Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Urban jungle

<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4567

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:35

Bericht 24 Jan 2022 14:57

Re: Urban jungle

Ik had een tijdje geleden een vaderplant voor op de slaapkamer van m'n dochter gekocht. Volgens de omschrijving een makkelijke plant, maar hij werd snel bruin. Geen idee wat ik verkeerd heb gedaan.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Anoniem331

Bericht 24 Jan 2022 16:26

Re: Urban jungle

Dat zijn de diva’s onder de planten, dus wie je heeft gezegd dat ie makkelijk is :)

Welke had je? De paarse met zilver? Of juist helemaal zilver, of de lichtpaarse?

De paars met zilver kan in aardig in leven en mooi houden. De zilveren gaat redelijk. De lichtpaarse red ik maar niet. Zo vaak weer gekocht en weer teleurgesteld. Dus ik begin er niet meer aan. Heb nog 3 stekjes van de paars met zilver. Als die opgeven hou ik er mee op.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 25 Jan 2022 06:34

Re: Urban jungle

Ah jammer Amandine!

Van mijn 6 (grote) steentjes, zijn er nu 4 dood gegaan. En omdat ik veel medelijden met mezelf had gisteren (om andere redenen) heb ik 4 nieuwe besteld.
Ondertussen doet alles hier het prima. Ik kan binnenkort een baby bij mijn pannenkoekenplant weghalen. Op een of andere manier vinden de kinderen dat echt heel interessant.
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2335

Geregistreerd: 16 Apr 2021 13:46

Bericht 25 Jan 2022 11:05

Re: Urban jungle

Voorheen hadden wij alleen nepplanten, want we zijn echt niet in staat echte in leven te houden, maar we gaan het nu toch maar weer eens proberen. We hebben een geldboompje gekocht en een Kentiapalm. Oh ja en een lepelplantje. Ik heb een app gedownload waarmee ik bij kan houden wanneer ik water moet geven enzo dus ik hoop dat het daarmee lukt 😅
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4567

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:35

Bericht 25 Jan 2022 14:08

Re: Urban jungle

Zonder app lukt het me redelijk om m'n vetplanten en cactussen in leven te houden. Zelfs m'n orchideeën boeien regelmatig!

Ik dacht dat ik op de website van Intratuin had gelezen dat ie niet veel nodig had.

Ik had deze gekocht: https://www.osdorp.nl/product/175492/tr ... gKsMfD_BwE

Dan maar een andere zoeken, want een diva onderhouden lukt me niet 😁
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Anoniem331

Bericht 26 Jan 2022 17:30

Re: Urban jungle

Mijn man had heel lief 2 planten besteld en met opzet de avond bezorging gekozen zodat er sowieso iemand thuis zou zijn en dus de planten niet lang buiten zouden staan.

De ene plant heeft nadat ie uit de doos kwam de helft van de bladeren laten vallen. En de andere miste een lange stengel, geknakt en van het grootste blad mist de helft.
Ik ben dan gewoon wat sneu want ik heb eigenlijk 1 dode en 1 lelijke plant.
Ik dat bedrijf gemaild en wat denk je, ik krijg een korting van 10€ op mijn volgende bestellen.
Maar…. Ik ga dat nooit weer bestellen, en ik wil deze dode en lelijke plant niet.
Dus dat heb ik nu maar terug gemaild ook. Dat ik de planten liever terug stuur, want dit siert mijn huis niet.
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2335

Geregistreerd: 16 Apr 2021 13:46

Bericht 26 Jan 2022 17:48

Re: Urban jungle

Wat een slechte service, Karnemelk. Geen idee of het bedrijf er echt wat aan kan doen, dat is natuurlijk wel het risico van die planten via internet bestellen en met pakketpost laten komen, maar een beetje meer compensatie zou ze toch wel sieren. Wat voor planten zijn het?
<<

Anoniem331

Bericht 26 Jan 2022 17:56

Re: Urban jungle

Ik bestel al heel lang planten via internet en heb dit nog nooit beleefd. Dus ik vind compensatie eigenlijk niet genoeg, de ene is gewoon echt dood, en dat lijkt me niet de bedoeling.

De andere is lijkt mij met deze schade verstuurd. Er mist een half blad en die kan ik in de doos ook niet terug vinden. Dus dan verzend je een plant die niet ‘compleet’ is.

Beide philodendrons. De philodendron Micans is echt meer dan de helft van zijn blad kwijt. En de philodendron prince of orange (bekend om zijn grote balderen) mist gewoon meer dan een half blad. En gewoon lelijk gescheurd.

Wanneer je iets anders koopt wat niet compleet is of het niet doet, dan zou je zelf ook aangeven denk ik dat je bestelling niet oké is.
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2335

Geregistreerd: 16 Apr 2021 13:46

Bericht 26 Jan 2022 18:01

Re: Urban jungle

In dat geval vind ik inderdaad dat je ze terug zou mogen sturen. Een kapotte plant versturen is ook echt niet oké. Ik ben benieuwd naar hun reactie op jouw mail en hoop dat ze er niet al te moeilijk over gaan doen. Heb je wel al vaker daar besteld?
<<

Anoniem331

Bericht 26 Jan 2022 18:03

Re: Urban jungle

Nee nog nooit, en ben het ook niet weer van plan.

Op een gegeven moment had ik alle standaard planten wel dus zoek je op internet. Die bieden toch net iets anders dan het aanbod in tuincentra.
Ik ben heel benieuwd. Gewoon gevraagd of ik ze terug mag sturen.
<<

Anoniem323

Bericht 26 Jan 2022 19:47

Re: Urban jungle

Oh die oranje is gaaf! Bij mij hebben de planten het zwaar.
Sinds de verwarming aan staat, gaan er steeds meer dood. Na lang bedenken waar het probleem zat, blijkt de tocht de boosdoener. Door de verwarming verplaatste de lucht anders dan in de zomer met de ramen open.
Ik heb een deel kunnen redden, helaas niet alles.
Ik vond het ook raar dat er een paar plantjes altijd nat waren terwijl ik ze dus al heel lang geen water heb gegeven. Blijkt mijn dochter iedere ochtend 'haar' plantjes water te geven, nooit iets van gemerkt dus ze knoeit niet tijdens water geven 🤣 nu maar een kalender voor haar gemaakt welke plantjes ze op een dag water mag geven. Kan ze nog iedere dag water geven maar niet iedere keer dezelfde planten.

Karnemelk ik ben eigenlijk wel benieuwd naar jouw huis, in mijn beleving staat die aardig vol met planten! Waar laat je alles?
<<

Anoniem331

Bericht 26 Jan 2022 21:23

Re: Urban jungle

Haha, ik heb nog genoeg ruimte. Nu net een projectje op de overloop bezig.

Ik woon ook gewoon groot. Dat is denk ik ook een voordeel. Ik gebruik open kasten voor planten en voor mijn stekjes heb ik een trapje aan de muur. Daar past veel oo maar nu wel erg vol!
Ik heb een paar hoekjes waar echt grote planten staan, en de vensterbanken staan allemaal vol.
Oh en ik heb momenteel 5 hangplanten. Dus dat tikt ook lekker aan. 🤣

Dit is sowieso een pittige tijd voor planten hè. Alles is in de winterdip zeg maar. Heb je een luchtbevochtiger? Dat helpt echt enorm.
<<

Anoniem331

Bericht 26 Jan 2022 21:25

Re: Urban jungle

De prince of orange is trouwens wel echt een super mooie plant. Daarom baal ik ook dat deze zoveel schade heeft. Ontneemt echt het mooie van de plant. Zo zonde!
<<

Anoniem331

Bericht 27 Jan 2022 15:32

Re: Urban jungle

De planten worden vanavond weer opgehaald en ik krijg nieuwe geleverd met de afspraak dat als ze weer niet goed zijn dat ik me meld.
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2335

Geregistreerd: 16 Apr 2021 13:46

Bericht 27 Jan 2022 18:27

Re: Urban jungle

Karnemelk schreef:De planten worden vanavond weer opgehaald en ik krijg nieuwe geleverd met de afspraak dat als ze weer niet goed zijn dat ik me meld.


Top! Hopen dat je nu wel mooie planten krijgt!
<<

Anoniem331

Bericht 28 Jan 2022 17:09

Re: Urban jungle

Ze heeft me beloofd ze extra goed in te pakken dat ze ditmaal wel goed aankomen.

Ik had alle blaadjes die er af waren gevallen in een zakje gedaan en mee terug gestuurd. 😀
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 30 Jan 2022 18:37

Re: Urban jungle

Mehh ik had een tijdje geleden een pannenkoekplant gekocht, omdat de vorige echt helemaal was uitgevallen en er nogal zielig uitzag. De nieuwe was mooi vol, maar ook hier valt het ene na het andere blad uit! Dus ik vrees dat deze ook niet lang meer meegaat. Snapt iemand hoe dit kan? We hebben veel planten in huis en de rest doet het prima!
❤ 7 juni 2018
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1934

Geregistreerd: 23 Apr 2015 09:55

Bericht 30 Jan 2022 19:21

Re: Urban jungle

Teveel water misschien? Ik geef ze pas water als de modder helemaal droog aanvoelt, momenteel is dat bij de pannenkoekenplant ongeveer 1x per week.

Karnemelk, hopelijk komen je planten nu wel goed aan, wanneer verwacht je ze? Zonde van die andere!
2011 2012 2017
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 30 Jan 2022 19:26

Re: Urban jungle

Volgens mij niet, ik geef ze zeker niet meer dan eens per week water. Maar zal er nog eens op letten. Als deze het nu weer begeeft, ga ik in elk geval voor een andere plant.
❤ 7 juni 2018
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1934

Geregistreerd: 23 Apr 2015 09:55

Bericht 30 Jan 2022 19:40

Re: Urban jungle

Te donkere plek dan misschien? Die van mij staan op een vrij zonnige plek in de vensterbank. Ik vind het zelf ook altijd lastig om te ontdekken waar het aan ligt als ze doodgaan 🙈.
2011 2012 2017
<<

Anoniem331

Bericht 30 Jan 2022 20:32

Re: Urban jungle

Indigo schreef:Teveel water misschien? Ik geef ze pas water als de modder helemaal droog aanvoelt, momenteel is dat bij de pannenkoekenplant ongeveer 1x per week.

Karnemelk, hopelijk komen je planten nu wel goed aan, wanneer verwacht je ze? Zonde van die andere!



Dinsdagavond. Ze heeft beloofd ze meer dan goed in te pakken!
Ik hoop het erg want mijn man heeft er ook een heel mooie bloempot bij gekocht en die staat nu maar wat leeg te staan.
<<

Anoniem323

Bericht 31 Jan 2022 04:46

Re: Urban jungle

Bliss schreef:Mehh ik had een tijdje geleden een pannenkoekplant gekocht, omdat de vorige echt helemaal was uitgevallen en er nogal zielig uitzag. De nieuwe was mooi vol, maar ook hier valt het ene na het andere blad uit! Dus ik vrees dat deze ook niet lang meer meegaat. Snapt iemand hoe dit kan? We hebben veel planten in huis en de rest doet het prima!


Ik heb die van mij verplaatst en tot nu toe geen blad meer verloren *klop klop*
Door de verwarming verplaatste de lucht anders en nu stond hij in de tocht.
Op zijn nieuwe plek niet meer en dat heeft geholpen.
Het is nou wel een zielig plantje voor!
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1951

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:58

Bericht 03 Feb 2022 14:52

Re: Urban jungle

Ik heb een pachira op m'n werkkamer, gekocht bij Ikea als heel klein plantje en inmiddels al aardig groot, wat ik best een wonder vind, want ik ben een ramp met planten. Ik moet 'm eigenlijk verpotten, maar ik ben bang dat ie dan juist doodgaat.
In de badkamer staat een graslelie die ik eigenlijk stom vind, maar hij is wel lekker makkelijk en een beetje groen daar is wel leuk. In de woonkamer staat een orchidee en sinds deze week ook een bananenplant en in de slaapkamer een kentiapalm. Ik heb de Plantsome-app gedownload en ik ga me heel secuur houden aan wat die app zegt, want ik zou het zonde vinden als deze grote planten doodgaan.
<<

Anoniem331

Bericht 11 Feb 2022 22:53

Re: Urban jungle

Ik denk dat mijn man zich verveelde want ineens ging hij de balans op maken 😆

Alleen op de benedenverdieping heb ik inclusief mijn stekjes, 101 planten (en nog drie in bestelling)

Oeps 😬
<<

Anoniem323

Bericht 13 Feb 2022 20:04

Re: Urban jungle

Haha gaaf! Maar waar zet je die dan neer? Ik wil eigenlijk wel een foto zien 😇
Ik heb er een heel stuk minder maar wil er wel meer, weet alleen niet waar ik ze kan plaatsen. Mijn vensterbank en kast staat al vol. Dus ben wel benieuwd! Ik wil eigenlijk nog een mooie hangplant voor het raam maar we hebben gipsplaatjes dus dat kan niet.
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers