Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Steeds terugkomende keelpijn

<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 06 Jul 2021 21:35

Steeds terugkomende keelpijn

Het is geen Corona, ik heb een paar keer getest. Maar ik heb sinds een week of 6 steeds terugkerende keelpijn. Het doet vooral pijn bij het bewegen van mijn tong en dan helemaal achterin. Dus niet echt met slikken. Het is niet heel pijnlijk, maar wel een beetje vervelend. Ik ben daarnaast ook zwaar vermoeid en heb het idee dat ik ook extra vermoeid ben als ik die keelpijn heb. Herkenbaar voor iemand? Ik bel misschien de huisarts wel even, maar voor de vermoeidheid heb ik de afgelopen jaren al zo vaak laten bloedprikken, dus ik vermoed dat ze gewoon weer zegt dat ik even moet afwachten.
<<

Anoniem319

Bericht 06 Jul 2021 21:36

Re: Steeds terugkomende keelpijn

Heeft het niet te maken met je klieren? Zijn die dan ook opgezet?
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 06 Jul 2021 21:39

Re: Steeds terugkomende keelpijn

Nee, die zijn niet opgezet. Het lijkt anders dan de keelpijn die bij een verkoudheid hoort.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 06 Jul 2021 21:41

Re: Steeds terugkomende keelpijn

Ik heb precies hetzelfde en ik word er knettergek van. Geen tips dus helaas, maar ik lees mee!
10.04.17
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 06 Jul 2021 21:51

Re: Steeds terugkomende keelpijn

Wat gek! Zou het een Corona souvenir zijn? Ik had het in maart.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 06 Jul 2021 21:56

Re: Steeds terugkomende keelpijn

Voor zover ik weet heb ik het niet gehad.
10.04.17
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 06 Jul 2021 22:08

Re: Steeds terugkomende keelpijn

Slaap je heel toevallig met airco aan of zit je sinds kort weer op kantoor met airco bijv?

Ik had keelpijn en ging testen (negatief) en realiseerde me daarna dat we door de warmte met de airco aan sliepen. Heb ik elke keer last van als ik in airco zit.
Let's discover the world together.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 06 Jul 2021 22:18

Re: Steeds terugkomende keelpijn

We hebben geen airco. Op kantoor wel, maar die staat alweer een tijdje niet meer aan (we zetten de ramen open en nu met 20 graden is dat prima).
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 14:32

Bericht 06 Jul 2021 22:31

Re: Steeds terugkomende keelpijn

Ik heb dit ook maar wel duidelijk met slikken! Ik heb dit jaar 2x keelontsteking gehad en daarnaast is het af en aan kwakkelen met langdurig periodes keelpijn. Ik heb ook opgezette klieren.
<<

Saji

Kletskop

Berichten: 579

Geregistreerd: 23 Jul 2020 10:31

Bericht 07 Jul 2021 07:22

Re: Steeds terugkomende keelpijn

Marin schreef:Slaap je heel toevallig met airco aan of zit je sinds kort weer op kantoor met airco bijv?

Ik had keelpijn en ging testen (negatief) en realiseerde me daarna dat we door de warmte met de airco aan sliepen. Heb ik elke keer last van als ik in airco zit.


Dit herken ik wel. Ramen open tijdens auto rijden kan ik ook niet tegen, slaat mij dan ook meteen op mijn keel. Airco net zo. Hoeft maar iets open of aan te staan en heb last van mijn keel.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 07 Jul 2021 08:02

Re: Steeds terugkomende keelpijn

Dat heb ik gelukkig nooit gehad. Maar goed we hebben dus geen airco en ik rijd bijna geen auto.
Ik kom telkens weer terecht bij het chronisch vermoeidheidssyndroom. Daar is geen behandeling voor en ik moet dus bijna huilen bij het idee dat het dat zou zijn. Maar alles klopt. Die extreme vermoeidheid, moe wakker worden, een zwaar en vermoeid lichaam, spierpijn, totaal niet herstellen en de laatste tijd zelfs ziek zijn na inspanning, terugkerende keelpijn en dat het niet beter wordt als ik rust neem. Het duurt nu een jaar of 3, waarvan het het laatste half jaar toch wel steeds erger is geworden.
<<

Anoniem331

Bericht 07 Jul 2021 09:26

Re: Steeds terugkomende keelpijn

Zijn je vitamines e.d wel hoog genoeg alexis?
Al eens laten controleren?
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 07 Jul 2021 09:43

Re: Steeds terugkomende keelpijn

Ja, dat laat ik regelmatig checken. Is altijd helemaal goed.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11402

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 07 Jul 2021 09:54

Re: Steeds terugkomende keelpijn

Ben je toe aan een vitamine B12 injectie?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 07 Jul 2021 10:03

Re: Steeds terugkomende keelpijn

Jip schreef:Ben je toe aan een vitamine B12 injectie?


Nee, vorige week nog een gehad. Ik laat ook elk jaar even checken hoe hoog ik zit en dat is altijd 500 of nog hoger. Dus dat kan het ook niet zijn.
<<

Anoniem331

Bericht 07 Jul 2021 10:10

Re: Steeds terugkomende keelpijn

Ik bedenk me trouwens ineens iets, wellicht kun je dat nog eens checken.
Mijn zoon is heel lang af en aan heel moe, vaak ziek geweest, plus veel ontstekingen te pas en te onpas in en aan zijn lijf, en dat bleek van zijn amandelen te komen.
Die zijn er nu 3 jaar uit en hij is nog geen dag weer ziek geweest. Terwijl hij wel minstens een jaar af en aan ziek was en heel erg gekwakkeld heeft. Kan het daar bij jou in zitten? Amandelen hebben een heel grote invloed op alles als ze niet goed werken.
<<

Verde

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:04

Bericht 07 Jul 2021 10:21

Re: Steeds terugkomende keelpijn

Wat vervelend zeg! Ik moet bij aanhoudende keel klachten en vermoeidheid denken aan Pfeiffer, heb je dat al eens gehad en is daar al eens op geprikt door de huisarts?

Ik snap je angst voor chronisch vermoeidheidssyndroom, maar het is niet zo zwart-wit hopeloos zonder behandeling en uitzichtloos als waar je nu bang voor bent. Er zijn wel verschillende behandelingen mogelijk die ondersteuning geven en zorgen dat je er minder door beperkt wordt.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 07 Jul 2021 10:25

Re: Steeds terugkomende keelpijn

Pfeiffer heb ik nooit gehad, wordt wel elke keer geprikt als ik weer eens laat bloedprikken wegens vermoeidheid.

Amandelen nog nooit aan gedacht. Maar het is dus geen standaard keelpijn, maar meer een soort pijn wanneer ik mijn tong beweeg. Alsof die spieren echt helemaal achterin vermoeid zijn ofzo. Ik kan het niet goed uitleggen.
<<

Anoniem331

Bericht 07 Jul 2021 10:45

Re: Steeds terugkomende keelpijn

Alexis schreef:Pfeiffer heb ik nooit gehad, wordt wel elke keer geprikt als ik weer eens laat bloedprikken wegens vermoeidheid.

Amandelen nog nooit aan gedacht. Maar het is dus geen standaard keelpijn, maar meer een soort pijn wanneer ik mijn tong beweeg. Alsof die spieren echt helemaal achterin vermoeid zijn ofzo. Ik kan het niet goed uitleggen.



Misschien toch de moeite waard om te onderzoeken. Mijn zoon heeft nooit pijn aan zijn amandelen gehad. Wel waren te ze groot en ging het eten op den duur lastig.
Ze zijn er uitgehaald omdat hij allergisch reageert op antibiotica en dat is heel vervelend als van alles steeds ontsteekt.
<<

Anoniem319

Bericht 08 Jul 2021 02:27

Re: Steeds terugkomende keelpijn

Ik heb as we speak trouwens ook flinke keelpijn, inmiddels sinds een dag of 5. Ik heb het idee dat het flink op m’n stembanden zit, inmiddels goed hees sinds een paar dagen.
Hoesten doe ik nauwelijks, behalve de nachten… de afgelopen 3 nachten lijkt door het liggen m’n keel helemaal vol te lopen met vocht/slijm. Moet ook echt uit bed en even gorgelen om het weg te krijgen, het is niet zo dat ik het opgehoest krijg (en dat hoesten is in de nacht wel veel en veel meer, doet ook nog eens zeer en gaat nog meer ten koste van m’n stem).
Geen koorts en ook de coronatesten waren negatief gelukkig (meerdere zelftesten de afgelopen dagen ivm werk, en eergisteren nog even een rondje teststraat). Ik denk een keelontsteking. Maar die náchten… Ben nu op het punt dat ik morgen misschien even de dokter wil gaan bellen, ik vind het echt heel naar. Soms heb ik het gevoel er gewoon in te blijven, soms moeten happen naar lucht en dan het slijm bij het inademen ook echt horen zagen achterin m’n keel. Terwijl de dokter denk ik ook weer niet zoveel kan betekenen, met antibiotica is het waarschijnlijk net zo snel weg als zónder.
<<

Charles

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 620

Geregistreerd: 17 Okt 2016 11:32

Bericht 08 Jul 2021 09:40

Re: Steeds terugkomende keelpijn

Wat toevallig dit ik herken het helemaal! Bij mij is het een teken dat ik rustiger aan moet doen/oververmoeid. Wat de oorzaak verder is weet ik ook niet maar als ik uitrust gaat het tot nu toe altijd weer weg.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 08 Jul 2021 09:46

Re: Steeds terugkomende keelpijn

Hier ook herkenbaar!
Ik word nu een jaar ongeveer bijna standaard wakker met keelpijn, soms zwakt het af, soms blijf het de hele dag irriteren. Daarnaast inderdaad ook echt dood- dood- doodmoe :(
Heb me ook al tig keer laten testen, maar tot nu toe alles steeds negatief.
Ook al 100 x bloed laten prikken, dan is alles in orde. Alleen soms mijn vit D wat laag, maar daar krijg ik dan van die shotjes voor. Mijn amandelen zijn er al uit (omdat ik vroeger om de haverklap keelontsteking had).
Word er echt wel een beetje krankjorum van eigenlijk.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6681

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 08 Jul 2021 10:02

Re: Steeds terugkomende keelpijn

Heb je gekeken of er vocht/schimmel in de muren zit? Het klinkt voor mij als klachten van toen ik in een huis woonde met vocht in plafond en muren. Ik had er ook hoofdpijn bij.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 08 Jul 2021 12:21

Re: Steeds terugkomende keelpijn

Marsy op de badkamer wel wat op het plafond. Zou dat zoveel effect kunnen hebben?
Ik denk dat ik ook oververmoeid ben hoor. We slapen nu 3 jaar en 4 maanden niet door. Meestal maar 1x eruit tussen 2 en 4, maar vannacht van 20.30 tot 3 echt elk kwartier. Uitrusten gaat niet, want ik heb gewoon werk en een (slecht slapend) kind en mijn vriend is wegens omstandigheden al een jaar 6 dagen per week weg van 6.30 tot 19.00. Dus dat zal ook wel meespelen hoor, maar die keelpijn had ik eerder niet, hoewel ik al 3 jaar oververmoeid ben.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 08 Jul 2021 12:39

Re: Steeds terugkomende keelpijn

Marsy31 schreef:Heb je gekeken of er vocht/schimmel in de muren zit? Het klinkt voor mij als klachten van toen ik in een huis woonde met vocht in plafond en muren. Ik had er ook hoofdpijn bij.


Check... bijkeuken :palm:
Volgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers