Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Baan opzeggen (het gesprek)

<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 09 Jul 2021 12:51

Re: Baan opzeggen (het gesprek)

Wat erg, Caulfield! Heb je ook niks meer gehoord?

@Marin, ik snap best dat je het op je werk nog niet wilde delen, maar als iemand iets gaat aanpassen in zijn/haar inzetbaarheid qua diensten zou ik ook raar opkijken als ik daar niet bij word betrokken als leidinggevende.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 09 Jul 2021 13:29

Re: Baan opzeggen (het gesprek)

Ja al had ik hem liever pas verteld na de termijnecho. En daarbij vind ik het doorroddelen via via hierover ook echt niet oké. En het gevoel dat je als vrouw op 't matje geroepen wordt omdat je je zwangerschap nog niet hebt verteld ook echt niet oké.
Ik was in elk geval not amused er mee.

Maar valt alles mee bij sommige dingen die ik hier lees zeg.
Let's discover the world together.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 09 Jul 2021 17:07

Re: Baan opzeggen (het gesprek)

Ik heb regelmatig zo'n gesprek (niet als opzegger hoor) en ben altijd erg blij voor de medewerkers. Meestal is het ook gewoon een hele mooie stap wat wordt gemaakt en ben ik trots op het proces daar naar toe. Niet een gesprek wat vervelend moet zijn vind ik.
R. 2013
D. 2016
<<

Katie

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 229

Geregistreerd: 11 Dec 2019 19:15

Bericht 09 Jul 2021 20:14

Re: Baan opzeggen (het gesprek)

Oh Teun dat is ook een hele nare reactie. Wat stom. Hopelijk kun je het naast je neerleggen en zien dat het van zijn kant een hele vreemde reactie is en het niet persoonlijk op nemen.

Ik lees nu pas jullie ervaringen, Marin en Caulfield. Wat erg zeg. Mensen kunnen soms echt de plank enorm mis slaan.

Ik twijfel of ik mijn leidinggevende een berichtje stuur of eerst mijn ontslag indien bij HR en de vervangend leidinggevende en dan op de dag van haar terugkomst bel om het toch een soort van persoonlijk te kunnen vertellen.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1290

Geregistreerd: 08 Feb 2021 14:35

Bericht 18 Jul 2021 13:06

Re: Baan opzeggen (het gesprek)

Ik heb het verteld. Hooguit 1 minuut bij mijn baas gestaan. Hij glimlachte, bleef op zijn toetsenbord typen en zei dat het een slechte timing was en dat ik mijn verlof niet mag opnemen.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 18 Jul 2021 13:57

Re: Baan opzeggen (het gesprek)

Wat een onprofessionele eikel.
❤ 7 juni 2018
<<

Banana

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 489

Geregistreerd: 05 Jul 2021 17:23

Bericht 18 Jul 2021 13:58

Re: Baan opzeggen (het gesprek)

Alexis schreef:Ik heb het verteld. Hooguit 1 minuut bij mijn baas gestaan. Hij glimlachte, bleef op zijn toetsenbord typen en zei dat het een slechte timing was en dat ik mijn verlof niet mag opnemen.


Nou zeg :12:
Wat een empathie weer. En persoonlijke interesse in mensen, en zo. Pffff.
Baal je erg dat je je verlof niet mag opnemen?
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 18 Jul 2021 14:03

Re: Baan opzeggen (het gesprek)

Een bedrijf mag dat alleen bij zwaarwegende redenen weigeren, je verlof bij einde dienstverband.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1290

Geregistreerd: 08 Feb 2021 14:35

Bericht 18 Jul 2021 14:05

Re: Baan opzeggen (het gesprek)

Banana schreef:
Alexis schreef:Ik heb het verteld. Hooguit 1 minuut bij mijn baas gestaan. Hij glimlachte, bleef op zijn toetsenbord typen en zei dat het een slechte timing was en dat ik mijn verlof niet mag opnemen.


Nou zeg :12:
Wat een empathie weer. En persoonlijke interesse in mensen, en zo. Pffff.
Baal je erg dat je je verlof niet mag opnemen?


Eigenlijk best wel ja. Ik heb daardoor maar 1 week tegelijk met mijn vriend vrij en we hebben al sinds november 2019 geen vakantie meer gehad. Dus we waren er eigenlijk zo aan toe.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1290

Geregistreerd: 08 Feb 2021 14:35

Bericht 18 Jul 2021 14:06

Re: Baan opzeggen (het gesprek)

Sawadee schreef:Een bedrijf mag dat alleen bij zwaarwegende redenen weigeren, je verlof bij einde dienstverband.


Het is een van de twee drukste perioden van het jaar en ze kunnen het dan echt niet zonder mij redden zeggen ze. Iemand moet worden ingewerkt (administratiekantoor gaat mijn taken overnemen), en diegene kan alleen die weken die ik graag vrij zou willen. Dus ik vrees dat die reden zwaar genoeg weegt.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1290

Geregistreerd: 08 Feb 2021 14:35

Bericht 18 Jul 2021 14:08

Re: Baan opzeggen (het gesprek)

Banana schreef:
Alexis schreef:Ik heb het verteld. Hooguit 1 minuut bij mijn baas gestaan. Hij glimlachte, bleef op zijn toetsenbord typen en zei dat het een slechte timing was en dat ik mijn verlof niet mag opnemen.


Nou zeg :12:
Wat een empathie weer. En persoonlijke interesse in mensen, en zo. Pffff.
Baal je erg dat je je verlof niet mag opnemen?


Dat dus ook idd. Geen jammer ofzo, geen interesse in het waarom, geen bedankt. Ik vond het super moeilijk, omdat ik iedereen zo aardig vind, er graag kom en niet wil dat ze teleurgesteld zijn Of in de problemen komen als ik wegga. Maar na deze reactie weet ik zeker dat het de juiste keuze was
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 18 Jul 2021 14:10

Re: Baan opzeggen (het gesprek)

Heb je rechtsbijstand? Dan zou ik het daar eens navragen. Want stel je wordt ziek, dan moeten ze het ook zonder je kunnen.
Ik zou er niet zomaar mee akkoord gaan, zeker niet als ze zo reageren.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1290

Geregistreerd: 08 Feb 2021 14:35

Bericht 18 Jul 2021 14:20

Re: Baan opzeggen (het gesprek)

Sawadee schreef:Heb je rechtsbijstand? Dan zou ik het daar eens navragen. Want stel je wordt ziek, dan moeten ze het ook zonder je kunnen.
Ik zou er niet zomaar mee akkoord gaan, zeker niet als ze zo reageren.


Heb ik ja. Misschien heb je wel gelijk. Ik ga nog eens goed googelen.
<<

Banana

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 489

Geregistreerd: 05 Jul 2021 17:23

Bericht 18 Jul 2021 20:08

Re: Baan opzeggen (het gesprek)

Balen hoor, snap dat je juist erg aan vakantie toe was, ik hoop dat het alsnog gaat lukken (goede tip van die rechtsbijstand) en anders gewoon 100% genieten van die week samen.
En inderdaad, nu weet je zeker dat je de juiste keuze hebt gemaakt ;-)
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 19 Jul 2021 09:14

Re: Baan opzeggen (het gesprek)

Ik zou indien je het uit kan houden tot je nieuwe baan gewoon niet meer gaan werken daar.
Roept hij je op voor werk en kom je niet dan is dat wel eens waar reden voor ontslag, maar dan moet hij als nog al je vrije dagen etc uitbetalen.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1290

Geregistreerd: 08 Feb 2021 14:35

Bericht 19 Jul 2021 09:47

Re: Baan opzeggen (het gesprek)

Fred dat vind ik dus niet netjes. Ik wil er met een goed gevoel weggaan. Ik heb er fijn gewerkt en wellicht heb ik ze nog ooit nodig voor referenties ofzo. En ze wonen om de hoek.
Ik hou het er nog wel uit, ik had alleen wel heel graag meer dan 1 week samen met mijn vriend vakantie gehad. En heb ook nog heel veel te doen, waarvan ik had gehoopt dat eind augustus te kunnen doen.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 19 Jul 2021 10:11

Re: Baan opzeggen (het gesprek)

Dat kan ook, maar goed ik heb denk ik een vrij negatief beeld omtrent werkgevers. Vertrouw ze namelijk voor geen meter, dus als ik weg ga en ze werken tegen dan heb ik schijt als ze erg moeilijk gaan doen.
Referentie wel of niet is, is niet erg vind ik. Ik gebruik vaak een smoesje in sollicitaties als ze daarom gaan vragen (in de trant van ik wil niet dat je mijn oude werkgever lastig valt met mijn sollicitaties, aangezien ik bij meerdere bedrijven gesprekken heb lopen zouden ze dan vaak worden gebeld de komende periode en dat vind ik niet prettig voor ze).
<<

Tauriel

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 466

Geregistreerd: 17 Jun 2021 12:23

Bericht 19 Jul 2021 12:22

Re: Baan opzeggen (het gesprek)

Jammer dat je baas zo reageert. Hij denkt ook niet echt mee mbt het opnemen van je verlof. Jammer dat het zo moet gaan. Succes met werken de laatste weken.
“Smile and wave, boys. Smile and wave…"
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2076

Geregistreerd: 08 Nov 2018 15:38

Bericht 19 Jul 2021 12:38

Re: Baan opzeggen (het gesprek)

Wat een nare reactie van je baas zeg. Ik zou echt nog een gesprek met hem aangaan dat je het vervelend vindt dat hij zo kortaf reageert omdat je je naar jou weten toch altijd goed hebt ingezet voor het bedrijf (ga ik dan van uit). En of er nog iets bespreekbaar is qua vrij nemen. Je bent toch sowieso verplicht ieder jaar een bepaald aantal weken aaneengesloten op te nemen. Vreemd dat je niet meer vrij bent geweest sinds 2019. Ik zou dus je contract er nog even op na slaan en aangeven dat een weekje al fijn zou zijn (zodat je zelf totaal 2 weken hebt). Als hij nors blijft doen dan zou ik vragen hoe hij het gaat oplossen als je ziek wordt (en ja, daarmee de indruk wekken dat dat je plan is). Dag... Ik zou ook liever op goede voet weggaan hoor want als je nieuwe baan onverhoopt toch niet bevalt dan kun je nog een referentie hieruit halen natuurlijk. Maar snap wel dat het met zijn houding wel lastig is.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 20 Jul 2021 08:35

Re: Baan opzeggen (het gesprek)

Mbt verlof, hoe vervelend dat ook is, bezetting is naar mijn weten een geldige reden. Moet ik helaas ook wel eens inzetten en dat is echt niet om iemand tegen te werken. Je hebt natuurlijk een contract tot datum x en daar rekent een bedrijf op.
R. 2013
D. 2016
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1290

Geregistreerd: 08 Feb 2021 14:35

Bericht 20 Jul 2021 11:40

Re: Baan opzeggen (het gesprek)

Snap ik hoor Spencer en het is ook niet anders. Maar in dit geval vind ik het wel echt jammer dat ze precies die weken willen dat ik er ben (1 week verschuiven zo qua drukte niet uitmaken) en dat ik op dinsdag nog naar mijn huidige werk moet en het op woensdag al 1 sept is. Ik vind dat dan geen lekkere week.
Ik had gewoon echt heel graag 2 weken vrij gehad met mijn gezin.
Vorige

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers