Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Jouw eigen uitvaart

<<

Anoniem319

Bericht 05 Jul 2021 21:23

Jouw eigen uitvaart

Heb je daar wel eens over nagedacht? Wat zijn bijvoorbeeld je wensen qua begraven/cremeren, muziek etc? En misschien heb je het zelfs ergens opgeschreven? En weten mensen in je omgeving ook daarvan?

Na het plotselinge overlijden van Jordana, en een week later nog een plotseling veel te jong overlijden in mijn omgeving ben ik daar toch veel mee bezig. Mijn nabestaanden zouden denk ik geen idee hebben, zou mij wat overkomen. Andersom zou ik dat van mijn vriend ook niet weten welke details hij fijn en belangrijk zou vinden. Ik ben altijd geneigd om de dood te beschouwen als iets wat nog héél lang duurt en waar ik helemaal niet over na wil denken, maar ik denk dat het verstandig is om dat juist wel eens te doen. Ik vroeg me af: zijn jullie daar wel eens mee bezig?
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 05 Jul 2021 21:35

Re: Jouw eigen uitvaart

Het liefst wil je daar nog heel lang niet over nadenken hè, en ervan uit gaan dat het nog heel lang op zich laat wachten. Kan me wel voorstellen dat je er nu toch veel mee bezig bent, nu deze dingen in je omgeving gebeurt zijn.

Ik heb wensen qua muziek, die hou ik bij in een notitie op mijn telefoon. Mijn man weet daarvan. Laatst was er van 1 liedje een andere versie op de radio, dan benoem ik ook wel even dat dat dus niet degene is die ik bedoel. Op de muziek na ben ik er niet zo mee bezig, omdat ik dat, in ieder geval voor nu, ook niet zo weet. Ik vond het bij het overlijden van mijn moeder ook best eens lastig dat zij alles zo had uitgedacht. Zo wilde ze op haar kist een boeket met alleen maar witte rozen. Vervolgens vroeg de bloemist aan mij en mijn zusje of er wel opvulbloemetjes bij mochten, en dat vond ik toen zo’n lastige vraag.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Anoniem331

Bericht 05 Jul 2021 21:38

Re: Jouw eigen uitvaart

Het enige wat ik met mijn kinderen besproken heb, is dat ik gecremeerd word, en dat ze mij dan beide in een urn thuis hebben.
Dat lijkt me mooi, dat ik er nog wel ben.

En ken je dat nummer van Boney M? Little drummer boy? Dat vind ik zo’n prachtig mooi nummer, ik denk dat mijn zoon zulke informatie onthoud (wel eens gezegd dat dat lied op mijn uitvaart mag) en dat dus gedraaid word.
En ik heb met mijn man besproken van wie ik niet wil dat ze er dan zijn/uitgenodigd worden.
Bij het leven niet, dan bij de dood ook niet.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 05 Jul 2021 22:07

Re: Jouw eigen uitvaart

Het maakt mij echt helemaal niks uit. Ik wil graag dat mijn kinderen doen wat voor hen goed voelt. Als dat een begrafenis met 200 mensen is, dan is dat prima. Is dat een crematie waar zij alleen aanwezig zijn dan is dat ook goed.
Zolang zij maar goed afscheid kunnen nemen.
Laatst gewijzigd door Lexi op 06 Jul 2021 06:21, in totaal 1 keer gewijzigd.
2010 2012
<<

Toetie

Kletskop

Berichten: 695

Geregistreerd: 11 Feb 2021 19:06

Bericht 06 Jul 2021 05:06

Re: Jouw eigen uitvaart

Mijn man en ik hebben het er al over gehad en ik heb het er ook met mijn ouders over gehad en mijn man met zijn ouders. Het is voor ons allemaal duidelijk dus.

Ik wil gecremeerd worden en uitgestrooid. Ik heb een hekel aan lange uitvaarten dus van mij mag het kort maar krachtig zijn en alleen met familie en vrienden dus op uitnodiging. De rest had maar moeten komen toen ik nog in leven was.
En geen bloemstukken want dat is gewoon geld weggooien, kunnen ze beter in hun zak houden en besteden aan mijn kinderen.
Ik heb niets met muziek dus dat regelt mijn zus maar. Wat op dat moment mooi is. En dat mag met een cd en als ze wil, mag ze zelf zingen of iemand van haar koor.

Nou ja, zoals je ziet maak ik mij niet zo druk om mijn uitvaart. Wil het gewoon simpel en goedkoop.
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 06 Jul 2021 05:22

Re: Jouw eigen uitvaart

Ik wil gecremeerd worden en ook uitgestrooid.

De muziek laat ik aan mijn nabestaanden over. Ik hoor het toch niet meer 😁
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 06 Jul 2021 05:30

Re: Jouw eigen uitvaart

Mijn vriend en ik weten elkaars wensen ongeveer.
Ik (en hij sindsdien ook) wil gecremeerd en uitgestrooid worden. Ergens in de natuur, lekker rustig.
Muziek.. tja mijn muzieksmaak (stevige rock) is niet heel geschikt voor een uitvaart, dus iets anders mag ook.
Een serie met mooie foto’s die laten zien wie ik was, een toespraakje hier en daar. En daarna een borrel met drank en hapjes, het mag ook gezellig zijn.
Ik hoop alleen dat het nog heel lang duurt!
<<

Anoniem324

Bericht 06 Jul 2021 05:46

Re: Jouw eigen uitvaart

Ik heb geen wensen, ik wil graag dat mijn nabestaanden doen waar zij zich fijn bij voelen. Dat heb ik ook zo besproken. Voor mijn man geldt hetzelfde, we hebben wel besproken in welk land hij graag begraven/gecremeerd wil worden, dat vond ik belangrijk om te weten.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3159

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 06 Jul 2021 06:51

Re: Jouw eigen uitvaart

Pff, hier hebben wij het eigenlijk nog nooit over gehad. Ik zou het van man ook niet weten. Niet eens of hij gecremeerd of begraven wil worden.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1635

Geregistreerd: 11 Jul 2018 17:09

Bericht 06 Jul 2021 08:48

Re: Jouw eigen uitvaart

Ik ben er door Jordana ook meer mee bezig. Al zijn er een paar dingen die ik al wel wist en had uitgesproken tegen mijn man. Maar we hebben (ja, ik weet het, niet slim) nog geen testament bijvoorbeeld. Dat willen we nu zo snel mogelijk gaan regelen. En ook andere simpele dingen. Denk aan dat mijn man mijn laptop in kan en mijn telefoon voor in geval van nood. Dat heeft dan wel niks met je uitvaart te maken, maar goed.
Over mijn uitvaart zelf heb ik weinig ideeën. Van mijn man weet ik het wel een beetje. We willen in elk geval beiden gecremeerd worden.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 06 Jul 2021 08:49

Re: Jouw eigen uitvaart

Ik vind het al lastig om dit topic te openen, laat staan om over na te denken. Verder dan cremeren en orgaandonatie kom ik niet.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1290

Geregistreerd: 08 Feb 2021 14:35

Bericht 06 Jul 2021 08:56

Re: Jouw eigen uitvaart

Lexi schreef:Het maakt mij echt helemaal niks uit. Ik wil graag dat mijn kinderen doen wat voor hen goed voelt. Als dat een begrafenis met 200 mensen is, dan is dat prima. Is dat een crematie waar zij alleen aanwezig zijn dan is dat ook goed.
Zolang zij maar goed afscheid kunnen nemen.


Precies dit. Merkte dat dit bij het overlijden van mijn vader voor ons heel fijn was.
<<

Brooke

Bericht 06 Jul 2021 09:50

Re: Jouw eigen uitvaart

Ja, mijn man en ik hebben het er al geregeld over gehad. Nee het is niet leuk, maar na mijn bijna-doodervaring in 2013 zijn wij heel bewust van dat het leven niet vanzelfsprekend is en het ook zomaar voorbij kan zijn. Wij weten dan ook van elkaar wat we wel en niet willen. We hebben het er soms over als het ter sprake komt toevallig en we praten er ook gewoon open over.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2076

Geregistreerd: 08 Nov 2018 15:38

Bericht 06 Jul 2021 10:17

Re: Jouw eigen uitvaart

Ja ik heb dat in een bestand staan met daarin de muziek, een stuk waarvan ik wil dat het voorgelezen wordt (maakt niet uit door wie) en wat er met de bloemen moet gebeuren. Mijn familie weet waar dat bestandje staat.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Anoniem320

Bericht 06 Jul 2021 11:48

Re: Jouw eigen uitvaart

Het maakt mij niet uit, want ik ben er dan toch niet meer. De begrafenis is voor de nabestaanden dus zij mogen hem invullen zoals ze zelf graag willen.
M'n partner staat er hetzelfde in, maar wilt z'n lichaam graag beschikbaar stellen aan de wetenschap.

M'n vader heeft wel specifieke (afwijkende) wensen en die zijn ook besproken met het gezin.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 06 Jul 2021 12:06

Re: Jouw eigen uitvaart

Ik denk dat ik begraven wil worden: dan hebben mijn kinderen altijd een plek om naar toe te gaan. Verder heb ik geen ideeën.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Tauriel

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 466

Geregistreerd: 17 Jun 2021 12:23

Bericht 06 Jul 2021 12:19

Re: Jouw eigen uitvaart

Ik heb wel uitgesproken dat ik niet begraven wil worden, maar gecremeerd. En van mijn man weet ik dat hij liever begraven wil worden. Qua muziek heb ik nog niks op papier staan, ik denk er wel eens over na. Ik wil het allemaal op papier zetten, zodat mijn man er niet meer over na hoeft te denken.
“Smile and wave, boys. Smile and wave…"
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 06 Jul 2021 13:43

Re: Jouw eigen uitvaart

Ik heb drie jaar geleden voor mijn operatie heel veel op papier gezet, just in case.

Mijn man weet van deze wensen. Maar ik heb ook vooral aangegeven wat ik niet wil en dat ze verder vooral moeten doen wat voor hen goed voelt. Zij zullen met de herinneringen moeten leven.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:50

Bericht 06 Jul 2021 13:44

Re: Jouw eigen uitvaart

Wij moeten dat ook echt eens een keer globaal gaan bespreken. Ik weet niet eens een begraafplaats te vinden in onze woonplaats. Ik weet dat het mijn vriend uiteindelijk niet uitmaakt. En mij eigenlijk ook niet. Maar het scheelt wel als je als achterblijver een beetje een richting hebt.
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2335

Geregistreerd: 16 Apr 2021 13:46

Bericht 06 Jul 2021 14:34

Re: Jouw eigen uitvaart

Wij hebben het er weleens over gehad, mijn man en ik willen allebei begraven worden, als het even kan in hetzelfde graf. Ik heb mijn wensen digitaal ingevuld op de site van Monuta, daar loopt mijn uitvaartverzekering. Als een van ons komt te overlijden voor de kinderen volwassen zijn willen we een kist waarvan je het deksel kunt inkleuren, dat lijkt ons specialer voor de kinderen. Maar geen idee of dat zo werkt hoor, het is in ieder geval persoonlijker dan een willekeurige houten kist.

Qua muziek heb ik wel wat uitgekozen, maar mochten ze iets anders kiezen hoor ik het toch niet, dus dat zoeken ze dan verder ook maar uit. Geldt ook voor de kaart en voor de toespraken en de bloemen. Ik wil vooral dat het afscheid is zoals zij willen. Het enige dat we trouwens wel als voorwaarde hebben uitgesproken is dat we geen mensen op de uitvaart willen die ons bij leven nooit opzochten of niet aardig vonden. Blijf dan als we dood zijn ook maar weg.
<<

Anoniem321

Bericht 06 Jul 2021 17:27

Re: jouw eigen uitvaart

Ik wil gecremeerd worden en uitgestrooid in een bos hier vlakbij. Qua muziek heb ik wel ideeën, maar ik ben er zelf dan toch niet meer bij. Mijn nabestaanden moeten afscheid van mij nemen, dus vind ik dat ze dan ook muziek mogen uitzoeken die hun aanspreekt, waar zij iets mee hebben.

Qua gezelschap hoeft het niet groot, liever niet zelfs. Gewoon, lekker intiem met familie en goede vrienden. Condoleance misschien apart zodat mensen die wat verder af staan (buren, collega's) de gelegenheid hebben om afscheid te nemen.

Verder laat ik het aan mijn nabestaanden over.
<<

ChiQ

Bericht 06 Jul 2021 18:55

Re: Jouw eigen uitvaart

Lexi, als ik je een tip mag geven als iemand die een moeder is verloren zoals ik, die niéts uitgesproken had.. dat is zó moeilijk. Je hoeft niet tot in details maar wel iets van een richtlijn.

Over mijn eigen dood heb ik niet nagedacht.
<<

ChiQ

Bericht 06 Jul 2021 18:59

Re: Jouw eigen uitvaart

Jip schreef:Ik denk dat ik begraven wil worden: dan hebben mijn kinderen altijd een plek om naar toe te gaan. Verder heb ik geen ideeën.


Dit is onwijs fijn. Ze is daar voor mijn gevoel echt!
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 06 Jul 2021 19:08

Re: Jouw eigen uitvaart

ik heb daar na de buitenbaarmoederlijke zwangerschap toen net op tijd in het ziekenhuis was, Veel over nagedacht en gepraat met mijn man.
Afbeelding

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers