Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Urban jungle

<<

Anoniem331

Bericht 13 Feb 2022 22:29

Re: Urban jungle

Haha gewoon, overal!
Ik vind een foto van mijn hele huis niet echt de juiste plek om dat te tonen hier. Wel erg privé zeg maar. Maar goed. Het kan dus. Meer dan 100 planten in huis. Of ik woon heel groot? Kan ook.
<<

Anoniem323

Bericht 14 Feb 2022 05:57

Re: Urban jungle

Snap ik, ik plaats ook geen foto's. Wat dat betreft hebben wij geen gunstig huis. We hebben maar van 1 kant direct zonlicht en die plek staat vol. De rest is teveel schaduw en gaat alles dood.

Hoe gaat het met jouw levende stenen?
<<

Anoniem331

Bericht 14 Feb 2022 07:17

Re: Urban jungle

Er zijn anders heel veel planten die geen direct zonlicht nodig hebben. Ik heb 1 groot raam op het zuiden, en de rest dus allemaal niet.

Ja mijn levende steentjes gaan goed. Zo nu en dan 1 die het niet gered heeft maar de meeste doen wat ze nu moeten doen. Binnenkort even zoeken wanneer ze weer water mogen. Wil niet te vroeg wat geven.
<<

Anoniem331

Bericht 15 Feb 2022 11:41

Re: Urban jungle

Ik heb trouwens eindelijk een philodendron prince of orange 🧡
Echt een plaatje. Grote liefde voor philodendrons hier momenteel. Als het goed is komen er vandaag of morgen nog 3 stekjes ook.
<<

Anoniem331

Bericht 15 Feb 2022 11:54

Re: Urban jungle

Oeps, 4 stekjes. Niet 3 😀
<<

Anoniem330

Bericht 15 Feb 2022 12:05

Re: Urban jungle

Ik ben druk bezig met het stekken van dotted begonia's!
<<

Anoniem331

Bericht 15 Feb 2022 12:06

Re: Urban jungle

Oh leuk! Ik kan die nooit zo goed in het leven houden. Heel jammer.
<<

Anoniem330

Bericht 15 Feb 2022 12:11

Re: Urban jungle

Karnemelk schreef:Oh leuk! Ik kan die nooit zo goed in het leven houden. Heel jammer.

Noujaaaaaa. Veel licht en ( iets minder maar toch ook veel) water.
<<

Anoniem331

Bericht 15 Feb 2022 12:18

Re: Urban jungle

Heb jij de peperomia watermeloen al? Anders kunnen we eens ruilen.
<<

Anoniem330

Bericht 15 Feb 2022 12:21

Re: Urban jungle

Karnemelk schreef:Heb jij de peperomia watermeloen al? Anders kunnen we eens ruilen.

Nee die heb ik nog niet, lijkt me een goed idee! :thumbup: :thumbup:
<<

Anoniem331

Bericht 15 Feb 2022 12:30

Re: Urban jungle

Macaron schreef:
Karnemelk schreef:Heb jij de peperomia watermeloen al? Anders kunnen we eens ruilen.

Nee die heb ik nog niet, lijkt me een goed idee! :thumbup: :thumbup:



Heb trouwens bizar veel staan dus kan er wat leuks van maken.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 18 Feb 2022 11:13

Re: Urban jungle

Argh!!! Ik heb mijn cactus(-stek)vermoord🙈 en ze deed het juist zo goed. Tot ik bedacht om (te veel) water te geven🥺😭
De rest van de planten gaat prima momenteel.

Heb je van deze een foto, Karnemelk? een philodendron prince of orange 🧡
<<

Anoniem331

Bericht 18 Feb 2022 11:23

Re: Urban jungle

Soleil schreef:Argh!!! Ik heb mijn cactus(-stek)vermoord🙈 en ze deed het juist zo goed. Tot ik bedacht om (te veel) water te geven🥺😭
De rest van de planten gaat prima momenteel.

Heb je van deze een foto, Karnemelk? een philodendron prince of orange 🧡



Kan ik even maken vanmiddag! Had ik jou nou op de app?
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 18 Feb 2022 11:32

Re: Urban jungle

Ja!
<<

Anoniem331

Bericht 18 Feb 2022 12:13

Re: Urban jungle

Soleil schreef:Ja!



Meende ik al! Zal je als ik thuis ben een foto sturen. Is een hele mooie!
<<

Marlein

Noob

Berichten: 117

Geregistreerd: 18 Aug 2021 13:26

Bericht 23 Feb 2022 12:09

Re: Urban jungle

Oh nee mijn lithops gaan dood denk ik :palm: :palm:
Super jammer!

Kan hier geen foto plaatsen via de site.
<<

Anoniem323

Bericht 23 Feb 2022 15:57

Re: Urban jungle

Oh wat jammer!
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 23 Feb 2022 23:17

Re: Urban jungle

Jammer! water gegeven? Ze kunnen niet zo veel hebben hè?
Op mijn dode cactus na, is mijn plantenbestand aardig stabiel. 🌿
<<

Anoniem323

Bericht 24 Feb 2022 21:42

Re: Urban jungle

Bij mij is het nu ook stabiel en de stekjes van oktober zie ik nu opeens weer groeien! In een week tijd flink gegroeid dus het groeiseizoen is weer geopend?
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 22 Mrt 2022 21:58

Re: Urban jungle

Nou Calathea, hier is het groeiseizoen in ieder geval wel begonnen! :cheering:
Ik wil dit weekend wat foto’s maken van mijn cactussen en vetplanten, dan kan ik aan het einde van het seizoen kijken of en hoeveel groei erin zat.
Ik heb net mijn lijstje met planten opnieuw opgeschreven en op de koelkast gehangen. Dat vind ik heerlijk om te doen. Dan baal ik wel van de planten waarvan ik de variëteit niet weet. Maar goed, je kunt niet alles hebben in het leven.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 30 Apr 2022 12:44

Re: Urban jungle

Hoe gaat het met alle planten?
Ik heb de succulenten en cactussen voeding gegeven en dat heeft ze goed gedaan! Ik zie ze (bijna) groeien!
De foto’s uit mijn post hierboven heb ik ook gemaakt, ik ben benieuwd naar het verschil in de herfst.
De lithops zijn ook bijna allemaal nieuw blad aan het maken.
<<

Anoniem331

Bericht 30 Apr 2022 14:48

Re: Urban jungle

Ik vind de lente echt de mooiste tijd! Alles loopt uit, nieuw blad en je ziet de planten groeien!

Mijn lithops gaan ook echt goed. Her en der 1 die het niet gered heeft maar echt fascinerend te zien hoe die dingen leven.

Ik moet mijn bananenplant stekken maar vrees dat ik die niet meer uit de pot krijg. Dus mijn man maar even vragen of hij wil helpen.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4567

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:35

Bericht 12 Mei 2022 12:23

Re: Urban jungle

Amandine schreef:Ik had een tijdje geleden een vaderplant voor op de slaapkamer van m'n dochter gekocht. Volgens de omschrijving een makkelijke plant, maar hij werd snel bruin. Geen idee wat ik verkeerd heb gedaan.


Een klein stukje van deze plant bleef overeind. Dus ik heb alle dorre blaadjes en stukjes weggehaald en nu groeit ie als een gek. Ik had voor de zekerheid een stekje in het water gezet, maar dat is nog niet eens meer nodig. Nou ja, ik denk dat dat stekje dan naar de kamer van de jongste gaat, heeft zij ook alvast een plantje op haar kamer.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15900

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 13 Mei 2022 06:19

Re: Urban jungle

Soleil schreef:Argh!!! Ik heb mijn cactus(-stek)vermoord🙈 en ze deed het juist zo goed. Tot ik bedacht om (te veel) water te geven🥺😭
De rest van de planten gaat prima momenteel.

Heb je van deze een foto, Karnemelk? een philodendron prince of orange 🧡

Dat had ik ook! Een jaar geen water gegeven ofzo, toen een keer teveel en twee weken later was hij dood en beschimmeld. Zo jammer.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Danny

Kletskop

Berichten: 634

Geregistreerd: 07 Mei 2021 07:54

Bericht 14 Mei 2022 08:18

Re: Urban jungle

Ik heb nog steeds geen idee hoe ik hier foto's moet plaatsen...
Ik heb echt teveel planten...er is er 1 bij waarvan ik de naam niet weet,maar die is zo makkelijk te stekken dat ik er nu teveel heb.
Gelukkig vinden mijn wandelende takjes hem ook erg lekker,dus als t al te veel wordt gaan ze de takkenbak in.
Ik heb nu ook hedera gestekt...er staan bananenplantjes...wat vetplanten..soort palmpjes en nog wat.
Ik heb een hoekhuis,dus licht zat...en zon.
Sommige planten is die zon en warmte teveel,dus die hebben een ander plekje.
Ik vind t fijn,al dat groen en ik moet bekennen dat ik weleens tegen ze praat...
Als in..:'wat doe je t goed...wat een mooi blad'..
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers