Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Caravan indeling met kids

<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 15 Jul 2021 18:01

Caravan indeling met kids

Even een vraagje voor de caravan eigenaren:
Is een indeling met stapelbed, rondzit + vast bed voor de ouders het meest ideaal?
Of is het niet zoveel werk om bijv 1 zitje iedere dag om te bouwen voor de kinderen ?
Of laat je dit bed dan opgemaakt en zit je in de voortent ?
Dan heb ik het dus over een caravan met rondzit en een vast bed. Die zijn dus kleiner dan die met stapelbed. Dat lijkt ons namelijk best een giga ding om achter de auto te hebben.

Ik ben namelijk een camper met luifel gewend.
Zonder voortent. Want dan kun je snel weer verder reizen..

Welke indeling (merk? Type ?) hebben jullie en hoe bevalt dit ?
2016
<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1689

Geregistreerd: 01 Jan 2019 11:13

Bericht 15 Jul 2021 20:12

Re: Caravan indeling met kids

Wij hebben een HomeCar Rally 45. Deze heeft een rondzit en een vast bed. Wij slapen op het vaste bed, onze zoons op de rondzit (dan als bed uiteraard, haha). Als het slecht weer is bouwen we dat om. Als het goed weer is dan niet. Wij gebruiken de voortent dan idd om in te zitten.

Bij onze caravan is het niet heel veel werk. Tijdens onze vakantie vorig jaar hebben we veel kou en regen gehad. Bijna iedere dag hebben we de boel omgebouwd.

Wat is de lengte van de caravan met stapelbed? Weet je dat?
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 15 Jul 2021 20:15

Re: Caravan indeling met kids

Het zou dan gaan om een Hobby 500 kmfe met stapelbed.
Even zoeken naar de lengte.

Deze indeling dus:
https://www.viabovag.nl/caravan/hobby-de-luxe-easy-500-kmfe-stapelbed-en-voortent-oo75wb7

We rijden nu in een camper van 8.5 meter incl fietsendrager.( Deze lenen we en is dus niet van onszelf)
Maar bovenstaande caravan plus onze stationwagen lijkt me zo lang.
2016
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:00

Bericht 15 Jul 2021 20:30

Re: Caravan indeling met kids

Ik heb geen kinderen maar wij zitten echt nooit in onze caravan. Altijd in de voortent (die je echt zó hebt staan) of onder de luifel. Veel gezelliger ook! Maar goed, bij heel slecht weer is dat natuurlijk geen optie.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 15 Jul 2021 20:34

Re: Caravan indeling met kids

Ik heb de caravan van Patsy opgezocht en dat lijkt mij ook groot zat hoor.
Nu zitten we met een hefbed in de camper en dat moet je dus ook soort van opmaken als je gaat slapen. Dat gaat ook prima.
2016
<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1689

Geregistreerd: 01 Jan 2019 11:13

Bericht 15 Jul 2021 20:40

Re: Caravan indeling met kids

Mooie caravan! Ik denk eigenlijk dat het wel meevalt voor wat betreft het verschil. Deze Hobby is 6.83 totale lengte, onze caravan is ongeveer 6,5 meter. Natuurlijk is het lang maar die 30 cm maakt ook weinig verschil.
Ik moet wel zeggen dat ik stapelbedden nooit gemist heb hoor. De vakantie vorig jaar was ook de enige vakantie met zulk slecht weer dat binnen zitten erg prettig was.

Wat misschien ook nog iets is om over na te denken; Hoe lang denk je gebruik te maken van het stapelbed? Of is een tentje over een paar jaar ook een optie?
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 15 Jul 2021 20:53

Re: Caravan indeling met kids

Tsjah geen idee. Hij is net 5. Hij is niet echt een type dat veel durft. Dus ik denk dat hij nog wel even bij ons ligt.
Maar 30 cm scheelt niet veel nee.
2016
<<

Loïs

Kletskop

Berichten: 721

Geregistreerd: 14 Aug 2019 21:51

Bericht 15 Jul 2021 21:47

Re: Caravan indeling met kids

Wij hebben een caravan met stapelbed, vastbed (origineel een grote treinzit) en een kleine treinzit. Gekocht toen we nog twee kinderen hadden, voor ons de ideale indeling. Inmiddels is nummer 3 erbij en klappen we de treinzit plat en zetten daar het camping bedje op, wij hebben dus ook geen zitje in de caravan.
Vanaf volgend jaar zal de oudste in een tent slapen en onderweg naar bestemming op de kleine treinzit, die ook als 1 persoonsbed te maken is.
Wij leven in de voortent, ook met slecht weer. Goede waterdichte bodembedekking, dan blijft het daar goed droog.

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers