Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Raamfolie

<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1965

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 28 Jun 2021 10:16

Raamfolie

Onze vitrage heeft na twee jaar en heel veel opvangkittens z'n beste tijd wel gehad, dus we zoeken een alternatief.
Nou zie ik allerlei soorten raamfolie waarbij je zelf wel naar buiten kunt kijken, maar mensen op straat niet zo goed naar binnen. Heeft iemand hier ervaring mee?
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 28 Jun 2021 12:35

Re: Raamfolie

Ja! Squid!
Dat is een plak raamtextiel ipv folie, daardoor ook geschikt voor HR++ glas (met folie kans op thermische breuk) en het in verschillende kleuren. Sinds kort hebben ze ook een variant die dichter geweven is waardoor je nog minder inkijk hebt maar zelf ook iets minder ziet.
We hebben het sinds een week er op en heel blij mee! We hebben de dichtere variant gekozen omdat het bij ons in de kamer zit waar onze inloopkasten staan en anders in het donker met het licht aan teveel inkijk hebben.
Wij vinden het veel mooier staan dan plakfolie.

https://squid-nederland.nl/nl/
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1965

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 28 Jun 2021 14:45

Re: Raamfolie

Wat grappig, dat ziet er echt mooi uit inderdaad. Ik vraag me wel af of het bij ons niet te veel verduistert. Ik wil wel nog graag naar buiten kunnen kijken, maar ik ga het stalenboekje eens bestellen om het te testen. Bedankt!
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 28 Jun 2021 16:49

Re: Raamfolie

https://www.praxis.nl/verf-laminaat-dec ... ekEALw_wcB

Wij hebben deze bij 1 raam. Oogt heel onopvallend van de buitenkant en spiegelt daar. Je kunt dus niet naar binnen kijken. Makkelijk aan te brengen ook.
Echter van de binnenkant is het alsof je door een zonnebril kijkt, oogt wat donkerder zeg maar. Als je dat niet erg vind een aanrader. Anders niet.
Juli 2015
Maart 2017
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 28 Jun 2021 18:22

Re: Raamfolie

Derpy schreef:Wat grappig, dat ziet er echt mooi uit inderdaad. Ik vraag me wel af of het bij ons niet te veel verduistert. Ik wil wel nog graag naar buiten kunnen kijken, maar ik ga het stalenboekje eens bestellen om het te testen. Bedankt!



Ligt aan de kleur, wij hebben de Ash kleur. Hoe lichter de kleur hoe minder inkijk van buitenaf trouwens maar het verduisterd niet.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1965

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 29 Jun 2021 10:10

Re: Raamfolie

Pure* schreef:https://www.praxis.nl/verf-laminaat-decoratie/raamdecoratie/raamfolie/transform-zelfklevende-spiegeleffect-folie-67-5x150cm/5633234?channable=02490e6964003536333332333437&gclid=Cj0KCQjw5uWGBhCTARIsAL70sLKvEW5wRG4IqkXVsfUS1pbVEAZzgRUxAnxQuh6O9j0cxdHEwQVwdWkaAnekEALw_wcB

Wij hebben deze bij 1 raam. Oogt heel onopvallend van de buitenkant en spiegelt daar. Je kunt dus niet naar binnen kijken. Makkelijk aan te brengen ook.
Echter van de binnenkant is het alsof je door een zonnebril kijkt, oogt wat donkerder zeg maar. Als je dat niet erg vind een aanrader. Anders niet.


Ik denk dat dat niet te voorkomen is dat het wat donkerder is, dus dat maakt niet zo veel uit. We gaan ook niet het hele raam doen, alleen een strook onderaan.
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 29 Jun 2021 10:33

Re: Raamfolie

Dan is het een prima optie! Wel goed om te weten... na opbrengen is het in eerste instantie heel mooi, en daarna wordt het lelijk en vlekkerig. Alsof je vies water onder de folie hebt zitten. Dat wordt in een paar dagen/week ofzo beter en dan trekt het helemaal weg. Even geduld dus!
Juli 2015
Maart 2017
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1965

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 30 Jun 2021 16:04

Re: Raamfolie

Goed om te weten!

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers