Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Maximale leeftijdsverschil

<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2198

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 27 Jun 2021 21:13

Maximale leeftijdsverschil

Tuurlijk, leeftijd is maar een getal.
Maar wat is gevoelsmatig jouw boven- en ondergrens qua leeftijd van een partner?

Of anders: wat is het grootste leeftijdsverschil (beide kanten op) dat je hebt gehad met een partner?
<<

Anoniem319

Bericht 27 Jun 2021 21:20

Re: Maximale leeftijdsverschil

Mijn vriend is 2,5 jaar ouder dan ik. Da’s ook meteen het grootste leeftijdsverschil wat ik ooit met een partner gehad heb, haha.
Ik word dit jaar 40 en ik zou het nu, als ik niet gesetteld zou zijn, helemaal niet raar of vervelend vinden als een man 6-7 jaar ouder zou zijn. Jongere mannen vind ik niet meer interessant of leuk, dus geen idee wat ik als ondergrens zou hanteren.
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2836

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 27 Jun 2021 21:30

Re: Maximale leeftijdsverschil

Mijn man is bijna 6 jaar ouder dan mij. We zijn 20 jaar samen. Ik heb vandaf dag 1 nooit dat verschil gemerkt.
Inderdaad wat je zegt het is maar een getal. Je hebt mensen van 25 die zich gedragen als 40 en andersom.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2089

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 27 Jun 2021 21:35

Re: Maximale leeftijdsverschil

Ik ben 35 en vind voor een man 45 wel een soort bovengrens nu en 30 een ondergrens. Maar dat zijn geen harde grenzen inderdaad, het is vooral persoons afhankelijk.
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1395

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:33

Bericht 27 Jun 2021 21:44

Re: Maximale leeftijdsverschil

Ik ben 35 en mijn vriend is bijna 39, dat is tevens ook het grootste leeftijdsverschil wat ik heb gehad met een partner. Maar een max? Nee daar kijk ik niet naar, mijn broer is bijv 10 jr jonger dan zijn vriendin. En leeftijd is dan maar een getal.
<<

Anoniem322

Bericht 27 Jun 2021 21:49

Re: Maximale leeftijdsverschil

Mijn partner is 7 jaar ouder.

Toen ik midden 20 was heb ik een relatie gehad met iemand die 14 jaar ouder was. Van het verschil in leeftijd heb ik nooit iets gemerkt.

Nu ben ik midden 30 en vind ik 14 jaar ouder toch wel een groot verschil en oud klinken.
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2198

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 27 Jun 2021 21:50

Re: Maximale leeftijdsverschil

Het grootste verschil dat ik heb gehad is bijna 10 jaar ouder en 5 jaar jonger.
Ik val sowieso wel op wat ouder geloof ik. Mijn voorkeur gaat in ieder geval niet uit naar jonger, maarja het is geen harde eis uiteraard. 10 jaar ouder is zo ongeveer wel de max denk ik.
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2198

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 27 Jun 2021 21:51

Re: Maximale leeftijdsverschil

Senne schreef:Mijn partner is 7 jaar ouder.

Toen ik midden 20 was heb ik een relatie gehad met iemand die 14 jaar ouder was. Van het verschil in leeftijd heb ik nooit iets gemerkt.

Nu ben ik midden 30 en vind ik 14 jaar ouder toch wel een groot verschil en oud klinken.


Wel grappig dat je het nu wel een groot verschil vindt. Mijn ervaring is juist dat toen ik jong was, ik een jaar of 6 al enorm vond. En nu is dat niks.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6200

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 27 Jun 2021 22:19

Re: Maximale leeftijdsverschil

Toen ik begin 20 was, had ik een relatie met iemand van 12 jaar ouder. Het is wel mede daardoor stukgelopen. Ik was nog erg in ontwikkeling en hij wist al veel beter wie hij was en wat hij wilde. Hij was onlangs jarig en als ik dat dan bedenk vind ik hem wel heel oud.
Mijn huidige vriend is een jaar jonger en ik vind het fijn dat we tegelijk dezelfde levensfases doorlopen, onze jeugd in dezelfde tijd was en we daardoor een soort van dezelfde herinneringen daar aan hebben. Na ex kon ik me niet voorstellen een relatie te hebben met iemand die niet (veel) ouder is, en nu kan ik me niet voorstellen een relatie met een veel ouder of jonger iemand te hebben.
<<

Marquise

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 39

Geregistreerd: 23 Apr 2021 21:11

Bericht 27 Jun 2021 22:34

Re: Maximale leeftijdsverschil

7 jaar ouder en 7 jaar jonger zijn de uiterste grenzen. Dat laatste zou ik niet snel meer doen maar we hebben het toch wel leuk gehad.

Vriend is een jaar jonger dan ik.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 27 Jun 2021 22:58

Re: Maximale leeftijdsverschil

Ik kan daar zo hypothetisch niet echt iets over zeggen denk ik, want zo’n grens ga je toch verleggen als je echt gek bent op iemand. Maar een partner die (veel) jonger is dan ik, dat vind ik gevoelsmatig niet kloppen. Maar goed, dat is nog nooit aan de orde geweest en inmiddels ben ik getrouwd dus ik verwacht ook niet dat het ooit nog aan de orde zal zijn.

Het grootste verschil dat ik met een partner heb gehad is 7 jaar. Ik was 17 en hij 24 en we zijn bijna 4 jaar samen geweest. Het leeftijdsverschil was nooit een issue (en veeeeel andere dingen wel 😂).

♥♥
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 27 Jun 2021 23:37

Re: Maximale leeftijdsverschil

Mijn grootste leeftijdsverschil is maar 3 jaar, dus kan er weinig uit ervaring over zeggen. Maar m'n gevoel zegt nu dat het er niks toe doet mocht ik nieuwe relatie krijgen. Kan iemand van 20 zijn, maar ook iemand van 60. Waar ik alleen mee zou zitten is of diegene nog kinderen wil, dat wil ik absoluut niet. Dus dat zou dealbreaker zijn. En iemand die echt veel ouder is zou ik jammer vinden met het idee dat je dan nooit echt samen oud kan worden. Maar ja, verliefd is verliefd dan toch?
Juli 2015
Maart 2017
<<

Toetie

Kletskop

Berichten: 695

Geregistreerd: 11 Feb 2021 20:06

Bericht 28 Jun 2021 06:12

Re: Maximale leeftijdsverschil

Mijn vriendjes waren allemaal 2 jaar ouder, mijn man nu ook. Toevallig allemaal uit hetzelfde geboortejaar.

Ik zou niet weten wat bij mij de max zou zijn. Ik denk dat het ook te maken heeft met hoe je in het leven staat.
Ik wilde kinderen, dan krijg je niet zo snel met een man van 20 die nog ieder weekend gaat stappen maar dat krijg je ook niet zo snel met een man van 40 die ook ieder weekend in de kroeg hangt.
Daar zou ik eerder naar kijken dan naar getalletjes.
<<

Danny

Kletskop

Berichten: 634

Geregistreerd: 07 Mei 2021 08:54

Bericht 28 Jun 2021 08:04

Re: Maximale leeftijdsverschil

Mijn man en ik scheelden 22 jaar...we hebben daar in onze relatie zelf nooit problemen mee gehad.
Ook onze dochter heeft t nooit lastig gevonden,ook niet als er weer eens werd gedacht dat opa haar van school kwam halen.
Ik viel altijd op oudere mannen,maar hij was de eerste die echt meer als 10 jaar scheelde.
Hij is inmiddels al weer lang geleden overleden en gek genoeg heb ik nu een jongere man..hij is 62 en ik 64...ik wilde op mn oude dag een groen blaadje.😁
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6685

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 28 Jun 2021 08:29

Re: Maximale leeftijdsverschil

Ik scheel 6 jaar met mijn man, en ik ben ouder ;) Nooit iets van gemerkt of gevoeld haha.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 28 Jun 2021 09:35

Re: Maximale leeftijdsverschil

Ik heb hier dus nooit echt serieus over nagedacht.
Je wordt toch verliefd op iemand of niet?
Ik zou op een veel oudere man waarschijnlijk niet verliefd worden en veel jongere mannen vind ik meestal ook niet echt relatie materiaal. Maar om naar te kijken: prima.
Dat zou toch ook niet werken, dat je, als je iemand tegenkomt eerst zijn leeftijd gaat vragen?
Ohhh wacht, dat werkt met online daten natuurlijk wel anders, dan staat dat er allemaal bij in een profiel. Haha ik word echt oud!
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1692

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 28 Jun 2021 09:59

Re: Maximale leeftijdsverschil

Ik scheel 8 jaar met mijn man. Vroeger maakte het me niet zoveel uit hoeveel leeftijdsverschil er was. Maar mijn ouders schelen nog een stuk meer en ik zie dat er nu toch wel een groot verschil ontstaat. De een is al ruimschoots met pensioen en wil niet veel meer, de ander werkt nog en staat nog volop in het leven. Dus meer dan de 8 jaar die ik nu met mijn man scheel, zou ik niet meer willen.
2010 2012
<<

Anoniem322

Bericht 28 Jun 2021 12:25

Re: Maximale leeftijdsverschil

MissBitchy schreef:
Senne schreef:Mijn partner is 7 jaar ouder.

Toen ik midden 20 was heb ik een relatie gehad met iemand die 14 jaar ouder was. Van het verschil in leeftijd heb ik nooit iets gemerkt.

Nu ben ik midden 30 en vind ik 14 jaar ouder toch wel een groot verschil en oud klinken.


Wel grappig dat je het nu wel een groot verschil vindt. Mijn ervaring is juist dat toen ik jong was, ik een jaar of 6 al enorm vond. En nu is dat niks.


Die persoon zou dan in de 50 zijn. Dat vind ik, mocht het mijn partner zijn, best oud klinken.
Mocht het wel zo zijn dan is het zo maar mocht ik gaan Tinderen dan zet ik de leeftijdsgrens wel wat lager. :wink:
<<

Saji

Kletskop

Berichten: 582

Geregistreerd: 23 Jul 2020 10:31

Bericht 28 Jun 2021 12:54

Re: Maximale leeftijdsverschil

Grootste leeftijdsverschil is denk ik 6 jaar.
Vond het toen wel een iet wat groot verschil, ik was 15 hij 21. Nu denk ik het is maar een getal.
Mijn vriend en ik zijn dit jaar 12 jaar samen, ik ben ietsje ouder, 1,5jaar verschil.
<<

Tauriel

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 466

Geregistreerd: 17 Jun 2021 13:23

Bericht 28 Jun 2021 13:21

Re: Maximale leeftijdsverschil

Echt geen idee wat mijn boven of ondergrens is. Je wordt verliefd op iemand omdat je een klik, een bepaalde chemie hebt. En leeftijd is maar een getal.

Ik heb er zelf geen ervaring mee, want ik ben bij mijn eerste vriendje blijven plakken. We schelen maar 1 dag.
“Smile and wave, boys. Smile and wave…"
<<

Millie

Noob

Berichten: 200

Geregistreerd: 15 Nov 2020 22:22

Bericht 28 Jun 2021 20:30

Re: Maximale leeftijdsverschil

Qua crushes is 7 jaar jonger en 1 jaar ouder het grootste verschil dat ik heb gehad. Die 7 jaar jonger was het lastigste, ik was enorm verliefd en hij ook maar hij was 17! En ik dus 24 en al student. Het was lastig en ook verdrietig want uiteindelijk hebben we onze gevoelens aan de kant moet zetten.

Inmiddels ben ik 38 en aan het daten. Op datingssites merk ik dat ik 35/36 echt aan de jonge kant vind en de bovengrens ligt op zo’n 46/47. Op een of andere manier match ik continu met 46 jarigen 🤓
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25128

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 28 Jun 2021 21:45

Re: Maximale leeftijdsverschil

Ik ben 37 en ik zou nu zeggen: tussen de 30 en 45. Al val ik eigenlijk nooit op jongere mannen. M'n vriend is trouwens 43, we schelen 5.5 jaar.
❤ 7 juni 2018
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11846

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 28 Jun 2021 23:37

Re: Maximale leeftijdsverschil

Mijn vriend nu is 5 jaar ouder. Mijn ex was een jaar jonger. Maar je leeftijd is een getal en verder vind ik het vooral afhankelijk van wat iemand heeft meegemaakt. Hoe iemand zicht ontwikkeld en meerdere factoren. Als leerlingen mijn leeftijd horen schrikken ze. Ze denken altijd dat ik een stuk jonger ben.
Mijn broer en schoonzusje schelen 13 jaar. En echt mijn schoonzusje is soms volwassener als dat ik ben. Maar ze is bijna 10 jaar jonger.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:00

Bericht 28 Jun 2021 23:47

Re: Maximale leeftijdsverschil

Mijn vriend is ook 5 jaar jonger. Ik vind daar niet zo veel van en heb me er ook nooit echt mee bezig gehouden. We staan hetzelfde in het leven en dat is het belangrijkste. Een van mijn vriendinnen heeft een vriend van 10 jaar ouder, hij en mijn vriend kunnen het hartstikke goed vinden en zij schelen dus 15 jaar. En ook mijn zwager bijvoorbeeld is 12 jaar ouder dan mijn vriend, merken we niets van. Leeftijd zegt niet zo veel.
<<

Walnoot

Bericht 29 Jun 2021 07:31

Re: Maximale leeftijdsverschil

15 jaar ouder is bij mij het maximum. Mijn ex-man was ruim 10 jaar ouder en mijn vriend is ruim 11 jaar ouder. Jonger dan mijzelf heb ik nooit gehad.
Volgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers