even goed uitzoeken.
Afbeelding
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 30 Jul 2021 20:02

Re: Tips gezocht uitjes met rolstoel

sarah1985 schreef:Super leuke tips . Wat een verhaal maple

Iets met eten is niet handig mijn vader durft nog niet in het openbaar te eten.

Ik ga dit weekend even uitzoeken voor een rolstoel te huren. Had al gezien bij een thuiszorg winkel in het ziekenhuis dat kost 3,60 per dag. Mooiste zou zijn voor langere tijd zo dat we wat vaker op pad kunnen dus even goed uitzoeken.



Als het goed is kan je bij de Hartinbank een rolstoel huren.

Helaas zijn veel straten/paden niet berekend op rolstoelen.
In de bossen van Bakkeveen of Beetsterzwaag heb je verharde rolstoel paden.
2014 2016
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9454

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 30 Jul 2021 20:09

Re: Tips gezocht uitjes met rolstoel

Medipoint kun je ook rolstoel huren!
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9737

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 30 Jul 2021 21:14

Re: Tips gezocht uitjes met rolstoel

Check ook even met de verzekering. Misschien is de huur van een rolstoel wel verzekerd in zijn situatie.

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers