Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Moeilijk zwanger worden topic #4

<<

Anousch

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2283

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:04

Woonplaats: Vuren

Bericht 24 Jan 2021 07:57

Moeilijk zwanger worden topic #4

Wat verdrietig Taeda :-(

Ik heb het idee omdat ik nog wat minder ver ben in het traject (ook al zit ik daar ook al ruim 1,5 jaar weer in) dat mensen zoiets hebben van zeur niet want wij zijn al bij IVF... alsof het traject alleen maar bestaat uit IVF... hier merk ik dat ook dat als ik een tegenslag heb of iets dat er gewoon niet of nauwelijks gereageerd word en daar ben ik een beetje klaar mee.
Dus heb besloten hier niet meer mee te schrijven in dit topic.

Wens jullie allemaal veel geluk en hopelijk een mooie zwangerschap.

===
Deel 3 vind je hier
Daan 27-06-2018
Yinthe 20-05-2022

Zo dol gelukkig en compleet ♡
<<

Anoniem296

Bericht 24 Jan 2021 09:56

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Oh Anousch zo zie ik dat helemaal niet. Ik ben zelf namelijk helemaal nergens in het traject na bijna een jaar ziekenhuis. Ik vind t zelf erg lastig om nog opbeurende woorden te vinden, soms heb ik dan t gevoel niks toe te kunnen voegen. Ik leef in elk geval enorm met je mee en wens je het allerbeste.
<<

Anoniem296

Bericht 24 Jan 2021 09:58

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Gefeliciteerd Belle! Heel fijn voor jullie. Ik hoop dat je een voorspoedige zwangerschap hebt. Geniet ervan!
Laatst gewijzigd door Anoniem296 op 24 Jan 2021 16:42, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:50

Bericht 24 Jan 2021 10:00

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Vervelend dat je dat zo voelt Anousch. Ik heb even wat pagina’s teruggelezen en zie dat er eigenlijk altijd op jouw posts is gereageerd. Volgens mij maakt het hier helemaal niet uit hoe lang of hoe ver je in een traject zit. Voor iedereen is het traject anders en het verdriet van het uitblijven van een zwangerschap even groot.
<<

Anoniem296

Bericht 24 Jan 2021 10:03

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Nee maar zo kan het natuurlijk wel voelen voor Anousch. Het is gewoon een emotionele rollercoaster en daar horen dit soort gevoelens ook bij. Dat hoeft niet per se rationeel te zijn. Ik heb precies hetzelfde een tijdje terug gehad.

Ik hoop dat je binnenkort weer overweegt om je gevoelens met ons te delen Anousch <3
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 24 Jan 2021 10:08

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Gefeliciteerd Belle!

Taeda ❤

Wat lijkt dat me rot Max. Als het bij jezelf langer duurt, is het ook net of iedereen in de eerste ronde al zwanger is en het zo makkelijk gaat. Mag je best eens van balen!

Rot dat je je zo voelt Anousch. Sterkte!
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem296

Bericht 24 Jan 2021 10:14

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Taeda schreef:Spannend Anousch!

Hoe is het bij jou Belle? Ik hoop op goed nieuws!

Hier is het helaas niet gelukt. Komende maand gaan we eerst in gesprek met de gynaecoloog of er mogelijkheden zijn om de terugplaatsing extra te ondersteunen. Ben benieuwd of er iets uitkomt.

Sorry had hier overheen gelezen vanwege het goede nieuws van Belle.
Super rot dat het niet gelukt is!
Enerzijds fijn dat ze het serieus nemen en gaan kijken welke extra mogelijkheden er zijn. Ik heb nog weleens het gevoel niet serieus genomen te worden in het ziekenhuis namelijk. Zoals Zora ook al aan gaf heb ik veel goede verhalen gehoord over Gent. Ze zijn daar een stuk moderner op fertiliteitsgebied. Geen idee of dat een mogelijkheid is nu met corona, maar wellicht zou je een videocall in kunnen plannen en hun mening kunnen krijgen. Nou ja, iets om over na te denken. Is ook weer een grote stap.

@Zora: volgens mij is dat alleen nuttig als je slijmvlies van zichzelf niet dik genoeg wordt, maar weet niet of dat bij Taeda het geval is.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 24 Jan 2021 11:22

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Ik weet inderdaad dat ze andere technieken gebruiken in Gent. Ons ziekenhuis werkt ook met hen samen. Overigens is het gesprek op ons verzoek, na zeven keer wil ik toch weten of ze het zien als pech en wat opties zijn. Het is twee keer (en een keer bijna) wel gelukt, dus we hebben zelf goede hoop dat het nog een keer mag lukken. Natuurlijk hopen we heel hard dat een nieuwe punctie niet nodig is.

Thanks Zora, daar heb ik wel eens van gehoord, maar volgens mij wordt het in NL niet toegepast.

Anousch, rot dat je het zo ervaart. Ik hoop heel hard dat het bij jullie snel mag lukken. Anderhalf jaar is enorm lang, dan maakt het niet uit wat je qua behandeling hebt of geen behandeling, het wachten is gelijk.

Belle, hoe is het? Landt het mooie nieuws een beetje? Zo fijn voor jullie!
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 25 Jan 2021 07:21

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Nee dat wordt idd niet gedaan in NL dacht ik. Maar als jouw zh wel samenwerkt kunnen ze misschien meedenken of dit wel een optie is! Sterkte hoor :(

Anousch, verdrietig dat je je zo voelt. Ik heb altijd het idee dat hier op iedereen meelevend wordt gereageerd maar kan me voorstellen dat dat toch niet altijd zo voelt. Jij ook sterkte!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 25 Jan 2021 10:06

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Gefeliciteerd belle

En voor de rest veel sterkte en succes. Het is erg slopend allemaal
Afbeelding
<<

Belle

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 58

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:28

Bericht 25 Jan 2021 17:18

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Anousch, vervelend dat je het zo ervaart. Het zou niet moeten uitmaken waar ergens in een traject je zit, gevoelens en al het wachten en de spanningen zijn er voor iedereen.

Dank voor jullie felicitaties! Hier nog steeds onwennig. Inmiddels nog éxtra test gedaan en gelukkig dezelfde uitslag haha. Over maand heb ik afspraak voor echo in het ziekenhuis, dus denk dat het dan pas echt voelt. Blijf voor nu nog hier meelezen en meeduimen voor de rest van de dames 😊
<<

Serena

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 717

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:37

Bericht 28 Jan 2021 13:15

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Anousch, wat jammer dat je dat idee hebt? Voor mij is iedereen welkom waarbij het lang duurt of gewoon ingewikkeld is. Ook jij verdiend een uitlaatklep. En situaties zijn ook niet te vergelijken. Ik had zelf vooraf nooit gedacht dat ivf of icsi voor ons eigenlijk de enige mogelijkheid is. Ik zit dus nog helemaal niet ver in het traject voor mijn gevoel. En volgens mij ben jij al veel langer bezig. Ik hoop echt voor je dat de hormonen iets goeds doen bij jou!

Vandaag hadden we de iui. Helaas ook te horen gekregen dat het zaad eigenlijk niet goed genoeg was. Dus waarschijnlijk was dit de eerste en enige iui poging.. toch wel weer een domper. Maar wie weet zit hier net dat ene zaadje tussen die we nodig hebben.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 28 Jan 2021 13:59

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Ik duim voor jullie!

Bella: gefeliciteerd!! Wat een geweldig nieuws!

Anoush: jammer dat je het zo ervaart. Kan het niet zo zijn dat het meer is dat anderen wat meer ervaring met IVF/ICSI hebben en minder met jouw specifieke, persoonlijke traject? Het is best ingewikkeld soms natuurlijk en ieders traject is weer anders.

Toen ik bezig was, waren er juist weer minder mensen met IVF hier en meer met andere trajecten. Ik heb toen vooral heel veel teruggelezen en al die topics doorgespit waaardoor ik oude reacties van oa Taeda kon lezen die me steunden op dat moment.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9736

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 28 Jan 2021 14:30

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Hier enkel ervaring met iui. En daarbinnen zijn ook diverse trajecten, zo heb ik altijd hormonen gespoten en een inseminatie gehad. Andere krijgen daarbij geen extra hormonen, dus wat Caro ook zegt, elke traject is voor iedereen anders.

Hier ongesteld geworden en ik heb nog nooit zo gebaald!
<<

Serena

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 717

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:37

Bericht 28 Jan 2021 15:02

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Ah, knuffel voor jou Tabbie!
<<

Anoniem296

Bericht 28 Jan 2021 16:17

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

He wat kut Tabbie! Stom!

Serena wat fijn dat je een inseminatie hebt gehad! Een kans is een kans :-) Ik duim voor je.
<<

Anoniem296

Bericht 08 Feb 2021 14:11

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Hi Ladies, hoe gaat t met jullie?
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 09 Feb 2021 20:28

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Ik heb pas een kleine update geschreven in het ‘gezin compleet’ topic. Morgen ga ik progesteron prikken om te kijken of het slim is om een cyclus daarmee te ondersteunen. Ik had niet het idee dat de gynaecoloog echt verwacht dat dit een probleem is, maar het voor de zekerheid (en onze geruststelling) uit wil sluiten. Verder zijn er helaas niet echt mogelijkheden voor ons in Nederland, we zitten natuurlijk al bij ICSI en de oorzaak waarom het niet spontaan lukt en waarom deze terugplaatsingen niet lukken is onbekend. Ze weten natuurlijk ook niet alles op dit gebied. De onverklaarbare oorzaak zorgt ook dat er geen medicatie voor is.

En bij de anderen?
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Serena

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 717

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:37

Bericht 09 Feb 2021 21:16

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Ah wat naar Teada, hopelijk helpt de progesteron dan.

Ik heb vorige week de prikinstructies en intake voor icsi gehad. Nu is het wachten tot we hiermee kunnen starten.
Hoe gaat het met jou Max?
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 15 Feb 2021 09:13

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Mijn progesteron was 19 zeven dagen na de ovulatie. Dat klinkt wat laag als ik berichten op andere fora lees, maar ik kan er niet echt een artikel van een ziekenhuis oid over vinden. Vandaag word ik gebeld door de gynaecoloog, dus ben benieuwd wat zij te zeggen heeft.

Hoe is het met de rest?
Belle, realiseer je het al een beetje, gaat het goed?
Tabbie, kunnen jullie gelijk door of is er een wachtlijst?
Serena, wanneer kun je ongeveer starten met ICSI? Spannend is dat!
Anousch, hoe is het bij jullie, wordt er al gesproken over een stap verder en zo ja, wil je dat dan in G. doen?
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9736

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 20 Feb 2021 20:54

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Wat zei de gynaecoloog?

Wij kunnen gelukkig direct door, hier is nooit een wachtlijst geweest gelukkig. Emotioneel is een ander verhaal, maar ben er nu wel weer klaar voor om verder te gaan. Merken ook dat onze zoon heen erg naar baby's trekt nu, hij vind zijn neefje enorm interessant en is er super lief voor. En ook op kraamvisite denk ik telkens: "die wil graag grote broer worden" haha. Nu moet het alleen nog wel lukken natuurlijk 😅

Serena, al kunnen starten? Hoe vind je het prikken?

Belle, hoe gaat het met jou?
<<

Serena

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 717

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:37

Bericht 21 Feb 2021 14:19

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Heb je nu dan wel weer een terugplaatsing ook gehad Teada? En wat zei de gynaecoloog?

Ah lastig is dat dan Tabbie, dan wil je het niet meer alleen voor jezelf maar nog meer voor je zoontje. Hopelijk lukt het snel weer.

Door het hele Corona ben ik nu eerst een maand aan de pil, en dan mag ik echt starten. Zo kunnen ze de punctiedatum beter plannen ofzo. Dus we zijn wel soort van begonnen. Vind ik nu toch wel spannend en kreeg vorige week ook in ene twijfels, van wil ik dit nu wel echt en waar gaan we aan beginnen.. maar dat komt uiteindelijk ook wel weer goed, denk ik dan. Maar nu dus een maandje rust, wat ook wel fijn is, en dan ga ik wel zien hoe ik icsi ga beleven..
<<

Anoniem303

Bericht 21 Feb 2021 19:18

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Hier 8 maart eindelijk een intake, via skype. Hopelijk kan er daarna vrij snel een afspraak ingepland worden voor verder onderzoek enzo en kunnen er tijdens de intake ook alvast wat vragen beantwoord worden. Het duurt allemaal zo ontzettend láng en die tijd hebben we gewoonweg niet. In november tik ik de 40 aan, ik ben inmiddels op het punt dat ik af en toe de hoop echt begin te verliezen.
<<

Anoniem303

Bericht 21 Feb 2021 19:53

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Wat kunnen we eigenlijk van zo'n intake verwachten? We hebben al vragenlijsten in moeten vullen waarin we onze situatie toegelicht hebben, mag ik verwachten dat zij alvast een stappenplan hebben uitgezet? Wij gaan trouwens onder behandeling van een kliniek, niet van een ziekenhuis.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9736

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 21 Feb 2021 20:14

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Wat vervelend Rixt dat het allemaal zo lang duurt! Komt dat door corona, of wachtlijsten? Of iets andere redenen?

Hopelijk kunnen jullie snel verder in jullie kinderwensreis.

En Serena, komt in elk geval al steeds dichterbij! Snap dat het je soms even aanblijft hoor. Dat had ik na 2 jaar proberen ook nog, opeens zo van 'wil ik dit wel'.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers