Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Niet meer nodig.

<<

Anoniem312

Bericht 22 Jul 2021 09:58

Niet meer nodig.

Sorry ik haal dit weer weg.

Niet leuk voor jullie dat begrijp ik maar ik vind het niet prettig om op bepaalde zinnetjes gepakt te worden met als verwijzing dat wij niet goed na ons kind kijken wat hij leuk vind en wil.

Ben niet zo goed in het uit typen en wil daar geen kritiek op krijgen dat doet me te veel pijn omdat ik juist zo niet ben.

Sorry ik kan dit niet hebben en dat ligt bij mij en niet bij jullie ! Geen energie voor mijn schrijfwijze te verdedigen.

Doei en een fijne dag :sunny:
Laatst gewijzigd door Anoniem312 op 22 Jul 2021 10:40, in totaal 5 keer gewijzigd.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 22 Jul 2021 10:06

Re: Op sport / kinderen :-)

Ik zou dat echt te veel vinden, zeker de zaterdag waarop hij 2x aan het sporten is. Te veel sporten is voor jongen kinderen ook niet goed.

Mijn broertje heeft vroeger topsport gedaan en zelfs daar trainden ze tot zeker een jaar of 12 maar 2x in de week en 1x een wedstrijd. Pas toen hij ouder werd is dat naar meer trainingen per week gegaan.
2015 💙
<<

Anoniem326

Bericht 22 Jul 2021 10:14

Re: Op sport / kinderen :-)

Ik mis in je stukje een beetje wat je kind leuk vindt. Met name door deze zinnen:

En het lijkt ons super tof als hij hier heel goed in gaat worden.
Als hij straks beter wordt kan hij beter 3 keer gaan trainen maar dat is de toekomst.


Je zegt dat hij het leuk vindt. Maar wil hij er ook heel goed in worden? En vindt hij het ook leuk om drie keer per week te trainen om er heel goed in te worden.

Nu is hij een beetje onzeker in het voor zichzelf op komen en dachten wij aan iets van Judo maar dit is op zaterdag ochtend een uur maar ze adviseren eigenlijk 2 keer per week maar wij dachten aan 1 keer week omdat hij het zwemmen ook al heeft. Weet niet of 1 keer zoden aan de dijk zet hoor :-)

Nu zonder de judo gaat het helemaal prima maar dit is gewoon erg goed voor hem denken wij.


Jullie denken aan judo. Waar denkt hij zelf aan? En welke zoden moet het aan de dijk zetten?

Ik mis helemaal waar de interesse naar je kind uitgaat. Ik zie duidelijk waar jouw interesse en motivatie ligt ( heel goed worden, zelfvertrouwen krijgen, sporten voor ontwikkeling).

Maar je kan ook sporten of een hobby uitkiezen omdat het zorgt voor ontspanning en plezier, ontlading of omdat je vrienden het doen. Mijn advies zou zijn om hem in het begin van het schooljaar bij verschillende sporten/clubjes een proefles te laten doen en hem dan te laten uitkiezen. In het begin van het schooljaar is dat altijd gratis en krijg je een overzicht mee. Ik zou hem dan ook zelf, zonder sturing, laten kiezen waar hij een proefles wil doen. En ik zou vooralsnog het streven om ergens heel goed in te worden loslaten. Tenzij je zoon zelf die ambitie intrinsiek ontwikkelt.
<<

Anoniem312

Bericht 22 Jul 2021 10:19

Re: Op sport / kinderen :-)

Tekst= weg gehaald is niet meer relevant.
Ik wil me niet hoeven te verdedigen, sorry!

Hij heeft ALLES zelf uitgezocht en heb hem niet gepusht.

Fijne dag verder!
<<

Anoniem326

Bericht 22 Jul 2021 10:45

Re: Op sport / kinderen :-)

Mijn kinderen:

Zoon: 1x in de week zwemmen. Na zomervakantie gaat hij een proefles tennis en hockey volgen (eigen keuze) en dan mag hij er 1 sport bij doen

Dochter: 1x in de week zwemmen en om de week een privé paardrijles. Als ze haar zwemdiploma heeft gaat ze turnen

Dochter: 1x in de week zwemmen en na de zomervakantie 1x in de week ballet.
<<

Anoniem326

Bericht 22 Jul 2021 10:47

Re: Niet meer nodig.

Je hoeft je niet te verdedigen. Je kan gewoon zeggen dat hij zelf graag begint met judo en graag zwemt en zich daarin wil ontwikkelen. Dan is het toch klaar.
<<

Anoniem313

Bericht 22 Jul 2021 10:48

Re: Op sport / kinderen :-)

Ylime schreef:Tekst= weg gehaald is niet meer relevant.
Ik wil me niet hoeven te verdedigen, sorry!

Hij heeft ALLES zelf uitgezocht en heb hem niet gepusht.

Fijne dag verder!


Jeetje, als je je hierdoor al in de verdediging gedrukt voelt - je krijgt hele vriendelijke constructieve reacties.
<<

Anoniem326

Bericht 22 Jul 2021 10:53

Re: Niet meer nodig.

Zwemmen mag van mij trouwens wel zoden aan de dijk zetten. Mijn hemel, de tweeling zit in december al 2!!!!! jaar op zwemles en heeft nog steeds een kurk om. En ze worden al 7. Hee en dat zwemmen is niet voor het plezier. Dit is voor de moet.
Laatst gewijzigd door Anoniem326 op 22 Jul 2021 12:29, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem312

Bericht 22 Jul 2021 10:56

Re: Op sport / kinderen :-)

Caulfield schreef:
Ylime schreef:Tekst= weg gehaald is niet meer relevant.
Ik wil me niet hoeven te verdedigen, sorry!

Hij heeft ALLES zelf uitgezocht en heb hem niet gepusht.

Fijne dag verder!


Jeetje, als je je hierdoor al in de verdediging gedrukt voelt - je krijgt hele vriendelijke constructieve reacties.


Ja inderdaad belachelijk van mezelf. Zo goed?? (Kan er ook niks aan doen he is mijn gevoel en dat vertel ik toch netjes?)

Beetje trap na dit.
Laatst gewijzigd door Anoniem312 op 22 Jul 2021 10:58, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem312

Bericht 22 Jul 2021 10:56

Re: Op sport / kinderen :-)

HollyGolightly schreef:Mijn kinderen:

Zoon: 1x in de week zwemmen. Na zomervakantie gaat hij een proefles tennis en hockey volgen (eigen keuze) en dan mag hij er 1 sport bij doen

Dochter: 1x in de week zwemmen en om de week een privé paardrijles. Als ze haar zwemdiploma heeft gaat ze turnen

Dochter: 1x in de week zwemmen en na de zomervakantie 1x in de week ballet.


Super leuk Holly!

Ja is rot als de zwemles niet super gaat dat begrijp ik helemaal maar als ze het straks hebben :banaan:

Ik hoop voor je dat ze het snel gaan halen.
<<

Anoniem315

Bericht 22 Jul 2021 11:11

Re: Niet meer nodig.

Hoe oud is je zoon?

Onze oudste van 7 is na haar B diploma zwemmen op turnen gegaan. Dat is nu nog 1x per week. Als ze een talentje blijkt te zijn, mag ze wat mij betreft uitbreiden.
De jongste van bijna 5 moet op zwemles, maar is nog niet watervrij én qua postuur nog erg klein, dus dat stellen we even uit. Ze doet nu dus niks qua sport.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2087

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 22 Jul 2021 11:34

Re: Niet meer nodig.

Twee sporten op 1 dag zou ik niet doen. Is ook voor jezelf een gestress en gehaast, net als voor je kind. Weekend moet ook nog wel een beetje ontspannen zijn. Mijn dochter zit zelf op zwemles en een zelfverdedigingssport. Dat is dan op woensdag en zaterdag. Zit doet nu haar B en als ze B en C heeft gehaald dan mag ze iets anders kiezen om erbij te doen (sport of muziek) maar ik zoek dan wel iets op de woensdag zodat het goed verspreid blijft. Ik vind 2 keer per week sport echt wel de max rond die leeftijd. Ook omdat ik gewoon moet werken trouwens, zou niet weten welke momenten ik haar nog meer zou kunnen brengen en halen. Nu in de zomervakantie heb je trouwens allerlei kampen. Ook dat je gewoon thuis slaapt zeg maar. Erg leuke manier om nieuwe dingen te ontdekken. Wellicht is dat ook nog iets voor je zoon? Ze gaat nu 4 dagen achter elkaar naar zo'n kamp en heeft het erg naar haar zin.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 22 Jul 2021 12:15

Re: Niet meer nodig.

Mijn dochter heeft een tijdje (iets meer dan een maand) op donderdag eerst zwemles gehad, boterham in de auto en dan door naar korfbaltraining. Dit was voor die periode wel te doen, maar voor langere tijd wel wat lastig.
Mijn kinderen sporten best veel. Ze doen allebei een teamsport (N voetbal en L handbal), en mountainbike. N heeft 2 voetbaltrainingen per week, L 1x handbal en doet ook nog een uurtje hiphop. Verder één avond mountainbiketraining en vaak nog een avond, of in het weekend met papa weg op de mtb.
En dan hopelijk volgend seizoen weer "gewoon" wedstrijden.
Zolang ze het leuk blijven vinden vinden wij het ook goed.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1612

Geregistreerd: 20 Jul 2015 12:32

Bericht 22 Jul 2021 12:24

Re: Niet meer nodig.

Ik denk dat het vooral belangrijk is om goed naar je kind te kijken. Mijn dochter is net 7 geworden en doet komend jaar zwemles op vrijdagavond, ze wil graag op dansles, dus dat gaan we er nog bij zoeken en daarnaast heeft ze muziekles op woensdagmiddag. Zij geniet enorm van die activiteiten en zou het liefst zoveel mogelijk van dit soort clubjes doen.

Mijn zoon van 5 heeft zwemles op vrijdagavond en oriënterende sportles (waarbij allerlei sporten voorbij komen) op woensdagmiddag en dat is voor hem meer dan genoeg. Hij heeft (meer dan dochter) ook veel behoefte aan gewoon thuis lekker kunnen aanklooien.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers