Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Show je badkamer

<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 06 Jul 2021 11:48

Show je badkamer

Wij moeten onze badkamers gaan kiezen en ik vind het zo moeilijk. Ik denk dat ik donkerbruin marmer(look) wil op de muren (van die platen van 3 meter hoog) en de andere muren gestuukt en de vloer beige. Heb dé tegels alleen nog steeds niet gevonden. Ben benieuwd wat jullie hebben!
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 06 Jul 2021 12:02

Re: Show je badkamer

Wij hebben destijds een stylist gevraagd om schetsen te maken. Heb ik hier al vaker geadviseerd, wij zijn er ontzettend blij mee. De kosten voor haar advies waren op de badkamer ook maar een klein bedrag en zo hadden we echt wat we wilden. In de badkamerzaken komen ze toch vaak met de badkamers zoals zij ze kunnen maken en/of hebben gemaakt.

Dit was het ontwerp (keytostyling):
Afbeelding

Het resultaat:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 06 Jul 2021 12:22

Re: Show je badkamer

Heel mooi Taeda! Onze architect denkt idd ook mee, maar we moeten wel zelf aangeven welke stijl we willen.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 06 Jul 2021 12:34

Re: Show je badkamer

Wij hadden een bord op Pinterest gemaakt, zodat ze inderdaad gevoel kreeg bij wat we wilden. Met haar tekeningen (iets uitgebreider dan de collage) zijn we naar de badkamerzaak gegaan en konden we heel gericht zoeken. Daar nog wat praktische tip gekregen over de plaatsing van de doucheknopen (bij de deur in plaats van onder de doucheknop, plaatsing van de doucheknop, badkraan) en dat maakte samen een heel fijn geheel!
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Toetie

Kletskop

Berichten: 695

Geregistreerd: 11 Feb 2021 20:06

Bericht 06 Jul 2021 12:43

Re: Show je badkamer

Ik volg, onze badkamer was eigenlijk nog een 10 jaren plan maar hij blijkt toch slechter dan gedacht. Wij willen een inloopdouche, hoeveel ruimte heb je daarvoor nodig?
De badkamer van taeda vind ik echt prachtig maar voor ons te donker, we hebben maar een heel klein raampje. Ik wil die eigenlijk verplaatsen en dan meteen een brede bovenraam van maken.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 06 Jul 2021 12:47

Re: Show je badkamer

Bedoel je de grootte van de badkamer of voor de douche? Onze huidige badkamer is klein, maar er zit een wc, wastafel, douche en bad in en de douche is maar 80x80. Dat is krap, maar op zich te doen. Er moet dan wel echt een deur voor, dus geen inloopdouche.

Wij krijgen op beide badkamers een inloopdouche, ik denk dat de ruimte die de douche inneemt ongeveer 1.20 bij 3 meter is. We zetten er dan geen deuren in, maar de muur wordt wel onderbroken door een raam van vloer tot boven. Met waterontharder in de leiding hopen we dat het dan meevalt met de kalkaanslag. Op een badkamer krijgen we ook een bad, maar zelf willen we dat niet en daar komt dan een wastafel eiland. We hebben een hele muur raam tot aan de nok, zo’n driehoek dus en dan verdeeld over meer ruiten. Dus wij kunnen denk ik wel voor donker gaan.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 06 Jul 2021 13:03

Re: Show je badkamer

Onze badkamer (zat er al in dus geen tegel keuzes gemaakt)

Afbeelding

Afbeelding

En sinds de verbouwing met deze tegels achter de wc.
Afbeelding


Zolderbadkamer (wel zelf bedacht)
Afbeelding

Afbeelding
Ik ben zelf nog steeds heel blij mee die blauwe tegeltjes. We wilden eigenlijk blauwe metro tegels maar die hadden ze niet op voorraad door corona dus het werd dit en eigenlijk heel blij mee.
Let's discover the world together.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 06 Jul 2021 13:03

Re: Show je badkamer

Mooi Taeda! Heerlijk ook, zo'n bad!

Ik heb een simpele badkamer die standaard geleverd werd bij de woning. Helaas hebben ze uiteindelijk bespaard op de douche en is er een gordijnrails gekomen i.p.v. een douchecabine. Twijfel nu of ik die er zelf nog in ga bouwen zodat het wat minder 'woningbouw' wordt.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 06 Jul 2021 13:04

Re: Show je badkamer

Heel mooi Taeda!
Let's discover the world together.
<<

Danny

Kletskop

Berichten: 634

Geregistreerd: 07 Mei 2021 08:54

Bericht 06 Jul 2021 13:18

Re: Show je badkamer

Ik show m maar ff niet...er moet een heleboel aan gebeuren.
Er zitten tegels los...er zit een gaatje in de wasbak dat ik zo dicht ga maken en het plafond moet nidig gewit worden.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 06 Jul 2021 13:23

Re: Show je badkamer

Thanks, we zijn er ook zo blij mee! Het randje bij de wasbakken heb ik destijds van Azi overgenomen als idee. En de extra betegeling bij het bad is ook zo fijn, met kinderen om op te zitten en ze op te zetten om af te drogen. Maar ook gewoon om even wat op te leggen met douchen/badderen.

Marin, bij jullie eerste badkamer krijg ik altijd een heerlijk hotelgevoel. En de tweede vind ik ook leuk, wat lichter en door dat blauw speelser voor de kids, zonder een kinderbadkamer te zijn.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11577

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 06 Jul 2021 13:26

Re: Show je badkamer

https://homedeco.nl/blog/de-mooiste-bad ... ten-vloer/

Onder ‘de houten badmat’
Dit is wat wij krijgen qua kleur. Lichtgrijze betonlook tegels op de muur en op de vloer houtlook. Het meubel wordt geloof ik wit net als de radiator. Douche durf ik niet te zeggen dat heeft mijn vriend uitgezocht.
2015 💙
<<

Elisabeth

Kletskop

Berichten: 920

Geregistreerd: 10 Jan 2019 17:59

Bericht 06 Jul 2021 13:44

Re: Show je badkamer

Dit is onze badkamer. Nu drie maanden geleden geïnstalleerd. Wij wilde het vooral licht houden. Met de houtlooktegel breekt het witte een beetje. We zijn er heel blij mee. Vooral de ruimte van onze douche is fijn.

We wilde trouwens eerst een inloopdouche, maar toch gekozen voor een dichte douche ivm kinderen en een waterballet in de hele badkamer 😅

Afbeelding

Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 06 Jul 2021 14:14

Re: Show je badkamer

Taeda schreef:Marin, bij jullie eerste badkamer krijg ik altijd een heerlijk hotelgevoel. En de tweede vind ik ook leuk, wat lichter en door dat blauw speelser voor de kids, zonder een kinderbadkamer te zijn.


Dank je! Ja de kinderbadkamer heeft iets speels daardoor inderdaad. Leuk zoals je dat zo zegt. Intussen is het natuurlijk nog iets meer kinderbadkamer geworden doordat er speeltjes staan en we hebben bijvoorbeeld een vrolijke badmat en gekleurde handdoekhaken opgehangen.

Ik had jullie badkamer ook zo uit kunnen kiezen denk ik.

Elisabeth, wat bijzonder met al dat hout. Dat zie je niet vaak. Het doet me denken aan een luxe wintersportchalet, beetje winterse spa achtig.
Let's discover the world together.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11577

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 06 Jul 2021 14:31

Re: Show je badkamer

Marin schreef:
Taeda schreef:Marin, bij jullie eerste badkamer krijg ik altijd een heerlijk hotelgevoel. En de tweede vind ik ook leuk, wat lichter en door dat blauw speelser voor de kids, zonder een kinderbadkamer te zijn.


Dank je! Ja de kinderbadkamer heeft iets speels daardoor inderdaad. Leuk zoals je dat zo zegt. Intussen is het natuurlijk nog iets meer kinderbadkamer geworden doordat er speeltjes staan en we hebben bijvoorbeeld een vrolijke badmat en gekleurde handdoekhaken opgehangen.

Ik had jullie badkamer ook zo uit kunnen kiezen denk ik.

Elisabeth, wat bijzonder met al dat hout. Dat zie je niet vaak. Het doet me denken aan een luxe wintersportchalet, beetje winterse spa achtig.


Ik denk dat de houtlook de nieuwe zwarte kozijnen zijn. Alleen dan voor de badkamer. Maar wij vinden het ook mooi dus leggen dat lekker in de badkamer en toiletten. Ergens best een maf idee dat we straks in de woonkamer dezelfde tegels als in de badkamer hebben.
2015 💙
<<

Elisabeth

Kletskop

Berichten: 920

Geregistreerd: 10 Jan 2019 17:59

Bericht 06 Jul 2021 14:45

Re: Show je badkamer

Oh wat grappig, ik wist niet dat het zo'n hype was met het hout.

Wij krijgen in de achtertuin straks ook keramische houtlook tegels :smile:
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11577

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 06 Jul 2021 14:56

Re: Show je badkamer

Elisabeth schreef:Oh wat grappig, ik wist niet dat het zo'n hype was met het hout.

Wij krijgen in de achtertuin straks ook keramische houtlook tegels :smile:


Als ik het vergelijk met 3 jaar geleden zie je ze nu echt overal en veel in de winkels liggen. Ben wel benieuwd hoe het er in de tuin uitziet. Wij hebben ze straks dus in de woonkamer, bijkeuken, gang, toiletten en badkamer.
2015 💙
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 06 Jul 2021 15:09

Re: Show je badkamer

Ohh, ik wil ook zo'n ruime badkamer!
Die van ons is maar 1,4 bij 2m ongeveer. Kun je net niks mee..
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Elisabeth

Kletskop

Berichten: 920

Geregistreerd: 10 Jan 2019 17:59

Bericht 06 Jul 2021 15:14

Re: Show je badkamer

Minx schreef:
Elisabeth schreef:Oh wat grappig, ik wist niet dat het zo'n hype was met het hout.

Wij krijgen in de achtertuin straks ook keramische houtlook tegels :smile:


Als ik het vergelijk met 3 jaar geleden zie je ze nu echt overal en veel in de winkels liggen. Ben wel benieuwd hoe het er in de tuin uitziet. Wij hebben ze straks dus in de woonkamer, bijkeuken, gang, toiletten en badkamer.


Wel mooi denk ik hoe jullie het doen. Creëert een soort van rust denk ik.

In de tuin komt het onder de overkapping. Daaromheen gewoon een klinker en ook gras. Dus niet de hele tuin.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 06 Jul 2021 15:42

Re: Show je badkamer

* foto’s weg*

Beetje een gekke kleur door een filter denk ik, maar dit is onze badkamer. (Het contrast in het marmer is in het echt minder, de lijnen zijn minder donker)
Laatst gewijzigd door minoessepoes op 06 Jul 2021 23:10, in totaal 1 keer gewijzigd.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Banana

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 489

Geregistreerd: 05 Jul 2021 18:23

Bericht 06 Jul 2021 16:50

Re: Show je badkamer

Wat een prachtige badkamers hebben jullie allemaal! Minoessepoes en Taeda, zoiets als jullie zou ik zelf ook kiezen, en in mijn dromen dan nog zo'n vrijstaande ronde moderne badkuip erbij, weet je wel. Aaaah een mens kan dromen.

Onze badkamer is geen foto waard, we hebben er wel gelukkig twee, maar ze zijn klein en niets bijzonders! Ben van plan om nog een beetje te 'pimpen', weet niet wat er nog aan te redden valt, maar de buurvrouw heeft het toch heel leuk voor elkaar gekregen dus ik ga haar voorbeeld een beetje volgen. Gelukkig ben ik kleine badkamers gewend, en dat wordt gewoon extra genieten in de toekomst als ik ook ooit zo'n mooie badkamer mag hebben :D
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9777

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 06 Jul 2021 17:12

Re: Show je badkamer

Op YouTube geef ik een hele badkamer toer haha. Wij hebben een witte badkamer met Portugese tegels.
<<

Toetie

Kletskop

Berichten: 695

Geregistreerd: 11 Feb 2021 20:06

Bericht 06 Jul 2021 18:00

Re: Show je badkamer

Prachtig Elisabeth! Wat hangt er rechts in de hoek naast de douche? Ik zie daar boven en onder iets maar kan er niet uithalen wat
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 06 Jul 2021 19:30

Re: Show je badkamer

Toetie schreef:Prachtig Elisabeth! Wat hangt er rechts in de hoek naast de douche? Ik zie daar boven en onder iets maar kan er niet uithalen wat


Dat is voor de sunshower in de muur.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Elisabeth

Kletskop

Berichten: 920

Geregistreerd: 10 Jan 2019 17:59

Bericht 06 Jul 2021 19:44

Re: Show je badkamer

Mamsie schreef:
Toetie schreef:Prachtig Elisabeth! Wat hangt er rechts in de hoek naast de douche? Ik zie daar boven en onder iets maar kan er niet uithalen wat


Dat is voor de sunshower in de muur.


Ja klopt! In de douche zie je een glazen plaat. Dat is de sunshower. Die plaatjes aan de zijkant zijn om de warmte kwijt te kunnen.
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers