Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Huis opgeruimd/schoon houden

<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 07 Jul 2021 21:07

Re: Huis opgeruimd/schoon houden

Ik kan niet tegen stof dus ik zorg iig voor dat alles in kasten ligt, maar daar is alles mee gezegd. (Ben er allergisch voor, niet dat ik het vervelend vind haha)

We hebben een robotstofzuiger en dat is een goede motivatie om de vloer leeg te hebben, anders is het sowieso weg.
R. 2013
D. 2016
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 07 Jul 2021 21:25

Re: Huis opgeruimd/schoon houden

Toetie je mag bij mij komen opruimen hoor!

Zo langzaam aan krijgen steeds meer dingen en vaste plek met handige opbergmandjes. Maar als ik zie hoe de garage en een zolder eruit zien.... Dan word ik daar best verdrietig van. Of de eettafel. Ruim ik dat helemaal op. Ligt het binnen een week weer vol. Mijn oudste komt met zoveel tekeningen en prulletjes thuis dat dat zich opstapelt. Niks mag weg natuurlijk. Ik heb nu een grote schoenendoos op tafel neergezet en daar mag ze alles in doen. Die wil ik eens in de zoveel tijd legen.

De zolder zou mijn vader voor komen om het af te maken, dan kan de garage ook verder. Maar er moeten eigenlijk héél veel weggooien... En laat dat nou net niet mijn sterkste punt zijn.

Maar ik weet ook bij dingen dat als ik er niks van zeg dat het over zes weken nog zo staat. Heel vervelend. Ik doe nu wel consequent dingen op dezelfde plek terugleggen en ik ruim echt mijn eigen troep steevast op.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1551

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:10

Bericht 08 Jul 2021 08:48

Re: Huis opgeruimd/schoon houden

Bloom schreef:Jaaaa Gympie! Precies! Hele woonkamer aan kant.. komt man binnen. Jas en tas op de stoel, laptop op tafel, bloemen/plant aan de kant, half open post ernaast, sleutels en zonnebril op een onhandige plek. Ploft op de bank. Alle kussens worden anders gelegd (als een hoopje in de hoek)… sloffen midden in het pad. En dan zijn we pas vijf minuten verder….
Kerel: ruim die spullen op waar ze horen! En laat de rest op z’n plek staan.


Haha hier net zo! Ik heb een tijdje terug een schoenenrek gekocht voor in de gang, onder de kapstok zodat ze niet meer rondzwerven in de gang. dat gaat best goed maar hij heeft geregeld dat 'ie zijn schoenen ERVOOR zet ipv erop :palm:

Verder is mijn vriend echt een afschuwelijke rommelkont, ik iets minder want ik vind een opgeruimd huis écht heerlijk! Maar wat ik hier vaker lees: sommige dingen zie je zelf gewoon niet meer zoals een stapeltje post/een boek wat ergens rondzwerft etc.. Ik kan ook heel goed rommel maken hoor maar eens per week heb ik een opruim aanval en dan ruim ik alles op. Maak alles lekker schoon en ben ik zo trots op mijzelf haha.. dan neem ik mij ook voor om dit bij te houden maar een paar dagen later is het alweer anders :laughcry: Ik ben trouwens ook goed in rommel 'verstoppen' in een grote tas, in een la oid.. vreselijke eigenschap.
Wat als het lukt
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 08 Jul 2021 08:57

Re: Huis opgeruimd/schoon houden

Trouwen met mijn man is de oplossing, hij is echt een minimalist. 1 keer per jaar ongeveer mesten we onze kledingkasten uit, veel speelgoed hebben we niet en zoon moet die 2 keer per jaar uitzoeken en doneren waar hij niet meer mee speelt. Enige plek waar wij zooi hebben is de garage en die wordt dus ook 1 keer per jaar uitgemest.
Mijn man en ik hebben een wereldreis gedaan met alleen 7 kilo handbagage op 4 continenten, dat zegt genoeg over hoe erge minimalist hij is haha.

Edit: ik heb dus ook maar 4 paar schoenen: paar hakken, winterschoenen, zomerschoenen, laarsen (ok en slippers).
Heb lente/zomer kleding en herfst/winter kleding en die wissel ik elk half jaar om. Ik winkel nooit, ik krijg kleding van mijn shopverslaafde vriendinnen ;)

Enige waar ik echt teveel van heb zijn boeken. Ooit wil ik mooie boekenkast laten maken en stal ik ze uit. Ik verzamel ook veel dingen voor mijn Nederlandse lessen. Dat is wel echt een teringzooi, maar wil ik niet weggooien.
Afbeelding
Afbeelding
<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1267

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:07

Bericht 08 Jul 2021 09:36

Re: Huis opgeruimd/schoon houden

Ik ruim altijd alles op🙈 altijd gedaan ook en zie goed als nooit iets kwijt ondat alles een vast plek heeft.
Vriend is minder opruimerig als mij maar krijg wel vaak te horen van hem dat ik bijna ziekelijk ben daarin😆
Wordt gewoon superonrustig van rommel en vuil en met onze dochter is dit dus soms ook echt een uitdaging dat er dan "rommel" speelgoed enz ligt.
Tip van mij is dus niet te erg worden daarin🤣 maar wel alles een vaste plek geven en weggooien tussendoor wat je niet meer gebruikt of nodig hebt.
<<

Danny

Kletskop

Berichten: 634

Geregistreerd: 07 Mei 2021 07:54

Bericht 08 Jul 2021 09:52

Re: Huis opgeruimd/schoon houden

Ik heb een redelijk opgeruimd huis...maar ik ben ook iemand die veel rommeltjes heeft in bakjes en mappen.
Af en toe zoek ik uit wat ik echt nog gebruik en de rest gaat weg.(om er een dag later achter te komen dat ik dat ene frutseltje nou net precies nodig heb).
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 08 Jul 2021 10:39

Re: Huis opgeruimd/schoon houden

Taeda schreef:
Popcorn schreef:Ik ben een weggooier, wat niet nodig is gaat weg. Wat lang ongebruikt ligt gaat weg, wat zijn tijd heeft gehad gaat weg. Wat in de weg ligt gaat ook soms iets te vaak weg. Ook niet altijd even handig hoor.
Maar bijhouden is hier het sleutelwoord ook. Hoe langer je iets uitstelt, hoe moeilijker het wordt het weer op de rit te krijgen. Maar moet misschien ook wat in je zitten.

Dit. En wat Housebird zegt, zorgen dat dingen een vaste plek hebben, bij voorkeur die makkelijk bereikbaar is. Zo zorg ik dat opruimen weinig moeite kost en er geen excuus is om het niet te doen.

Schoonmaken hebben we een schoonmaakster voor die wekelijks komt, daar ben ik minder goed (lees gemotiveerd) in.



Dit maar zonder schoonmaakster want die kan ik niet vinden😢
⁠♡♡♡
<<

Anoniem326

Bericht 08 Jul 2021 10:52

Re: Huis opgeruimd/schoon houden

Ik ben er niet goed in. Zo op het oog is het wel opgeruimd. Maar ik ben chaotisch. Ik heb geen structuur. En daardoor geen vaste plekken voor dingen. Ik houd niet van troep in het zicht. Dus het zijn vooral de lades waar het ophoopt. Ik ben al heel blij dat ik de meeste post digitaal ontvang. Ik ruim 1 of 2 keer per jaar de kelder op. Dan gooi ik vooral weg. Ik ben daar vrij makkelijk in. De knutselkast doe ik zo'n 4 keer per jaar en dan gooi ik ook veel weg. En mijn kleren wissel ik 2 keer per jaar van seizoen. Ook de kleren van de kinderen. En dan gaat er ook veel weg. Het zou vooral goed zijn om minder te kopen. Want dat zou minder troep betekenen. En dan het poetsen? Ik denk 2 keer per jaar de keukenkastjes van binnen schoonmaken en opnieuw organiseren?

De waskamer is het ergste. Dat is een hele kamer vol kleren. Een kast met extra kleren. Twee wasmanden met kleren die gestreken moeten worden. Een kast met beddengoed (strijk ik niet, dus ligt er niet netjes in) en handdoeken. En dan nog lades met pantys, maillots, sokken, bikini's en ondergoed. De wasmand. Koffers die bijna helemaal uitgepakt zijn, maar waar dan toch nog iets inzit. En die laat ik daar dan maar liggen tot vakantieseizoen voorbij is. De deur van die kamer zit altijd dicht. Het is vreselijk :smile:
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1299

Geregistreerd: 17 Dec 2014 20:51

Bericht 08 Jul 2021 11:22

Re: Huis opgeruimd/schoon houden

Hier ook altijd chaos. Ik ben geen poetser/opruimer. Iedere avond maak ik voor het zicht de woonkamer en gang netjes. Maar alles wordt in kasten en lades gepropt. We hebben een extra kamer op zolder. Daar kan de deur net van open. Daarnaast hebben we een berging. Daar kun je amper lopen.
Zolder is mijn terrein, berging die van mijn man. Beiden zijn we net zo erg. Een keer in de zoveel tijd ruim ik alles op en gaat er een hoop weg. Zo nu en dan pak ik een gedeelte wat ik dan opruim. Maandag bijvoorbeeld dan 1 lade, de fruitschaal (met daarin zeker geen fruit en alleen maar troep) en 1 ladekast van de kinderen. Dan gooi ik veel weg of verplaats het. Maar netjes en georganiseerd gaan we gewoon nooit worden. En dat is prima ook. Mijn man gaat overigens wel altijd als een malle staan opruimen als hij weet dat er visite komt. Ik niet. Houd niet van dat doen alsof.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 09 Jul 2021 18:08

Re: Huis opgeruimd/schoon houden

Ohhh gelukkig! Veel herkenbaarheid.
2016
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers