Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Op een nette manier geluidsoverlast melden

<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 14 Jul 2021 15:38

Op een nette manier geluidsoverlast melden

Mijn buren maken erg veel lawaai. Het is een gezin van een moeder en 3 kinderen. De hele dag wordt er echt heel hard muziek gedraaid en wanneer de kinderen thuis zijn wordt er geschreeuwd, gestommeld en het klinkt alsof er meubels worden verplaatst. Dit doen ze tot ongeveer 23 uur.
Dat kinderen geluid maken snap ik en dan vind ik prima. Echter die harde muziek, daar word ik gestoord van. Ik werk sommige dagen thuis en dan moet ik zelf echt een koptelefoon dragen om dat geluid van hiernaast af te sluiten.
Mijn vriend heeft er al een keer iets van gezegd en sindsdien draait ze 's avonds geen muziek meer. Ik vind het dan ook heel fijn dat ze daarover meedenkt en ik vind het ook sneu als ze overdag ook geen muziek meer kan draaien. Hoe kan ik dit een beetje netjes verwoorden? Ik wil graag een briefje schrijven, dat iemand voor haar kan vertalen. Ik spreek geen arabisch en zij maar gebrekkig Nederlands, dus ik dacht als ik nou een briefje schrijf, dan snapt ze het misschien beter dat ze het echt niet helemaal uit hoeft te zetten, maar alleen zachter.
<<

Toetie

Kletskop

Berichten: 695

Geregistreerd: 11 Feb 2021 20:06

Bericht 14 Jul 2021 16:35

Re: Op een nette manier geluidsoverlast melden

Kan je niet iemand anders vragen om te vertalen? Dan in een echt gesprek. Hier is een vrijwilliger instantie die zoiets doet voor buren. Misschien bij jou ook?
<<

Anoniem319

Bericht 15 Jul 2021 10:01

Re: Op een nette manier geluidsoverlast melden

Is het een gezin wat nog maar net in Nederland is en waarbij instanties betrokken zijn? Wij hebben een uit oorlogsgebied gevlucht gezin naast ons wonen, met 6 kinderen. In het begin ontzettende overlast gehad, en een gesprek aangaan was vanwege de taalbarrière lastig. Het ging dan wel even beter maar door het verschil in normen en waarden was het echt minimaal. Bijvoorbeeld, buurvrouw ging in de avond rondjes rennen over het balkon om te sporten. Dat hebben we besproken, dat gebeurde vervolgens nier meer, maar toen ging ze rondjes rennen in huis, en dan vooral de kamer grenzend aan onze woonkamer. Dat soort dingen. Uiteindelijk hebben we contact opgenomen met de woningstichting (wij hebben een koopwoning maar de woning naast ons valt weer onder de woningstichting) en met de wijkagent, vooral ook omdat een andere buurman zich heel agressief ging gedragen tegen het gezin, vanwege de overlast. Toen zijn er wat balletjes gaan rollen. Er zijn goede gesprekken geweest met instanties, hebben ze betere begeleiding gekregen (want die bleek ook helemaal niet goed opgestart) en sindsdien hebben we nul overlast. Ik verwacht geen absolute stilte met 6 kinderen (waarvan 4 pubers), dat is er ook niet maar dit zijn gewoon leefgeluiden. Helemaal prima wat mij betreft.

Dus misschien is dat nog een tip, woningstichting en/of wijkagent?
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 18 Jul 2021 14:05

Re: Op een nette manier geluidsoverlast melden

Herkenbaar Maple! Ik denk ook dat ze rondjes rennen door het huis, ik denk dan ook altijd dat ze aan het sporten is. Ik hoorde dat ze nu van woning gaan ruilen, dus ik wacht eerst de nieuwe buren even af. Ik heb ook een koophuis en de buren een huurhuis overigens.
<<

Anoniem319

Bericht 19 Jul 2021 20:44

Re: Op een nette manier geluidsoverlast melden

Hopelijk krijg je er rustigere buren voor terug!

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers