Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Exact (cursus)

<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1290

Geregistreerd: 08 Feb 2021 14:35

Bericht 01 Jul 2021 10:12

Exact (cursus)

Ik heb een nieuwe baan en daar ga ik met exact werken. Ik heb met een aantal programma’s gewerkt, maar nog niet met exact. Het idee zal wel hetzelfde zijn, maar het zou fijn zijn als ik voor ik begin alvast wat heb geoefend met exact. Weet iemand of die thuiscursussen nuttig zijn? En tips voor een goede?
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 01 Jul 2021 10:51

Re: Exact (cursus)

Vrijwel alle administratiepakketten hebben in principe dezelfde zaken. Het is gewoon je weg vinden in het pakket.
Persoonlijk ben ik meer fan van Accountview dan Exact, maar goed heel veel verschil tussen die 2 is er niet.
Veel andere pakketten en met name ERP-pakketten zijn administratief veel slechter en bewerkelijker.
Daarbij is meestal de voorkant (verkoopkant bijv.) goed ingeregeld omdat daar de meeste eindgebruikers mee werken, maar is de administratieve kant vaak een onderschoven kindje. Dat zien veel ERP-aanbieders als minder belangrijk. Iets waar ik mij mateloos aan irriteer, maar dat terzijde.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1290

Geregistreerd: 08 Feb 2021 14:35

Bericht 01 Jul 2021 11:39

Re: Exact (cursus)

Ik vind accountview ook fijn, maar daar heb ik weinig aan, want ze gebruiken exact. Ik zou het fijn vinden als ik alvast weet welke sneltoetsen ik kan gebruiken en waar ik de rapporten vandaan kan halen enzo. Ik zal dat al doende echt wel leren, maar zou het graag van tevoren dus al kennen.
<<

Anoniem335

Bericht 01 Jul 2021 13:03

Re: Exact (cursus)

Welke exact gebruiken ze? Exact Online? Of een andere versie? Er zit verschil tussen de verschillende versies.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1290

Geregistreerd: 08 Feb 2021 14:35

Bericht 08 Nov 2021 16:12

Re: Exact (cursus)

Even een up voor deze. Ik ben inmiddels een maand bezig en heb gemerkt dat ze nog veel dingen erg omslachtig doen (veel op papier, veel in excel). Vandaag met mijn leidinggevende over gehad en hij gaf aan dat exact voor iedereen vrij nieuw is en niemand er echt veel kennis van heeft. Hij vond het een goed idee als ik een cursus ga doen. Dus dat wil ik toch even gaan uitzoeken.

Ik zoek een cursus waarbij je dus leert hoe exact online werkt. De boekhoudkundige kennis is niet nodig. Maar het inrichten en gebruiken van het programma. Heeft iemand tips voor een fijne, nuttige cursus?
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 09 Nov 2021 07:53

Re: Exact (cursus)

Bied exact zelf niet zoiets aan? Ik weet dat bijvoorbeeld een AFAS dat wel doet net als het LMS waar wij gebruik van maken.
2015 💙
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 09 Nov 2021 16:11

Re: Exact (cursus)

Ik heb inderdaad cursussen via AFAS gevolgd. Lijkt me dat Exact dit ook aanbiedt.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 15 Nov 2021 18:37

Re: Exact (cursus)

Ik heb er geen ervaring mee maar als ik Google dan vind ik allerlei opties en inderdaad ook van Exact zelf.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1290

Geregistreerd: 08 Feb 2021 14:35

Bericht 15 Nov 2021 18:49

Re: Exact (cursus)

Exact biedt het zelf ook aan idd. Eens kijken wat dat is, het zijn allemaal korte delen zag ik.
Ik heb het ooit van een ander programma gehad (afas volgens mij) en dat was toen klassikaal en werd er ook veel geoefend. Dat vond ik wel heel fijn toen.

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Papillio