Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Welke keukenmachine?

<<

Juliet

Kletskop

Berichten: 611

Geregistreerd: 05 Nov 2017 11:12

Bericht 23 Jul 2021 20:23

Welke keukenmachine?

Het onderwerp zegt het al. Welke keukenmachine heb je? En zou je hem aanraden. Ik ben op zoek naar een goede maar ook niet te dure keukenmachine om te vragen voor mijn verjaardag. Ik heb er alleen geen ervaring mee dus welke zijn fijn en handig in gebruik?
november ‘17 & juli ‘22 🩷💙
<<

Anoniem332

Bericht 23 Jul 2021 21:24

Re: Welke keukenmachine?

Bedoel je een magimix achtig apparaat om te snijden en die ook een beetje kan mixen?

Of een kitchen aid, mixer die je voornamelijk voor deeg, beslag enzo gebruikt?

Beide hebben we ze, ze staan beide op het aanrecht. Kitchenaid gebruiken we heel veel. Is snel schoon te maken. Ook maakt mijn vriend vaak verse pasta ermee. Ik maak er ook vaak ijs mee. Er zijn vast voordeligere apparaten maar deze vinden we beide erg mooi en voor ons elke cent waard geweest. Ze zijn vaak in een aanbieding of met een gratis item erbij.
We hebben de set met alle haken enzo.

Magimix was een cadeau. Deze gebruiken we amper. Voorheen wel om beslag te maken. (Voor we de kitchen aid hadden) ik heb veel in de horeca gewerkt en kan snel groente snijden.
Heel af en toe gebruiken we dat ding om iets te raspen ofzo. Voor kaasfondue bijvoorbeeld. Maar je hebt enorm veel afwas voor een klein beetje tijd winst.
<<

Juliet

Kletskop

Berichten: 611

Geregistreerd: 05 Nov 2017 11:12

Bericht 23 Jul 2021 21:37

Re: Welke keukenmachine?

Ja daar ben ik nu dus achter dat daar verschil in zit. Meer op zoek naar een apparaat voor deeg en beslag. Raspen etc zou ook handig zijn maar inderdaad vooral voor kloppen, kneden etc.
november ‘17 & juli ‘22 🩷💙
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 23 Jul 2021 21:42

Re: Welke keukenmachine?

Ik heb een Kenwood, model is al ouder en niet meer te bestellen maar het was een redelijk instapmodel. Er zit een deeg,- cake,- en mixerhaak bij, een citruspers, een blender, en “ huishoudmachine” deel om te raspen, hakken ed. Hij is eventueel nog verder uit te bereiden met oa een gehaktmolen en voor pasta, maar dat heb ik niet gedaan en mis ik ook niet.

Ik heb hem standaard op het aanrecht staan en gebruik hem echt heel veel, voor het maken van (pizza)deeg, smoothies, scroppino, ijskoffie, veel groenten hakken, sap persen ed. Het maakt de drempel om even iets te bakken/ koken een stuk kleiner voor mij, hier dus echt een goede aanschaf. Wel omdat hij op het aanrecht staat denk ik, als ik hem elke keer uit een kasje zou moeten pakken zou ik hem toch minder gebruiken denk ik. Wat dat betreft zou ik dus bij de aanschaf wel naar het uiterlijk kijken en of hij leuk op het aanrecht staat.

Ik heb geen ervaringen met andere merken dus vergelijken kan ik niet. Ik weet wel dat de Kenwood toen veel vriendelijker geprijsd was dan een Kitchenaid, ik vind een Kitchenaid wel mooi qua design.
Laatst gewijzigd door minoessepoes op 23 Jul 2021 21:46, in totaal 2 keer gewijzigd.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem332

Bericht 23 Jul 2021 21:44

Re: Welke keukenmachine?

Wil je deze standaard op je aanrecht hebben staan?

Ik ben dus erg blij met die van kitchenaid. Tijdloos, goede service, veel uitbreidingen.

Ik ken ook mensen die blij zijn met kenwood. Maar ik heb het idee dat die modellen steeds vernieuwd worden. Waardoor ze minder duurzaam zijn dan kitchen aid.
<<

Juliet

Kletskop

Berichten: 611

Geregistreerd: 05 Nov 2017 11:12

Bericht 23 Jul 2021 21:49

Re: Welke keukenmachine?

Ja ik wel maar ik weet niet of mijn man erg blij wordt van zo’n ding op het aanrecht. Maar goed uiteindelijk heeft hij er ook profijt van dus hij moet niet zeuren ;-)

Ik vind qua uiterlijk de kitchenaid echt prachtig maar ik vind de prijzen wat minder. Vooral omdat ik nog nooit zo’n ding heb gehad en ik het eerst uit moet proberen.

Wat het trouwens ook wat lastiger maakt is dat ik eigenlijk maar 1 hand kan gebruiken dus het moet een apparaat worden die naast er leuk uit te zien ook makkelijk te gebruiken is met 1 hand. Lastige eisen denk ik.

En misschien een domme vraag maar hoe maak je er ijskoffie mee?
november ‘17 & juli ‘22 🩷💙
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 23 Jul 2021 22:00

Re: Welke keukenmachine?

Ik heb een Kenwood Prospero. Heel tevreden over, al merk ik na twee jaar zeer intensief gebruik wel dat hij minder wordt. Het loshalen van de beslaghaken kost best wat kracht, ik houd met één hand de machine vast en met de andere trek ik ben los. Er zitten veel extra onderdelen bij.

Voordeel vond ik dat hij relatief laag is, dus hij past in mijn keukenkast tussen twee planken .
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem332

Bericht 23 Jul 2021 22:26

Re: Welke keukenmachine?

De haken en beslag kom, draai je van de KA makkelijk erop. Enige (net even geprobeerd met rechts) wat wel zwaarder is, om met 1 hand de unlocked te schuiven en de arm omhoog te doen.
<<

Juliet

Kletskop

Berichten: 611

Geregistreerd: 05 Nov 2017 11:12

Bericht 23 Jul 2021 22:32

Re: Welke keukenmachine?

Bedankt voor jullie beide reacties.

Wat leuk dat je het even geprobeerd hebt met één hand met je kitchenaid Housebird. Ik ben natuurlijk wel gewend om dingen met maar 1 hand te doen en heb ook mijn trucjes natuurlijk.

Maar maakt de keuze niet echt makkelijker.
november ‘17 & juli ‘22 🩷💙
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 14:32

Bericht 23 Jul 2021 23:17

Re: Welke keukenmachine?

Ik heb er pas weer eentje van Philips aangeschaft. Heb ook wel naar andere merken gekeken, maar ben toch merktrouw gebleven omdat m’n vorige Philips ruim 10 jaar is meegegaan.

Tot nu toe bevalt ie prima. Hij is kleiner dan m’n vorige machine en iets fragieler ofzo. Dus vraag me af of deze het ook 10 jaar gaat redden.

De knoppen kan je wel vastzetten als ie draait, dat is misschien wel handig als je maar 1 hand kan gebruiken. Dan kan je eerst de knop aanzetten, dan bijvoorbeeld een komkommer erin doen en laten snijden en dan de knop weer uit. Maar vermoed dat andere merken ook wel de knop vast kunnen zetten dus dat Philips daar niet uitzonderlijk in is ofzo.
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 02:06

Bericht 24 Jul 2021 01:01

Re: Welke keukenmachine?

Housebird schreef:Bedoel je een magimix achtig apparaat om te snijden en die ook een beetje kan mixen?

Of een kitchen aid, mixer die je voornamelijk voor deeg, beslag enzo gebruikt?

Beide hebben we ze, ze staan beide op het aanrecht. Kitchenaid gebruiken we heel veel. Is snel schoon te maken. Ook maakt mijn vriend vaak verse pasta ermee. Ik maak er ook vaak ijs mee. Er zijn vast voordeligere apparaten maar deze vinden we beide erg mooi en voor ons elke cent waard geweest. Ze zijn vaak in een aanbieding of met een gratis item erbij.
We hebben de set met alle haken enzo.

Magimix was een cadeau. Deze gebruiken we amper. Voorheen wel om beslag te maken. (Voor we de kitchen aid hadden) ik heb veel in de horeca gewerkt en kan snel groente snijden.
Heel af en toe gebruiken we dat ding om iets te raspen ofzo. Voor kaasfondue bijvoorbeeld. Maar je hebt enorm veel afwas voor een klein beetje tijd winst.


Ik heb ook beide, maar wel de mini versie. Mat zwarte kitchen Aid mini. Zo mooi 🤩. Op mijn werk gebruik ik de grotere versie, maar voor thuisgebruik is deze groot genoeg voor mij. Hier staat hij op het aanrecht, en gebruik hem veel.

Magimix gebruik ik ook regelmatig. Ik maak er aioli/mayonaise in, de rasp gebruik ik regelmatig. En de citruspers.
<<

Toetie

Kletskop

Berichten: 695

Geregistreerd: 11 Feb 2021 20:06

Bericht 24 Jul 2021 06:07

Re: Welke keukenmachine?

Ik heb 2 kenwoods. 1 grote, zware van minstens 40 jaar oud en 1 kleine, lichte van 10 jaar oud.

Ik had de kleine gekocht voor cake en taart. Was toen voldoende. Tot ik ook brood ging maken en ander deeg. Hij was te laag en niet krachtig genoeg.
Toen overleed mijn oma en kreeg ik haar machine. Dus nu heb ik nog een machine en die is perfect voor brooddeeg.

Ik heb ze ook vaak samen aan staan, maak ik 2 dingen tegelijk. Bv een cake en worstenbroodjes.
<<

Danny

Kletskop

Berichten: 634

Geregistreerd: 07 Mei 2021 08:54

Bericht 24 Jul 2021 08:27

Re: Welke keukenmachine?

Geen enkel keukenapparaat..ja..1 ding..een magnetron...
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3181

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 24 Jul 2021 09:53

Re: Welke keukenmachine?

Wij hebben ook Kenwood. Ook met verschillende accessoires, die konden we toen deels gratis aanvragen.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 24 Jul 2021 14:32

Re: Welke keukenmachine?

Ik heb de Kitchenaid artisan en de Kenwood Multipro en gebruik ze allebei veel. De kitchenaid voor deeg en kloppen etc. En de Kenwood de blender vaak maar ook wel hakken en raspen etc. Als het je vooral om kloppen en kneden etc gaat dan zou ik goed uitzoeken of de motor en onderdelen sterk genoeg zijn. Als het bijv. Plastic onderdelen zijn red je echt kneden vaak niet. Ik ben super blij met mijn kitchenaid want ik wilde die echt al jaren (ook omdat hij mooi staat in de keuken) maar het is wel een prijzig ding. Er zijn volgens mij ook machines die hetzelfde kunnen maar goedkoper zijn. Denk dat je daar vast wel
Wat over kan vinden als je googelt!
<<

Juliet

Kletskop

Berichten: 611

Geregistreerd: 05 Nov 2017 11:12

Bericht 24 Jul 2021 15:30

Re: Welke keukenmachine?

Bedankt voor alle reacties. Ik ben vandaag naar een kookwinkel geweest maar ben er nog niet helemaal uit. Ze hadden daar vooral Smeg keukenmachines maar die kun je niet echt met 1 hand unlocken, althans dat lukte mij niet echt.

Een magimix hadden ze ook en op zich lijkt me zo’n ding ook wel handig.

Dus conclusie is dat ik nog even door ga googlen :)
november ‘17 & juli ‘22 🩷💙
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 25 Jul 2021 14:47

Re: Welke keukenmachine?

Ik heb een Kenwood Chef en een Kitchenaid Artisan. Beiden zeer goede en degelijke machines. Ik gebruik ze allebei graag. De Kenwood heeft meer bijgeleverde accessoires, bij Kitchenaid betaal je voor alles.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers