Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Problemen nieuw appartement

<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 07 Nov 2013 19:53

Problemen nieuw appartement

Er zijn problemen in ons nieuwe appartement.

Wij kunnen in ons huidig appartement blijven tot 30 november, op 1 december moet de sleutel aan de nieuwe bewoners worden gegeven. Ons nieuwe appartement is een nieuwbouw en daar bleek enkele weken vanalles verkeerd te zijn. Tot nu is het al 3 keer uitgesteld dat we de sleutels zouden krijgen. Wij hebben de huur betaald voor november en in principe hadden we er dus al in gekunnen.

Normaal zouden we ergens volgende week de sleutel krijgen, dus vandaag mailde ik om een datum af te spreken. Ik vroeg ook naar de stand van zake. Dit mailtje kreeg ik terug:

Zo ongeveer alles dat fout kon gaan, is fout gegaan, maar we komen er wel!
Kunt u komende dinsdagnamiddag/avond?
Wanneer moeten jullie uit het huidige appartement?
Ik zorg wel dat jullie een maand huurvrijstelling krijgen want dit is natuurlijk geen manier van doen.


We hoeven dus in december geen huur te betalen, maar na nog eventjes over en weer mailen zullen we komende week of zelfs de komende 2 weken alsnog de sleutel niet kunnen krijgen. Dit wilt dus zeggen dat we alles van onder tot boven moeten schilderen en verhuizen op een kleine 2 weken/1 week tijd. Helaas kunnen we niet elke dag daar zijn om te schilderen en ook geen uren aan een stuk. Wij hadden ons voorgenomen dat we ruim een maand de tijd hiervoor zouden hebben.

Dus ik vroeg mij af; na hoelang is de verflucht niet meer schadelijk (voor de meisjes)? En hoe kunnen we hier uit komen? Heel mooi natuurlijk dat we in december geen huur moeten we betalen, maar straks zitten we misschien zonder woonplaats...
AfbeeldingAfbeelding
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 07 Nov 2013 19:58

Re: Problemen nieuw appartement

Jeetje, wat een gedoe! Het lijkt erop dat je aan de kant van het nieuwe appartement niet meer kunt verwachten op dit moment, als het niet af is, is het niet af... Maar valt er met de nieuwe bewoners van jullie huidige appartement niets meer te regelen? Dat jullie de verhuis uitstellen tot 1 januari?
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 07 Nov 2013 19:59

Re: Problemen nieuw appartement

Niet ideaal, maar is het geen idee om tijdelijk elders een maandje te wonen of iets te huren? Dan kan je wel in alle rust klussen dalijk.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 07 Nov 2013 20:01

Re: Problemen nieuw appartement

Nee, beide opties zijn niet mogelijk.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 07 Nov 2013 20:03

Re: Problemen nieuw appartement

Dan wordt het heel snel klussen en verhuizen denk ik
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 07 Nov 2013 20:08

Re: Problemen nieuw appartement

Ja, maar dat is dus praktisch niet mogelijk. Als we effectief maar 1 week krijgen dan hebben we echt een even geen woonplaats. We kunnen bij niemand terecht en de kinderen kunnen niet in de verflucht leven...
AfbeeldingAfbeelding
<<

sonly

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 533

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 07 Nov 2013 20:17

Re: Problemen nieuw appartement

en een vakantie huisje huren in de buurt oid?
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 07 Nov 2013 20:27

Re: Problemen nieuw appartement

sonly schreef:en een vakantie huisje huren in de buurt oid?

Ik heb eventjes gegoogled, maar ik kan geen vakantiehuisjes vinden, helaas. Enkel hotels en B&B's. En dat gaat ons wel te duur worden.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 07 Nov 2013 20:32

Re: Problemen nieuw appartement

Tja dan moet je denk ik toch echt een oplossing zoeken om elders even te wonen. Er staan zat huizen leeg (die in de verkoop staan) en die mogelijk verhuurd kunnen worden, als is het maar voor een maand. Of wat Sonly zegt een vakantienhuisje huren en je spullen opslaan
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 07 Nov 2013 20:32

Re: Problemen nieuw appartement

Waar woon je? ik wil wel even meezoeken
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 07 Nov 2013 20:36

Re: Problemen nieuw appartement

Ik stuur je een PM.
AfbeeldingAfbeelding
<<

ellibre

Kletskop

Berichten: 566

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:23

Bericht 07 Nov 2013 20:53

Re: Problemen nieuw appartement

Verf op waterbasis, zoals latex, kan geen kwaad. Laten drogen, even luchten en je kunt erin.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 07 Nov 2013 20:56

Re: Problemen nieuw appartement

Onze verf is gekocht, deze is met acryl. Is dat oké? En hoelang moet het dan luchten?
AfbeeldingAfbeelding
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 07 Nov 2013 21:08

Re: Problemen nieuw appartement

Heb je geen vrienden die kunnen helpen met schilderen? Zodat het sneller gaat?
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 07 Nov 2013 21:13

Re: Problemen nieuw appartement

Ella schreef:Heb je geen vrienden die kunnen helpen met schilderen? Zodat het sneller gaat?

Iedereen werkt/studeert. Mijn grootouders kunnen wel enkele uurtjes vrij maken per dag, maar die laat ik niet alleen want dan heb ik een gele keuken met groene stippen en gaan ze zelf beslissen welk kleurtje waar moet.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem5

Bericht 07 Nov 2013 21:41

Re: Problemen nieuw appartement

Wij zijn 3 dagen na de sleuteloverdracht oververhuisd omdat we naar een andere woonplaats verhuisden en dat was prima te doen. Ik heb als eerste de slaapkamer van de kinderen geverfd zodat zij direct in hun eigen kamer konden slapen. Vervolgens de woonkamer en onze slaapkamer pas na 2 weken toen we er al sliepen. De kozijnen etc ook voornamelijk toen we er al in zaten. Ik vond het juist makkelijk dat we er al in zaten omdat ik steeds ook kleine beetjes kon doen waardoor het een beetje op schoot. Als zij sliepen kon ik veel doen en als ze wakker waren kon ik wel schuren etc. Als ik steeds op oppas had moeten wachten had het veel langer geduurd.

Mijn kinderen waren toen 1,5.

Het is even omschakelen van een maand tijd tot heel weinig tijd maar ik denk dat je meer beren op de weg ziet dan nodig.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 07 Nov 2013 22:04

Re: Problemen nieuw appartement

Dankje, Coco! Daar had ik nog niet aan gedacht. De leefruimtes beneden moeten ook gedaan worden en zijn het grootste werk, die ook doen voor we erin gaan of erna en hoe dit dan met de meisjes? Een weekend op verlof naar oma en opa misschien? Hoelang moet een ruimte luchten na het verven?
AfbeeldingAfbeelding

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Silly-One