Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Welke gekke fobie's heb jij ?

<<

Anoniem312

Bericht 28 Jun 2021 08:10

Welke gekke fobie's heb jij ?

Hier kwam ik bij door welke rare gewoontes heb je :)

Ik heb dus een "gaatjes fobie".
Van die gruwel plaatjes van internet moet ik huilen en val ik bijna flauw en akelig gevoel (aub geen plaatjes van die artelijke bloem hier :palm: ) daar moet ik dus van huilen!
+ die gaatjes op de huid en die afgrijselijke plaatjes :palm:

Zonnebloemen vind ik super mooi als ik er zo 1 heb. Bij meerdere zonnebloemen in een vaas word ik echt letterlijk niet lekker en akelig dat is de gruwel.
Ouderwetse zwembaden met kleine tegeltjes op de vloer en dan in heel diep water die je dan vanaf boven de waterspiegel ziet als je naar beneden kijkt is ook al de gruwel.
Lieveheers beestjes meerdere bij elkaar en al die opvallende stipjes bij elkaar moet ik van spugen !
Hoofdhuiden met donker haar waar je alle poriën en haarzakjes ziet :omg:

Hebben jullie ook zoiets geks ?
<<

Moesje

Kwebbel

Berichten: 477

Geregistreerd: 09 Dec 2013 12:27

Bericht 28 Jun 2021 08:23

Re: Welke gekke fobie's heb jij ?

Haha die gaatjes kan ik me echt nooit iets bij voorstellen.

Ik heb echt een soort van claustrofobie. Laatst had mijn man een nieuwe grote kast gemaakt en het front moest er op vastgeschroefd worden van binnenuit, terwijl hij het aan de buitenkant op precies de goede plek hield. Ik moest dus in de kast gaan zitten, maar zo gauw hij het front ervoor duwde werd ik panisch. Uiteindelijk heeft zoon van 7 het gedaan. 🙈

Vroeger was ik ook echt heel bang voor spinnen, hartkloppingen en alles, daar heb ik gelukkig vrijwel geen last van, ook niet toen een hele grote vorig jaar naar beneden was gevallen en ik er met mijn blote voet bovenop stond.😬
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 28 Jun 2021 08:25

Re: Welke gekke fobie's heb jij ?

Ja, ik vind dit gaatjes ook lastig voor te stellen, lijkt me heel vervelend.'
Ik ben een behoorlijk tough cookie; je krijgt me niet zo snel bang. Maar ik ben ONGELOOFLIJK bang voor bloedzuigers. Slaat nergens op, maar als die op mij zitten raak ik giga in paniek.
Spinnen zou hier echt lastige fobie zijn ;)
Afbeelding
Afbeelding
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 28 Jun 2021 08:26

Re: Welke gekke fobie's heb jij ?

Dat zijn wel bijzondere dingen die je daar noemt.

De mijne zijn misschien te gewoon voor dit topic. Ik ben bang voor clowns en mensen met gesmickte gezichten (zoals zwarte piet, mime spelers) of van die mascotte pakken.
Dat laatste heeft me een tijdje terug echt in tranen gebracht, we waren met de kinderen aan het winkelen in een grote kampeerwinkel toen zo’n mascotte in een hondenpak ineens om de hoek kwam en vrolijk op de kinderen af liep. Langs mij! Brrr. Normaal gesproken kan ik wel afstand houden, maar nu doemde dat gevaarte ineens op.
Met Sinterklaas viering op mijn werk zijn er altijd een aantal leerlingen en collega’s volledig gesmickt, dan herken ik ze niet goed en hou ik ook echt een flinke afstand.

Moesje: dat doet mij denken aan een samenwerking die ik had met een collega tijdens een van mijn bijbanen. Ik deed voor hem de dingen in kleine ruimtes en hij loste voor mij de hoge klusjes op. Win win situatie.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 28 Jun 2021 08:52

Re: Welke gekke fobie's heb jij ?

Spinnen is een vrij normale maar ben er wel bang voor.

En ik krijg jeuk aan m'n tanden en word onrustig van die randjes van witte ikea kasten, met name de Billy. Het idee dat je dat eraf kan pulken of met je nagel onder kan ofzo. Ik weet het niet precies maar brrrrrr.
Let's discover the world together.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 28 Jun 2021 09:05

Re: Welke gekke fobie's heb jij ?

Ik ben bang voor Libelles. Heb ooit eens gelezen dat ze kunnen bijten en steken, daar werd het niet beter van. Zet mij maar tussen een zwerm bijen dat trek ik prima maar 1 Libelle in de buurt en ik word onrustig
2015 💙
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1951

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:58

Bericht 28 Jun 2021 09:13

Re: Welke gekke fobie's heb jij ?

Ik vind gaatjes ook naar, maar ik moet er op de een of andere manier wel naar blijven kijken. Trypofobie heet dat.

In series hebben doden soms zo'n touwtje om hun teen met een kaartje eraan, daar kan ik echt niet naar kijken, dat vind ik zo enorm gruwelijk. Ik zit nu al met gekrulde tenen nu ik dit typ. Ik heb zelf een keer een afgebonden teen gehad om een ingegroeide nagel deels te verwijderen, sindsdien is 't nog erger want nu weet ik hoe het voelt. Het slaat nergens op, maar da's vaker zo met een fobie :laughcry:
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 28 Jun 2021 09:15

Re: Welke gekke fobie's heb jij ?

Ik vond trypofobie (angst voor gaatjes) ook altijd maar gek, totdat ik eens op Google Afbeeldingen ging zoeken hierop en echt de walgelijkste plaatjes tegenkwam. Ik werd er echt misselijk van!! Heb hier in het dagelijks leven niet echt last van, maar die plaatjes zijn gewoon te goor voor woorden. Brrr.

Verder heb ik wel normale (maar toch soms vervelende) fobieën:
- spinnen
- hoogte
- open water

Oh en ik kan niet tegen likken aan houten ijsstokjes. Soms ontkom je er niet aan, maar ik krijg er de rillingen van.
❤ 7 juni 2018
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1951

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:58

Bericht 28 Jun 2021 09:32

Re: Welke gekke fobie's heb jij ?

O ja, hout. Ik zag laatst iets eetbaars waarbij ze alleen houten lepeltjes hadden. Dat zou ik dan al niet kopen, of ik zou m'n eigen lepel meenemen.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 28 Jun 2021 09:33

Re: Welke gekke fobie's heb jij ?

Ik vind houten bestek ook echt niet fijn eten. Dat je lip er zo overheen schraapt. Bleh
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 28 Jun 2021 09:56

Re: Welke gekke fobie's heb jij ?

Ik vraag mij altijd af of mensen die zeggen hoogtevrees te hebben, echt vrees voor de hoogte hebben, of valangst. Ik heb dat laatste. Ik klim zo de hoogte in. Een flat, berg whatever. Maar als ik iets voel bewegen (bovenin de Eiffeltoren bijv.) dan slaat de paniek toe. Of harde wind op een hoge etage van een galerijflat.

Verder ben ik als de dood voor de meeste insecten. Spinnen, wespen, Libelles, lieveheersbeestjes brrr. Behalve bijen, die kan ik aan.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2335

Geregistreerd: 16 Apr 2021 13:46

Bericht 28 Jun 2021 10:06

Re: Welke gekke fobie's heb jij ?

Ik heb last van thalassofobie (de angst voor de diepe zee en/of oceaan) en bathofobie (angst voor diep water, dus ook open water als een recreatieplas of een meertje ofzo). Vooral vanwege het feit dat ik de bodem niet kan zien en dat ik niet weet wat er onder me leeft. Brrr.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 28 Jun 2021 10:29

Re: Welke gekke fobie's heb jij ?

Oh Giselle, je benoemt nu iets dat ik ook heb en nooit heb beseft: thalassofobie. Ik durf niet in diep water!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem334

Bericht 28 Jun 2021 10:34

Re: Welke gekke fobie's heb jij ?

Ik ben bang voor alle vliegende dieren die kunnen steken. Voornamelijk wespen.
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 28 Jun 2021 10:40

Re: Welke gekke fobie's heb jij ?

Ik ben ook bang voor diep water. Wil te allen tijde kunnen staan in het water.

Van koppie onder gaan raak ik ook in paniek. Dat vind ik soms best jammer. De onderwaterwereld vind ik prachtig, maar echt niet dat ik ga snorkelen of duiken.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 28 Jun 2021 10:40

Re: Welke gekke fobie's heb jij ?

Of het gek is weet ik niet maar wel vrij vervelend: ik heb emetofobie. Angst voor overgeven. En dan vooral angst om over te moeten geven waar andere mensen bij zijn en de angst dat anderen overgeven bij mij in de buurt. Claustrofobische situaties versterken deze angst, vliegen is bijvoorbeeld dus niet mijn hobby om deze reden.

Het is meer dan het heel vies vinden of er zelf misselijk van worden, het is echt pure angst.

Superhandig trouwens met drie kleine kinderen. In ieder geval doe ik genoeg exposure ervaringen op om van te leren ;-)
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15895

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 28 Jun 2021 10:53

Re: Welke gekke fobie's heb jij ?

Wat is precies een angst voor gaatjes? Ik kan me er niks bij voorstellen.

Ik heb ook een ontzettende hekel aan diep water waar ik niet kan staan en/of waar ik de bodem niet kan zien.

En ik word héél unheimisch van die kabouterhuisjes met poppen erin, het huisje van Bollo bij Landal, etc. 😨
Laatst gewijzigd door Lady op 23 Jul 2021 09:39, in totaal 1 keer gewijzigd.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 13:43

Bericht 28 Jun 2021 10:58

Re: Welke gekke fobie's heb jij ?

Ik heb een best wel erge fobie voor kikkers en padden. Van die tropische met vrolijke kleurtjes zijn nog wel ok, maar die hier in Nederland kan ik echt niet hebben, ook niet op foto's. Ik gruwel er echt van en heb ook vaak genoeg moeten huilen als ik er 1 zie. Ik weet dat ze niks doen, maar dat helpt me niks, het is gewoon irrationeel. Als ik in de hangmat lig en ik zie er 1 op de grond, dan wacht ik tot ie ver weg genoeg is van me en ga ik naar binnen. Dan ga ik liever die dag ook niet meer naar buiten.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 28 Jun 2021 11:08

Re: Welke gekke fobie's heb jij ?

Oh Jente, 1 van mijn meest geweldige werkervaringen was werken op een boerderij in the middle of nowhere. Daar douchte ik elke dag met geckos en kikkertjes die over mijn naakte lichaam sprongen haha. Vond ik zo te gek! Dat moet jouw nachtmerrie zijn.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 13:43

Bericht 28 Jun 2021 11:13

Re: Welke gekke fobie's heb jij ?

Haha, gecko's en andere dieren als slangen, salamanders enzo kan ik wel goed hebben, maar kikkers inderdaad niet! Ik was een keer in Australië in de middle of nowhere op een openbaar toilet. Ik was naar de wc geweest en op het moment dat ik doorspoelde, spoelde er een kikker mee die onder de bril had gezeten, brrr.... Ik ben toen huilend en helemaal overstuur naar buiten gerend en mijn vriend schrok zo dat hij vroeg of ik een lijk had gevonden :laughcry:
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 28 Jun 2021 12:05

Re: Welke gekke fobie's heb jij ?

Ik heb een overgeeffobie, emetofobie dus.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 28 Jun 2021 12:17

Re: Welke gekke fobie's heb jij ?

Heftig al die fobieën. Ik heb ook een overgeeffobie. Door de jaren heen ben er niet meer echt bang voor als mijn kinderen overgeven, al bedacht ik me wel dat mijn oudste vaak als het heel warm is 1x een dag heeft met buikgriep. Dus dat dat er weer aan komt vind ik wel naar
Zelf overgeven heb ik al 17 jaar niet gedaan en wel inmiddels therapie gehad waarbij ik ook aan deze angst heb gewerkt, dus ik weet niet goed hoe heftig ik het nu zou vinden.
Maar ik moet er absoluut niet aan denken!
<<

Tauriel

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 466

Geregistreerd: 17 Jun 2021 12:23

Bericht 28 Jun 2021 12:37

Re: Welke gekke fobie's heb jij ?

Volgens mij heb ik ook thalassofobie. On meren en rivieren boeit het niet zo dat ik de bodem niet meer voel of zie. Maar bij zeeën en oceanen krijg ik er kriebels van.

Lichtelijk claustrofobisch. Ik hou niet zo van grotten als het allemaal zo smal is.

Ik gruwel van boten voeten, vooral als de nagels lang zijn, of kalknagels, of onverzorgd dat er eelt op zit.

Clowns, of mensen met maskers. Ze zijn heel onvoorspelbaar. Hou ik niet van.

En een klassieker: spinnen. Hoewel dat beter gaat nu ik een eigen tuin heb en tuinier.
“Smile and wave, boys. Smile and wave…"
<<

Anoniem332

Bericht 28 Jun 2021 12:39

Re: Welke gekke fobie's heb jij ?

Om kotsende mensen te zien of te horen.

Clowns 🤡 🥶

Ik haat het om muizen en ratten in het echt te zien. Gil alles bij elkaar. Maar of het een fobie is weet ik niet.

Geen fobie maar waar ik wel van walg, mensen die smakkend ijs eten of een appel af happen.
Ik word daar onpasselijk van en krijg het zelfde gevoel al wat ik krijg bij mijn fobieën.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 28 Jun 2021 12:50

Re: Welke gekke fobie's heb jij ?

Dat laatste is misofonie!

Mensen met maskers vind ik inderdaad ook vreselijk, dat je de gezichtsuitdrukking niet kunt zien. Of überhaupt dat je niet ziet wie het is, jak!
❤ 7 juni 2018
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers