Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Welke gekke fobie's heb jij ?

<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:00

Bericht 28 Jun 2021 22:40

Re: Welke gekke fobie's heb jij ?

Ik ben ook doodsbang voor spinnen, gek word ik ervan. Ik probeer er echt mee te stoppen want ik weet dat het nergens op slaat maar het lukt niet. Soms moet ik er zelfs van huilen. Jij hebt ooit een foto van zo’n giga spin geplaatst, Marsy, die staat nog steeds op m’n netvlies. Andere insecten en vliegende beestjes vind ik ook niet relaxed maar niets zo naar als een spin.
In Thailand ben ik huilend en totaal in paniek een grot uitgegaan tijdens een hike omdat er een mega spin zat. Echt treurig 🤣
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 29 Jun 2021 00:44

Re: Welke gekke fobie's heb jij ?

Oh echt Toet, sorry!! Waar heb ik dat nou weer geplaatst??
Afbeelding
Afbeelding
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:00

Bericht 29 Jun 2021 07:37

Re: Welke gekke fobie's heb jij ?

Haha geeft niet! Ja hier op het forum ooit, lang geleden. Ergens vind ik het ook wel fascinerend.
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 13:32

Bericht 29 Jun 2021 08:53

Re: Welke gekke fobie's heb jij ?

Oh ik vind spinnen ook zo naar en die gaatjes moet ik ook niks van hebben. Brrr. Ga nu dit topic niet meer openen 😂
<<

Brooke

Bericht 29 Jun 2021 10:58

Re: Welke gekke fobie's heb jij ?

Ik haat het om op blote voeten/ sokken te lopen. Het is de wrijving van de onderkant van de voet op de vloer. Ik haat dat gevoel, krijg daar echt alleen bij het idee al kriebels, net hetzelfde effect als met nagels op een schoolbord krassen zo'n gevoel. Vreselijk en ook een kruimeltje voelen vind ik verschrikkelijk. Ik loop altijd op schoenen of sloffen. Ook open schoenen waar je met blote voet in moet, heb ik het niet zo op, ik heb wel sandalen, maar doe dat echt alleen aan als de mussen van het dak vallen en dan heb ik er na een paar uurtjes ook echt weer genoeg van.
<<

Loïs

Kletskop

Berichten: 713

Geregistreerd: 14 Aug 2019 20:51

Bericht 29 Jun 2021 11:08

Re: Welke gekke fobie's heb jij ?

Plastic wegwerp bestek, gelukkig nu niet meer te koop. Alleen al de gedachte eraan geeft mij rillingen en een naar gevoel in mijn kiesen. Laat staan er mee eten, als er dan ook nog een plastic bord bij is, is de gruwel helemaal compleet.

Verder zou ik nooit een dier durven optillen.
<<

Anoniem325

Bericht 29 Jun 2021 11:59

Re: Welke gekke fobie's heb jij ?

Regenwormen.. Echt een aparte vind ik, maar ik kan er niks aan doen.
<<

Brooke

Bericht 29 Jun 2021 12:10

Re: Welke gekke fobie's heb jij ?

Auxo schreef:Regenwormen.. Echt een aparte vind ik, maar ik kan er niks aan doen.


O dit vind ik niet gek hoor, heb dat ook met slakken, brrrr.
<<

Anoniem325

Bericht 29 Jun 2021 12:12

Re: Welke gekke fobie's heb jij ?

Brooke schreef:
Auxo schreef:Regenwormen.. Echt een aparte vind ik, maar ik kan er niks aan doen.


O dit vind ik niet gek hoor, heb dat ook met slakken, brrrr.


Slakken zijn ook naar ja, vooral naaktslakken.
<<

Brooke

Bericht 29 Jun 2021 12:21

Re: Welke gekke fobie's heb jij ?

Auxo schreef:
Brooke schreef:
O dit vind ik niet gek hoor, heb dat ook met slakken, brrrr.


Slakken zijn ook naar ja, vooral naaktslakken.


Jaaaa verschrikkelijk. Liep ik eergisteren een rondje buiten door het park met mijn peuter en op echt elke vierkante meter lag er wel één.
Ontspannen was er voor mij niet bij. Helemaal panisch aan het opletten dat mijn peuter er niet doorheen zou lopen. Ben maar snel een andere route gaan lopen zodra het kon. Word er nog naar van, zo vies.
<<

Anoniem316

Bericht 29 Jun 2021 12:51

Re: Welke gekke fobie's heb jij ?

Trypofobie heb ik inderdaad ook. Daar walg ik echt van.. brrrr. Het kutte is dat ik me dat plaatje zo voor de geest kan halen en daar dan ook wel weer last van heb.

Verder heb ik me dat nooit zo echt beseft dat het een fobie was maar dat van die diepe zee enzo heb ik ook. In een zwembad vind ik het geen probleem, maar in een zee of meer vind ik het wel heel eng. Ik ga dan ook nooit dieper. Terwijl ik gewoon heel goed kan zwemmen.
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 29 Jun 2021 14:37

Re: Welke gekke fobie's heb jij ?

Misofonie herken ik wel. En dan moet je net mijn man hebben die chips eet 👎. Werkelijk, ik snap dier dat dat met zo achtelijk veel lawaai moet. (Vooruit, zegt waarschijnlijk meer over mij dan over hem).

Verder gruwel ik van nat papier/karton. Ik vind dat zó vreselijk, ik krijg daar echt jeuk van. Die papieren rietjes mogen ze van mij dan ook per direct afschaffen.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Anoniem325

Bericht 29 Jun 2021 15:05

Re: Welke gekke fobie's heb jij ?

Brooke schreef:
Auxo schreef:
Slakken zijn ook naar ja, vooral naaktslakken.


Jaaaa verschrikkelijk. Liep ik eergisteren een rondje buiten door het park met mijn peuter en op echt elke vierkante meter lag er wel één.
Ontspannen was er voor mij niet bij. Helemaal panisch aan het opletten dat mijn peuter er niet doorheen zou lopen. Ben maar snel een andere route gaan lopen zodra het kon. Word er nog naar van, zo vies.

Raapt ze ze niet op? Daar ben ik straks bang voor bij mijn dochter haha. Op de kinderopvang waar ik werkte gebeurde dat ook vaak ‘kijk Auxo, een worm!’ Ja heel leuk jongens, doe maar lekker mee spelen 😁
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 29 Jun 2021 15:09

Re: Welke gekke fobie's heb jij ?

Ooh m'n zoontje stond vanochtend bovenop een naaktslak. Oeps nu is ie dood zei ie en wilde 'm oprapen. Neeee doe maar niet!
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 29 Jun 2021 15:10

Re: Welke gekke fobie's heb jij ?

Toet schreef:Haha geeft niet! Ja hier op het forum ooit, lang geleden. Ergens vind ik het ook wel fascinerend.


Ja ik herinner me het!
Let's discover the world together.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 29 Jun 2021 15:45

Re: Welke gekke fobie's heb jij ?

Ik walg van voeten en teennagels. Als J snachts perongeluk z'n voet tegen mijn voet legt dan trek ik 'm echt heel snel terug, ook in m'n slaap blijkbaar.

Etensresten op borden. Als er door het stapelen eten aan de onderkant van een bord zit en ik daar in pak krijg ik gewoon braakneigingen, gatver!

En ik loop in huis altijd op sokken, sloffen of slippers en nooit op blote voeten, dat geplak aan de vloer brrrr

Ik kan het niet aanzien of aanhoren als iemand een hap van een cherry tomaat neemt, de rillingen lopen over m'n rug.
30-04-2017
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 30 Jun 2021 09:27

Re: Welke gekke fobie's heb jij ?

Het is geen fobie, maar ik kan er niet tegen wanneer iemand over een spijkerbroek of ribbroek aait/krabt. En als ik zelf zachte handen heb, dan kan ik over geen 1 kledingstuk aaien zonder helemaal kippenvel te krijgen (wat sommige mensen hebben met nagels over een krijtbord).

Ik ben, denk ik, nergens echt zo angstig voor dat het een fobie is.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1290

Geregistreerd: 08 Feb 2021 14:35

Bericht 30 Jun 2021 09:33

Re: Welke gekke fobie's heb jij ?

Ik ben extreem bang voor slangen. Ik kan er niet naar kijken in een terrarium, maar zelfs niet op een foto. Gisteren kwam er op instagram een foto van een slang voorbij, dan kan ik amper mijn vinger op het scherm leggen om die foto weg te scrollen.

Het is trouwens fobieën ;)
Laatst gewijzigd door Alexis op 30 Jun 2021 10:23, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 30 Jun 2021 09:44

Re: Welke gekke fobie's heb jij ?

Nog een paar. Ik moest zojuist zelf 2 papieren dozen in elkaar vouwen om wat terug te sturen. En dan dat karton wat over elkaar schuurt brrrrr kippenvel krijg ik ervan. En ik kan ook niet eerst een broek aan doen en dan sokken. Ik moet echt eerst mijn sokken aan want vind eerst een broek aan doen zo een smerig gevoel aan mijn voeten. Zo draag ik ook altijd sokken in schoenen. Heb ook zelden slippers of sandalen aan.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Stuiterbal

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 306

Geregistreerd: 29 Dec 2018 18:08

Bericht 30 Jun 2021 19:44

Re: Welke gekke fobie's heb jij ?

Ik heb een liften fobie. En dan vooral de oudere liften in flat gebouwen. Vroeger toen ik als kind in het ziekenhuis lag is dit ontstaan. Ik werd met bed vervoerd naar de speelzaal en omdat de verpleegkundige de andere kinderen even moest helpen, liet ze mij met bed deels in de lift staan en deels eruit. Toen klapte dus 1 deur dicht (klap deuren lift) Oh man man man wat heb ik toen geschreeuwd. Ik dacht oprecht dat de lift dus ging vertrekken met mij deels erin.
Nu heb ik daar echt angst van. Zodra de lift ook maar iets doet wat niet normaal is, dus b.v. nog even zo'n kleine val, dan stap ik er al niet meer in.

Oh en opklappen de teennagels hahaha. Die reclame van de schimmel nagel waar dat monstertje de teennagel omhoog klapt. Ieeeeuuuuwwwww ik krijg er echt kippenvel van hahaha.
For evigt, måske for evigt
Skal vi sammen, samme vej
Og når I morgen får øjne, og natten hviler sig
Skal vi for evigt måske samme vej
<<

loura

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 658

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:00

Bericht 30 Jun 2021 21:02

Re: Welke gekke fobie's heb jij ?

Ik kan niet eten als ik een pop zie, vooral oude porseleinen poppen. Ik vind ze heel smerig en ik word er onpasselijk van.

Ik kan ook niet tegen natte losliggende haren in een wasbak bijvoorbeeld of haren in een zwembad, dan krijg ik kokhals neigingen.
<<

Banana

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 489

Geregistreerd: 05 Jul 2021 17:23

Bericht 22 Jul 2021 16:49

Re: Welke gekke fobie's heb jij ?

Ik gun niemand deze doodsangsten, maar ik vind dit toch eigenlijk wel een grappig topic om te zien welke dingen iedereen eng vindt :-)

Ik houd niet van insecten en spinnen, kakkerlakken en zo, zeker niet in huis. Maar een fobie is dat niet. Blijkbaar ben ik een beetje claustrofobisch, kwam ik achter tijdens een avontuurlijke grotten tour. Houten bestek vind ik ook verschrikkelijk, net zoals houten kookwaar, brrrrr. Wonden aan nagels / vingers vind ik ook gruwelijk. En een vlindertuin is mijn nachtmerrie, ik houd echt niet van zo'n vieze grote vlinders, brrrrr!

Maar het vreemdste vind ik de fobie van mijn moeder, die is bang voor knopen. Mag ik overigens aan NIEMAND vertellen, zij vindt het voor schut, ik vind het te grappig om niet te delen. Helemaal grappig toen ik erachter kwam dat er een woord voor bestaat, en ze dus blijkbaar niet de enige is.
<<

Danny

Kletskop

Berichten: 634

Geregistreerd: 07 Mei 2021 07:54

Bericht 22 Jul 2021 22:10

Re: Welke gekke fobie's heb jij ?

Knopen en haar..vooral als t in een gootsteenputje zit...o..ik word al misselihk als ik er aan denk
Vorige

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers