Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


moederfiets

<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12142

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 17 Jul 2021 19:16

moederfiets

Ik heb mijn normale fiets verkocht. En wil nu graag een moederfiets. Eerst dacht ik koop gewoon een simpele goedkope. Toen dacht ik nee wil een goed merk. Maar nu geen idee meer

Mijn eisen

- 7 versnellingen
- niet elektrisch
- stuurslot
- dubbele standaard

Hebben jullie tips?
Afbeelding
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11570

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 17 Jul 2021 19:46

Re: moederfiets

Ik had/heb de cortina roots, deze fietst mijn vriend nu op en is nu 5 jaar oud en nog helemaal netjes.
2015 💙
<<

Anoniem332

Bericht 17 Jul 2021 21:12

Re: moederfiets

Ik heb een
Maar is natuurlijk erg persoonlijk.
Laatst gewijzigd door Anoniem332 op 16 Aug 2021 21:34, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 17 Jul 2021 21:28

Re: moederfiets

Wij hebben een Sparta Amazone.
Heel fijn ding. Het stuur kan naar voren gezet als je een zitje aan de voorkant hebt zodat je meer ruimte hebt. Zonder zitje doe je het stuur weer normaal en is het een gewone fiets.
Aan de achterkant kan een extra bagagedrager, waardoor je een achterzitje en fietstassen kwijt kan.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem319

Bericht 17 Jul 2021 22:31

Re: moederfiets

Nog geen ervaring want hij is nog niet binnen (of nouja, de fiets wel, maar de accu niet), maar ik heb de Cortina e-common family besteld. Dit is dan wel een ebike, maar ze hebben ook een gewone common family.
<<

Brooke

Bericht 17 Jul 2021 22:53

Re: moederfiets

Arwyn schreef:Wij hebben een Sparta Amazone.
Heel fijn ding. Het stuur kan naar voren gezet als je een zitje aan de voorkant hebt zodat je meer ruimte hebt. Zonder zitje doe je het stuur weer normaal en is het een gewone fiets.
Aan de achterkant kan een extra bagagedrager, waardoor je een achterzitje en fietstassen kwijt kan.


Deze heb ik ook, denk nu 2 jaar en 3 maanden. Hele fijne stabiele fiets, je valt niet zomaar om. Heb zelf een achterzitje en ook nog fietstassen. Echt ideaal. Maak echt elke week wel een aantal keer gebruik van de fiets.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6681

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 17 Jul 2021 23:36

Re: moederfiets

Ik heb een Gazelle Bloom (in het vliegtuig meegenomen, iedereen kijkt me hier aan als ik zoon naar school breng want niemand kent zulke fietsen hier). Ben er heel blij mee.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Linvi

Bericht 18 Jul 2021 00:30

Re: moederfiets

Mijn man heeft een sparta amazone gehad en we hebben hem uiteindelijk na 2 jaar verkocht omdat de fiets enorm zwaar was. Nou heeft hij een spierziekte dus dat was gewoon niet handig en passend bij hem. (Al vond ik hem ook heel zwaar, net een vrachtschip)

Ik heb zelf een cortina roots, inmiddels al ruim 6jaar en hij is nog steeds geweldig! De enige reden waarom hij weg zou gaan is als ik de overstap naar Elektrische zou gaan maken.
Het is een moederfiets maar ik heb er geen zitjes meer op nu, enkel een kussentje op de bagagedrager en voetensteuntjes.

Omdat ik zelf geen rijbewijs heb, moest ik altijd alles op de fiets doen en is mijn fiets vrijwel dagelijks gebruikt. Nog nooit ellende gehad, wel beide banden laten vervangen en een keer een rem die aanliep.


Edit; even foto toegevoegd
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Linvi op 18 Jul 2021 09:43, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Linvi

Bericht 18 Jul 2021 00:31

Re: moederfiets

Wat misschien trouwens wel handig is, einde van het jaar prijzen ze fietsen uit de collectie van nu 2021 altijd af om ruimte te maken voor modellen uit 2022. Ik zou dus wachten tot december/januari.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 18 Jul 2021 08:50

Re: moederfiets

Ik lees mee, goede tip Linvi!
<<

Linvi

Bericht 18 Jul 2021 09:45

Re: moederfiets

Bij mij bespaarde dat echt bijna 200euro op mn fiets waardoor ik mooie zitjes kon kopen ipv de simpele bobikes.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 18 Jul 2021 11:19

Re: moederfiets

Linvi schreef:Bij mij bespaarde dat echt bijna 200euro op mn fiets waardoor ik mooie zitjes kon kopen ipv de simpele bobikes.


Hoeveel kostte de jouwe toentertijd?
<<

Tauriel

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 466

Geregistreerd: 17 Jun 2021 13:23

Bericht 18 Jul 2021 13:31

Re: moederfiets

Marsy31 schreef:Ik heb een Gazelle Bloom (in het vliegtuig meegenomen, iedereen kijkt me hier aan als ik zoon naar school breng want niemand kent zulke fietsen hier). Ben er heel blij mee.


Deze heb ik ook. En ook erg blij mee. Fiets na bijna 7 jaar nog steeds fijn.
“Smile and wave, boys. Smile and wave…"
<<

Linvi

Bericht 18 Jul 2021 17:03

Re: moederfiets

Fantine schreef:
Linvi schreef:Bij mij bespaarde dat echt bijna 200euro op mn fiets waardoor ik mooie zitjes kon kopen ipv de simpele bobikes.


Hoeveel kostte de jouwe toentertijd?

Ik dacht mijn fiets 469 en ruim 200euro erbij voor de zitjes en fietsmand.

Correctie, 469, even de bon erbij gezocht! Ik had 750 te besteden via het fietsplan destijds en met een bijgekocht servicepakket redde ik dat precies.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12142

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 18 Jul 2021 18:38

Re: moederfiets

goede tip linvi. Mij maakt het jaartal model niks uit.
Afbeelding
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2385

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 19 Jul 2021 16:40

Re: moederfiets

Ik heb een batavus mambo (uit 2014) die voldoet aan je eisen, maar is wel super zwaar. Ik had liever een lichtere fiets gehad
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers